Amai, dat zo'n ongefundeerde beweringen, eerder leugens, of op zijn minst, zware overdrijvingen zo hard gesteund worden hier blijf ik toch enorm straf vinden.
Machtsmisbruik, harde racist, hypocriet, hypocriete narcist,...
Welke leugens en "ongefundeerde beweringen" heb je gezien in mijn post? Licht eens toe. Dat sommige feiten wat "ingekleurd" zijn door mijn eigen mening, ja dat kan. Maar we zitten op een online discussieplatform waar meningen uitdelen normaal is.
Daarbovenop dan zelf de volledige hypocrietie van de zogezegde lichte aanpak. Eén uitspraak wordt zo opgeblazen, maar systematisch haat prediken zoals het Vlaams belang doet, hoe moet dat dat aangepakt worden? 10 jaar celstraf voor de halve partij?
-Dries Van Langenhove heeft 1 jaar celstraf gekregen en 24.000 euro boete + 10 jaar uit zijn burgerrechten ontzet. Allemaal voor het uitwisselen van afbeeldingen in een gesloten chatgroep. Gewoon pure waanzin anno 2024, zeker wanneer je weet dat er duizenden gelijkaardige gevallen zijn. Het internet staat er letterlijk vol van. De rechter oordeelt dan dat dit aanzet tot haat, geweld en dat hij -dit is goud- "de democratische samenleving ondermijnt en zijn maatschappijmodel van blanke suprematie in de plaats stelt". Democratische samenlevingen ondermijnen via een privé chatgroep

-En dan het geval Rousseau:
Hij verwijst naar de Roma’s, één van de bevolkingsgroepen in Sint-Niklaas. En hij benoemt hen als “bruin mannen”. Volgens onze informatie spreekt hij daarna verder in niet mis te verstane bewoording. En hij geeft de politie nog persoonlijke raad mee. Samengevat: “Jullie zouden daar beter jullie matrak vaker gebruiken. Het is de enige manier om hun (de Roma’s, red.) respect af te dwingen.”
Dit is geen praat binnen een gesloten chatgroep op Whatsapp hé. Dit is een top politicus die zelf, ongeprovoceerd, naar agenten stapt om dit uit te spuwen. Is dit niet aanzetten tot haat en geweld? Hij wordt trouwens gewaarschuwd dat hij gefilmd wordt. Maar hij doet gewoon door. Ik ken trouwens nog een Oostenrijkse kunstenaar die het respect van de Roma's afdwong.
En wat krijgt hij hier hiervoor? Boete? Straf? Nope. Ga maar in "therapie" en kom gewoon terug net voor de verkiezingen. De wind zal dan wel overgewaaid zijn. En begin echt niet meer over "hij is geen voorzitter meer". De man is nog steeds heel duidelijk het gezicht van Vooruit. Waarom trekken ze hem anders mee in al die sociale media campagnes?
Dat je er niet akkoord mee gaat, allemaal goed en wel. Maar de ongefundeerde karaktermoord gebaseerd op verzinsels hou je maar voor op hln.
Rousseau is zelf verantwoordelijk voor zijn karaktermoord. Luidkeels schreeuwen tegen extreemrechts en verwijten dat ze een gevaar zijn voor België, om dan zelf gepakt te worden op dingen waartegen je bent. En volgens u zijn dat allemaal "ongefundeerde beweringen". Misschien in uw parallele wereld?
Trouwens, we hebben het nog niet gehad over Tom Meeuws:
Vooruit-voorzitter Melissa Depraetere: "Tom Meeuws deed racistische uitspraken, maar is geen racist" | VRT NWS Nieuws
Tom Meeuws (Vooruit) heeft wel degelijk racistische uitspraken gedaan over Nabilla Ait Daoud (N-VA) door haar "mocroschepen" te noemen. Dat zegt Vooruit-voorzitter Melissa Depraetere in "De tafel van Gert" op Play 4, waarmee ze voor het eerst publiek op de commotie reageert. "Meeuws is geen...
Ook niets aan de hand zeker? Gewoon een uitspraak "die wordt opgeblazen"? Moest Tom Meeuws ook zat zijn, dan zou Vooruit dit ook op "dronkenmanspraat" steken. Maar jammer genoeg was dat niet het geval. Wat doet Depraetere? Juist, gewoon ontkennen:
Vooruit-voorzitter Melissa Depraetere: "Tom Meeuws deed racistische uitspraken, maar is geen racist"
Ik kan het lijstje trouwens verder aanvullen:
"Hij stal 500,000 euro maar is geen dief"
"Hij kaapte een vliegtuig, maar is geen terrorist"
"Hij verkocht drugs aan minderjarigen op straat, maar is geen dealer"
.