Voorjaar 2023

Roglic nu al sterk. Had ik niet verwacht.
Heel die ploeg heeft stappen gezet.
Zonder ongelukken gaat het tussen hem en Remco.
Nog Catalonië afwachten voor een duel tussen die twee, maar Roglic is mijn huidige top pick voor de Giro.

Had de laatste kilometers gevolgd via de live van pcs en puur qua scorebord journalistiek had ik niet verwacht dat hij laatste zou eindigen van dat groepje.
Eigenlijk wel jammer van die sprint, want is wel een potentieel wapen.
Ik heb gekeken, was echt rotweer. Op de VAM berg lag zelfs serieus wat sneeuw.

Hagenes was misschien wel de sterkste vooraan. Vermeersch twijfelde maar kwam ook niet echt dichter op het moment dat hij wel reed.

Ik begrijp de tactiek van DSM ook niet helemaal. Welshford zat in de achterliggende groep. Ok, ze hadden ook de snelste man vooraan maar dan moet je wel zien dat je u daar nirt zo laat ringeloren.

Deze Parijs - Nice bewijst toch dat het basisniveau van Pogacar veel hoger ligt dan de rest (Vingegaard incluis dus).

De Lewis Hamilton van het wielrennen, deze jongen gaat zeer veel wedstrijden domineren de komen jaren. Je zou haast medelijden krijgen met de Jonassen en Remco's van deze wereld.
Hij is de beste maar niemand is onklopbaar.. ook Pogacar niet. Er zijn sterke renners genoeg om hem te kloppen, dat is trouwens ook al bewezen in het verleden.

Hij is de beste maar niemand is onklopbaar.. ook Pogacar niet. Er zijn sterke renners genoeg om hem te kloppen, dat is trouwens ook al bewezen in het verleden.
Omdat hij te veel met zijn hart rijdt ipv zijn verstand. Had hij met verstand gereden had hij de Tour vorig jaar gewoon gewonnen he. Dat weet iedereen.

Anyways dit jaar revenge ???

Laatst bewerkt:
Omdat hij te veel met zijn hart rijdt ipv zijn verstand. Had hij met verstand gereden had hij de Tour vorig jaar gewoon gewonnen he. Dat weet iedereen.

Vorig jaar had hij gewoon wat tegenslag op het verkeerde moment.
En kwam hij een jumbo en een Vingegaard tegen van een hoog niveau.

Maar voor de tour te winnen moet je niet enkel de beste renner zijn ;)

Dat is gewoon onwaar. Vingegaard wint de tour met 3'34" voorsprong als hij de laatste rit geen minuut verliest door champagne te drinken.
Hij was gewoon veruit de sterkste. Alsof een Pogacar met zijn beste vorm bijna 3' verliest omdat hij wat teveel op kop gereden heeft? De beste Pogacar wordt normaal ook niet gelost bergop door Van Aert.

Nee, Pogacar was gewoon niet goed genoeg en Vingegaard was gewoon enorm sterk.

Wuyts was er als de kippen bij om de successen van MVDP en WVA toe te schrijven aan het veldrijden. Zelfs Vermeersch werd op een bepaald punt bepaalde kwaliteiten op de weg toegedicht.

En nu is het veldrijden plots een probleem, een reden waarom iemand niet goed genoeg is. De Windhaan draait .

Dat is gewoon onwaar. Vingegaard wint de tour met 3'34" voorsprong als hij de laatste rit geen minuut verliest door champagne te drinken.
Hij was gewoon veruit de sterkste. Alsof een Pogacar met zijn beste vorm bijna 3' verliest omdat hij wat teveel op kop gereden heeft? De beste Pogacar wordt normaal ook niet gelost bergop door Van Aert.

Nee, Pogacar was gewoon niet goed genoeg en Vingegaard was gewoon enorm sterk.

Pogacar heeft vorig jaar heel dom gereden in de Tour (en ook in RVV en MSR bv). MAAR Vingegaard is gewoon heel goed bergop. Reed in 2021 ook al gewoon weg van Pogacar op de Ventoux. Ik denk echt niet dat Pogacar niet in topvorm was vorig jaar. Zeggen dat VA Pogacar heeft gelost is ook wel een beetje ridicuul natuurlijk Pogacar viel in die rit en had al een paar cartouchen verschoten, VA perste er dan nog eens alles uit om dan te parkeren toen ging Pogacar er wel gewoon weer vlotjes voorbij.

Ik vond dus dat Pogacar vorig jaar gewoon in zijn zelfde vorm als de jaren ervoor was, ik vind dat hij heel dom reed MAAR ik denk wel dat zelfs al had hij slim gereden dat Vingegaard hem toch had geklopt. Ik schat Vingegaard als klimmer over lange meerdere beklimmingen in de 2/3e week van een GT ietsje hoger in dan Pogacar.

Wuyts was er als de kippen bij om de successen van MVDP en WVA toe te schrijven aan het veldrijden. Zelfs Vermeersch werd op een bepaald punt bepaalde kwaliteiten op de weg toegedicht.

En nu is het veldrijden plots een probleem, een reden waarom iemand niet goed genoeg is. De Windhaan draait .

Tuurlijk is dat veldrijden nefast voor een goed voorjaar. De tijden zijn dan wel veranderd renners kunnen nu succesvol meerdere pieken leggen zo goed als je eerste piek worden die andere pieken in principe niet. VA reed zijn beste "voorjaar" tot nu toe in het najaar (het covid seizoen). Dus nu heeft Wuyts wel een punt daarvoor was hij gewoon verkeerd. Niet dat het onmogelijk is om een veldrit seizoen te combineren met het voorjaar natuurlijk maar het is gewoon niet ideaal dat snapt iedereen wel denk ik.

Er is natuurlijk ook nog een verschil tussen fysiek ideaal en mentaal ideaal, fysiek is het beter om geen veldritten te rijden maar je moet het dan wel kunnen opbrengen om maanden alleen maar te trainen zonder die wedstrijd prikkel en zeker iemand als VDP amuseert zich al te graag denk ik.

Volgens Jumbo is Vingegaard zijn grote sterkte dat hij in een grote ronde amper slechter wordt. Dat terwijl Pogacar gewoon in elk type koers een monster is.
Vingegaard moet nog altijd zijn eerste grote rittenkoers van een week winnen. Er zijn renners a la Spilak of Rui Costa die het over 1 week wel konden en over 3 weken niet. Als Vingegaard op het einde van zijn carrière meer grote rondes gewonnen heeft als koersen a la Parijs Nice dan zal hij er wel niet van wakker liggen zeker 😛

Dit is gewoon zo respectloos tbh... het is al erg genoeg dat we die flauwe kul al verschillende keren uit De Cauwer zijn mond hebben moeten horen als absolute waarheid terwijl het niet meer is dan een fantasie.

Moesten we zuiver over die Granon etappe spreken dan wil ik die hypothese zeker in overweging nemen aangezien daar inderdaad wel het één en ander fout gaat: die sprintjes in de vallei, op kop gaan sleuren op de Galibier...
Maar Vingegaard rijdt Pogacar ook naar Hautacam nog eens volledig in de prak EN geeft in de slotTT nog een pak tijd weg zodat Wout die rit zou winnen...

De Cauwer doet nu precies alsof Piper het daar effe allemaal gaat fixen... het was echt wel meer dan wat tactisch falen. Wat niet wil zeggen dat Pogacar niet veel kans maakt om een 3de Tour te winnen maar zoals de kaarten liggen is het imo veel meer 50/50 dan de 85/15 die De Cauwer er nu van maakt. En dat is imo net mooi, een spannende Tour... niet zoals in periode van Armstrong waar Ullrich elk jaar dé uitdager was maar na 1 TT en 1 aankomst bergop 3 minuten in het krijt stond.

Buiten het feit dat ze eigenlijk de Roubaix etappe met donkerrood hadden omcirkeld voor de Tour en dat ze net dáár dachten hun slag te kunnen slaan te opzichte van Pogacar... viel dat effe lelijk tegen. In hindsight is Pogacar zelf in die etappe uiteindelijk waarschijnlijk toch wat te enthousiast. Hij verbruikt daar toch een pak energie in die vlucht samen met Jasper Stuyven terwijl het peleton op het einde van de rit uiteindelijk op 13 luttele seconden binnen komt... dat is misschien wel energie die hij op het einde van de Tour tekort komt.

Ja laat ons hopen dat het opnieuw een spannende strijd is want hoe mooi de renner Pogacar wel niet is, het is toch minder leuk kijken als je al op voorhand weet wie gaat winnen. Momenteel steekt hij er teveel uit. Sebiet wint hij alle kasseiklassiekers :unsure:

Buiten het feit dat ze eigenlijk de Roubaix etappe met donkerrood hadden omcirkeld voor de Tour en dat ze net dáár dachten hun slag te kunnen slaan te opzichte van Pogacar... viel dat effe lelijk tegen. In hindsight is Pogacar zelf in die etappe uiteindelijk waarschijnlijk toch wat te enthousiast. Hij verbruikt daar toch een pak energie in die vlucht samen met Jasper Stuyven terwijl het peleton op het einde van de rit uiteindelijk op 13 luttele seconden binnen komt... dat is misschien wel energie die hij op het einde van de Tour tekort komt.

Het draait in wielrennen soms ook gewoon meer om details dan we goed en wel beseffen als kijker. Iemand opgevallen bv dat Pogacar eergisteren de laatste 8kilometer zonder drank zat (i.e. klein half uur finalerijden)? Met het huidige klimaat valt dat wel mee, maar in de tour wil je zoiets niet meemaken natuurlijk.
We zullen het na deze zomer zien. Ik denk alleszins dat peak-Vingegaard intrinsiek amper minder is dan peak-Pogiboy. Die laatste heeft wel het wapen hyperexplosief te zijn, waardoor het misschien soms lijkt dat er een gigantisch overwicht is. Al helemaal als die de rest van het seizoen ook gewoon overal alles binnenhaalt. Maar in de tour zelf, goh, ik weet het niet.

Wel ben ik zeker dat UAE belange nog niet het potentieel van Pogacar benut, laat staan de kracht van haar renners, daar hebben ze nog veel van te leren. Om die reden kijk ik ook enorm uit naar R.EV in de Tour tegen Jumbo en UAE. Er zit nog altijd meer koersintelligentie en inzicht bij Quick-Step dan bij UAE of Jumbo. Volgens mij kan R.EV door dat overwicht alleen al een heel goede kans maken op de eindzege volgend jaar (onder voorbehoud van het parcours).

Het draait in wielrennen soms ook gewoon meer om details dan we goed en wel beseffen als kijker. Iemand opgevallen bv dat Pogacar eergisteren de laatste 8kilometer zonder drank zat (i.e. klein half uur finalerijden)? Met het huidige klimaat valt dat wel mee, maar in de tour wil je zoiets niet meemaken natuurlijk.
We zullen het na deze zomer zien. Ik denk alleszins dat peak-Vingegaard intrinsiek amper minder is dan peak-Pogiboy. Die laatste heeft wel het wapen hyperexplosief te zijn, waardoor het misschien soms lijkt dat er een gigantisch overwicht is. Al helemaal als die de rest van het seizoen ook gewoon overal alles binnenhaalt. Maar in de tour zelf, goh, ik weet het niet.

Wel ben ik zeker dat UAE belange nog niet het potentieel van Pogacar benut, laat staan de kracht van haar renners, daar hebben ze nog veel van te leren. Om die reden kijk ik ook enorm uit naar R.EV in de Tour tegen Jumbo en UAE. Er zit nog altijd meer koersintelligentie en inzicht bij Quick-Step dan bij UAE of Jumbo. Volgens mij kan R.EV door dat overwicht alleen al een heel goede kans maken op de eindzege volgend jaar (onder voorbehoud van het parcours).
Neen, maar 8 kilometer zonder drank in de afdaling van de Col d'eze is wat? 10-12 minuten rijden? Dat zou zelfs bij 40°C geen vreselijk drama zijn :)

Of is de 1 weggevallen van de 18? Dat zou meteen het "klein half uur" verklaren :unsure:

Neen, maar 8 kilometer zonder drank in de afdaling van de Col d'eze is wat? 10-12 minuten rijden? Dat zou zelfs bij 40°C geen vreselijk drama zijn :)

Of is de 1 weggevallen van de 18? Dat zou meteen het "klein half uur" verklaren :unsure:

Ik had het over eergisteren he, beklimming van de couilolle (oid) en dat is dan toch zeker 25min klimmen. Zou ik niet graag doen zonder drank bij 40°C :p

Ik had het over eergisteren he, beklimming van de couilolle (oid) en dat is dan toch zeker 25min klimmen. Zou ik niet graag doen zonder drank bij 40°C :p
Oops. Lijkt mij niet ideaal en kan een foutje zijn maar aan de andere kant kan het evengoed de bedoeling geweest zijn. Bij deze temperatuur zal het idd geen echt probleem zijn en je sleurt natuurlijk wel snel een paar honderd gram minder mee naar boven... geen drinkbus is nog steeds beter dan in de laatste 8km nog snel een drinkbus aangeven en dan op een tijdstraf lopen :tongue:

Zeker zeker, maar ik gebruikte het maar even als voorbeeld om aan te tonen dat het soms ook kan afhangen van details die wij niet eens zien. Want of het nu de bedoeling was of niet, zo een foutjes komen gewoon voor.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan