Waarom als ik vragen mag?![]()
Fransman betekent meteen aaibaarheidsfactor die daalt met 75%

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Waarom als ik vragen mag?![]()

Het was verre van slecht gisteren (eindigt uiteindelijk tussen allemaal lichtgewichten) maar het zal waarschijnlijk zoals vorig jaar zijn, juist tekort komen maar door zijn motor en minder kapot te gaan terug top 5 eindigen. De concurrentie zit op dit moment al heel dicht bij topvorm en dat is precies toch nog een vrij groot verschil. Hopen op ergens een hele goede dagIk zie het toch niet zo positief in voor WvA. Als hij wil scoren dit voorjaar had hij hier al sterker moeten zijn.
Die griep heeft er geen goed aan gedaan.

Die doet in Juli gewoon echt direct mee voor podium, easy.
Andere ploegen hebben een geluk dat een De Toro wrs toch iets zal moeten werken,
maar voor pakweg een Remco zie ik het somber in, lijkt me weinig wrs dat die 2024 nog eens gaat kunnen herhalen.
Voor Wout had ik top 15 geschat vandaag, klopt Labrosse net op de streep nog voor top 10, top wel in zijn 2de koers
Kan waarschijnlijk wel nog wat bij in de Tirreno, maar niveauverschil met de echte kanshebbers is toch echt gi-gan-tisch![]()
Om het effe op flessen te trekken, die met de grootste VO2max wint.
Ik zie het toch niet zo positief in voor WvA. Als hij wil scoren dit voorjaar had hij hier al sterker moeten zijn.
Het is inderdaad niet echt leuk meer om te kijken vind ik.G-E-N-I-E-T-E-N?![]()
Dat ik vandaag de koers niet heb gezien, ik zat er zowaar 20Km naast, een 100Km is natuurlijk totaal onrealistisch!![]()
Het is inderdaad niet echt leuk meer om te kijken vind ik.
Solo wind op kop en nog blijven wegrijden van alles en iedereen.

om een post van ergens anders te citeren "He looks like an even less intellectually talented Jesse Pinkman.'En nog eens zijn haren kleuren ook.![]()
![]()
![]()

Hij is niet blijven wegrijden. Op een bepaald moment had hij bijna 2 minuten en dan is het geslonken naar een goeie minuut. Hij heeft al indrukwekkender rondgereden in de Strade dan gisterenHet is inderdaad niet echt leuk meer om te kijken vind ik.
Solo wind op kop en nog blijven wegrijden van alles en iedereen.
En nog eens zijn haren kleuren ook.![]()
![]()
![]()
G-E-N-I-E-T-E-N?![]()
Dat ik vandaag de koers niet heb gezien, ik zat er zowaar 20Km naast, een 100Km is natuurlijk totaal onrealistisch!![]()

Het gaat niet zuiver en alleen over die VO2max op zich maar het is wel zo dat de variance die je vroeger wel nog had er een beetje uit is en dat komt volgens mij grotendeels door de doorbraak op gebied van voeding. Tot pakweg 5 jaar geleden nog werd ~60g tot max 75g carbs/uur beschouwd als de absolute bovengrens als ik het goed heb. Pogacar zit nu op 120g, das dus quasi x2. Die 120g/u (kleine 500kcal) maakt het waarschijnlijk mogelijk om niet richting net zero te gaan maar wel redelijk in de buurt te beginnen komen van wat er verbruikt wordt voor het grootste deel van de wedstrijd. Het verschil is dus dat toppers 10 jaar geleden nog wel goed moesten uitkijken wat ze deden want teveel/van te ver woekeren met u krachten moest je bijna altijd verderop in de wedstrijd bekopen.Belangrijke metric maar niet allesbepalend. Er zijn voorbeelden geweest van renners met een VO2max van in de 90 (die Scandinavische jongen waar ze eerst dachten dat hun toestellen fout waren) die geen speciale renners waren.
Ik zie bij Van Aert toch ook geen renner die diep mee gaat spelen in de monumenten die komen, bij de betere van de rest ja.. Hij was gisteren dan wel 10e, maar toch op 3:46. Andere kleinere koersen in Vlaanderen rijdt hij momenteel ook niet precies, net daar hij misschien meer kans heeft. Alhoewel in zijn eigen team ook ongelooflijk veel concurrentie heeft met Jorgenson, Brennan en Laporte die goed rondrijden.Ik zie het toch niet zo positief in voor WvA. Als hij wil scoren dit voorjaar had hij hier al sterker moeten zijn.
Die is echt afgezwakt tot de middenmoot hoor, het wordt tijd dat we dat eens gaan beseffen. Sinds 2020 heeft die eigenlijk geen stappen meer vooruit kunnen zetten buiten eens scoren in een GT.Ik zie het toch niet zo positief in voor WvA. Als hij wil scoren dit voorjaar had hij hier al sterker moeten zijn.
Dat is nu ook weer overdreven he. In 2022 was hij nog een stuk beter, alleen kreeg hij COVID op het slechtst denkbare moment van het voorjaar. De van Aert van dat jaar zou elk voorjaar bij de topfavorieten zitten. Alleen is dat helaas ook alweer 4 jaar geleden.Die is echt afgezwakt tot de middenmoot hoor, het wordt tijd dat we dat eens gaan beseffen. Sinds 2020 heeft die eigenlijk geen stappen meer vooruit kunnen zetten buiten eens scoren in een GT.
Daar kan ik me eigenlijk wel bij aansluiten. Tegelijk geloof ik niet dat de sport as such echt “opgelost” is. Volgens mij is het eerder tijd om bepaalde dingen opnieuw kritisch te bekijken: ploeggroottes, parcoursopbouw, dat soort zaken. Niet de sport, maar hoe we de competitie tussen renners organiseren. In andere sporten gebeurt dat ook. In de NBA bijvoorbeeld worden regels aangepast wanneer het spel te voorspelbaar of minder spannend dreigt te worden.Het gaat niet zuiver en alleen over die VO2max op zich maar het is wel zo dat de variance die je vroeger wel nog had er een beetje uit is en dat komt volgens mij grotendeels door de doorbraak op gebied van voeding. Tot pakweg 5 jaar geleden nog werd ~60g tot max 75g carbs/uur beschouwd als de absolute bovengrens als ik het goed heb. Pogacar zit nu op 120g, das dus quasi x2. Die 120g/u (kleine 500kcal) maakt het waarschijnlijk mogelijk om niet richting net zero te gaan maar wel redelijk in de buurt te beginnen komen van wat er verbruikt wordt voor het grootste deel van de wedstrijd. Het verschil is dus dat toppers 10 jaar geleden nog wel goed moesten uitkijken wat ze deden want teveel/van te ver woekeren met u krachten moest je bijna altijd verderop in de wedstrijd bekopen.
Koppel dat ook nog aan het feit dat Pogacar waarschijnlijk heel de wedstrijd een zone lager rijdt dan de rest van het peloton en de koers lost zichzelf op... de keren dat het dan wel eens serieus misgaat zoals bv in de Tours die Vingegaard won is dat meestal omdat de feeding strategy de mist in gaat (zowel op Granon als Courchevel te véél gegeten zei hij nadien zelf).
Ik denk/vrees dat we gisteren (en vorige week in Faun Ardèche) ook meteen een nieuwe glimps gezien hebben van een trend die zich gewoon gaat doorzetten met Seixas die op zijn niveau gewoon hetzelfde doet. Als je ziet dat hij Del Torro in Siena nog genadeloos uit het wiel klets terwijl die net 10+ km enkel maar in het wiel gezeten heeft... en dat op 19 jarige leeftijd. Geef die nog eens jaar of 2-3 zonder ongelukken...