Voorjaar 2023

Mwa ik weet dus niet of ik het hier mee eens ben, op ongeveer 8km gaat Wellens met Pogacar, Van Aert zit daar verder dan Ganna en VDP maar volgt (van wat ik zie uiteraard) vrij eenvoudig mee, staat niet één keer op de pedalen en komt met Cosnefroy voor hem vlot aansluiten, steekt er dan in de eerstvolgende bocht een stuk of drie voorbij en rijdt dan 7-8ste vlot mee (met Mathieu vlak voor hem) dan breekt het letterlijk vlak achter Wout.

Dan gaat Pogacar, Ganna zit perfect geplaatst en kan volgen maar de enige twee die dan nog terugkomen zijn Wout en Mathieu, met vooral werk van Wout, dan heeft die een paar seconden moeite om echt op het wiel te geraken maar hij krijgt dat klaar.

Beetje later valt VDP dan aan en in die achtervolging vind ik Wout ook de beste.

Dus vond ik Ganna beter? Qua positionering mogelijks. Pogacar? Pffft al bij al ook niet, Wellens doet berewerk en hij krijgt er uiteindelijk die drie andere niet af.
Breken? Nee Trentin laat gewoon gat vallen en oa Stuyven en Philipsen doen er aan mee want hebben al ploegmaats mee.

Slim van Trentin!
 
Van Aert mag nog blij zijn dat Pogacar geen sprint meer had want had anders zelfs geen podium gereden.
Voor De Ronde en Roubaix gaat hij er zo niet geraken.
VDP mag blij zijn dat Pogacar niet kon volgen op de Pogio, anders had hij misschien niet gewonnen.
Je hoort nu toch zelf hoe belachelijk zulke stelling is? VA rijdt podium omdat hij sterker was dan Pogacar.
 
VDP mag blij zijn dat Pogacar niet kon volgen op de Pogio, anders had hij misschien niet gewonnen.
Je hoort nu toch zelf hoe belachelijk zulke stelling is? VA rijdt podium omdat hij sterker was dan Pogacar.

Pogacar, Ganna en VA eh :p
Maar als je kijkt naar de laatste 10km dan lijkt mij VA mij de minst sterke van het viertal. Heeft gewoon moeite gehad om aan te klampen en dreigde er enkele keren af te vallen.
Laat zich op het vlakke dan te veel te kop opdrukken waar Ganna dan van profiteert door hem eraf te sprinten.

Ik denk op deze manier van koersen en met deze vorm die toch niet allerhoogst is zal hij niet winnen in Vlaanderen of Roubaix.
Hij zal dus ofwel de super top top vorm moeten krijgen of iets bedachtzamer moeten koersen.
Je zou bijna moeten zeggen meer durven gokken. Maar je moet als uw gok niet goed uitdraait ook wel benen hebben om het eventueel nog recht te zetten.
 
Pogacar, Ganna en VA eh :p
Maar als je kijkt naar de laatste 10km dan lijkt mij VA mij de minst sterke van het viertal. Heeft gewoon moeite gehad om aan te klampen en dreigde er enkele keren af te vallen.
Laat zich op het vlakke dan te veel te kop opdrukken waar Ganna dan van profiteert door hem eraf te sprinten.

Ik denk op deze manier van koersen en met deze vorm die toch niet allerhoogst is zal hij niet winnen in Vlaanderen of Roubaix.
Hij zal dus ofwel de super top top vorm moeten krijgen of iets bedachtzamer moeten koersen.
Je zou bijna moeten zeggen meer durven gokken. Maar je moet als uw gok niet goed uitdraait ook wel benen hebben om het eventueel nog recht te zetten.
Heb jij Ganna zien kijken na die afdaling van de Poggio? Ik weet niet of ik al vaak zo´n verwrongen gezicht gezien heb... Ganna en Pogacar waren gewoon veel beter gepositioneerd op de Poggio. Dat Pogacar beter was denk ik wel maar ik denk niet dat VA minder was dan Ganna.

Ganna rijdt uiteindelijk wel nog weg maar wrs op een moment dat VA en Pogacar even naar elkaar kijken en uiteindelijk is dat gerommel in de marge, de ervaring leert dat als iemand met een paar seconden alleen beneden komt dat dat vaak genoeg is want daarachter zijn het vaak allemaal enkelingen en wordt er vooral gekeken en gepokerd.

Het grote verschil vandaag met andere jaren is dat vdP dit jaar gewoon goed zat bij het opdraaien... verschillende andere jaren heeft vdP zijn cartouche al verschoten door als 40ste op te draaien op de Poggio.
 
VDP en koersintelligentie. :wtf:
Heu ja ??

VDP -en dan vooral in het veldrijden- was vroeger en al zeker voor zijn rugproblemen wel eens te impulsief. Dwz meteen na 1 rondje vol doortrekken / knallen omdat ie dat leuk vindt, iedereen ASAP lost uit zijn wiel rijden, een uurke intervaltraining en winnen.

Om dat te doen heb je geen koersintelligentie nodig. Je hebt namelijk niemand die met je mee rijdt, je rijdt solo.

Maar als er anderen met hem mee rijden (vooral als hij beseft dat hij er niet bovenuit steekt, vooral op de weg is de concurrentie groter dan in het veld), en hij krijgt de tegenstrever er niet af, dan is het toch heel dikwijls dat VDP wint.
 
Ganna :eek: dat het maar vlug Roubaix is :eek:

Alaphilippe nog mee met de 2e groep is dus niet slecht hopelijk straks nog wat beter voor de ronde.
Wie Ganna voorblijft in PR gaat er idd niet ver van zitten, de koers van het jaar wordt er eentje om duimen en vingers af te likken 😍

Voor de Ronde zet ik met geld nog steeds op Pogi als de te kloppen man
 
Heb jij Ganna zien kijken na die afdaling van de Poggio? Ik weet niet of ik al vaak zo´n verwrongen gezicht gezien heb... Ganna en Pogacar waren gewoon veel beter gepositioneerd op de Poggio. Dat Pogacar beter was denk ik wel maar ik denk niet dat VA minder was dan Ganna.

Ganna rijdt uiteindelijk wel nog weg maar wrs op een moment dat VA en Pogacar even naar elkaar kijken en uiteindelijk is dat gerommel in de marge, de ervaring leert dat als iemand met een paar seconden alleen beneden komt dat dat vaak genoeg is want daarachter zijn het vaak allemaal enkelingen en wordt er vooral gekeken en gepokerd.

Het grote verschil vandaag met andere jaren is dat vdP dit jaar gewoon goed zat bij het opdraaien... verschillende andere jaren heeft vdP zijn cartouche al verschoten door als 40ste op te draaien op de Poggio.
Niemand zat daar echt nog met een frisse kop natuurljk :p
Het is niet alsof er zacht is gereden de laatste kilometers.

Bij Ganna zal vooral die afdaling pijn gedaan hebben. Lijkt me dat dit niet zijn sterkste punt is en dus 20 slagen extra had tijdens die afdaling.

En zo gerommel in de marge vind ik dat toch niet hoor.
2de of 3de in een monument maakt wel een verschil. Voor hetzelfde geld is Pogacar nog iets frisser en wordt Wout 4de.

Het is nog vroeg om nu al iets echt super concreet te stellen. Maar als het dit jaar weer pech in de ronde is, een foute beslissing in Roubaix en net niet goed genoeg in Luik (al rijdt hij die voorlopig nog niet) dan is er weer een seizoen voorbij zonder een monument
 
BAM BAM BAM!
Wat een ongelooflijke meester toch! Heel het seizoen gewoon matig, op momenten waar het niet boeit.
Trekt als een beest de sprint voor Phillipsen aan en als het erop aankomt dan is hij toch weer op de afspraak.

Gewoon heel slim gekoerst. Heeft durven gokken en dat levert hem nu de winst op.
In het verleden heeft hij ook al veel durven gokken. Op het WK veldrijden heeft hij nog gegokt en gewonnen.

Van Aert mag nog blij zijn dat Pogacar geen sprint meer had want had anders zelfs geen podium gereden.
Voor De Ronde en Roubaix gaat hij er zo niet geraken.
De grootste onzin die ik hier al vandaag heb gelezen van een VDP-supporter in die laatste alinea.. Ja, VDP was veruit de sterkste en slimste vandaag maar dat zegt totaal niets over de komende wedstrijden zoals RVV en PR. Daar is bv. de explosiviteit wat minder belangrijk dan in MSR en is de motor van groter belang.
 
^kanttekening is wel dat WVA zijn seizoen niet "stopt" na het voorjaar, zoals dat vroeger traditioneel wel was voor Hoste, Van Peteghem en co.
Sowieso mogen we niet vergeten dat die monumenten niet op bestelling komen. Maakt niet uit hoe groot je bent als renner.
MVP, Pogiboy, Kristoff, Degenkolb en Sagan* zijn de enigen die überhaupt meer dan 1 monument op de erelijst heeft in het actieve peloton, effe los uit de pols dit.
Een monument winnen is en blijft uitzonderlijk.

*Spijtig dat die zo vroeg geboren is, had Sagan graag gezien in het huidige wielrennen met de huidige generatie. ipv tegen greg
 
^kanttekening is wel dat WVA zijn seizoen niet "stopt" na het voorjaar, zoals dat vroeger traditioneel wel was voor Hoste, Van Peteghem en co.
Sowieso mogen we niet vergeten dat die monumenten niet op bestelling komen. Maakt niet uit hoe groot je bent als renner.
MVP, Pogiboy en Sagan* zijn de enigen die überhaupt meer dan 1 monument op de erelijst heeft in het actieve peloton, effe los uit de pols dit.
Een monument winnen is en blijft uitzonderlijk.

*Spijtig dat die zo vroeg geboren is, had Sagan graag gezien in het huidige wielrennen met de huidige generatie. ipv tegen greg

Fuglsang ook 2 (LBL en RVL). Ik reken er normaal ook altijd het WK en OS bij op hetzelfde niveau als een monument. Dan komen GVA (OS + PR), Alaphilippe (MSR + 2xWK) en Evenepoel (LBL + WK) erbij, Kwiat (WK + San Remo) en ook Cav (WK + San Remo).

Maar het is wel een feit dat de huidige generatie toppers wel nog wat bij moet winnen om bij het groepje Gilbert, Boonen en Cancellara te komen (die 6, 8 en 7 streepjes achter hun naam hebben).
 
En zo gerommel in de marge vind ik dat toch niet hoor.
2de of 3de in een monument maakt wel een verschil. Voor hetzelfde geld is Pogacar nog iets frisser en wordt Wout 4de.
Als je zoals WVA reeds dat monument hebt gewonnen dat maakt een 2de of een 3de plaats niet veel uit. Winst is het enigste dat telt.
En over uw volgende zin: voor hetzelfde geld is Ganna wat minder fris en is WVA 2de. Of valt VDP en sprint WVA naar de 1ste plaats (maw redelijk onzinnig om zo'n uitspraak te maken)
 
Mvdp gewoon gewonnen vooral op koers intellect. (Natuurlijk moet je ook goed zijn , maar mvdp rijdt tactisch een perfecte pogio)

wva laat zich weer een beetje vangen eigenlijk enerzijds door minder goede positionering op de pogio en zelf initiatief te nemen.

Pogacar ultieme aanval vertrekt (met ganna in het wiel)

WVA zit helemaal achteraan de groep. Mvdp er enkele plaatsen voor. WVA rijdt iedereen voorbij en gaat in de achtervolging op pogi.

Mvdp volgt en geniet van het zog van wva.
Als WVA er bijna bij is zet MVDP zijn ultieme versnelling in.

Mvdp geniet van het zog van wva en kan dus later zijn move inzetten terwijl pogi en wva opgebrand waren. Ganna was denk ik blij dat hij meekon gewoon.
 
Als je zoals WVA reeds dat monument hebt gewonnen dat maakt een 2de of een 3de plaats niet veel uit. Winst is het enigste dat telt.
En over uw volgende zin: voor hetzelfde geld is Ganna wat minder fris en is WVA 2de. Of valt VDP en sprint WVA naar de 1ste plaats (maw redelijk onzinnig om zo'n uitspraak te maken)
Dat is ook wel makkelijk gesproken natuurlijk.
Een podiumplaats in een monument is altijd wel iets wat mooi staat op uw palmares en wat punten oplevert. Al is het uiteindeljk enkel de winnaar die de geschiedenis ingaat.

Maar dat is in feite mijn punt.
Tot op heden heeft hij 1 monument gewonnen en dat is MSR 2020. We moeten ook durven realistisch zijn en beseffen dat op dit niveau zowel MVDP als WVA niet meer 5 jaar meekunnen. Dus elk jaar kan het laatste jaar geweest zijn.
We hebben dit in het verleden al voldoende gezien dat het soms snel kan draaien.
Voorlopig is er geen vuiltje aan de lucht. Het is nog vroeg om nu al de balans van de carrière te maken.
 
Oliver Naessen kettingbreuk in afdaling podgio :laugh:

Als je op Strava de KOM ziet (vandaag verbeterd, bijna 39 :crazy:) staat die wel nog altijd hoog (2019), dat niveau haalt hij helaas niet meer :(
 
Jammer van alle WVA haters hier. Die gast maakt altijd koers, net zoals VDP en Pogacar. Hij heeft pech dat die laatste twee net iets beter zijn dan hem maar dit maakt de koers ook mooi/spannend. Er zijn heel veel steengoede renners de komende koersen dus kans dat WVA wint is klein maar ik ben zeker dat het mooie koersen zullen zijn en WVA mede verantwoordelijk zal zijn. Geniet eens van de koers in plaats van altijd te kakken op renners.
 
Terug
Bovenaan