Is het niet gewoon De Lie 2.0? Veel kleinere koersen gewonnen en dan verwachten dat je dit zomaar omzet in dikke resultaten in het voorjaar. Volgens mij las ik hier op het forum zelfs "de vraag is niet of hij voorjaarskoersen gaat winnen maar hoeveel?". Zo gemakkelijk gaat het nu eenmaal niet. En op die jonge leeftijd ook plots de verwachtingen dat jij het moet doen.
Zo ging volgens Boonen Tom Crabbe zich ook tonen in het voorjaar. Sorry maar een rit winnen in de Ruta del Sol is nog wel iets anders als 200 of 250km koersen over Vlaamse wegen.
Nu de jonge gasten zo snel presteren verwachten we van iedereen plots alles, en wel meteen.
Goh, misschien, sowieso wordt er te veel gehypet ja, het is niet omdat ge kleinere koersen domineert dat ge meekunt in de grote koesen. Maar ik wil een kanttekening zetten bij de De Lie vergelijking. Die heeft wel wat meer bewezen, heeft toch al wat grote koersen gewonnen, gewoon niet in het voorjaar. Maar daar is toch iets anders mis. Met zijn niveau van in het najaar, zou hij gewoon meekunnen in het voorjaar, niet met de besten, maar wel telkens in een achtervolgende groep.
Volledig akkoord wel dat het allemaal zo makkelijk niet is, en dat door enkele supertalenten iedereen misschien te snel progressie verwacht van renners, of dat renners niet meer zo evolueren als pakweg 10 jaar geleden, omdat ze van hun 17-18 jaar als als profs leven.
Crabbe overigens wel zijn vinger gebroken hé. Los van dat zijn ritoverwinning inderdaad in een bepaalde context geplaatst moeten worden, had niemand hem verwacht in koersen van 250km natuurlijk, eerder in Monseré, Bredene, etc. Maar hij is dus niet fit.
Brennan had ik gisteren overigens ook wel meer van verwacht.
Ziek geweest natuurlijk, daar nog van recupereren als jonge gast midden voorjaar, is o zo moeilijk. Is ook gewoon het probleem van De Lie telkens, 1x ziek en het is over. Enkel die supermannen lijken dat te kunnen.