Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Wel veel valpartijen
Goh, ik weet het toch niet. Je had natuurlijk de situatie met Philipsen.Toch ook weer een bangelijk aankoop van PatLef. Ze zullen bij alpecin toch niet amused zijn dat ze hem hebben laten gaan
Je moet het maar doen overigens. Direct in de eerste wedstrijden voor uw nieuwe ploeg gewoon winnen, winnen en nog eens winnen.
Goh, ik weet het toch niet. Je had natuurlijk de situatie met Philipsen.
In deze periode is het nog leuk om 2 topsprinters in het team hebben, maar er komen sowieso nog wedstrijden aan waarin ze graag allebei willen starten (zoals uiteraard de TDF, ook al is die dit jaar wat minder geschikt voor sprinters(?)). Toch niet eenvoudig om allebei tevreden te houden als ze allebei goed presteren.
Precies. Duidelijke afspraken zijn inderdaad nodig. Maar dat neemt nog niet weg dat één van beiden wel eens gaat beginnen morren...Ik denk dat het probleem bij Alpecin het gebrek aan keuze maken was. Bij Alpecin reden ze gewoon allebei Schoten, GW en de Tour. En werd er gewoon geen keuze gemaakt, was van los het maar op. Buiten dan in de Tour waar Merlier een keer zijn kans mocht gaan meteen won en dan de rest van zijn Tour Philipsen moest piloteren terwijl zelfs een blinde zag dat Merlier gewoon sneller is/was.
Je moet duidelijke afspraken maken. QS rijdt al jaren met meerdere sprinters. Jakobsen en Cav bv. Of Cav en Bennet. Of Gaviria en Kittel. Of Viviani en Jakobsen en Hodge.
Waar zit Hodeg nu? Is die gestopt?Ik denk dat het probleem bij Alpecin het gebrek aan keuze maken was. Bij Alpecin reden ze gewoon allebei Schoten, GW en de Tour. En werd er gewoon geen keuze gemaakt, was van los het maar op. Buiten dan in de Tour waar Merlier een keer zijn kans mocht gaan meteen won en dan de rest van zijn Tour Philipsen moest piloteren terwijl zelfs een blinde zag dat Merlier gewoon sneller is/was.
Je moet duidelijke afspraken maken. QS rijdt al jaren met meerdere sprinters. Jakobsen en Cav bv. Of Cav en Bennet. Of Gaviria en Kittel. Of Viviani en Jakobsen en Hodge.

Deze is dan weer wel spot onSporza zei:Démare zal zaterdag niet op de deur bonken. Tenzij hij weer de juiste klink te pakken heeft.

Deze is dan weer wel spot on![]()
Ik heb net even de afdaling van de Poggio bekeken. Ik ben niet 100% zeker waar Nizzolo valt maar als hij valt waar ik denk dat hij valt (met ~3.5km te gaan) dan is dat echt wel geen excuus voor Démare. Démare (en ploegmaat) hebben boven moeten lossen en draaien met achterstand de afdaling in, op het moment dat ze daar tegen de vlakte gaan zit Démare nog steeds niet op het wiel. Hij raapt daar een aantal renners op die gehinderd worden door die val maar op het moment dat hij daar passeert liggen ze daar toch al even en ze liggen daar niet in de weg.Demare sprint vorig jaar gewoon voor de zege als Nizzolo niet valt in de afdaling van de Poggio. Had zelfs nog een ploegmaat mee. In Parijs Nice kwamen zijn sprints er niet uit maar zat hij wel gewoon goed te klimmen. Ik zie echt niet in waarom de kans dat hij dicht eindigt dus onbestaande zou zijn.

Ik heb net even de afdaling van de Poggio bekeken. Ik ben niet 100% zeker waar Nizzolo valt maar als hij valt waar ik denk dat hij valt (met ~3.5km te gaan) dan is dat echt wel geen excuus voor Démare. Démare (en ploegmaat) hebben boven moeten lossen en draaien met achterstand de afdaling in, op het moment dat ze daar tegen de vlakte gaan zit Démare nog steeds niet op het wiel. Hij raapt daar een aantal renners op die gehinderd worden door die val maar op het moment dat hij daar passeert liggen ze daar toch al even en ze liggen daar niet in de weg.
De vraag is ook hoeveel er nog op zit bij Démare op dat moment... zonder deurklink op de Cipressa zijn die zijn benen waarschijnlijk volledig naar de knoppen van de manier waarop UAE daar naar boven reed. Hij regelt de sprint nog wel, maar dat is de sprint van de gelosten... alle goeie rappe mannen zit wél vooraan (Pedersen, vdP, Van Aert, Matthews, Pogacar...)
Fun fact: het is niet eens die ploegmaat die rijdt in de achtervolging op de groep Pogacar/Van Aert/vdP maar... Roglicwat een model ploegmaat is dat toch
![]()
Met het risico van een Vandenhautetje te doen: "Démare wint zaterdag niet"Maar als Nizzolo niet valt split die groep niet en komt die wel terug aansluiten.
Het punt is dat Demare vorig jaar, toen het ook al hard gemaakt werd, gewoon goed was. Ik denk ook niet dat het tot een sprint zal komen, maar zeggen dat die absoluut geen kans heeft, is onzin.

Ik heb zonet de 2de aflevering van Godfather Lefevre bekeken.
De eerste heb ik gemist, maar daarin kwam een quote van Boonen dat hij blij is van bij US Postal te zijn weg gegaan en bij Patrick en Vanmol terecht kwam? Omdat hij anders op jonge leeftijd wel tegen de lamp zou gelopen zijn etc…
Hoe hypocriet allemaal? Wie gelooft dat nu? Vroeg of laat zal toch ook iemand zijn mond open doen. Maar zo lang natuurlijk een godfather een godfather blijft binnen het wielerlmilieu…
Pas op, ik veroordeel niet. Komt uit een tijdperk waarbij iedereen professioneel met doping bezig moest zijn om te presteren. Maar om dan te zien hoe nog steken worden uitgedeeld naar ex-ploegen en collega’s (Johan Bruyneel)…
Goh.. Ze mogen die toch zoveel oproepen als ze willen voor .1 en .Pro races (zoals ze dus doen). Genoeg mogelijkheden.Timo Kielich gisteren 4e in Nokere en nu 3e in Denain. Sterk hoor. Ergens onbegrijpelijk dat Alpecin die nog altijd in het DEVO team heeft zitten (2024 en 2025 wel in WT team).