Voorjaar 2023

De Giro is alleszins nog niet binnen voor de kleine van Schepdaal. Ik had niet gedacht dat Roglic dit nu al zou doen in de tirenno. Chapeau
Ach ze hadden hem gisteren gewoon op achterstand kunnen fietsen indien ze doorreden toen 'm eraf lag.

"Best wel indrukwekkend wat hij hier doet" :unsure: goh ja 3x sprintje bergop winnen wat gewoon zijn sterke punt is

Dit. Moest hij 4de geworden zijn op 4min oid cava nog maar 13m39... er zijn jaren dat je daarmee niet eens in de top 10 staat.

Tirreno: Jumbo zakt er hier toch wat door tbh. Benoot met hakken over de sloot mee in die groep van 30-40. Kelderman? Valter? Hetzelfde beestje als Van Baarle? :unsure:
Kelderman zat erbij toen ze maar met 20tal renners overbleven maar ging dan domweg tegen de grond door naar de verkeerde kant te kijken.

Had toch wel wat meer verwacht van VDP. Ik las hier dat hij goed was in de TT maar stelt toch zwaar teleur.

Kelderman zat erbij toen ze maar met 20tal renners overbleven maar ging dan domweg tegen de grond door naar de verkeerde kant te kijken.

Had toch wel wat meer verwacht van VDP. Ik las hier dat hij goed was in de TT maar stelt toch zwaar teleur.

We hebben VDP toch al veel betere tijdritten zien rijden. Strade was ook al teleurstellend. En zegt nu ook zelf dat hij nog niet de goede benen heeft gevonden. Volgende week toch al MSR dus veel tijd heeft hij toch niet meer.

De Giro is alleszins nog niet binnen voor de kleine van Schepdaal. Ik had niet gedacht dat Roglic dit nu al zou doen in de tirenno. Chapeau
Laat ons ook eerlijk zijn, mocht Remco hier meerijden dan kan Roglic zelfs niet sprinten.
Ze rollen de loper voor hem uit, ze maken het nooit echt lastig. Die versnellingen die ze zetten zijn toch maar van een matig niveau.

Roglic is zeker niet slecht. Maar in topvorm is hij toch ook niet hoor. Als hij in deze vorm in de giro start dan hoeft een goeie Remco niks te vrezen van deze man.

We hebben VDP toch al veel betere tijdritten zien rijden. Strade was ook al teleurstellend. En zegt nu ook zelf dat hij nog niet de goede benen heeft gevonden. Volgende week toch al MSR dus veel tijd heeft hij toch niet meer.

Maar ook al veel slechtere.
MSR is geen groot doel voor hem natuurlijk. En dat is een koers waar hij gewoon moet meerijden tot het einde en daar een move maken. Een MVDP in deze vorm kan heus wel mee tot en over de Poggio, daarna is het gewoon proberen wegrijden of hopen dat er geen pure sprinter mee is.
Als je ziet hoe hij Philipsen loodst naar de meet dan lijkt mij aan zijn capaciteit om te sprinten niks mis te zijn. Maar winnen in Sanremo is toch echt wel een pak geluk mee gemoeid.
Hij is niet in vorm, maar veel renners dromen nog altijd om een niveau te halen waar hij nu op zit.

Laatst bewerkt:

Die val van Kelderman had ik idd gemist. Was net met de madam effe een blokje gaan wandelen tussen de aankomst van P-N en de diepe finale van Tireno.

Roglic had hier toch wel hoere chance dat UAE vertrouwen had in Almeida en het probleem Vlasov mee neutraliseerden.

Na het zien van de rit van vandaag vraag ik mij wel een beetje af hoe Van Aert, vdP, Pidcock en Hirmay hier tot de favorieten gerekend werden. Vooral die voorlaatste klim leek mij toch wel te steil en te lang. Het feit dat het uiteindelijk tussen mannen als Roglic, Mas, Almeida, Carthy en TGH gaat zegt toch genoeg over de zwarte.

Ik denk dat TGH wel zal balen. Als die niet half de nadar wordt ingereden zou het wel eens kunnen dat die wint vandaag.

Maar ook al veel slechtere.
MSR is geen groot doel voor hem natuurlijk. En dat is een koers waar hij gewoon moet meerijden tot het einde en daar een move maken. Een MVDP in deze vorm kan heus wel mee tot en over de Poggio, daarna is het gewoon proberen wegrijden of hopen dat er geen pure sprinter mee is.
Als je ziet hoe hij Philipsen loodst naar de meet dan lijkt mij aan zijn capaciteit om te sprinten niks mis te zijn. Maar winnen in Sanremo is toch echt wel een pak geluk mee gemoeid.
Hij is niet in vorm, maar veel renners dromen nog altijd om een niveau te halen waar hij nu op zit.
Als vdP in een grotere groep naar de meet rijdt is hij nooit de snelste.
Op de Poggio is hij momenteel nooit sterk genoeg om alleen weg te rijden.
En ik denk niet dat iemand van zijn kaliber alleen weg geraakt eens ze beneden zijn... en als ze met pakweg 3 wegrijden, rijden die 2 anderen dan zonder twijfelen mee naar de meet?

Het is altijd een lotterij in MSR maar ik acht de kansen voor vdP dit jaar toch kleiner dan anders. Maar goed, Stuyven won ook, die zijn kans toen was kleiner dan vdP zijn kansen nu.

Als vdP in een grotere groep naar de meet rijdt is hij nooit de snelste.
Op de Poggio is hij momenteel nooit sterk genoeg om alleen weg te rijden.
En ik denk niet dat iemand van zijn kaliber alleen weg geraakt eens ze beneden zijn... en als ze met pakweg 3 wegrijden, rijden die 2 anderen dan zonder twijfelen mee naar de meet?

Het is altijd een lotterij in MSR maar ik acht de kansen voor vdP dit jaar toch kleiner dan anders. Maar goed, Stuyven won ook, die zijn kans toen was kleiner dan vdP zijn kansen nu.

Ligt eraan wie er allemaal mee is in die groep :P
Maar ik vermoed dat er dan wel iemand die meer sprinter is mee is. Maar na zo een wedstrijd is bij de meeste die echte sprint er wel uit. Dan is het meer kwestie van het minst kapot te zijn.
Ik acht de kans ook klein dat hij wint, al was het maar omdat het gewoon een zeer rare koers is die zoveel kanten op kan.

Maar ik zeg het, het is ook totaal geen doel van hem. Het is tevens ook het monument wat het minst prestigieus is.

Toch een serieuze tegenslag gehad voor dit voorjaar, ik persoonlijk. Gisteren te horen gekregen van het management dat deelname aan PR onmogelijk wordt gezien mijn verwachtte aanwezigheid op een paasfeest. Tsja dan sta je daar dan. Voorbereiding quasi perfect gelopen zonder enig blessure aan het zitvlak of wat dan ook - valt alsnog één van mijn topdoelen voor het voorjaar in het water. Jammer. Hopelijk kan ik de vorm nog wat rekken tot LBL, kwestie van toch te kunnen profiteren van de hoogconjuctuur.

Maar ik zeg het, het is ook totaal geen doel van hem. Het is tevens ook het monument wat het minst prestigieus is.
Tcho ja, en Lombardije wordt gereden op een moment dat niemand nog goesting heeft om te koersen en Roubaix steekt er kop en schouders bovenuit zogezegd.

Een monument is en blijft een monument. Vraag aan een Italiaan welke 1dags koers hij liefst zou winnen en San Remo zal toch vaak vallen.

Als je naar die erelijst kijkt staan daar ook betrekkelijk weinig 'accidentjes' op... dus ondanks het feit dat het een lotterij is wint daar zelden een niet topper. Ciolek dat was een speciale editie (sneeuw), Démare dat was de schande van de 21ste eeuw. Buiten die 2 is Stuyven de minste naam op de erelijst deze eeuw... en prestige wordt toch minstens deels bepaald door de erelijst van een wedstrijd.

Tcho ja, en Lombardije wordt gereden op een moment dat niemand nog goesting heeft om te koersen en Roubaix steekt er kop en schouders bovenuit zogezegd.

Een monument is en blijft een monument. Vraag aan een Italiaan welke 1dags koers hij liefst zou winnen en San Remo zal toch vaak vallen.

Als je naar die erelijst kijkt staan daar ook betrekkelijk weinig 'accidentjes' op... dus ondanks het feit dat het een lotterij is wint daar zelden een niet topper. Ciolek dat was een speciale editie (sneeuw), Démare dat was de schande van de 21ste eeuw. Buiten die 2 is Stuyven de minste naam op de erelijst deze eeuw... en prestige wordt toch minstens deels bepaald door de erelijst van een wedstrijd.
Démare is toch grotere naam dan Stuyven…?!

Voor de rest is MSR toch inderdaad een heel prestigieuze koers… de ranking van de monumenten is heel persoonlijk . Als je een gemiddelde ranking zou maken zal MSR misschien als 4e er uit komen, maar toch heel dicht bij rvv en lbl, en zou zomaar kunnen dat deze op het podium uitkomt ook.
Pr zal altijd eerste zijn en Lombardia laatste denk ik

... en prestige wordt toch minstens deels bepaald door de erelijst van een wedstrijd.

Absoluut. Als je met niet - Vlaamse bril de erelijst van RVV naast die van MSR legt, zou je zelfs vlotjes stellen dat MSR > RVV lijkt me.
Bv zo een Devolder, geweldige renner, maar toch geen naam die bepaald prestige toevoegt aan je erelijst. Zelfde voor Terpstra eigenlijk, bv, die hebben voor de rest te weinig gewonnen. Om van Nuyens/Bettiol/Asgreen nog maar te zwijgen. En met Ballan hebben we geluk dat die tenminste nog wereldkampioen is geweest.

Uiteraard is dat deels te verklaren door het specifieke terrein, maar toch.

Ik ben misschien ook wat streng, maar dat is dan ook alleen maar door de commerce die de RVV groter maakt dat hij eigenlijk is

Ik denk dat elke renner MSR wel wilt winnen hoor. Een monument blijft een monument.
Maar als je zuiver naar de koers gaat kijken is dat toch vooral de koers waar iedereen gewoon 200km zit te freewheelen omdat de koers daarna nog 100km lang is.
Er ligt een vrij langere klim in waar iedereen over rijdt op een koffierittempo. Het is gewoon een koers waar je de afstand moet verteren en vanaf de capo cervo even de BOA's moet aandraaien en moet beginnen kijken om misschien in actie te komen.
Als je aan de cipressa aankomt dan zijn de helpers en de zwakkeren er al af, en eenmaal boven is het enkel nog de sterkste die meezijn en dan is het parcours vaak al niet meer selectief genoeg om echt grote verschillen te maken. Vaak draait het dan uit op een sprint tussen de sterkste renners die allemaal pieredood zitten.
Er winnen daar enkel maar toppers omdat de koers zich ook leent dat enkel maar toppers tot over de poggio geraken vooraan de koers.

De andere 4 zijn toch qua parcours, manier waarop de koers kan gereden worden en de heroïek hoger in te schatten? Je kan discusieren dat Lombardije lager staat dan MSR, maar een Luik, een Roubaix en zelfs een vlaanderen zijn toch op die vlakken de hoger in te schatten koersen?
Dat er in vlaanderen al uiteenlopende winnaars zijn geweest dat klopt. Maar ook dat maakt de koers zo mooi, het is een parcours waarop iemand die voor één dag boven zichzelf uitsteekt kan winnen. Maar het is ook een koers waar de allergrootste renners al op het hoogste schavotje hebben gestaan. Sommige zelfs meermaals.
En een koers waar zelfs tourwinnaars op het hoogste schavotje willen staan.

De RvV moet zowat het meest overroepen monument zijn. En al zeker met die lokale rondjes... Als er dan een monument uitsteekt is het PR imo.

Niemand heeft ooit gezegd dat Remco zomaar de Giro gaat winnen. Uiteraard zal er genoeg concurrentie genoeg zijn. Hij zal er wel staan in de Giro de kleine van Schepdaal.. zijn huidige trainingen op de Teide zijn enorm veelbelovend.

Démare is toch grotere naam dan Stuyven…?!
Ja, maar Stuyven verdiende te winnen, die maakte de juiste move op het juiste moment.

Démare maakte ook de juiste move op het juiste moment... alleen was zijn move van beneden tot boven aan de klink hangen op de Cipressa...

Tim Merlier geeft forfait voor vandaag. Jammer!
In de Tirreno zal het vandaag een sprinteretappe pur sang worden, 75km gewoon zo plat als een pannekoek.

Ik vond dat ook wel redelijk gevaarlijk, gelukkig was de snelheid laag. Maar als je daarop bestraft moet je consequent zijn en iedereen bestraffen EN vooral het altijd doen. Nu wordt je als renner verplicht van het te doen want anders geef je een edge aan de concurrentie en je bent op dat moment niet eeker dat de UCI gaat bestraffen...

En waar trek je de grens? Is achter de paaltjes rijden de grens of is van de kasseien af gaan de grens?

Almeida reed ook naast de kasseien maar rond de paaltjes, Cicone reed duidelijk achter de paaltjes maar wordt niet bestraft... wat verderop achter de bocht rijden Mas, Woods, Alaphilippe en Yates op een verhoogd voetpad: niet bestraft, terwijl dat duidelijk geen deel van de rijbaan is. Zelfs binnen een zelfde fase worden renners niet volgens dezelfde regels bestraft, waar zijn we dan mee bezig?

Also: als er in de CRO race zo´n paaltjes onafgeschermd staan schreeuwt iedereen moord en brand, Tirreno... niemand zegt iets.

Laatst bewerkt:
lol het halve peloton reed tussen die paaltjes. Dat ze dan een lint hangen om aan te geven dat ze daar niet mogen rijden hé. Dat halve metertje achter die paaltjes lag niet hoger dan de rest van het wegdek.
Ja dat zou volgens UCI regels dan idd moeten 🤣
Ik vond dat ook wel redelijk gevaarlijk, gelukkig was de snelheid laag. Maar als je daarop bestraft moet je consequent zijn en iedereen bestraffen EN vooral het altijd doen. Nu wordt je als renner verplicht van het te doen want anders geef je een edge aan de concurrentie en je bent op dat moment niet eeker dat de UCI gaat bestraffen...

En waar trek je de grens? Is achter de paaltjes rijden de grens of is van de kasseien af gaan de grens?

Almeida reed ook naast de kasseien maar rond de paaltjes, Cicone reed duidelijk achter de paaltjes maar wordt niet bestraft... wat verderop achter de bocht rijden Mas, Woods, Alaphilippe en Yates op een verhoogd voetpad: niet bestraft, terwijl dat duidelijk geen deel van de rijbaan is. Zelfs binnen een zelfde fase worden renners niet volgens dezelfde regels bestraft, waar zijn we dan mee bezig?

Also: als er in de CRO race zo´n paaltjes onafgeschermd staan schreeuwt iedereen moord en brand, Tirreno... niemand zegt iets.
Snelheid is veelbepalend en die was hier heel laag.

Daarnaast ook alles in stukken en brokken

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan