Voorjaar 2023

Correct. Maar voor de rest sturen ze daar gasten naartoe uit hun development team. Kan je een Paasschens toch beter gebruiken in een koers als Koksijde.
Over en weer vliegen naar Taiwan tussen strade bianche en de e3. Dat mogen we toch vreemd vinden, niet?
Moet ik eens navragen waarom?

Die flikker was volgens mij niet persoonlijk op Ackermann bedoelt maar ging over dat hij jumpte zodat er geen flikker een klacht kon indienen. Allez zo interpreteer ik het toch. Ook was dit tegen de ploegmaats gezegd en is dat iets waar we normaal gezien niets van horen
Flikker was weldegelijk gericht op Ackermann denk ik, maar dan niet persoonlijk, was gewoon diegene die hem wou kloppen op de meet, en in volle adrenaline heeft hij naar die dichtste tegenstander gerefereerd als flikker, als in degene die hem wou flikken en de zege nog afsnoepen…
Die jongen zat duidelijk bomvol frustratie na die heisa in de GP Monseré, voelde zich duidelijk tekortgedaan door dat hele fiasco met de finishfoto, na wat eigenlijk zijn grote doorbraak zege moest worden. Zou nu altijd een bittere nasmaak hebben, gelukkig vandaag onmiddelijk kunnen uitwissen. Denk dat we dus wel even de ongenuanceerde uitspraken moeten vergeten/vergeven.

Serieus bommeke wel die gast, doet mij zo wat denken aan Ludovic Capelle van vroeger…

Goeie sprint van Thijssen maar ook gewoon slechte lead-out van Molano, zo zie je maar weer dat een goeie sprinter niet per sé ook een goeie lead-out kan doen.

Als Molano gewoon door sprint op zijn lijn en zelfs heel zachtjes professioneel de deur dicht houdt is Thijssen kansloos hier.

Gerben Thijssen is al lang heel goed maar heeft toch ook wat pech gehad de voorbije jaren.Vorig jaar in Vuelta al heel vroeg gevallen, was zeker in staat daar al ergens een rit te pakken.
Hij moet het hebben van een lange sprint waarbij hij echt naar zijn pieksnelheid kan gaan. Als je kan moet je eens de beelden herbekijken van sprint in Duinkerke vorig jaar. In een van de eerste ritten wint hij niet maar is hij duidelijk de snelste. Had dat vertrouwen nodig om in slotrit vroeg genoeg te durven aangaan en met overschot te winnen.
Als hij te laat kan uitkomen kan hij het meestal niet halen.
En het is een topkerel, ik ben grote fan :)

Edit: en zijn leadout Boy Van Poppel is waarschijnlijk een van de vriendelijkste jongens van het peloton 🥰

Laatst bewerkt:
Iemand die kan inschatten wanneer ik voor mijn tv moet zitten als ik ongeveer de laatste 40km wil zien deze middag? Ik vind niet meteen een tijdstabel

Normaal gezien heb je 2 bladen met tandwielen vooraan en 1 cassette achteraan. Echter met de spreiding tegenwoordig achteraan, een snelle wedstrijd en niet al te veel hoogtemeters kan je kiezen om vooraan maar 1 blad te zetten en je dus enkel achteraan kan schakelen.
Een 10 achteraan is een heel klein tandwiel wat nodig is om bij hoge snelheden toch nog te kunnen (bij)trappen.

Voordeel van 1 blad vooraan is dat je ketting er moeilijk van kan vallen, en waarschijnlijk gewicht?

Normaal gezien heb je 2 bladen met tandwielen vooraan en 1 cassette achteraan. Echter met de spreiding tegenwoordig achteraan, een snelle wedstrijd en niet al te veel hoogtemeters kan je kiezen om vooraan maar 1 blad te zetten en je dus enkel achteraan kan schakelen.
Een 10 achteraan is een heel klein tandwiel wat nodig is om bij hoge snelheden toch nog te kunnen (bij)trappen.

Voordeel van 1 blad vooraan is dat je ketting er moeilijk van kan vallen, en waarschijnlijk gewicht?
Idd voor het gewicht dus, zou 200 gram schelen

De tv staat hier op in de achtergrond. Ik ben redelijk positief over de commentaar van Baekelants. Die heeft zijn huiswerk duidelijk gemaakt en al enkele leuke weetjes gehoord

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan