Voorjaar 2023

Mooie koers. Wat een formidabele koers van Pidcock :)

Benoot heel goed, maar de sterkste heeft gewonnen. Bij Jumbo zullen ze idd toch wat moeten nakaarten.

MVDP en Alaphilippe de teleurstellingen van de dag.

Rui Costa heeft dit seizoen een andere leverancier van bananen denk ik :unsure:

Toch nice als ge op een bepaalde moment nog maar 6" voor hebt en toch blijft vlammen en dat het dan in uw voordeel uitdraait omdat ze achter u rijden gelijk idioten.

Toch nice als ge op een bepaalde moment nog maar 6" voor hebt en toch blijft vlammen en dat het dan in uw voordeel uitdraait omdat ze achter u rijden gelijk idioten.
Er is maar één equipe de schuldige hieraan en dat is Jumbo.
Als Benoot of Valter de andere had laten rijden dan was er mogelijkheid tot organisatie. Nu wou niemand rijden want je wilt geen twee man van een andere ploeg in een goeie positie brengen. Gewoon oerdom van Jumbo.
Alle lof die ze vorig weekend kregen verliezen ze op slag vandaag. Ik hoop dat ze daar eens aan wat oren gaan trekken.

Mooie koers, maar die Italianen mogen wel dringend wat veiligheidsmaatregelen nemen. Dat paard bij die vrouwen, die auto daar voor Pidcock zijn neus. Regie was ook niet al te bien, met al die reclamevideo's waarvan één verkeerd en één op minder dan 10 km v/d aankomst. Voor een moderne klassieker als deze mag het echt beter en was vandaag ondermaats.

Maar we hebben wel een mooie koers en de beste heeft gewonnen. Ook het meest verdiend. Benoot begrijp ik ook echt niet goed, want Valter ging hem niet terug halen, reed weg van de achtervolgende groep, alleen komen ze dan terug op Valter. En Benoot die daar dan zo op reageert zorgt ervoor dat de verstandhouding volledig zoek was, vooral tussen die twee.

Mooie koers, maar die Italianen mogen wel dringend wat veiligheidsmaatregelen nemen. Dat paard bij die vrouwen, die auto daar voor Pidcock zijn neus. Regie was ook niet al te bien, met al die reclamevideo's waarvan één verkeerd en één op minder dan 10 km v/d aankomst. Voor een moderne klassieker als deze mag het echt beter en was vandaag ondermaats.

Maar we hebben wel een mooie koers en de beste heeft gewonnen. Ook het meest verdiend. Benoot begrijp ik ook echt niet goed, want Valter ging hem niet terug halen, reed weg van de achtervolgende groep, alleen komen ze dan terug op Valter. En Benoot die daar dan zo op reageert zorgt ervoor dat de verstandhouding volledig zoek was, vooral tussen die twee.
Karl was nochtans erg lovend dat de regie in handen was van EMG, het summum uit Vlaanderen.

Er is maar één equipe de schuldige hieraan en dat is Jumbo.
Als Benoot of Valter de andere had laten rijden dan was er mogelijkheid tot organisatie. Nu wou niemand rijden want je wilt geen twee man van een andere ploeg in een goeie positie brengen. Gewoon oerdom van Jumbo.
Alle lof die ze vorig weekend kregen verliezen ze op slag vandaag. Ik hoop dat ze daar eens aan wat oren gaan trekken.
Wat Jumbo deed was niet goed uiteraard, zeker Valter heeft een paar zeer vreemde dingen uitgestoken maar het is ook wel duidelijk niet alleen hun schuld. Rui Costa & Madouas hebben hier eigenlijk evenveel boter op het hoofd als we eerlijk zijn... het probleem was vooral dat die mannen van Jumbo gevoeld hebben dat ze er niet buitenuit staken, dan moet je niet nog eens de extra inspanning gaan leveren want dan heb je daar nog 3 andere renners zitten die op vinkenslag zitten.

Het enige wat je Jumbo kan verwijten is dat ze niet 1 van hun 2 mannen opofferen als ze echt tot op 8-9 seconden komen, maar nog eens... als Benoot zich 100% zeker voelt gebeurt dat imo gewoon wel.

Karl was nochtans erg lovend dat de regie in handen was van EMG, het summum uit Vlaanderen.
Ja, ik had dat gehoord. Maar gewoon maar om te zeggen dat het niet is omdat het Vlamingen zijn, dat ze het daarom beter kunnen. Ik heb er geen probleem dat je wat reclame maakt voor de streek maar doe dat dan na de koers of vroeger in de koers, niet op 10 km van de aankomst. En ken tenminste uw parcours in plaats van een promovideo van de verkeerde heuvel af te spelen.

Akkoord met de analyse van @Reverz

Wat Jumbo deed was niet goed uiteraard, zeker Valter heeft een paar zeer vreemde dingen uitgestoken maar het is ook wel duidelijk niet alleen hun schuld. Rui Costa & Madouas hebben hier eigenlijk evenveel boter op het hoofd als we eerlijk zijn... het probleem was vooral dat die mannen van Jumbo gevoeld hebben dat ze er niet buitenuit staken, dan moet je niet nog eens de extra inspanning gaan leveren want dan heb je daar nog 3 andere renners zitten die op vinkenslag zitten.

Het enige wat je Jumbo kan verwijten is dat ze niet 1 van hun 2 mannen opofferen als ze echt tot op 8-9 seconden komen, maar nog eens... als Benoot zich 100% zeker voelt gebeurt dat imo gewoon wel.
Goh, in principe hoeven die mannen toch niet te rijden zolang TJV daar nog met twee pionnen zit. Op een bepaald punt moest gewoon één van de twee zich opofferen voor de andere...

Ik vraag mij ook af wat men daar bij de ploegleiding heeft gezegd? Op een gegeven moment grijp je toch zelf in zou je denken? Al was het nu ook niet gemakkelijk om te bepalen welke van de twee nu effectief de betere was.

Goh, in principe hoeven die mannen toch niet te rijden zolang TJV daar nog met twee pionnen zit. Op een bepaald punt moest gewoon één van de twee zich opofferen voor de andere...
Tcho ja... ge kunt u daar altijd achter wegsteken maar als je altijd zo koerst dan verlies je ook héél erg vaak natuurlijk. Madouas was in Siena uiteindelijk nog de beste man in koers blijkbaar. Als die 3 keer gemeend over neemt op 10km van de meet rijdt hij vandaag misschien voor de overwinning ipv voor de 2de plaats.

Je kan achteraf wel zeggen Jumbo had het moeten doen maar uiteindelijk boor je op die manier, Madouas zijnde, wel een dot van een kans door uwe neus... wat koop je dan met u 'tactisch perfecte race'?

Man toch dat vrouwenwielrennen… 🥲 ik wieger dat te belijken gezien dat veredelde cyclos zijn, dus ik was niet aan het meekijken in afwachting van de echte wedstrijd. Maar hoor ik hier net van mensen die wel aan het kijken waren dat er 2 ploeggenotes 1-2 werden, blijlbaar geen afspraken hadden gemaakt, en elkaar daarna wel voor de camera Kutwijf genoemd hebben… sorry maat is toch weer een bewijs van de graad van professionaliteit in het vrouwenwielrennen…?

Kutwijf wordt in Nederland ook nog anders gebruikt.

Onder jongeren blijkt het bovendien een populaire aanspreekvorm (onder vriendinnen bijvoorbeeld): 'hey kutwijf!'

;)

Wanneer en wie heeft eigenlijk kutwijf gezegd? Ik heb de ganse aankomst gezien en allesinds niets gehoord. Achter de schermen leek er allesinds niets mis tussen Lotte en Demi. Ik denk dat er hier weer veel dingen zoeken die er niet zijn. Als je er niets afgesproken is en je gaat naar de streep met 2 in een belangrijke koers en het is fotofinish dan mag het een ploegmaat zijn maar dan wil je gewoon zelf winnen los ervan of je het de andere al dan niet gunt. Dat zal even pieken voor Lotte maar ik denk niet dat ze anders zal omgaan met Demi daarvoor. Zij deed net hetzelfde en wilde ook gewoon winnen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan