Ik denk dat DAZN tot het einde van dit seizoen wil blijven uitzenden zonder te betalen, dus als de Pro League daarmee akkoord zou gaan kan het zijn dat er voor de abonnees voor dit seizoen niets veranderd.
Ik denk dat het nu aan de Pro League is om eventueel voor dit seizoen iemand anders nog te vinden voor de uitzendrechten, en als ze daar niet in slagen gaan ze niet veel andere keuze hebben dan dit door DAZN te laten doen. Beter dan totaal niets meer uitzenden zou ik denken.
Een kameraad van mijn pa had begin deze maand naar Telenet gebeld om zijn Play Sports op te zeggen.
De persoon die hij aan de lijn had raadde hem aan om tot het einde van de maand te wachten aangezien er achter de schermen onderhandelingen bezig waren. Die persoon wou/kon/mocht geen extra informatie geven.
Dit doet me vermoeden dat deze contract stopzetting wel al te verwachten viel, en dat de Pro League misschien al bezig was met de onderhandelingen met de telecom operatoren? En dat die, hopelijk, de uitzendrechten zullen overnemen tot het einde van dit seizoen?