Voorjaar 2026

D-day nr 7 is meer van toepassing voor een andere topper die
in PR reeds 6 kansen kreeg om te scoren maar daar niet in slaagde.

Mathieu heeft ook van PR 3 stuks op zijn palmares staan, waarom
zou het dan D-day voor hem zijn?

Een gekregen E3-prijs is toch maar een magere troost voor een fenomeen? Volgende week is het van moeten!

Een gekregen E3-prijs is toch maar een magere troost voor een fenomeen? Volgende week is het van moeten!
Not sure if serious…
Maar gekregen is toch een zeer vreemde lezing van de feiten, het is allesbehalve gekregen.

En gaan we trouwens weer naar een punt waar je enkel iemand bent als je een monument of de Tour hebt gewonnen?
Want dan gaat de spoeling zeer dun worden.

Laatst bewerkt:
Not sure if serious…
Maar gekregen is toch een zeer vreemde lezing van de feiten, het is allesbehalve gekregen.

En gaan we trouwens weer naar een punt waar je enkel iemand bent als je een monument of de Tour hebt gewonen?
Want dan gaat de spoeling zeer dun worden.

Boonen zijn voorjaar werd ook altijd beoordeeld op basis van RVV/PR. Waarom zou dit nu anders zijn?

Boonen zijn voorjaar werd ook altijd beoordeeld op basis van RVV/PR. Waarom zou dit nu anders zijn?
Dat was wel een andere tijd natuurlijk.
Maar bij MVDP mag je gerust ook die oefening maken. Bij de sterkste in MSR, nu 2de in de RVV, daarmee kan je thuiskomen.
Wetende dat je enkel maar een absoluut fenomeen voor u moet dulden. Voordeel voor hem is natuurlijk dat hij hier al 3x heeft gewonnen, dat helpt ook wel een groot stuk met het te relativeren.

Vdp heeft de pech dat Pogacar een klasse te sterk is. Je kan toch niet zeggen dat hij een slecht voorjaar rijdt met zeges in Omloop en E3, top 10 in San Remo en met voorsprong de 2de in RVV. Dan ben je meer dan op de afspraak maar zoals gezegd de pech dat er 1 iemand alles naar huis rijdt (rijdt gelukkig niet veel)

Zonder de sterkste renner die ooit heeft geleefd, zit Matje in de Ronde aan 6 opeenvolgende overwinningen

Ik vind het een tactische fout om mee te draaien met Pogacar. Remco mag voor Matje terugkomen, het wordt toch op explosiviteit bepaald op de laatste keer OK en Paterberg. Matje moet gewoon slepen en pokeren, nu liet hij zich teveel naar de slachtbank leiden.
De sterkste heeft gewonnen, maar dat hoeft zo niet te zijn in koers.

Zonder de sterkste renner die ooit heeft geleefd, zit Matje in de Ronde aan 6 opeenvolgende overwinningen
Niet juist. Dan ga je er foutief van uit dat de koerssituatie zich identiek zou ontplooien. De editie van gisteren is het beste voorbeeld. Afgezien van een kopbeurt van Dillier zat VDP geïsoleerd. Dat terwijl er andere koppeltjes in de groep zaten die veel chaos kunnen veroorzaken en MVP alles zelf moet oplossen.

En los daarvan, zonder Pogacar wint R.EV volgens mij gewoon zijn eerste ronde. Die was niet veel zwakker dan MVP op de hellingen, maar was wel duidelijk sterker op het vlakke. Pogacar heeft ons de kans ontnomen om MVP Campenaertsiaans te zien sterven in het wiel van R.EV.

Niet juist. Dan ga je er foutief van uit dat de koerssituatie zich identiek zou ontplooien. De editie van gisteren is het beste voorbeeld. Afgezien van een kopbeurt van Dillier zat VDP geïsoleerd. Dat terwijl er andere koppeltjes in de groep zaten die veel chaos kunnen veroorzaken en MVP alles zelf moet oplossen.

En los daarvan, zonder Pogacar wint R.EV volgens mij gewoon zijn eerste ronde. Die was niet veel zwakker dan MVP op de hellingen, maar was wel duidelijk sterker op het vlakke. Pogacar heeft ons de kans ontnomen om MVP Campenaertsiaans te zien sterven in het wiel van R.EV.
VDP er Remco waren elkaar waard dus het is onmogelijk te zeggen wie had gewonnen zonder Pogacar.
Ik houd het op 50/50. Maar als als als. Er rijdt gewoon een monster rond (Pogacar).

De laatste weken zie je op sociale media ook weer overal vraagtekens geplaatst worden bij de superieure prestaties van Pogacar.
Je kan het ook omdraaien.

Waarom zou Pogi dope slikken als hij toch overal superieur is? Het verschil is niet klein tov alle anderen. Het is relatief groot. Waarom dat risico dan nemen?
Omgekeerd: Als je chronisch 2des wordt achter Pogi, dan geraak je misschien wel gefrustreerd en is de verleiding naar mijn mening nét groter.

Laatst bewerkt:
Ik heb het wel gehad met dit parcours, het tactisch koersen is helemaal weg.
Dat heeft volgens mij zeer weinig te maken met het parcours op zich maar gewoon met de evolutie van de sport in het algemeen. Verander het parcours en na max 2-3 jaar heeft UAE/Pogacar ook daar wel de meta gevonden en dan krijg je een zelfde verhaal.
Hoe zwaarder de koers hoe eenvoudiger (Luik, RvV), hoe makkelijker de koers hoe moeilijker (San-Remo).

Ik heb het hier een paar weken terug al gezegd: voeding tijdens de race is een gigantische gamechanger geweest volgens mij. Aan de 80gr carbs/uur waarop de toppers 10jaar geleden rondreden loopt iedereen gewoon langzaam leeg in zo'n wedstrijd. Pogacar zit rond de 150gr/uur nu, dan ga je gewoon niet meer kapot, niet zoals we vroeger wel eens gezien hebben van bv Cancellara. Als je als concurrent dan niet meer dan 100-120gr binnen houdt heb je een probleem.

Je moet eens naar die finale terugkijken, sommigen vroegen zich af waarom vdP Remco niet liet terugkomen... dat lag niet aan vdP, die nam een paar keer over voor de vorm maar werd eigenlijk gewoon op de bagagedrager meegesleurd.

Winnen zou ik niet zeggen, zonder Pogacar wordt vdP niet zo onder druk gezet op die hellingen. Zonder Pogacar rijdt Van Aert en ik gok ook Pedersen mee de 2de Kwaremont over en dan krijg je heel andere koerssituatie

Ik zie Remco vdP overigens ook nergens lossen en leg vdP er maar eens op aan de streep na 280km...
Maar ja, Remco zat gisteren wrs véél dichter tegen vdP aan dan vdP tegen Pogacar.

Ik vind het een tactische fout om mee te draaien met Pogacar. Remco mag voor Matje terugkomen, het wordt toch op explosiviteit bepaald op de laatste keer OK en Paterberg. Matje moet gewoon slepen en pokeren, nu liet hij zich teveel naar de slachtbank leiden.
De sterkste heeft gewonnen, maar dat hoeft zo niet te zijn in koers.
100%
Allemaal leuk dat meerijden, maar toch niet met iemand die solo’s van +80km doet in de zwaarste koersen op de kalender?

Uiteindelijk had de uitkomst waarschijnlijk hetzelfde geweest, maar durf eens tactisch te rijden.

Pogacar gaat dit jaar ook op 14 mss 15 monumenten zitten dan komt de 19 van Merckx toch ook wel echt dichtbij.

Zeker omdat ik in twee a drie van de vijf niemand Pogacar zie kloppen de komende jaren.

Bij Pogacar gaat vooral de factor motivatie spelen lijkt mij. Hoelang blijft hij nog hongerig is de grote vraag. Als hij echt zijn zinnen gezet heeft om alle records van de tabellen te vegen zitten we er alleszins nog een paar jaar aan vast.

Dat blijft toch altijd een prachtig volksfeest zo’n RVV :love:.
Als Vdp fan toch beetje teleurgesteld dat het geen recordjaar is, maar Remco zijn prestatie compenseert dat toch wat.

Op naar zondag, terug hele dag ter plekke gaan staan.

Bij Pogacar gaat vooral de factor motivatie spelen lijkt mij. Hoelang blijft hij nog hongerig is de grote vraag. Als hij echt zijn zinnen gezet heeft om alle records van de tabellen te vegen zitten we er alleszins nog een paar jaar aan vast.
Was ik ook aan het denken. Zal toch ook wel eens het trio Giro / Tour & Vuelta willen winnen zeker in één jaar? Dan gaat die geen voorjaar rijden neem ik aan? :unsure:

Als 'm écht de records van de tabellen wil vegen, en écht zichzelf wil ontpoppen tot de nieuwe kannibaal, gaat hij zijn benen toch mogen insmeren.
Al wint hij nog 5x de Tour, het zal niet genoeg zijn.
Al wint hij nog 3x de Monumenten, het zal niet genoeg zijn.

Het meesterschap neem je pas door te winnen waar nog nooit een Kannibaal won/

Parijs-Tours.

Al de rest is gemorrel in de marge.

VDP er Remco waren elkaar waard dus het is onmogelijk te zeggen wie had gewonnen zonder Pogacar.
Ik houd het op 50/50. Maar als als als. Er rijdt gewoon een monster rond (Pogacar).

Je kan het ook omdraaien.

Waarom zou Pogi dope slikken als hij toch overal superieur is? Het verschil is niet klein tov alle anderen. Het is relatief groot. Waarom dat risico dan nemen?
Omgekeerd: Als je chronisch 2des wordt achter Pogi, dan geraak je misschien wel gefrustreerd en is de verleiding naar mijn mening nét groter.

In het huidige peloton is Van Aert al jaren de ongeslagen chronisch 2de in vele
klassiekers/monumenten, zelfs wanneer Pogacar niet aan de start staat.

Ga je dan ook insinueren dat die gefrustreerd raakt en de verleiding groot is om
zich aan 'de snoepjes' te bezondigen?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan