Voorjaar 2026

Maar we kunnen het toch eens zijn dat de plaats waar en het verloop van hoe de pech kwam en hoe er teruggekomen werd dag en nacht verschillenden?
WVA kreeg bijna direct hulp en kon terugkomen met hulp van 2 gemotiveerde RB's en tussen de wagens. MVDP rijdt op de meest slechte plaats lek en verliest immens veel tijd.
Daarna zo goed als overal solo moeten terugkomen, geen hulp van wagens of moto's, en uiteindelijk toch nog in de achtervolging teruggekomen.
In een achtervolging waar enkel maar Pedersen vol mee aan het rijden was, en een Stuyven aan het slepen was en Laporte afstopte. Allesbehalve ideaal en maakt MVDP zijn inspanning des te sterker gezien het gat toch constant bleef en op een gegeven moment maar 20s was.

VDP ook nog domweg de enige plas op het parcours meegepakt in die achtervolgende groep. Daardoor van de kop af en komen er meteen 10sec achterstand bij

Het had er anders kunnen uitzien. Beetje het gevoel zoals bij de Amstel enkele jaren terug

Maar zelfs, oververdiende winst voor Wout. Al de rest is praat achteraf

Uiteraard heeft Wout niet de carrière van Boonen, maar ik vind geen enkel overwinning van Boonen in Roubaix maar in de buurt komen van deze overwinning van Wout. Alle respect maar ik vind Cancellara, Hushovd, Ballan, Pozzato, niet van het kaliber Pogi, VDP, Pedersen en Ganna.

Absolute hoogdag!

Gouwe kerel, beste sport ever ! :love:
Cancellara :
1 x MSR (en nog 4x in de top 3)
3 x RvV (en nog 2x u-in de top 3)
2 x PR (en nog 3 x in de top 3)

Dat is toch nog net andere koek dan de anderen.
Al is de vraag hoeveel hij er gewonnen had zonder motortje.

Uiteraard heeft Wout niet de carrière van Boonen, maar ik vind geen enkel overwinning van Boonen in Roubaix maar in de buurt komen van deze overwinning van Wout. Alle respect maar ik vind Cancellara, Hushovd, Ballan, Pozzato, niet van het kaliber Pogi, VDP, Pedersen en Ganna.
Je kan de overwinning van Wout dan wel de mooiste vinden (al zeker normaal als je een WvA fan bent), dat doet niets af aan het grote palmares van Boonen, Museeuw of gelijk wie in de voorjaarskoersen. Alsof die tegen pannenkoeken reden waar het maar normaal is dat ze 4x PR of 3x RvV wonnen.

Cancellara :

Je vergeet ook nog:

We kunnen de tijdperken niet met elkaar vergelijken maar dat er hier uitspraken worden gedaan dat een Cancellara niet het kaliber is om te vergelijken met een Mads Pedersen of een Filippo Ganna vind ik er toch over gaan.

Je kan de overwinning van Wout dan wel de mooiste vinden (al zeker normaal als je een WvA fan bent), dat doet niets af aan het grote palmares van Boonen, Museeuw of gelijk wie in de voorjaarskoersen. Alsof die tegen pannenkoeken reden waar het maar normaal is dat ze 4x PR of 3x RvV wonnen.
Elke generatie heeft zijn toppers. Maar als Wout in 2020 met Leif Hoste naar de meet ging ipv Vdp, dan had hij al lang een Rvv op zijn palmares staan.

Het gaat hem niet over de mooiste, het ging hem over of dit moment een hoogtepunt is in de belgische sportgeschiedenis.

Gezien de verdere mondialisering zeker wel, en het meeste compelling element: de tegenstand. Wanneer hebben Boonen of Museeuw, 4 (als je tijdrijden er bijtelt) (ex-/huidig) wereldkampioenen er opgelegd, arguably op top van hun kunnen?

Cancellara :

VDP zit bijna al aan dezelfde stats qua podiums en heeft veel later de overstap gemaakt naar de weg.

Laatst bewerkt:
Elke generatie heeft zijn toppers. Maar als Wout in 2020 met Leif Hoste naar de meet ging ipv Vdp, dan had hij al lang een Rvv op zijn palmares staan.
Dan kunnen we het omgekeerde ook denken. Ging VDP naar de meet met een Tom Boonen wie zegt dat VDP dan al 3 keer gewonnen had?

Heeft gewoon geen nut om generaties te vergelijken en om generaties af te gaan breken want we gaan het nooit weten wat die oude garde zou presteren tegen deze huidige generatie.

Dan kunnen we het omgekeerde ook denken. Ging VDP naar de meet met een Tom Boonen wie zegt dat VDP dan al 3 keer gewonnen had?

Heeft gewoon geen nut om generaties te vergelijken en om generaties af te gaan breken want we gaan het nooit weten wat die oude garde zou presteren tegen deze huidige generatie.
Dit dus. Veel recency bias. Respecteer gewoon iedere generatie, ik denk dat er veel zijn hier die onderschatten hoe goed Boonen was in het voorjaarswerk tbh.

Bwa, echte kenners weten dat etappezeges in de grootste wedstrijd ter wereld, waar zo ongeveer iedereen in topvorm aan de start verschijnt, amper/niet moeten onderdoen voor (bepaalde edities van) eendagswedstrijden waar amper een handvol kanshebbers opdaagt aan de startlijn
:love:

Eendagswedstrijden zijn onder andere de Strade Bianche, de Omloop, Gent-Wevelgem, de E3,
Dwars door Vlaanderen en de Amstel.

De 5 monumenten behoren hier niet toe en mijn post uit zijn context trekken door te
stellen dat de monumenten, want daar gaat het over, quasi dezelfde waardemeting
hebben dan etappezege's in de Tour, is uw eigen interpretatie en heeft hier niks mee
te maken.

Trouwens, als je zijn etappezege's in de Tour dan zo wilt verheerlijken, dewelke terecht
zijn, dan moet je terug gaan tot en met de Tour 2022.

Met uitzondering van zijn Montmartre-zege in de Tour'25 , heeft hij in de Tours van '23, '24
( zeer goed vormpeil ondanks zijn 1ste blessure dat jaar)
en '25, geen enkele sprint met een kleine groep meer gewonnen, geen massasprint, geen bergetappe,
geen individuele tijdrit en zelfs geen heuveletappe die op zijn lijf geschreven was.

Laatst bewerkt:
Kan zo'n trol niet verwijderd worden of komen de mods niet in dit gedeelte?

Komende woensdag en vrijdag de 1e keer Ronde van Limburg en Brabantse Pijl op deze dagen in het programma. Ben ik nu mis als me dat een relatief zwakke deelnemerslijst lijkt?
Het zal wat tijd nodig hebben om te groeien misschien.

Kan zo'n trol niet verwijderd worden of komen de mods niet in dit gedeelte?

Komende woensdag en vrijdag de 1e keer Ronde van Limburg en Brabantse Pijl op deze dagen in het programma. Ben ik nu mis als me dat een relatief zwakke deelnemerslijst lijkt?
Het zal wat tijd nodig hebben om te groeien misschien.

Was vorig jaar ook al zo. Brabantse Pijl had vorig jaar enorm veel geluk dat VA nog een weekje doortrok en Evenepoel daar zijn comeback maakte en we zo een topduel kregen.

Was vorig jaar ook al zo. Brabantse Pijl had vorig jaar enorm veel geluk dat VA nog een weekje doortrok en Evenepoel daar zijn comeback maakte en we zo een topduel kregen.
Klopt ivm vorig jaar. Al valt het op dat dit jaar Visma zelfs gewoon niet aan de start staat. 'Amper' 10 Worldtourploegen aan de start geloof ik.

Terwijl bvb in 2021 zag je quasi alle Worldtour-ploegen aan de start staan van de Brabantse.
In de late jaren '10 ook vaak een erg leuke top10 in de uitslag.

Klopt ivm vorig jaar. Al valt het op dat dit jaar Visma zelfs gewoon niet aan de start staat. 'Amper' 10 Worldtourploegen aan de start geloof ik.
Amper 6 renners uit de top 100 van de pcs ranking aan de start, dat is echt wel triest. Ze dachten door naar vrijdag te schuiven de renners van de Amstel aan te trekken, dat is duidelijk niet gelukt.
Voor de Amstel staan bv 26 renners van de top 100 aan de start.

En dan staat Pidcock er als beste nog bij. Terwijl die na zijn crash in Catalonië nog onzeker is dacht ik.

Er is volgens mij letterlijk niemand die hem dit niet van harte gunt.
Pure emotie ook. 100% begrijpelijk. Al die opofferingen waren het waard.

Ik vind het wel mooi om te zien hoe die toppers zo met elkaar omgaan. (pogi, mvdp, wout, remco,..). Leunt toch dicht aan bij echte vriendschap, het respect dat die voor elkaar hebben.

Laatst bewerkt:
:scream:

Laat ons eerlijk zijn als dit de beste WVA in jaren moest voorstellen…
Ja dus :) Maar je hebt gelijk: De RVV zie ik hem (helaas) nooit winnen zolang Pogacar en VDP mee rijden.
Hij is qua lichaamsbouw eerder gemaakt voor PRB. De beklimmingen in de RVV liggen hem (iets) minder.

PS. Ik weet het: Over een jaar ga je mij misschien quoten. :tongue: Zoveel te beter dan hé!

Sport is zoveel mondialer geworden, tel daar bij de internationale reacties van de pers en andere sporters (Reggie Miller, Lebron, etc), spreekt boekdelen, absolute hoogdag 1000%!

Gouwe kerel, beste sport ever ! :love:
We hebben al vele reacties gelezen maar deze steekt er kwa dommigheid wel bovenuit. Boonen gaan minimaliseren dat verschillende klassiekers heeft gewonnen , groene trui tour gewonnen en wereldkampioen is geworden op een manier die wellicht vr de Belgen de mooiste ooit is. En argument tegenstand was niet van dat kaliber. Kijk nog eens wie er allemaal aan de start stond. WVA absoluut prachtig dat hij een kassei wint maar hij mag de bidon van Boonen nog niet vastnemen. Beetje respect mag wel. En ook een Museeuw trouwens hoort op die trede van Boonen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan