Voetbalshirts

Wat ik vreemd vind adidas toch het merk bij uitstek voor shirt hebben in belgie OHL,Eupen en stanadard.
Standard kan ik inkomen.
Er is een tijd dat ze enkel de topploegen met adidas laten spelen en nu moeten we het doen met de macron, joma,en jako's van deze wereld

OHL heeft nu Stanno als kledingsponsor en kregen via adidas templates net als Eupen. Zijn gewoon shirts die je onbedrukt kunt bestellen op eender welke sportsite. Standard zit in de 'B-categorie' van adidas en kan shirts lichtjes personaliseren. Bij New Balance kregen ze echter unieke shirts maar goed tot op heden is adidas > New Balance in de voetbalwereld.

Het valt wel inderdaad op dat de topclubs geen behoefte hebben aan de A-merken als kledingsponsor. Joma (Anderlecht) en Craft (Gent) zijn inderdaad niet bepaald de grootste merken. Antwerp en Jako was noodzakelijk door het afspringen van de deal met Nike (lees: Overmars) maar dan nog zou Antwerp geen unieke shirts krijgen. Misschien zouden ze in de 'B-categorie' van Nike vallen zoals Genk recent. Genk kreeg jarenlang templates (via voetbalshop als ik me niet vergis), maar de laatste tijd zijn hun thuisshirts géén template. Het huidige shirt is bijvoorbeeld hetzelfde als dat van Montpellier of Ferencváros maar niet verkrijgbaar in de teamwear catalogus. Club Brugge heeft unieke shirts en de kwaliteit is top plus Macron staat als merk net onder de 'grote 3' (adidas, Nike en Puma).
 
Ook de reden waarom Club indertijd gekozen heeft voor Macron, ze zijn nu wel gesprongen op het uniek maken van de shirts en ik mis de grote 3 ook niet qua shirts.
 
In 1 van de vele podcasts had Sam Kerkhofs wel even laten vallen dat RSCA veel vrijheid krijgt van Joma voor het ontwerp.
 
Ook de reden waarom Club indertijd gekozen heeft voor Macron, ze zijn nu wel gesprongen op het uniek maken van de shirts en ik mis de grote 3 ook niet qua shirts.
Der voor bij Nike trok het ook op niet veel. Enkel dat wit awy shirt met schuine rode lijn vond ik nog cava
 
In 1 van de vele podcasts had Sam Kerkhofs wel even laten vallen dat RSCA veel vrijheid krijgt van Joma voor het ontwerp.
Veel vrijheid? Die Arte en Damso shirts bewijzen dat Anderlecht gewoon volledige vrijheid heeft. Daar heeft Joma maar weinig verdienste aan.
Net zoals de club net nu alle blaam mag krijgen voor de zwakke ontwerpen.
Is ook Sam Kerkhofs zijn vriendin die daar al jaren mee voor instaat trouwens. ;)
 
Een voordeel aan de truitjes van Anderlecht, het seizoen kan er alleen maar beter op worden.
 
Terug
Bovenaan