Voorjaar 2023

Tcho ja... ge kunt u daar altijd achter wegsteken maar als je altijd zo koerst dan verlies je ook héél erg vaak natuurlijk. Madouas was in Siena uiteindelijk nog de beste man in koers blijkbaar. Als die 3 keer gemeend over neemt op 10km van de meet rijdt hij vandaag misschien voor de overwinning ipv voor de 2de plaats.

Je kan achteraf wel zeggen Jumbo had het moeten doen maar uiteindelijk boor je op die manier, Madouas zijnde, wel een dot van een kans door uwe neus... wat koop je dan met u 'tactisch perfecte race'?
Of je bekijkt het zo.
Als hij rijdt dan pakt hij misschien Benoot en Valter mee in zijn wiel. Je weet zelf ook dat als jij het beste van uzelf geeft en twee mannen van een ploeg profiteren wat in uw wiel dan zet je uzelf buitenspel.
En we spreken dan nog over twee jumbo’s en de winnaar van KBK.
Dan kan je beter afstappen want dan ben je al per definitie verslagen.

Iedereen gaat de kat uit de boom kijken in die situatie.
Het is gewoon de niet duidelijke hiërarchie die hen hier nekt. Ik kan niet zeggen wie beter was, maar in deze situatie lijkt het mij altijd zo dat Valter moet rijden voor Benoot, ook al is Valter beter.

Ik hoop maar dat we niet zulke fratsen gaan krijgen in koersen waar Wout de Tiesj is deze koers is.

Hoe dat de Vlaamse media er telkens in slaagt om die man positief af te beelden, ik snap het echt niet. Is echt gewoon een regelrechte eikel en iedereen in het peloton vindt dat. Zowel in het veldrijden als op de weg.
En van waar heb je dat?
Deze situatie zonder context zegt zeer weinig. Iemand die voor zichzelf en zijn ploeg durft opkomen is daarom geen eikel.

Wanneer en wie heeft eigenlijk kutwijf gezegd? Ik heb de ganse aankomst gezien en allesinds niets gehoord. Achter de schermen leek er allesinds niets mis tussen Lotte en Demi. Ik denk dat er hier weer veel dingen zoeken die er niet zijn. Als je er niets afgesproken is en je gaat naar de streep met 2 in een belangrijke koers en het is fotofinish dan mag het een ploegmaat zijn maar dan wil je gewoon zelf winnen los ervan of je het de andere al dan niet gunt. Dat zal even pieken voor Lotte maar ik denk niet dat ze anders zal omgaan met Demi daarvoor. Zij deed net hetzelfde en wilde ook gewoon winnen.

Een freelance journaliste aan de streep had het gehoord , vollering heeft ook toegegeven dat ze het heeft gezegd. Maar als mop blijkbaar heeft ze dan gezegd op het persmoment.

Nu ik maak er niks van , goed dat ze er voor streden. Bij de vrouwen gaat er ook geen geld rond dat je uw ploeggenoot een deftig cadeau kunt geven in de plaats een eventuele overwinning van de strade.

En van waar heb je dat?
Deze situatie zonder context zegt zeer weinig. Iemand die voor zichzelf en zijn ploeg durft opkomen is daarom geen eikel.
Dat is toch ook exact wat ik al gehoord heb van personen in het peloton.
Hoe dat de Vlaamse media er telkens in slaagt om die man positief af te beelden, ik snap het echt niet. Is echt gewoon een regelrechte eikel en iedereen in het peloton vindt dat. Zowel in het veldrijden als op de weg.
Daarvoor moet je het niet ver zoeken. Karl is zowat de beste vriend van de vader van Gianni en is quasi gewoon zijn manager.

Laatst bewerkt:
Rui Costa toch ook aan een tweede leven begonnen precies.
Reed vlotjes naar bijna iedere renner die wilde demarreren.

Rui Costa toch ook aan een tweede leven begonnen precies.
Reed vlotjes naar bijna iedere renner die wilde demarreren.
Bij Wanty hebben ze een toverdrank die oudjes terug naar hun topniveau brengt… vorigjaar pozzovivo en Kristof, nu Rui Costa… echt bizar.
Ploeg doet het enorm goed. Enkel Bini lijkt het wat moeilijk te hebben dit jaar…? Misschien wat naast de schoenen gelopen deze zomer in Afrika?

De Plus 24e vandaag in dezelfde tijd als MVDP. Toch al wat hoopgevend. Ik hoop dat hij een goed seizoen kan draaien.

Van Avermaet op 6 minuten, samen met Alaphilippe... dat komt dus helemaal goed voor de Ronde :unsure:

Alpecin heeft toch echt zijn start gemist dit seizoen, volgens pcs was de 15e plaats van VDP de tweede beste prestatie dit seizoen. De grootste wedstrijden moeten nog komen, maar voor een ploeg doe de laatste jaren overal heel aanwezig was is het wel triestig momenteel.

Alpecin heeft toch echt zijn start gemist dit seizoen, volgens pcs was de 15e plaats van VDP de tweede beste prestatie dit seizoen. De grootste wedstrijden moeten nog komen, maar voor een ploeg doe de laatste jaren overal heel aanwezig was is het wel triestig momenteel.
Quick-Step valt ook enkel op in afwezigheid tot nu toe.

Quick-Step valt ook enkel op in afwezigheid tot nu toe.

Zo zijn er 10 al dit seizoen. Je moeten niet alles geloven wat er in de krant komt hoor. Er zijn wel meer koersen dan enkel degene die op Sporza uit gezonden worden.

Zo zijn er 10 al dit seizoen. Je moeten niet alles geloven wat er in de krant komt hoor. Er zijn wel meer koersen dan enkel degene die op Sporza uit gezonden worden.

Ik ben volledig akkoord dat de pers enorm overdrijft (10 overwinningen, 4e UCI ranking), maar laten we ook niet onnozel doen. Van de grootste Belgische ploeg mag je wel meer verwachten in het openingsweekend en Strade Bianche. Ook al zijn er paar geldige excuses en doen ze het in het algemeen eigenlijk gewoon goed, een beetje kritiek mag dus wel.

Ik ben volledig akkoord dat de pers enorm overdrijft (10 overwinningen, 4e UCI ranking), maar laten we ook niet onnozel doen. Van de grootste Belgische ploeg mag je wel meer verwachten in het openingsweekend en Strade Bianche. Een beetje kritiek mag dus wel, ook al doen ze het in andere wedstrijden inderdaad gewoon ronduit goed.

Dat ze al beter hebben gedaan goed maar we gaan ze toch niet in het zelfde rijtje zetten als Alpecin? Daar valt de ganse ploeg tegen bij QS maar de helft eigenlijk. Evenepoel en Merlier bv hebben het gewoon heel goed gedaan in de UAE Tour. Pedersen won ook al zijn rit. Vansevant won zelfs al een ritje. Dan zit Alpecin toch gewoon wat dieper.

Dat ze al beter hebben gedaan goed maar we gaan ze toch niet in het zelfde rijtje zetten als Alpecin? Daar valt de ganse ploeg tegen bij QS maar de helft eigenlijk. Evenepoel en Merlier bv hebben het gewoon heel goed gedaan in de UAE Tour. Pedersen won ook al zijn rit. Vansevant won zelfs al een ritje. Dan zit Alpecin toch gewoon wat dieper.

Natuurlijk niet, Alpecin is dramatisch, maar ik heb bij QS wel andere standaarden dan bij Alpecin. En je moet er mee rekening houden dat voor het Belgisch wielerpubliek en ook de Belgische pers QS en in mindere mate Lotto nog altijd de grootste Belgische ploegen zijn (ook al is die laatste dat eigenlijk al lang niet meer) en dat die dus altijd meer aandacht zullen krijgen, zowel positief als negatief. Je kent de pers, genuanceerd ga je ze nooit bezig horen, het is ofwel dramatisch ofwel super. Nu is het bij QS zogezegd dramatisch terwijl dat natuurlijk niet zo is als je naar alle resultaten kijkt, over Lotto doen ze nu opeens (overdreven) positief terwijl ze eigenlijk vorig jaar op hetzelfde moment niet slechter deden, maar toen was alles slecht. Als Evenepoel de Giro wint is QS opeens zogezegd weer de beste ploeg ter wereld bij wijze van spreke.

Natuurlijk niet, Alpecin is dramatisch, maar ik heb bij QS wel andere standaarden dan bij Alpecin. En je moet er mee rekening houden dat voor het Belgisch wielerpubliek en ook de Belgische pers QS en in mindere mate Lotto nog altijd de grootste Belgische ploegen zijn (ook al is die laatste dat eigenlijk al lang niet meer) en dat die dus altijd meer aandacht zullen krijgen, zowel positief als negatief. Je kent de pers, genuanceerd ga je ze nooit bezig horen, het is ofwel dramatisch ofwel super. Nu is het bij QS zogezegd dramatisch terwijl dat natuurlijk niet zo is als je naar alle resultaten kijkt, over Lotto doen ze nu opeens (overdreven) positief terwijl ze eigenlijk vorig jaar op hetzelfde moment niet slechter deden, maar toen was alles slecht. Als Evenepoel de Giro wint is QS opeens zogezegd weer de beste ploeg ter wereld bij wijze van spreke.

Bij mij is de standaard voor QS veranderd. Hun beste renner is Evenepoel die liefst zo ver mogelijk weg blijft van de Vlaamse koersen. Dan nog altijd QS blijven afrekenen op hun resultaten in die Vlaamse koersen alsof Boonen nog altijd hun beste renner is vind ik ook maar een beetje vreemd. Is een ploeg in transitie dus dan moeten die verwachtingen ook een beetje mee bewegen. Hun seizoen valt en eindigd niet met de Vlaamse koersen en zelfs niet in Luik.

Met Asgreen (ex RVV winnaar), Alaphilippe, Senechal, Lampaert en Ballerini moet je natuurlijk wel iets kunnen uitsteken.

Bij mij is de standaard voor QS veranderd. Hun beste renner is Evenepoel die liefst zo ver mogelijk weg blijft van de Vlaamse koersen. Dan nog altijd QS blijven afrekenen op hun resultaten in die Vlaamse koersen alsof Boonen nog altijd hun beste renner is vind ik ook maar een beetje vreemd. Is een ploeg in transitie dus dan moeten die verwachtingen ook een beetje mee bewegen. Hun seizoen valt en eindigd niet met de Vlaamse koersen en zelfs niet in Luik.

Met Asgreen (ex RVV winnaar), Alaphilippe, Senechal, Lampaert en Ballerini moet je natuurlijk wel iets kunnen uitsteken.

Bij mij is die standaard ook veranderd. De focus op Evenepoel en klimmers is logisch en natuurlijk gaan je resultaten op andere terreinen daar onder lijden, maar zoals je zelf zegt, met de selectie die ze nu hebben moeten ze nog altijd stukken beter kunnen doen dan wat ze getoond hebben in de Omloop, Kuurne en nu Strade.

Asgreen en Alaphilippe hadden in 2022 een absoluut non seizoen. Lefevere hint in zijn columns graag dat renners met bepaalde goeie uitslagen 'toevallig' einde contract zijn. Het zal wel pikken dat hij beide een driejarig contract gegeven heeft. Asgreen heeft sinds zijn zege in de Rvv nog 1 koers gewonnen, Deens kampioen tijdrijden. Vermoedelijk niet wat Patje in gedachten had.

Asgreen wordt ziek net voor het openingsweekend, over 5 weken is het voorjaar voor die gasten alweer voorbij hé. Benieuwd of hij nog op topniveau kan geraken.

^ en Lampaert door gevrij met B&B en het geel ook serieus langs de kassa gepasseerd. Daar heeft Patlef zich ook wat laten leiden door euforie.

Toch nice als ge op een bepaalde moment nog maar 6" voor hebt en toch blijft vlammen en dat het dan in uw voordeel uitdraait omdat ze achter u rijden gelijk idioten.

Zijn voorsprong is uiteindelijk nooit boven de minuut geraakt en toch alles tot een goed einde gebracht. Echt heel knap.

Mag ook wel van geluk spreken dat Di Marchi het nog zo lang heeft volgehouden in zijn wiel. Andere was hij misschien wel gegrepen.

Wat een drama.
We hebben de omloop en de strade gedaan. Er komen wel nog wat koersen aan dit seizoen.
En ze hebben in de eerste kleine WT ronde van dit seizoen gedomineerd door en het GC en de punten te pakken samen met nog ritten.

Als je supporter bent van trek, AG2R, FDJ of DSM dan heb je pas iets te klagen.

Wat een drama.
We hebben de omloop en de strade gedaan. Er komen wel nog wat koersen aan dit seizoen.
En ze hebben in de eerste kleine WT ronde van dit seizoen gedomineerd door en het GC en de punten te pakken samen met nog ritten.

Maar... die hebben wel een nieuwe broek!

Ik vond het wel vreemd dat Cosnefroy gisteren niet aan de start stond. Moet dit toch ook wel kunnen?
Nu ja, heeft best nog een druk programma, en heeft precies nog wel ambities voor de RVV, want hij rijdt ook de E3

Wat een drama.

AG2R heeft met Trofeo Laigueglia nochtans een mooie koers gewonnen deze week. DSM zit aan 4 stuks met oa Welshford, wat in vergelijking met hun 10 van vorig jaar niet eens zo slecht is.
FDJ heeft ook al mooie dingen laten zien met Gaudu, Madouas en Gregoire gisteren ook.

Weet je wat vooral het probleem is van die voorjaarskern van QS? Dat ze, op Asgreen na die nu vooral veel pech kent, allemaal veel beter gemaakt geweest zijn dan ze eigenlijk maar zijn.
In het verleden reden die mannen allemaal 10% beter rond omdat iedereen schrik had van de blauwe mannen. Nu heeft er niemand nog schrik van en hebben ze zelf schrik van de gele mannen. Ze zijn intrinsiek al minder dan de Jumbo´s en als je dan ook het mentale overwicht moet afgeven dan verdrink je gewoon, zeker als je jaren gewoon geweest bent van u wil op te leggen en nu moet ondergaan.

Maar zoals gezegd, je kan niet overal goed zijn, niet met dat budget. En uiteindelijk zit PatLef toch weer terug in de situatie die hij had moet Boonen ook: elke overwinning is leuk voor media aandacht, maar elke overwinning van Remco is er 10 andere waard commercieel gezien. Tis misschien niet helemaal hetzelfde... Boonen won in Vlaanderen wat het effect nog versterkte, maar toch.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan