Voorjaar 2023

Ben ik te streng als ik zeg dat ik van Thibau Nys meer had verwacht in zijn afgelopen koersen? In Nokere anoniem als 67e geëindigd, Denain DNF.

Als jonge beloftevolle renner zijn dat toch de koersen waar hij zich al eens zou moeten kunnen tonen: duidelijk een minder deelnemersveld en een parcours dat hem in principe ligt. Ik heb hem al straffe stoten zien uithalen (EK beloften was echt sterk) maar even vaak komt hij er helemaal niet aan te pas.
Theuns was kopman in Nokere. Nys was daar knecht: bidons gaan halen en op kop gereden om de vlucht onder controle te houden. In Denain had Nys een lekke band in volle finale in sector 2. Door de vele valpartijen en chaos zat een terugkeer er niet meer in en heeft hij de koers niet uitgereden. Dit cfr. de fanpagina van Nys op Facebook.

VDP en VA hebben amper meegedaan voor een zege en die zijn ook gestopt na het WK veldrijden.
Bovenstaanden zijn twee-drie niveau' boven Nys én hebben meer inhoud.
Zolang Nys een redelijk gevuld cross-seizoen rijdt, moeten we hem niet verwachten in de maanden erop.
Kdenk zelfs dat Stybar voor zijn voorjaar op de weg nooit een vol veldritseizoen heeft gereden.
VA heeft natuurlijk geen kans gehad om zijn ding te doen in de rit die hij had aangestipt in de Tirreno (4). In rit 6 heeft hij zichzelf wel laten zien in dienst van Roglic... hoewel dat dan ook weer wreed wordt overroepen imo. Ze doen in de media precies of VA is ineens weer de grote man omdat hij even aan de boom schud. Voor VA en vdP komen hun koersen er ook nu pas echt aan natuurlijk: de monumenten. Terwijl Denain toch een leuke koers is voor jongere mannen om zich al eens te laten zien.

Nu lees ik hierboven wel dat Nokere in dienst was en Denain pech... kan altijd gebeuren natuurlijk, zeker in zo'n koersen. Maar we moeten nu ook niet meteen té veel verwachten, Nys is nog maar 20, geef die nog een paar jaar. In tussentijd kan hij misschien links en rechts zijn neus al eens aan het venster steken in een Tro Bro Léon of de Ronde van België of iets dergelijks. Ik weet niet wat hij/Trek exact allemaal op het programma hebben staan.
Wel echt heel veel meewind morgen dus ik zou een aanval op de Cipressa nu toch niet helemaal uitsluiten. Niet solo of met 2 natuurlijk, dat is onmogelijk, maar als er een 5-7tal toppers vertrekt en alle sterke blokken mee zijn?
Er gaan altijd wel ploegen niet mee zijn dan... ik denk dan bv al aan de Franse ploegen. En zie jij al een groep met Pogacar, Van Aert, van der Poel, Matthews, Alaphilippe, Mohoric en Ganna vertrekken en dat die mannen allemaal meerijden? Flupke gaat in die situatie gegarandeerd slepen dat het gene naam heeft en dan gaan er nog zijn die niet of niet vol rijden. Ik geloof daar niet in. De enige situatie waarin ik zo iets zie gebeuren is als UAE met pakweg Wellens en Covi mee vooraan zit en dat die mannen zich leeg rijden tot aan de voet van de Poggio maar als die overleven gaan er nog mee zijn... maar wat heb je aan zo'n scenario? Het enige wat je daar mee bereikt is dat je u eigen ploeg opsoepeert en het energie verbruik van de rest is nauwelijks hoger dan in het peloton waar je door de golven in het pak telkens opnieuw naar voor moet rijden.

Alles samenhouden en vlammen op de Poggio, zoals altijd. Alles ervoor zullen 2e violen zijn. Er kan altijd wel eentje zijn die probeert, zoals een MvdP (zeker als hij zich niet goed voelt) - maar een topgroep van 7-tal renners die daar gaat wegspringen? Heel weinig kans.

Er gaan altijd wel ploegen niet mee zijn dan... ik denk dan bv al aan de Franse ploegen. En zie jij al een groep met Pogacar, Van Aert, van der Poel, Matthews, Alaphilippe, Mohoric en Ganna vertrekken en dat die mannen allemaal meerijden? Flupke gaat in die situatie gegarandeerd slepen dat het gene naam heeft en dan gaan er nog zijn die niet of niet vol rijden. Ik geloof daar niet in. De enige situatie waarin ik zo iets zie gebeuren is als UAE met pakweg Wellens en Covi mee vooraan zit en dat die mannen zich leeg rijden tot aan de voet van de Poggio maar als die overleven gaan er nog mee zijn... maar wat heb je aan zo'n scenario? Het enige wat je daar mee bereikt is dat je u eigen ploeg opsoepeert en het energie verbruik van de rest is nauwelijks hoger dan in het peloton waar je door de golven in het pak telkens opnieuw naar voor moet rijden.

Die ploegen moeten ook nog wel genoeg manschappen hebben om te rijden achterin natuurlijk. In het wielrennen van tegenwoordig steken er bepaalde ploegen zo bovenuit dat die in de achtervolgende groep ook nog het overwicht hebben. Ik heb het dan wel over een groep van een 30 tal renners, als het het nog een groep van 60 a 70 is, wordt het natuurlijk veel moeilijker. En ja, samenwerken is natuurlijk een vereiste, en het klopt dat dat een groot vraagteken is. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar met de verwachte meewind zou ik het ook niet uitsluiten. Maar normaal gezien wordt het gewoon een soort kopie van vorig jaar inderdaad. Groep stevig uitdunnen op de Cipressa en dan alle kaarten op tafel op de Poggio (om dan iemand te zien winnen in de afdaling :biglaugh: )

Die ploegen moeten ook nog wel genoeg manschappen hebben om te rijden achterin natuurlijk. In het wielrennen van tegenwoordig steken er bepaalde ploegen zo bovenuit dat die in de achtervolgende groep ook nog het overwicht hebben. Ik heb het dan wel over een groep van een 30 tal renners, als het het nog een groep van 60 a 70 is, wordt het natuurlijk veel moeilijker. En ja, samenwerken is natuurlijk een vereiste, en het klopt dat dat een groot vraagteken is. Ik zeg niet dat het gaat gebeuren, maar met de verwachte meewind zou ik het ook niet uitsluiten. Maar normaal gezien wordt het gewoon een soort kopie van vorig jaar inderdaad. Groep stevig uitdunnen op de Cipressa en dan alle kaarten op tafel op de Poggio (om dan iemand te zien winnen in de afdaling :biglaugh: )
Dat klopt maar de ervaring leert toch dat daar altijd wel zo'n FDJ gaat rijden voor Démare of Cofidis voor Coquard oid. En ook in dat pak zitten er dan een pak kopmannen van de 2de lijn die zich dan toch nog willen positioneren naar de voet van Poggio.

Dat is toch altijd wel de charme van Milaan San Remo... 285km aanloop met een spenderende 9km finale :love: en op één of andere manier is het in San Remo niet altijd maar toch vaak een nagelbijter.

Hoeveel keer is Campenaerts deze week al gevallen? Zal voorlopig zijn laatste keer zijn vermoedelijk... Voorjaar voorbij?

Een valpartij en UAE draait de gaskraan open...

Moet kunnen maar benieuwd als er nu ook commentaar op gaat komen.

Om dan straks Ackermann 4e te zien worden ofzo.

Ik vind het ook wel op of zelfs over het randje. Ze zouden dat echt niet doen als Merlier niet bij die valpartij lag.

Ook onnozel dat er barrage gemaakt wordt door de jury, het peloton is gesplit door die valpartij hé, niet door die gefaalde waaiers.

Thijssen eindelijk het hele goede van bij de junioren en beloften aan het waarmaken. Zijn progressie serieus gestopt geweest door 2 verschrikkelijke valpartijen (mag blij zijn nog te fietsen na die van in het Kuipke) in zijn Lotto tijd natuurlijk.

Moet misschien wel wat oppassen met zijn interviews.

Laatst bewerkt:
Daar ben ik ook wel eens benieuwd naar.

Een stukje meegepikt maar heb niet uitgekeken. Het blijft Koksijde eh, ik bedoel de interesse bij mij daarvoor is toch maar beperkt op een vrijdag.

Wat zei hij misschien?

Veel fuss op Engelstalige forum wat betreft bepaalde woorden, maar ik ga eerlijk zijn, ik hoorde zelf niet veel fouts. Een paar F-bombs ja, maar who cares. En het woord "flikker" gebruikt (over Ackermann) blijkbaar wat letterlijk vertaald geen mooi woord is, maar hier in België een stuk minder geladen is. Ik denk dus niet dat het slecht bedoeld was.

EDIT: het flikker gedoe is niet in het interview, maar net na de finish zegt hij over Ackermann inderdaad flikker. Ongelukkig. Een beetje oppassen wetende dat er camera's bij daar.

Veel fuss op Engelstalige forum wat betreft bepaalde woorden, maar ik ga eerlijk zijn, ik hoorde zelf niet veel fouts. Een paar F-bombs ja, maar who cares. En het woord "flikker" gebruikt (over Ackermann) blijkbaar wat letterlijk vertaald geen mooi woord is, maar hier in België een stuk minder geladen is. Ik denk dus niet dat het slecht bedoeld was.

EDIT: het flikker gedoe is niet in het interview, maar net na de finish zegt hij over Ackermann inderdaad flikker. Ongelukkig. Een beetje oppassen wetende dat er camera's bij daar.
Die flikker was volgens mij niet persoonlijk op Ackermann bedoelt maar ging over dat hij jumpte zodat er geen flikker een klacht kon indienen. Allez zo interpreteer ik het toch. Ook was dit tegen de ploegmaats gezegd en is dat iets waar we normaal gezien niets van horen

Deze keer wel echt niet zijn fout... Ja voorjaar voorbij, lijkt me duidelijk. Vermeersch er ook bij. Dramatische dag voor Lotto zo.
Waarom starten die daar eigenlijk? Valt toch niks te winnen voor die mannen.
Voor de rest stuurt Lotto Mathijs Paasschens naar de Ronde van Taiwan, en vrijdag moet die de e3 rijden 🤔?

Taiwan was toch gisteren al gedaan?
Correct. Maar voor de rest sturen ze daar gasten naartoe uit hun development team. Kan je een Paasschens toch beter gebruiken in een koers als Koksijde.
Over en weer vliegen naar Taiwan tussen strade bianche en de e3. Dat mogen we toch vreemd vinden, niet?

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan