Voetbal kijken in België

Dat gaat niet gebeuren he. Clubs hebben geld nodig. Geen inkomsten meer krijgen; dan zijn er een deel failliet.

Volgens een insider die ik ken bij Westerlo is het echt de bedoeling van DAZN om te blijven uitzenden maar de clubs niet meer te betalen :laugh:

Het geld waar ze op gerekend hadden bij de verkoop van de tv-rechten gaan ze nooit-jamais-never meer krijgen met wat ze nu kunnen bieden aan tv-zenders.
Ik lees op Sporza inderdaad dat vooral kleine clubs hier zeer zwaar mee in de problemen kunnen komen. Wel, tja.

Rolt de kop van Lorin Parys eigenlijk al ergens of gaat hij hier echt mee wegkomen? Voor een deal ben je met 2 he jongens.

Niemand wil het verlies slikken maar uiteindelijk zal het wel iemand moeten zijn. Haal de popcorn maar boven.

Blij dak nooit zelfs maar overwogen heb om met die klojo's een abonnement af te sluiten. Zag ek al van ver aankomen. Mooi bij Play Sports gebleven voor 20 euro/maand (afgesloten met korting) en kan wekelijks meerdere mooie affiches zien in de beste competitie ter wereld terwijl dak voor de belgische competitie uiteindelijk toch enkel maar naar de matchen van Club Brugge keek. En die laatste spelen toch maar aan 50% in de competitie want ze houden zich in voor de CL matchen (die ik ook kan zien).
ja, als ik op voorhand had geweten dat Club er zo met zijn klak naartoe ging smijten, dan zou ik nooit het DAZN abo genomen hebben :S

Als supporter wil/kan ik inderdaad geen enkele uit wedstrijd missen, je bent toch supporter daarvoor?
Supporter zijn van een ploeg en geen wedstrijden volgen is maar raar toch?

Wij als consument hadden de keuze betalen voor te kunnen kijken of niet betalen en niet kunnen kijken.
Geen idee hoe je hier de schuld in de schoenen van de consument kan schuiven.
Er is/was nog steeds geen deftig (legaal) alternatief.
Klopt volledig, ook ik heb sinds match 1 DAZN en zelfs nog steeds geen spijt. Ik zie nu graag de wedstrijden van mijn team. Er is trouwens al genoeg geschreven dat wij als consument hiervoor niet zullen opdraaien.

Ik maak me meer zorgen in het feit of ze het seizoen nu gaan uitdoen of niet en of ik nog uitwedstrijden kan zien. Mijn domiciliering ga ik niet van wakker liggen, indien er geen belgisch voetbal is stop ik ermee. In deze zaak zal de consument nooit opdraaien.

Dazn zou dus 140.000 abonnees hebben, wat hun een verlies van meer dan 50 miljoen euro per jaar opleveren. Eigenlijk hebben ze het dubbele betaald van wat hen haalbaar is om als solo slim uit te zenden.

Wel lekker al die moraalridders die zeer blij zijn nooit een abo hebben afgesloten. En dit natuurlijk nu komen posten.
Ik dnek dat elke abonnee zoals mezelf ook wel rekening heeft gehouden met dit scenario en ik denk dat we ons ook over onze eigen centen 0.0 zorgen moeten maken.
Principes boven u ploeg zien voetballen, beetje vreemd.

Wel lekker al die moraalridders die zeer blij zijn nooit een abo hebben afgesloten. En dit natuurlijk nu komen posten.
Ik dnek dat elke abonnee zoals mezelf ook wel rekening heeft gehouden met dit scenario en ik denk dat we ons ook over onze eigen centen 0.0 zorgen moeten maken.
Dat heeft toch niets met moraalridderij te maken. Ik was aan het wachten tot ze een deal hadden met Proximus, ik kijk al jaren het voetbal via hun, in de pers was er regelmatig notie dat ze dicht bij een deal waren. Ik vond hun abbonement veel te duur om alleen mijn club te volgen (en ook veel negativiteit rond DAZN als je ziet wat ze in Frankrijk deden, slechte kwaliteit, enz. helpt niet), de rest op hun kanalen interesseert me niet.

Ik heb al een NBA League Pass en Proximus sport, er moeten keuzes gemaakt worden qua kosten. Dikwijls getwijfeld, maar ja dus blij dat ik geen abbonement heb afgesloten. Er zijn nog andere manieren om naar jouw favoriete club hun matchen te kijken.

Die zien allemaal ook hun ploeg voetballen hoor. Die geven gewoon geen geld aan dat malafide bedrijf.

Ge wordt voor het blok gezet. That is it.

Ik sponsor geen monopolie bedrijven die alles kapot maken, en zeker met in het achterhoofd van wat er in Frankrijk gebeurde. Een verwittigd man is er 2 waard... Das de snelste manier om zoiets buiten spel te zetten, al kost het idd de matchen van uw teerbeminde ploeg. Ik heb er ook al op gesakkerd ze. Ze hebben geld geroken, maar het draait nu slecht uit voor hun. Again, ik sponsor niet vrijwillig zulke dubieuze compagnies. Dat ze den hoogsten boom inkruipen.

Ik hoop alleen maar dat de pro lg juridisch een stokje achter de deur heeft, want dat het scheef ging lopen was te verwachten met hun overpriced bod

Daar heb ik wel mijn twijfels bij als je de vele "gelukkig heb ik niks kunnen zien" comments bekijkt.
Ik heb veel niet gezien door de erbarmelijke kwaliteit dat Anderlecht op de mat lag. Maar als ik echt wou , had ik elke match kunnen zien zonder een euro aan dazn te geven. Dat is ook een van de oorzaken dat zij als Netflix van de sport op enkel sportrechten nooit winstgevend kunnen worden. Zoveel moeite moet je niet doen om een match uit België buiten dazn om te kunnen kijken.

Vroeger zag ik in mijn vriendengroepen letterlijk iedereen het voetbal volgen via Telenet en Proximus. Die zijn allemaal gestopt bij deze maar hebben ook niets genomen bij dazn; en dan vooral voor hetzelfde gevoel als dat ik heb. Dat we geen schimmig bedrijf sponsoren dat geld richting de Emiraten en Rusland versluisd. Want dat is wat dazn wel degelijk doet. En uiteindelijk zijn ze wel allemaal aan het kijken, de links vliegen je om de oren in die groepen. Dat is iets wat ik van mezelf nooit zou gedaan hebben als ze normaal hadden gedaan en alles netjes verdeeld hadden dat iedereen kon zien. En dazn is wel degelijk schuldig, als je zelf moeilijk doet in onderhandelingen in fragmenten van 1 minuut voor het nieuws. Echte geldwolven zijn dat.

Niet vergeten dat ze het eerst in Duitsland verkloot hebben, dan in Frankrijk en nu in België. Als het nu de eerste keer was, kan je nog zeggen : ja oké. Maar nu al in het derde land voor problemen zorgen. Dan weet je waar het probleem zit

Laatst bewerkt:
Denk je dat de Pro League zoiets kan opzetten? Los van de opstartkosten..
Het zal van Telenet/Proximus en co moeten komen.
De Pro League was hier bij de seizoensstart al mee bezig. Als ze hebben volgehouden zou hun plan snel tot ontplooiing moeten komen.

DAZN is puur streaming over de ISPs van de clubs zelf, vroeger hadden ze hun eigen seinwagen bij, de zogenaamde satellietbus. De camera's van de VAR zijn onder Geniussports en die hebben dan weer een deal met DAZN, dus de ProLeague kan dit perfect overnemen.

De Pro League doet er best aan een nieuwe tender uit te schrijven met verschillende percelen: reguliere competitie, play offs en beker. Zo maak je het behapbaar dat een Telenet of Proximus of zelfs Sporza het binnen kan halen.
Die telcos hebben de knowhow en omkadering met presentatoren, commentatoren, analisten en Olivier Deschacht werken toch op zelfstandige basis dus direct inzetbaar.

Terug
Bovenaan