Voorjaar 2024

Jorgensen is voor mij nu toch ook zowat de belangrijkste outsider. Daarnaast misschien ook Kung. Was vorig jaar ook mee in die groep van Pedersen en was op het WK ook de beste na de 4.
 
Moeilijk

Van Baarle
( veel pech gehad dus je kan niet echt iets uitmaken van zijn resultaten)
Volgens Strava en "twitter" kenners zit hij top :)

Bettiol
Vreemde snuiter , ik denk dat zijn krampen komen van zijn training de dag ervoor (heeft hij heel wat hellingen vol vol opgereden + in alle chaos met de valpartij mss wat te weinig gedronken)

Wellens
4de in E3
E3 is vaak een afspiegeling van de RVV
Als je dan Mads/Mvdp/WVA wegneemt
Is hij de beste .
 
Moeilijk

Van Baarle
( veel pech gehad dus je kan niet echt iets uitmaken van zijn resultaten)
Volgens Strava en "twitter" kenners zit hij top :)

Bettiol
Vreemde snuiter , ik denk dat zijn krampen komen van zijn training de dag ervoor (heeft hij heel wat hellingen vol vol opgereden + in alle chaos met de valpartij mss wat te weinig gedronken)

Wellens
4de in E3
E3 is vaak een afspiegeling van de RVV
Als je dan Mads/Mvdp/WVA wegneemt
Is hij de beste .

Van Baarle Top? Heeft net verstek moeten laten gaan voor koersen door ziekte? Gaat "fit" zijn, maar 100% lijkt me toch moeilijk.

Bettiol zijn krampen zijn een terugkomend probleem, volgens hemzelf is het waarschijnlijk een gevolg van zijn chronische ziekte (kan daardoor niet altijd alles ideaal opnemen). Dat kan ook in de Ronde een probleem zijn, maar kan even goed dat hij knalt ja.

Wellens was overigens wel echt slecht gisteren. Niet dat dat alles zegt voor zondag natuurlijk, maar stellen dat hij de beste is na die 3 vind ik toch heel verregaand.
 
Dus ja, hij botst op een aantal fantastische renners , maar dat neemt niet weg dat hij zelf een enorme topper is die op heel veel verschillende terreinen uit de voeten kan. Alleen is er op elk terrein telkens iemand te vinden die nog net iets meer outstanding is.

De vraag is natuurlijk of je u niet beter focust op enkele belangrijke facetten en daar echt uitblinkt, dan overal top te zijn maar nergens absolute top.

Bij WVA is het toch vooral een combinatie van pech, net niet goed genoeg zijn en niet de absolute man te zijn binnen zijn ploeg die hem overwinning heeft gekost.
Draai of keer het hoe je het wilt dat knechten in de tour hypothekeert zijn eigen kansen, niet in het voorjaar maar wel daarna. Hij moet specifiek trainen om te knechten in de tour, en daarmee win je in de rol die hij krijgt zelf weinig koers mee.
Dat zijn zaken waar een Remco, Pogacar en MVDP zich niet druk over hoeven te maken, die starten overal als absolute kopman of mogen wat spelen.

Maar laat ons vooral niet vergeten dat als je Remco, MVDP en Pogacar wegneemt dat WVA heel de concurrentie van het kastje naar de muur rijdt.
Ook in de cross speelde hij geen rol van betekenis. Maar geen enkele crosser kon ook Wout volgen, daarvoor reed gewoon een halfgod op een fietst rond.

Is WVA niet overhyped?
Hij is verdomme de allerbeste Belgische renner met grote voorsprong in het voorjaarswerk. Daar is weinig overhype aan.
 
  • Leuk
Waarderingen: jvc
Van Baarle Top? Heeft net verstek moeten laten gaan voor koersen door ziekte? Gaat "fit" zijn, maar 100% lijkt me toch moeilijk.

Bettiol zijn krampen zijn een terugkomend probleem, volgens hemzelf is het waarschijnlijk een gevolg van zijn chronische ziekte (kan daardoor niet altijd alles ideaal opnemen). Dat kan ook in de Ronde een probleem zijn, maar kan even goed dat hij knalt ja.

Wellens was overigens wel echt slecht gisteren. Niet dat dat alles zegt voor zondag natuurlijk, maar stellen dat hij de beste is na die 3 vind ik toch heel verregaand.
De persoon vroeg outsiders die niet mvdp en Pedersen noemen. Om geld op te zetten.

DVB
Hij heeft 1 koers moeten laten vallen.
Waarschijnlijk was het zelf niet zo erg en eerder uit voorzorg. Hij had er gisteren alleszins een ferme trainingsrit opzitten als je echt ziek ziek bent doe je dat niet.

Bettiol is gewoon een vreemde snuiter, hij kan top zijn hij kan flop zijn.

Wellens kan ook eens een mindere dag hebben maar wie top10 is in E3 is meestal goed in RVV.
Daarnaast zou het wrsclk goed regenen in de middag
En hij heeft mooiere odds bij de bookies dan bovenstaande :)
 
In welke koers is Wout al verslagen geweest door Remco?
In het voorjaar nog geen enkele, maar Remco heeft dan ook nog geen vlakke voorjaarsklassieker gereden. Verder hebben ze in 28 koersen samen aan de start gestaan. 4 keer won Wout, 7 keer won Remco. Een paar waar ze echt tegen elkaar reden waren het BK vorig jaar, LBL, rit 7 Zwitserland, ...
 
  • Leuk
Waarderingen: DBK
Als je een gokje zou moeten wagen op een outsider, dus geen MVDP, geen Pedersen, wie maakt dan kans op RVV? Kragh Andersen? Van Baarle? Of is elke eurocent die je niet op favorieten zet, weggesmeten geld?
Asgreen en Bettiol.

Asgreen heeft volgens wat in beeld gebracht is in Gent-Wevelgem gigantisch veel op kop gereden en was ondanks dat richting het einde nog steeds de motor van de achtervolgende groep die dichterkwam op de twee koplopers. Ik heb het gevoel dat die echt heel goed is, maar dat in Gent-Wevelgem te weinig vermoeidheid was opgebouwd voor de koers ontplofte om zijn kwaliteiten te laten renderen.

Als die kan meeglippen in een groepje dat een minuut kan nemen, zit Van der Poel met een probleem.
 
Moeilijk

Van Baarle
( veel pech gehad dus je kan niet echt iets uitmaken van zijn resultaten)
Volgens Strava en "twitter" kenners zit hij top :)

Bettiol
Vreemde snuiter , ik denk dat zijn krampen komen van zijn training de dag ervoor (heeft hij heel wat hellingen vol vol opgereden + in alle chaos met de valpartij mss wat te weinig gedronken)

Wellens
4de in E3
E3 is vaak een afspiegeling van de RVV
Als je dan Mads/Mvdp/WVA wegneemt
Is hij de beste .
Bettiol is altijd gevoelig aan krampen. Is de enige renner die ik al zo vaak met krampen aan de kant van de weg heb zien staan.
 
Bettiol is altijd gevoelig aan krampen. Is de enige renner die ik al zo vaak met krampen aan de kant van de weg heb zien staan.
Werd gisteren besproken op tv. Heeft blijkbaar een slechte maag om alles te kunnen verwerken in de koers. Moet zo lang als mogelijk in de koers vaste voeding krijgen en drinkt enkel water in de koers. Lijkt me dan niet onlogisch dat je vaker last hebt van krampen dan iemand anders.
 
Asgreen heeft volgens wat in beeld gebracht is in Gent-Wevelgem gigantisch veel op kop gereden en was ondanks dat richting het einde nog steeds de motor van de achtervolgende groep die dichterkwam op de twee koplopers. Ik heb het gevoel dat die echt heel goed is, maar dat in Gent-Wevelgem te weinig vermoeidheid was opgebouwd voor de koers ontplofte om zijn kwaliteiten te laten renderen.

Als die kan meeglippen in een groepje dat een minuut kan nemen, zit Van der Poel met een probleem.
Ik wou hier net hetzelfde komen typen over Asgreen. Die is volgens mij beter dan zijn uitslagen doen vermoeden. Zat toch serieus aan kop te sleuren in Gent-Wevelgem. Tevens ex-winnaar en vorig jaar 7de in de Ronde na een (even) slecht voorjaar, al is dat laatste scorebordjournalistiek natuurlijk.
 
en dus beperkt zijn palmares zich tot alle Vlaamse klassiekers buiten de 2 oppergaaien.
Hij kan dus de peetvader worden van mannen als Vanmarcke en Hoste in die twee koersen :unsure:?
PR of de RvV ontbreekt op hun palmares en WvA is de sleutel naar dat succes. Hem dus niet de juiste omkadering geven, lijkt mij niet aan de orde.
Hoelang gaan ze hem nog die kansen geven?
Volgend jaar wellicht nog wel, maar als het weer niet lukt?
Dat is dan 5-6 jaar dat hij kreeg van de ploeg.
Als Jorgenson volgend jaar evengoed rijdt, dan zouden ze de Amerikaan op zelfde hoogte moeten zetten als VA imo.
Daarnaast zou het wrsclk goed regenen in de middag
Goed regenen in een kasseimonument in het voorjaar. Laat me niet lachen.
Even zeldzaam als +20°C in januari.
 
Ik wou hier net hetzelfde komen typen over Asgreen. Die is volgens mij beter dan zijn uitslagen doen vermoeden. Zat toch serieus aan kop te sleuren in Gent-Wevelgem. Tevens ex-winnaar en vorig jaar 7de in de Ronde na een (even) slecht voorjaar, al is dat laatste scorebordjournalistiek natuurlijk.
Ik ben al lang blij dat je die 2de plaats uit 2019 er niet bij sleurt, dat zou pas scorebordjournalistiek geweest zijn. :tongue: Dat had evengoed een 12de plaats kunnen geweest zijn moest de rest mekaar het wit niet uit de ogen gekeken hebben. Maar wel knappe uitslag zo vroeg in zijn carriere natuurlijk. Je moet bij die 7de plek van vorig jaar trouwens ook al wel de kanttekening maken dat die plaats voor een groot stuk ook mee bepaald werd door die semi-vroege vlucht die op een bepaald moment zelfs 3 minuten had zeker? :unsure:

Eigenlijk al die mannen die hier genoemd worden: Pedersen, Asgreen, Kung, Jorgenson... allemaal gasten die vorig jaar mee waren in die vlucht van 3 minuten en uiteindelijk dus op 50-55km tijd een pattat van 4 minuten rond hun oren gedraaid kregen.

Van Pedersen en Jorgenson kunnen we misschien wel zeggen dat ze beter zijn dan vorig jaar. Van Asgreen zijn daar weinig indicatoren voor imo.

Natuurlijk: er gaat dit jaar geen entente zijn waar ze met eerst 3 (Pogacar, vdP, VA), later 2 ronddraaien in de achtervolging. Aan de andere kant gaat het wel 100% duidelijk zijn op de schouders van welke ploeg het werk terecht moet komen.
 
VLAB is toch een team die alles wil winnen, hun kern is breed genoeg om op beide fronten te strijden. PR of de RvV ontbreekt op hun palmares en WvA is de sleutel naar dat succes. Hem dus niet de juiste omkadering geven, lijkt mij niet aan de orde.
Die liggen daar niet van wakker... het gaat bij Visma maar om 3 koersen: de 3 GT's en eigenlijk vooral de Tour. De klassiekers zijn een leuke extra maar ook niet meer.

Ik hoor je dan afkomen met de vraag waarom ze hun "klassieke kern" zo zwaar versterkt hebben ter ondersteuning van VA de laatste jaren maar de realiteit is dat al die profielen vooral ook héél goed van pas komen in hun Tour ploeg(en). Kijk naar die bezetting: VA, Van Baarle, Tratnik, Jorgenson, Benoot, Laporte... allemaal mannen die bovenal ook zeer makkelijk in die Tour ploeg kunnen inschuiven. Ze geven die voor een stuk ook een voorjaar omdat dat een verkoopsargument is... voor dat kaliber van renners is het toch belangrijk dat ze af en toe toch ook eens voor eigen rekening kunnen rijden of op zen minst een vrije rol krijgen.
 
Hij kan dus de peetvader worden van mannen als Vanmarcke en Hoste in die twee koersen :unsure:?

Hoelang gaan ze hem nog die kansen geven?
Volgend jaar wellicht nog wel, maar als het weer niet lukt?
Dat is dan 5-6 jaar dat hij kreeg van de ploeg.
Als Jorgenson volgend jaar evengoed rijdt, dan zouden ze de Amerikaan op zelfde hoogte moeten zetten als VA imo.

Goed regenen in een kasseimonument in het voorjaar. Laat me niet lachen.
Even zeldzaam als +20°C in januari.
Ik snap niet goed waar je met die uitleg naartoe wilt. Zolang hij goed genoeg is, zullen ze hem die kansen blijven geven.

Het is nu niet alsof van Aert de afgelopen jaren niet gepresteerd heeft voor die ploeg he. Wat hem in de monumenten nog niet gelukt is, heeft hij mijns inziens al ruimschoots gecompenseerd met de rest van zijn prestaties. En je mag er zeker van zijn dat z'n ploeg dat ook zo ziet (meer nog, die vinden al dat ander werk waarschijnlijk nog belangrijker).
 
Terug
Bovenaan