Voorjaar 2023

Ewans sprint ziet er echt dramatisch uit. Nog geen 100m sprint vanop de kop en hij verliest.

Maar euhm die organisatoren mogen ook onder hun voeten krijgen. Belachelijk dat je een winnaarsinterview gaat afnemen wanneer je niet eens zeker weet dat die persoon gewonnen heeft.
De organisatoren treffen daar geen schuld aan, het zij de UCI commisarissen die dat doen.

Thyssen wint toch gewoon?

Dat was toch redelijk duidelijk op de heli beelden. Vandegoor komt dan af met op het frontaal beeld was het duidelijk Ewan terwijl ik er niks duidelijks aan vond.

Shakel een uurtje later terug in. Karl en Jose niet op tijd teruggeraakt of zo?

Merlier dedju!
Ik hoor het de mensen nog zeggen, wat gaat die doen bij QS?
Winnen zoveel is duidelijk :P

Merlier wel echt een monster bij QS hé, niet geheel onverwacht natuurlijk. Die moet toch gewoon naar de Tour? Jakobsen gaat zich mogen bewijzen.

De Lie te ver. Sterke sprint (wel uit de wind natuurlijk)

Merlier toch souverein, snelste sprinter en ook gewoon tactisch de beste sprint gereden… zag direct dat Senechal te vroeg ging. Vanpoppol duidelijk de beste aantrekker en Merlier goed gebruik van gemaakt.
De Lie zeer sterk, maar had een eigen autostrade uit de wind natuurlijk… met betere plaatsing was die wel 2e denk ik… Heeft jammergenoeg geen ploeg op niveau hier.

De waarde van Merlier voor Alpecin werd ook wel wat onderschat. Die was al enorm goed en zorgde daar elk jaar voor een 1500tal punten. Nu zie je het verschil. Bij QS natuurlijk nog net dat tikkeltje beter.

Lotto kwam (net te) laat met De Lie, maar uiteindelijk verliest De Lie zelf wel gewoon het wiel van Guarnieri en een 4tal posities in de voorlaatste bocht. Als hij daar wat beter door komt zit hij gewoon in het wiel van Kooij en doet hij mee voor winst.

Tsk Vignegaard toch je moet meerijden hé. Zo ga je geen fanbase opbouwen zoals Pogacar.
Hoezo moet Vingegaard hier ooit rijden met Kooj achterop en 2 mannen die sneller zijn incl. zijn grote GC concurrent die zo extra boni´s kan scoren? :unsure:

Het was leuker geweest voor de kijker als ze hadden doorgereden maar dit was voor Vingegaard een héél gemakkelijke keuze.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan