WK Tijdrijden 2023In welke koers is Wout al verslagen geweest door Remco?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
WK Tijdrijden 2023In welke koers is Wout al verslagen geweest door Remco?
Jumbo is een ploeg waar veel coureurs naar toe willen gaan. Kijk naar Jorgenson en Laporte.Ik snap niet goed waar je met die uitleg naartoe wilt. Zolang hij goed genoeg is, zullen ze hem die kansen blijven geven.
Het is nu niet alsof van Aert de afgelopen jaren niet gepresteerd heeft voor die ploeg he. Wat hem in de monumenten nog niet gelukt is, heeft hij mijns inziens al ruimschoots gecompenseerd met de rest van zijn prestaties. En je mag er zeker van zijn dat z'n ploeg dat ook zo ziet (meer nog, die vinden al dat ander werk waarschijnlijk nog belangrijker).
Je geeft anderen enkel een kans als ze ook effectief beter zijn, en dat is vooralsnog duidelijk niet het geval. Ik vind die post een beetje waanzinnig om te lezen, eerlijk gezegd. Je bent hem eigenlijk al aan het afschrijven als een sukkelaar die niks meer kan. Leven wij in dezelfde realiteit?Jumbo is een ploeg waar veel coureurs naar toe willen gaan. Kijk naar Jorgenson en Laporte.
Wat als Pithie binnenkort voor de Nederlanders rijdt? Of Narvaez? En die mannen rijden nog eens beter?
Ga je dan een 30-plusser het kopmanschap laten beoefenen in het voorjaar, die 5-6 jaar kansen heeft gekregen om een van die twee koersen te winnen?
Het stopt ooit zolang VA niet wint en dat is terecht. Je moet anderen ook kansen geven op de grote momenten.
VA dient niet om te knechten in de Tour of elders voor een klassementsrijder. Een sprint aantrekken voor een snellere man op het vlakke, oké nog.
Zolang hij zijn ritten daar wint, is het voor eigen rekening gaan.
Als onze Belg de komende jaren geen rit meer wint in een GT, dan hetzelfde verhaal als bij de monumenten natuurlijk.
Dan is het tijd om af te zwakken naar een andere ploeg en te spelen op de verrassing.
We moeten niet blijven stilstaan in tijd bij hem.
VA knecht toch wel in de tour? Sleurt mee de berg op, doet vanalles en nog wat. Mag dan af en toe een ritje uitkiezen...Jumbo is een ploeg waar veel coureurs naar toe willen gaan. Kijk naar Jorgenson en Laporte.
Wat als Pithie binnenkort voor de Nederlanders rijdt? Of Narvaez? En die mannen rijden nog eens beter?
Ga je dan een 30-plusser het kopmanschap laten beoefenen in het voorjaar, die 5-6 jaar kansen heeft gekregen om een van die twee koersen te winnen?
Het stopt ooit zolang VA niet wint en dat is terecht. Je moet anderen ook kansen geven op de grote momenten.
VA dient niet om te knechten in de Tour of elders voor een klassementsrijder. Een sprint aantrekken voor een snellere man op het vlakke, oké nog.
Zolang hij zijn ritten daar wint, is het voor eigen rekening gaan.
Als onze Belg de komende jaren geen rit meer wint in een GT, dan hetzelfde verhaal als bij de monumenten natuurlijk.
Dan is het tijd om af te zwakken naar een andere ploeg en te spelen op de verrassing.
We moeten niet blijven stilstaan in tijd bij hem.
Als hij volgend jaar geen prijs rijdt in de komende periode, is het tijd om te investeren in andere coureurs, als Jumbo zijnde.Je geeft anderen enkel een kans als ze ook effectief beter zijn, en dat is vooralsnog duidelijk niet het geval. Ik vind die post een beetje waanzinnig om te lezen, eerlijk gezegd. Je bent hem eigenlijk al aan het afschrijven als een sukkelaar die niks meer kan. Leven wij in dezelfde realiteit?
Ja, maar moet hij dat doen, na zoveel gewonnen ritten daar? Geef die man toch een vrije rol en laat hem zijn explosiviteit terugwinnen i.p.v. ellenlange kilometers op kop te laten draven op een berg.VA knecht toch wel in de tour? Sleurt mee de berg op, doet vanalles en nog wat. Mag dan af en toe een ritje uitkiezen...
Zal allemaal afhangen van de kopgroep die gevormd wordt natuurlijk. Zijn dat 8 janneke en miekes is er geen enkel probleem. Zijn dat 8 janneke en miekes en 2-3 coureurs die al bewezen hebben goed te zijn in het klassieke voorjaar, dan is dat wat anders.Geen Philipsen zondag. Als de andere ploegen het smerig spelen laten ze Alpecin alle werk opknappen met de torenhoge topfavoriet in de ploeg. Ik vrees dat hij heel erg snel geïsoleerd zal zitten. Wie vroeg durft te anticiperen zou er wel eens heel dicht kunnen bij zijn dit jaar.
Met een gehavende Vermeersch. Dan heb je alleen nog Kragh in de finale als het goed gaat.Geen Philipsen zondag. Als de andere ploegen het smerig spelen laten ze Alpecin alle werk opknappen met de torenhoge topfavoriet in de ploeg. Ik vrees dat hij heel erg snel geïsoleerd zal zitten. Wie vroeg durft te anticiperen zou er wel eens heel dicht kunnen bij zijn dit jaar.
Je zegt het zelf: "als", en nog eens "als". Jij vindt het blijkbaar zo evident dat er anderen gaan opstaan die zomaar even goed gaan zijn als een van de beste klassieke renners ter wereld. Dat vind ik toch een grove onderwaardering.Als hij volgend jaar geen prijs rijdt in de komende periode, is het tijd om te investeren in andere coureurs, als Jumbo zijnde.
Nogmaals, als bv. Jorgenson op hetzelfde niveau of zelfs nog wat beter is, waarom niet? Dan mogen ze hem zeker minstens naast VA zetten en zelfs erboven om VA de extra boost te geven, dat het weleens tijd is of we gaan verder met anderen.
Met een gehavende Vermeersch. Dan heb je alleen nog Kragh in de finale als het goed gaat.
Ze kunnen nog Planckaert oproep als vervanger, maar die gaat het niet worden naast Kragh.
Met z'n allen vertrekken tweede keer Pater - Kwaremont en dan Koppenberg graag.
Het gaat een RVV worden om van te smullen. Ik voel het.
Die liggen daar niet van wakker... het gaat bij Visma maar om 3 koersen: de 3 GT's en eigenlijk vooral de Tour. De klassiekers zijn een leuke extra maar ook niet meer.
Je bekijkt het echt volledig verkeerd. Visma betaald Wout niet als kopman voor het voorjaar, Visma betaald Wout voor exact 1 ding: als superknecht voor de Tour. Het kopmanschap in het voorjaar is "onderdeel van zijn verloningspakket" en wordt gebruikt als pasmunt om hem te blijven motiveren om dat werk te blijven doen.Jumbo is een ploeg waar veel coureurs naar toe willen gaan. Kijk naar Jorgenson en Laporte.
Wat als Pithie binnenkort voor de Nederlanders rijdt? Of Narvaez? En die mannen rijden nog eens beter?
Ga je dan een 30-plusser het kopmanschap laten beoefenen in het voorjaar, die 5-6 jaar kansen heeft gekregen om een van die twee koersen te winnen?
Het stopt ooit zolang VA niet wint en dat is terecht. Je moet anderen ook kansen geven op de grote momenten.
VA dient niet om te knechten in de Tour of elders voor een klassementsrijder. Een sprint aantrekken voor een snellere man op het vlakke, oké nog.
Zolang hij zijn ritten daar wint, is het voor eigen rekening gaan.
Als onze Belg de komende jaren geen rit meer wint in een GT, dan hetzelfde verhaal als bij de monumenten natuurlijk.
Dan is het tijd om af te zwakken naar een andere ploeg en te spelen op de verrassing.
We moeten niet blijven stilstaan in tijd bij hem.
Omdat PatLef zijn businessmodel (pre-Remco alleszins) heeft focussed op zoveel mogelijk koersen winnen ongeacht kwaliteit omdat hij wist dat elke koers, gelijk welke koers, elke keer een artikel (of 4 als het Boonen was) is op Sporza/HLN... en voor er hier nu een paar een beroerte doen: ik zeg niet dat er geen kwaliteit tussen zat, maar op de 60/70 koersen zat er gewoon altijd zéér veel filler ook.Waarom is PatLef zijn ploeg zo groot binnen de wielersport en hebben ze zo een aanzien? Omdat ze zich heel lang gefocust hebben op het klassieke werk en daar in uitblonken. In de GT’s hebben ze nooit een rol van betekenis gespeeld voor de eindoverwinning.
Dat is misschien nu toch ook iets te scherp, denk ik.Je bekijkt het echt volledig verkeerd. Visma betaald Wout niet als kopman voor het voorjaar, Visma betaald Wout voor exact 1 ding: als superknecht voor de Tour. Het kopmanschap in het voorjaar is "onderdeel van zijn verloningspakket" en wordt gebruikt als pasmunt om hem te blijven motiveren om dat werk te blijven doen.
Ik denk dat het in de Prime reeks ook aan bod kwam waar Merijn Zeeman quasi letterlijk tegen Vingegaard zegt: "Wout die groen wil is niet ideaal maar als we hem dat niet toestaan gaat hij misschien op een ander en hij is té belangrijk (voor die gele ambitie)"
Ik heb het hier al vaak gezegd en ik snap dat dat misschien moeilijk te begrijpen is maar renners worden niet betaald om koersen te winnen. Renners worden betaald om sponsors te vertegenwoordigen. In veel gevallen is koersen winnen het gemakkelijkste om dat te bereiken maar met Wout zijn status is koersen winnen zelfs niet eens meer nodig voor die exposure. Kijk naar Sagan, Froome en eerlijk gezegd ook Boonen... die mannen trappen/trapten de laatste jaren van hun carriere geen deuk meer in een pakje boter.
Je zegt het zelf: "als", en nog eens "als". Jij vindt het blijkbaar zo evident dat er anderen gaan opstaan die zomaar even goed gaan zijn als een van de beste klassieke renners ter wereld. Dat vind ik toch een grove onderwaardering.
De laatste dagen ging het ook wat over airbags voor profwielrenners.
Zie het filmpje in dit artikel:
Zien jullie de airbag effectief de intrede doen in het peloton tijdens de koers?Maakt de airbag zijn intrede in het wielrennen? Extra gewicht, maar wel veiliger "én aerodynamischer" | sporza
Airbags kent u uit uw auto, ook topskiërs en -ruiters dragen er een. In het wielrennen is de airbag in volle ontwikkeling. "Nog dit jaar willen we hem introduceren", vertelt ingenieur en ondernemer Bert Celis in onze podcast Sporza Daily.sporza.be
Puur economisch gezien is het zinvol voor de ploegen, gezien de investeringen die men reeds doet voor de renners.
Een nadeel is het extra gewicht, maar als er daar regels worden gevormd, is dat een oplossing.
Een ander nadeel is het comfort.
En per val moet je dan zo'n nieuwe airbag laten steken? Dat gaat toch een hoop tijd kosten lijkt me?