Voetbalshirts

Uw shirtsales zijn niet hetzelfde als ge lelijke/cheape truikes hebt.

En die inspraak... Ik denk niet dat het zo veel gaat uitmaken. Elke ploeg staat het vrij om af te komen met een goed promo idee voor een speciale gelegenheid. En verder maakt dat niet bijster veel uit. Je kiest zelf de kleuren en motieven. Kijk die shirts van Standard. Echt mooi. Die van NB ook echt prima. En als die ergens extra duiten konden maken deden ze het wel denk ik.
Sam Kerkhofs had laten vallen dat ze bij Joma meer inspraak hebben, maar je kan het natuurlijk ook zelf verknallen als club.
 
Adidas is voor mij ook het voetbal merk bij uitstek
Vroeger standard,Club, rsca nostalgie.
Vooral rsca zonder Adidas is moeilijk gewoon te worden.
 
Vooral rsca zonder Adidas is moeilijk gewoon te worden.
Als Anderlechtsupporter wel heel tevreden van de overstap. Niet dat alles bij Joma top was, maar de afgelopen jaren wel enkele heel mooie stuks gekend. Enkele truitjes van Joma zelf, de samenwerking met Damso, Centreville, ARTE, Paul Van Himst special,... Dat zijn toch zaken waar ze bij Adidas niet mee hadden moeten afkomen maar wel marketing-gericht een enorm succes waren.

Joma uiteraard een kleine garnaal, maar net daardoor heb ik het gevoel dat die samenwerking heel goed loopt. Als je ziet welke troep ze bij Adidas naar beneden geduwd hebben bij Anderlecht, dat zie ik nu toch niet meer gebeuren. Die fluo truitjes, het roze, die grijze pyjama, die zalmroze, en dat allemaal op 5 jaar tijd. Neen bedankt.
 
Als Anderlechtsupporter wel heel tevreden van de overstap. Niet dat alles bij Joma top was, maar de afgelopen jaren wel enkele heel mooie stuks gekend. Enkele truitjes van Joma zelf, de samenwerking met Damso, Centreville, ARTE, Paul Van Himst special,... Dat zijn toch zaken waar ze bij Adidas niet mee hadden moeten afkomen maar wel marketing-gericht een enorm succes waren.

Joma uiteraard een kleine garnaal, maar net daardoor heb ik het gevoel dat die samenwerking heel goed loopt. Als je ziet welke troep ze bij Adidas naar beneden geduwd hebben bij Anderlecht, dat zie ik nu toch niet meer gebeuren. Die fluo truitjes, het roze, die grijze pyjama, die zalmroze, en dat allemaal op 5 jaar tijd. Neen bedankt.
Heb het eerder uit nostalgie als de drie groten met Adidas spelen eind jaren 90, toen soms echt mooie shirts.
 
Dat verklaart waarom ik normaal gewoon een M / L heb maar dat mijn truitje van Club, dat een L is, mijn sportief figuur iets te nadrukkelijk ik de kijker zet. :unsure:
Ik draag ze graag los en ik moet bij macron twee maten groter nemen van large naar xxl. Vrij vervelend.
 
Op zich ben ik bij Genk de laatste jaren zeer tevreden van Nike. Mooie shirts. Maar bijvoorbeeld zo een kappa is wel nostalgie.
 
Uw shirtsales zijn niet hetzelfde als ge lelijke/cheape truikes hebt.

En die inspraak... Ik denk niet dat het zo veel gaat uitmaken. Elke ploeg staat het vrij om af te komen met een goed promo idee voor een speciale gelegenheid. En verder maakt dat niet bijster veel uit. Je kiest zelf de kleuren en motieven. Kijk die shirts van Standard. Echt mooi. Die van NB ook echt prima. En als die ergens extra duiten konden maken deden ze het wel denk ik.
Shirtsale revenue is vrij relatief in vergelijking, vrees ik.
Een Castore nu zal ergens tussen 800k en 1,2M cash betalen aan Club Brugge. Dat halen ze niet uit shirtsales hoor..
Een shirt kost een 90€, hoeveel daarvan gaat naar de club?
Ik had eens een analyse gezien van een shirt bij Man United, die gingen voor 130€ in totaal en daarvan ging 7€ naar Manchester United.
In België zal dat wel meer zijn, maar je gaat er geen 50€/shirt aan overhouden hoor.

Bij Anderlecht hebben ze vorig seizoen een 20k shirts totaal verkocht, als ik het goed heb. In de pers kwamen ze naar buiten met 15k voor de Damso shirts, maar dat bleek ongeveer het dubbel te zijn van het werkelijke cijfer..
 
Ik draag ze graag los en ik moet bij macron twee maten groter nemen van large naar xxl. Vrij vervelend.
En dan nog. Ik heb lang gezocht achter 2 specifieke shirts van Lazio. Uit gewoonte L genomen. Kreeg er mijn brouwerij/kathedraal niet echt in. Uiteindelijk via bevriende Lazio supporters xxl gekregen en zelfs dedie zijn nipt.
 
. Enkele truitjes van Joma zelf, de samenwerking met Damso, Centreville, ARTE, Paul Van Himst special,... Dat zijn toch zaken waar ze bij Adidas niet mee hadden moeten afkomen maar wel marketing-gericht een enorm succes waren.
Heeft Joma op zich maar weinig mee te maken denk ik. Is de club en de marketing cel die dat allemaal doen en ontwerpen lijkt mij. Zeker dat Damso shirt, daar zat een ontwerper achter.

Je kan idd je goesting doen bij zo een merk. Wat heel cool is. Al doet men daar nog veel te weinig mee. En zitten ook soms heel lelijke shirts tussen imo. Zoals dat witte in het eerste Joma seizoen. Maar ben ondertussen ook wel blij met de overstap. Alleen is het zo zonde dat je dat Van Himst en Arte shirt maar 1 match draagt. En de gewone shirts heel matig zijn zonder echt concept.

Bij Adidas ga je idd enkel je goesting mogen doen als je in Tier 1 terecht kan komen zoals Ajax. Maar qua feel blijven die Adidas shirts toch een pak aangenamer.
 
Die huidige thuistruitjes van Anderlecht zijn toch echt wel de lelijkste in jaren imo. Ik vind ook wel dat de Anderlecht-feel zo wat weg is de voorbije jaren. Kan ook aan de sponsor liggen op de borst, dnno.
 
Terug
Bovenaan