Voetbal kijken in België

Maar toch gingen ze eerst maar een paar matchen uit de CPL uitzenden, dan onder druk met automatische camera's geprobeerd en nu pas gaan ze ze toch allemaal volwaardig ondersteunen.

Lorin Parys heeft eind juli nog gereageerd. Iedere week hetzelfde herhalen, zou ook maar dom zijn imho.
Dat was een maand geleden dat hij dat zei. Ondertussen zijn we bijna een maand verder met 0 vooruitgang. Dus het zou hen sieren om met een statement af te komen. Zelfs al is dat negatief nieuws voor de voetbalfan, maar dat er tenminste duidelijkheid is. Een antwoord : er komt geen akkoord tussen Dazn en de rest is ook een antwoord , maar dan is er tenminste duidelijkheid voor de voetbalfan. Hoe het er nu aan toe gaat , is nefast voor ons hele product Belgisch voetbal. Sponsors gaan massaal afhaken als er maar visibiliteit is voor een handvol mensen. Dat is ook wat ik al bij Westerlo heb gehoord.

Dat was een maand geleden dat hij dat zei. Ondertussen zijn we bijna een maand verder met 0 vooruitgang. Dus het zou hen sieren om met een statement af te komen. Zelfs al is dat negatief nieuws voor de voetbalfan, maar dat er tenminste duidelijkheid is. Een antwoord : er komt geen akkoord tussen Dazn en de rest is ook een antwoord , maar dan is er tenminste duidelijkheid voor de voetbalfan. Hoe het er nu aan toe gaat , is nefast voor ons hele product Belgisch voetbal. Sponsors gaan massaal afhaken als er maar visibiliteit is voor een handvol mensen. Dat is ook wat ik al bij Westerlo heb gehoord.
Het volgende staat letterlijk in het artikel. Dus veel zin om vroeger te reageren, is er imho niet

Als er tegen augustus geen oplossing wordt gevonden, kan de Belgische Mededingingsautoriteit het dossier in handen nemen, volgens Parys.

Er wordt gewoon hoog spel gespeeld, ook via al die artikels die worden rondgestuurd.

In essentie hebben ze mekaar nodig, maar willen ze er alles aan doen om die prijs te drukken.

DAZN doet nog altijd niets fout, ze hebben de tender gewonnen en mogen die uitbuiten naar eigen believen.

Als de Pro league die tender dan uitschrijft als een opstel van een 8-jarige met beperkte vereisten naar kwaliteit, tja..

Telenet en Proximus wachten ook gewoon augustus af waar er een pak abonnees toch op vakantie zijn en ze niet het maximale potentieel van de wedstrijden bekijken.

DAZN doet nog altijd niets fout, ze hebben de tender gewonnen en mogen die uitbuiten naar eigen believen.

Als de Pro league die tender dan uitschrijft als een opstel van een 8-jarige met beperkte vereisten naar kwaliteit, tja..

Telenet en Proximus wachten ook gewoon augustus af waar er een pak abonnees toch op vakantie zijn en ze niet het maximale potentieel van de wedstrijden bekijken.
Tuurlijk is de Pro League hier in fout. We mogen ook niet vergeten dat er maar 1 partij wou bieden op die rechten en die heeft het uiteraard verkregen. Als deze farce aanhoudt en Dazn trekt zich terug zoals ze in Frankrijk deden, is er niemand die staat te springen om de volle pot te betalen voor deze rechten. Dan wordt onze competitie pas een pak minder waard.

Deze speeldag dus al zeker niets. Volgende speeldag zijn er verschillende matchen uitgesteld. Die speeldag gaat sowieso door een pak minder mensen bekeken worden ( Anderlecht, Gent, Genk en Club Brugge die niet spelen). Daarna nog 1 speeldag en dan is het pas terug voetbal half september door de interlands. Tot aan die interlands geef ik het nog alle tijd

Laatst bewerkt:
Er wordt gewoon hoog spel gespeeld, ook via al die artikels die worden rondgestuurd.

In essentie hebben ze mekaar nodig, maar willen ze er alles aan doen om die prijs te drukken.
Als je de reactie van de telco’s ziet nu, ligt het toch vooral aan Dazn dat er geen akkoord is. Dazn wilt alleen verkopen met al hun andere sporten erbij. Terwijl Telenet en Proximus liefst gewoon het Belgische voetbal wilt. En dat snap ik wel. De meeste sporten dat Dazn aanbied kijkt amper volk naar buiten het voetbal. Eigenlijk verlangen ze dat de telcos daar een deel van hun verlies op die sporten gaan dicht rijden. Dat is toch wel absurd

Als je de reactie van de telco’s ziet nu, ligt het toch vooral aan Dazn dat er geen akkoord is. Dazn wilt alleen verkopen met al hun andere sporten erbij. Terwijl Telenet en Proximus liefst gewoon het Belgische voetbal wilt. En dat snap ik wel. De meeste sporten dat Dazn aanbied kijkt amper volk naar buiten het voetbal. Eigenlijk verlangen ze dat de telcos daar een deel van hun verlies op die sporten gaan dicht rijden. Dat is toch wel absurd
Tgohja, als de telco's de waarde van het Brlgisch voetbal op respectievelijk 5 en 6 euro per maand schatten is er toch iets mis. Dan zou ik graag ook van telco's bij een akkoord de mogelijkheid krijgen om alleen Belgisch voetbal af te sluiten voor 5 of 6 euro per maand.

Toeme, zou er nu toch ook wel de Nfl bij willen hebben.

Klopt, maar je kan opzeggen binnen de 30 seconden ;)
Die doen dan telkens die 7 dagen proef wil je zeggen? Zo zullen ze wel aan veel views geraken. De hamvraag : hoeveel betalende leden kijken er en wat brengt het hun op? Aangezien daar 0,0 communicatie over is, denk ik dat het heel pover is

Die doen dan telkens die 7 dagen proef wil je zeggen? Zo zullen ze wel aan veel views geraken. De hamvraag : hoeveel betalende leden kijken er en wat brengt het hun op? Aangezien daar 0,0 communicatie over is, denk ik dat het heel pover is
Ja, lijkt mij puur om die extra views te gebruiken in de onderhandelingen dat je die proefperiode kan vernieuwen.

Ja, klopt. Momenteel al 3 keer opnieuw kunnen aanvragen...

Ben inderdaad benieuwd hoeveel betalende abonnementen ze hebben.

Goh, ligt aan DAZN... Het is een gedeelde verantwoordelijkheid. De competitie wordt straks minder aantrekkelijk, met minder matchen en minder topmatchen, en niemand wilt dat verlies dragen. De Proleague had daar ook op voorhand aan kunnen denken. DAZN nam de gok en wilt dat nu logischerwijs uitbuiten.

Valt mij wel op hoeveel mensen nog altijd gewoon via Proximus en Telenet tv blijven kijken. Die dingen liggen bij mij al 10 jaar buiten.

Goh, ligt aan DAZN... Het is een gedeelde verantwoordelijkheid. De competitie wordt straks minder aantrekkelijk, met minder matchen en minder topmatchen, en niemand wilt dat verlies dragen. De Proleague had daar ook op voorhand aan kunnen denken. DAZN nam de gok en wilt dat nu logischerwijs uitbuiten.

Valt mij wel op hoeveel mensen nog altijd gewoon via Proximus en Telenet tv blijven kijken. Die dingen liggen bij mij al 10 jaar buiten.
Op voetbal in België wel. Ik heb het over de andere sporten waar ze hun verlies ook willen compenseren met de telco’s door enkel in pakket te willen verkopen.

Tuurlijk kijken hier nog veel mensen klassiek. Heel veel mensen zijn ouder hè, en zijn daar mee groot gebracht. Mensen zoals mijn vader ( rond de 60 jaar) zijn dat zo gewoon dat de meeste gewoon daar gaan blijven. Die hebben geen interesse om via een app te zien. Daarin heeft Dazn zich ook zwaar in mispakt. Die dachten dat na 2 weken 80 procent van de mensen ging overstappen.

2de probleem is dat heel veel mensen Telenet hebben voor Engels voetbal, dat heel populair is in België. En die mensen zijn nu niet geneigd om 2 abonnementen af te sluiten om zowel België als Engeland te kunnen zien. Dan wordt het plots enorm duur. Zowat iedereen in mijn vriendenkring zit zo. Die hebben hun abo gehouden op Telenet en kijken nu illegaal naar Belgische competitie.

Veel 50+ plussers hebben wel nog fysieke TV aansluitingen en zullen die ook houden. Hell, zelfs mijn vrouw wil dat perse nog in huis.

En voor oudere mensen of digibeten is op een app een wedstrijd openen, dan nog eens streamen naar je TV (waar je bij oudere toestellen nog eens een apparaat moet voor kopen en installeren) toch een brug te ver. Al hopen dat hun WiFi deftig marcheert in huis ook.

Proximus/Telenet is inderdaad wel handig voor de Premier League, Bundesliga en Champions League te volgen. Als je dan ook ziet hoeveel problemen DAZN heeft met bv. hun streams in 1B, tjah.

Deze maand zal er ook geen doorbraak komen in het dossier lijkt mij, het is verlofperiode dus sowieso een stuk minder kijkers.

Laatst bewerkt:
Veel 50+ plussers hebben wel nog fysieke TV aansluitingen en zullen die ook houden. Hell, zelfs mijn vrouw wil dat perse nog in huis.

En voor oudere mensen of digibeten is op een app een wedstrijd openen, dan nog eens streamen naar je TV (waar je bij oudere toestellen nog eens een apparaat moet voor kopen en installeren) toch een brug te ver. Al hopen dat hun WiFi deftig marcheert in huis ook.

Proximus/Telenet is inderdaad wel handig voor de Premier League, Bundesliga en Champions League te volgen. Als je dan ook ziet hoeveel problemen DAZN heeft met bv. hun streams in 1B, tjah.

Deze maand zal er ook geen doorbraak komen in het dossier lijkt mij, het is verlofperiode dus sowieso een stuk minder kijkers.
Ik vrees het ook. Volgende speeldag is ook maar een halve speeldag door de uitgestelde matchen. Nadien is er nog maar 1 speeldag tot half september omdat de Rode Duivels nog spelen. Als er een akkoord komt, vermoed ik dat het pas voor half september zal zijn, na de interlands

Lukt het iemand om via de DAZN app een wedstrijd achteraf op te vragen?

Vriendin houd ook van voetbal en wij kijken graag samen naar de wedstrijd. Zij werkt echter in shiften in het weekend dus daarom
kijken we regelmatig uitgesteld. Nu wou ik dit weekend 's avonds Antwerp - Mechelen opvragen en dit bleek onbegonnen werk ...
Enkel highlights terug te vinden.

Ben met de helpdesk in gesprek maar die mannen begrijpen mij amper.

Ik heb op dit moment de indruk dat ik een helpdesk nodig heb om de helpdesk te begrijpen.

Verder dan:

"Ik begrijp je standpunt, maar probeer alsjeblieft te begrijpen dat we je niet kunnen helpen met de volledige wedstrijd."

kom ik niet ... :sarcastic:

Lukt het iemand om via de DAZN app een wedstrijd achteraf op te vragen?

Vriendin houd ook van voetbal en wij kijken graag samen naar de wedstrijd. Zij werkt echter in shiften in het weekend dus daarom
kijken we regelmatig uitgesteld. Nu wou ik dit weekend 's avonds Antwerp - Mechelen opvragen en dit bleek onbegonnen werk ...
Enkel highlights terug te vinden.

Ben met de helpdesk in gesprek maar die mannen begrijpen mij amper.

Ik heb op dit moment de indruk dat ik een helpdesk nodig heb om de helpdesk te begrijpen.

Verder dan:

"Ik begrijp je standpunt, maar probeer alsjeblieft te begrijpen dat we je niet kunnen helpen met de volledige wedstrijd."

kom ik niet ... :sarcastic:
Dazn kan enkel live, geen opnames of terug vragen. Er zijn veel mensen die dat daarom niet moeten hebben.

Terug
Bovenaan