Ik dacht dat al je "maars" tegenargumenten waren, maar blijkbaar gooi je het gewoon onterecht samen.
Ok, dan vergeet je 1 belangrijk punt. Zal wel duidelijk worden als ik jouw puntjes overloop:
- Geen gewestelijke bevoegdheid.
- Ok, is al zo, maar sure. Zal wel de buitenlanders niet doen meebetalen wat de bedoeling is.
- Ok, sure. Zal wel de buitenlanders niet doen meebetalen wat de bedoeling is.
- Geen gewestelijke bevoegdheid. Toont vooral aan dat hoe je inzat met het tanktoerisme gewoon een drogreden was hiervoor, want dit gaat hun ook raken. En België is een klein transitland dus dan kunnen chauffeurs beslissen hier gewoon niet te tanken en heeft het wederom niet de impact om buitenlanders te doen meebetalen.
- Dit bovenop alles? En ook voor buitenlanders? Zie andere thread die ik hierboven gelinked heb die alle praktische problemen aankaart. Maar buiten het niet praktisch haalbaar zijn, sure.
- Dit toont aan dat je totaal geen zicht hebt op hoe de KMH in elkaar zit. Heel het systeem met OBU & serviceproviders maakt dit enkel doenbaar voor professionele chauffeurs; daarom dat ze het ook daartoe beperkt hebben. Deels omdat dit systeem over Europa nog door andere landen ook gebruikt wordt; wederom enkel voor vrachtverkeer. Dit uitbreiden zal voornamelijk tot gevolg hebben dat men rond België rijdt; die analyse/studie heeft men gemaakt bij de invoering. Dan is een hervorming van de KMH, die voordien al rekening hield met gewichtsklasse & euronorm, naar ook CO2 uitstoot een beter idee. En dan heb ik goed nieuws voor u! Dat is 2 weken geleden in werking getreden...
Ik dacht even dat we hier in P&A zaten en dus niet over een fictief land aan het praten waren, maar over België en dus rekening hielden met de verschillende regeringen en bevoegdheden.
Het lijkt mij dan ook een veel dommer idee om als gewest beslissingen te nemen die afhankelijk zijn van federale bevoegdheden, waar men totaal geen inspraak in heeft.
Wat dus je onderste blok ook totaal ontkracht, want je wilt dat er ook niet-Vlaamse bevoegdheden meegenomen worden; dan kan je niet enkel over Vlaanderen en de Vlaamse regering/politici spreken...