Voetbal kijken in België

Als supporter wil/kan ik inderdaad geen enkele uit wedstrijd missen, je bent toch supporter daarvoor?
Supporter zijn van een ploeg en geen wedstrijden volgen is maar raar toch?

Wij als consument hadden de keuze betalen voor te kunnen kijken of niet betalen en niet kunnen kijken.
Geen idee hoe je hier de schuld in de schoenen van de consument kan schuiven.
Er is/was nog steeds geen deftig (legaal) alternatief.
Massale boycot dat het niet meer op Telenet en proximus kon worden uitgezonden had veel geholpen. Soit situatie is hoe ze is. In ben in alle geval niet in de verleiding gelopen en met mijne voet in ne stront gestapt

Daarnet mailtje gekregen

Het vet onderlijnde stelt me ergens wel een beetje op mijn gemak dat mijn jaarabonnement zal stopgezet kunnen worden als het Belgisch voetbal niet meer op DAZN zal te zien zijn. Hopelijk toch, aangezien er een hele hoop klanten in deze situatie zullen zitten kunnen ze zich dat niet veroorloven anders.

Ik zou daar juist heel ongemakkelijk van worden. Zodra de situatie is opgehelderd? Dat is wel heel, heel vaag omschreven.

Ik zou daar juist heel ongemakkelijk van worden. Zodra de situatie is opgehelderd? Dat is wel heel, heel vaag omschreven.
Dat dacht ik ook, als dat voor de rechtbank komt in België; zijn we 3 jaar verder :laugh:

Beenders: "Abonnees die geen voetbal meer kunnen zien, krijgen geld terug"​

Rob Beenders, minister van Consumentenbescherming, liet bij VTM NIEUWS al zijn licht schijnen over de situatie. "Ik heb inderdaad gelezen dat DAZN het contract met de Pro League heeft opgezegd. Dat kan inderdaad betekenen dat er vanaf dit weekend geen voetbal meer wordt uitgezonden op tv. Dat er een zwart scherm komt, waardoor alle abonnees op DAZN niet meer zeker zijn vandaag of ze nog wel voetbal kunnen zien.”
“Die mensen hebben een apart abonnement afgesloten, meestal alleen om voetbal te kunnen zien. Als nu blijkt dat ze geen voetbal meer kunnen zien of een zwart scherm krijgen, dan moeten ze hun geld terugkrijgen."
"De meeste mensen hebben een abonnement dat twaalf maanden loopt. Die twaalf maanden zijn nog niet om, maar ze krijgen niet waar ze voor betaald hebben. Ik heb met DAZN aan tafel gezeten en ik heb met hen een schriftelijke overeenkomst gemaakt dat wanneer het gebeurt dat DAZN geen voetbal meer uitzendt, dat zij onmiddelijk hun abonnees moeten contacteren en hen de vraag moeten stellen of het abonnement mag worden stopgezet of niet."
"Kiest de abonneehouder om het abonnement stop te zeggen, dan moet DAZN hen volledig terugbetalen."

Massale boycot dat het niet meer op Telenet en proximus kon worden uitgezonden had veel geholpen. Soit situatie is hoe ze is. In ben in alle geval niet in de verleiding gelopen en met mijne voet in ne stront gestapt
Massale boycott van consument enkele dagen voor de competitiestart?
Ze gaven weken gratis weg (heb ik 1 maand van kunnen genieten).
Ik blijf erbij, dit kan je niet op de consument doorschuiven.
Het is niet dat de clubs iets gedaan hebben voor de supporters en tegenwind gegeven hebben.

Ik ben zelf geen abonnee, ik ben volkomen neutraal.

Een jaarabonnement: 60€. Vanaf 1 december (fictieve waarden voor het gemakkelijk te maken) en geen live uitzending meer?
60 * / 12 = 5€ terugbetalen aan de klant.

Of ben ik nu te simplistisch?

Een jaarabonnement: 60€. Vanaf 1 december (fictieve waarden voor het gemakkelijk te maken) en geen live uitzending meer?

Ik betaal elke maand €20, als ik geen voetbal meer krijg dan betaal ik niet meer... redelijk simpel lijkt me.

Voetbal is in België ietsje te belangrijk opdat de politici dit gaan ignoren: als DAZN het hard zou spelen dan zullen ze wel op het matje geroepen worden door onze politiekers. Dat die ene minister nu al in het VTM nieuws zit deze middag zegt genoeg.

Ik denk dat DAZN tot het einde van dit seizoen wil blijven uitzenden zonder te betalen, dus als de Pro League daarmee akkoord zou gaan kan het zijn dat er voor de abonnees voor dit seizoen niets veranderd.

Ik denk dat het nu aan de Pro League is om eventueel voor dit seizoen iemand anders nog te vinden voor de uitzendrechten, en als ze daar niet in slagen gaan ze niet veel andere keuze hebben dan dit door DAZN te laten doen. Beter dan totaal niets meer uitzenden zou ik denken.

Een kameraad van mijn pa had begin deze maand naar Telenet gebeld om zijn Play Sports op te zeggen.
De persoon die hij aan de lijn had raadde hem aan om tot het einde van de maand te wachten aangezien er achter de schermen onderhandelingen bezig waren. Die persoon wou/kon/mocht geen extra informatie geven.

Dit doet me vermoeden dat deze contract stopzetting wel al te verwachten viel, en dat de Pro League misschien al bezig was met de onderhandelingen met de telecom operatoren? En dat die, hopelijk, de uitzendrechten zullen overnemen tot het einde van dit seizoen?

Jaarabonnement is maandelijks te betalen (12x 20€), dus het is simpel voor DAZN, laat gewoon iedereen zijn contract stopzetten.

Als ze niet willen kunnen consumenten hun domiciliëring laten blokkeren, of VISA-kaart stopzetten en nieuwe aanvragen.

Massale boycott van consument enkele dagen voor de competitiestart?
Ze gaven weken gratis weg (heb ik 1 maand van kunnen genieten).
Ik blijf erbij, dit kan je niet op de consument doorschuiven.
Het is niet dat de clubs iets gedaan hebben voor de supporters en tegenwind gegeven hebben.
Ge zegt niks verkeerd, maar ik had nooit in zee gegaan met zulke louche firma, that is all. Als de klanten wegbleven moesten ze al sneller in het verweer.

Ik peis toch dat die niet lang gaan uithouden hier in België, Alé dat hoop ik toch

Ik denk dat DAZN tot het einde van dit seizoen wil blijven uitzenden zonder te betalen, dus als de Pro League daarmee akkoord zou gaan kan het zijn dat er voor de abonnees voor dit seizoen niets veranderd.

Ik denk dat het nu aan de Pro League is om eventueel voor dit seizoen iemand anders nog te vinden voor de uitzendrechten, en als ze daar niet in slagen gaan ze niet veel andere keuze hebben dan dit door DAZN te laten doen. Beter dan totaal niets meer uitzenden zou ik denken.

Een kameraad van mijn pa had begin deze maand naar Telenet gebeld om zijn Play Sports op te zeggen.
De persoon die hij aan de lijn had raadde hem aan om tot het einde van de maand te wachten aangezien er achter de schermen onderhandelingen bezig waren. Die persoon wou/kon/mocht geen extra informatie geven.

Dit doet me vermoeden dat deze contract stopzetting wel al te verwachten viel, en dat de Pro League misschien al bezig was met de onderhandelingen met de telecom operatoren? En dat die, hopelijk, de uitzendrechten zullen overnemen tot het einde van dit seizoen?
Dat gaat niet gebeuren he. Clubs hebben geld nodig. Geen inkomsten meer krijgen; dan zijn er een deel failliet.

Volgens een insider die ik ken bij Westerlo is het echt de bedoeling van DAZN om te blijven uitzenden maar de clubs niet meer te betalen :lol:

Je bent ingegaan voor 12 maanden met JPL (wat toch de grote draw is). Geen JPL lijkt me reden om het contract stop te zetten en dat weet DAZN ook wel dus ik gok op een voorstel met prijsverlaging of stopzetting (indien de JPL niet meer door hun wordt uitgezonden tot het einde van het seizoen).

Sowieso is dit een drama voor de Pro League. De imagoschade is groot en je gaat nooit dat bedrag nog krijgen. They fucked the fans and got fucked themselves. Daar moeten toch ook koppen gaan rollen.
Sommige clubs gaan het ook zwaar krijgen.

Dat gaat niet gebeuren he. Clubs hebben geld nodig. Geen inkomsten meer krijgen; dan zijn er een deel failliet.

Volgens een insider die ik ken bij Westerlo is het echt de bedoeling van DAZN om te blijven uitzenden maar de clubs niet meer te betalen :laugh:

Dat klopt, maar als de Pro League niemand anders kan vinden?
Als de matchen toch nog (gratis) worden uitgezonden hebben de clubs toch nog iets qua reclame inkomsten denk ik. Maar het zou inderdaad een zwaar financiële ramp zijn voor de meeste (alle) clubs.

Ik denk dat een tijdelijk, verminderd contract met DAZN voor dit seizoen geen optie is gezien alle onderhandelingen op een fiasco zijn uitgedraaid tot nu toe. En dat er (hopelijk) nooit meer met DAZN zal gepraat worden.

Als de matchen toch nog (gratis) worden uitgezonden hebben de clubs toch nog iets qua reclame inkomsten denk ik. Maar het zou inderdaad een zwaar financiële ramp zijn voor de meeste (alle) clubs.

Ik denk dat een tijdelijk, verminderd contract met DAZN voor dit seizoen geen optie is gezien alle onderhandelingen op een fiasco zijn uitgedraaid tot nu toe. En dat er (hopelijk) nooit meer met DAZN zal gepraat worden.
Als DAZN niet betaalt voor vrijdag, is het gewoon zwart scherm dit weekend want dan hebben ze geen recht meer op de wedstrijden van december.

Een andere partij gaat het niet zomaar gratis uitzenden want die kunnen er niets aan verdienen, zou alleen maar een kost zijn.

Waarom gaat dat niet gebeuren? Dan gaan er inderdaad een paar clubs failliet maar het is dan wat het is niet?
Dat is een drama maar drama's gebeuren nu éénmaal.

Of mis ik iets in mijn redenering?

Jawel maar niet voor een bedrag van 80+ miljoen / jaar. Dat zal dan lager uitvallen hé. Dat contract was gewoon veel te duur voor wat het was.

Laatst bewerkt:
Als DAZN niet betaalt voor vrijdag, is het gewoon zwart scherm dit weekend want dan hebben ze geen recht meer op de wedstrijden van december.

Een andere partij gaat het niet zomaar gratis uitzenden want die kunnen er niets aan verdienen, zou alleen maar een kost zijn.
Valt komend weekend niet onder de rechten die ze al betaald hebben? Is toch nog november dan.

Proximus en Telenet hebben de knowhow en infrastructuur om alles over te nemen, maar die gaan alleen voor een véél lager bedrag willen doen. Het reguliere seizoen is ook al halfweg. Benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Heel blij dat ik nooit betaald heb voor deze idioten.

Kan de supporters federatie geen kortgeding aanspannen wegens contractbreuk en een dwangsom per speeldag vragen voor iedere abonnee?
Als het dazn zo meer kost om niet dan wel uit te zenden, dan zullen ze wel verder (moeten) uitzenden

Niemand wil het verlies slikken maar uiteindelijk zal het wel iemand moeten zijn. Haal de popcorn maar boven.

Blij dak nooit zelfs maar overwogen heb om met die klojo's een abonnement af te sluiten. Zag ek al van ver aankomen. Mooi bij Play Sports gebleven voor 20 euro/maand (afgesloten met korting) en kan wekelijks meerdere mooie affiches zien in de beste competitie ter wereld terwijl dak voor de belgische competitie uiteindelijk toch enkel maar naar de matchen van Club Brugge keek. En die laatste spelen toch maar aan 50% in de competitie want ze houden zich in voor de CL matchen (die ik ook kan zien).

Terug
Bovenaan