Het draait in wielrennen soms ook gewoon meer om details dan we goed en wel beseffen als kijker. Iemand opgevallen bv dat Pogacar eergisteren de laatste 8kilometer zonder drank zat (i.e. klein half uur finalerijden)? Met het huidige klimaat valt dat wel mee, maar in de tour wil je zoiets niet meemaken natuurlijk.
We zullen het na deze zomer zien. Ik denk alleszins dat peak-Vingegaard intrinsiek amper minder is dan peak-Pogiboy. Die laatste heeft wel het wapen hyperexplosief te zijn, waardoor het misschien soms lijkt dat er een gigantisch overwicht is. Al helemaal als die de rest van het seizoen ook gewoon overal alles binnenhaalt. Maar in de tour zelf, goh, ik weet het niet.
Wel ben ik zeker dat UAE belange nog niet het potentieel van Pogacar benut, laat staan de kracht van haar renners, daar hebben ze nog veel van te leren. Om die reden kijk ik ook enorm uit naar R.EV in de Tour tegen Jumbo en UAE. Er zit nog altijd meer koersintelligentie en inzicht bij Quick-Step dan bij UAE of Jumbo. Volgens mij kan R.EV door dat overwicht alleen al een heel goede kans maken op de eindzege volgend jaar (onder voorbehoud van het parcours).