Vlaamse stand-up comedy

Even iets anders , merci voor de Hans Cools tip, echt een topper!

Enkele weken geleden Arnout van den Bossche love gaan kijken en was geweldig goed.

3 finalisten van Humo's comedy cup.... dramatisch. Chapeau dat je een unieke stijl probeert maar ik heb niet gelachen bij de winnares en matig bij de andere finalisten.

Even iets anders , merci voor de Hans Cools tip, echt een topper!

Enkele weken geleden Arnout van den Bossche love gaan kijken en was geweldig goed.

3 finalisten van Humo's comedy cup.... dramatisch. Chapeau dat je een unieke stijl probeert maar ik heb niet gelachen bij de winnares en matig bij de andere finalisten.

Unieke stijl? Heel dat charmezanger-stuk van Bregje is gewoon afgeript van Hans Teeuwen zijn Nostradamus.

Ik zat in de zaal en voor alle duidelijkheid: je hebt volledig gelijk. Maar finale Humo's is nooit echt 'goed'. Om te beginnen zijn dat per definitie nog allemaal beginners - wat echt niet te vergelijken is met een prof die al x aantal volavond shows op de teller heeft - en die staan dan ook nog is stijf van de stress. Tot slot ook nog is de geforceerde context van zo'n wedstrijd....

Kijk naar Amelie Albrecht bijvoorbeeld; als je die haar progressie bekijkt sinds de finale die ze won.... Wereld van verschil

De show van Xander komt morgen volledig op vrt max en er wordt een verkorte versie uitgezonden op canvas.

10 minuten gekeken van Kamal Kharmach zijn eindejaarsconference. Is dat dan het niveau van de gemiddelde Vlaming? Het was tenenkrommend slecht. Vannacht de conference op NOS gezien (Peter Pannekoek), en hoewel zeker niet alles geslaagd is, haalt de show toch een niveau dat je van een conference mag verwachten.

Ik heb weggezapt toen het ging over K3 die uit volle hangborst aan het zingen waren.

Also, doe is wat kalm Kamal, je lijkt net een Duracell-konijn op speed.

Is dat dan het niveau van de gemiddelde Vlaming? Het was tenenkrommend slecht.
Helaas wel ben ik bang. Maar dat wisten we eigenlijk al lang, gemeten aan het succes dat de Geert Hoste humor had bij het brede publiek.

En ook, anekdotisch, het niveau van de 'humor' tijdens de vele smalltalk van de voorbije dagen.

Helaas wel ben ik bang. Maar dat wisten we eigenlijk al lang, gemeten aan het succes dat de Geert Hoste humor had bij het brede publiek.

En ook, anekdotisch, het niveau van de 'humor' tijdens de vele smalltalk van de voorbije dagen.

Dan vond ik Geert Hoste een pak beter. En dat wil wat zeggen…

Kamal heeft dat goed bekeken. Betaalt enkele beginnende comedians een peulschil om die conference bij elkaar te schrijven. Hij gaat op tour doorheen Vlaanderen en met de auteursrechten alleen al kan hij die beginnende comedians waarschijnlijk 3 keer betalen. Al de rest is voor hem.

Een zakenman is het wel. 😋

Geert Hoste was eigenlijk best sterk tot begin jaren 00. Daarna is het voor mij ook beginnen afzwakken. Ik weet nog steeds veel van de actualiteit van toen door die conferences uit de jaren '90. Ook al was ik toen nog een jong manneke.

Dan vond ik Geert Hoste een pak beter. En dat wil wat zeggen…

Kamal heeft dat goed bekeken. Betaalt enkele beginnende comedians een peulschil om die conference bij elkaar te schrijven. Hij gaat op tour doorheen Vlaanderen en met de auteursrechten alleen al kan hij die beginnende comedians waarschijnlijk 3 keer betalen. Al de rest is voor hem.

Een zakenman is het wel. 😋
Idd. Die show is het resultaat van iemand die zoveel mogelijk poen wil scheppen zolang hij “hot” is. En daardoor geen tijd heeft om het deftig te doen.

De man is bezetten door geldj, maar verdient echt wel waanzinnig veel per jaar.

De scherpe kantjes eruit geknipt blijkbaar volgens de journaliste van De Standaard die de show live had gezien. Kamal en zijn management maakten zelf de montage voor de tv-uitzending van de conference (en dus 30 min ingekort)

De scherpe kantjes eruit geknipt blijkbaar volgens de journaliste van De Standaard die de show live had gezien. Kamal en zijn management maakten zelf de montage voor de tv-uitzending van de conference (en dus 30 min ingekort)
Waarom?

Gebeurt ieder jaar hè. Wel niet door zijn management, maar de vrt zelf. Iets heel bizar, dat hele Kamal gebeuren. Blij dat ik het dit jaar niet moest zien.

Laatst bewerkt:
Wil ik HHVB 2025 kijken op Canvas, hebben ze ondertitels toegevoegd :sop: wie voegt nu Nederlandse ondertitels toe aan een Nederlandse comedy show waardoor je elke grap al kan lezen.

Heb ‘m maar afgezet, is zo te zien ook een geknipte versie aangezien de show maar 90 min duurt.

Wil ik HHVB 2025 kijken op Canvas, hebben ze ondertitels toegevoegd :sop: wie voegt nu Nederlandse ondertitels toe aan een Nederlandse comedy show waardoor je elke grap al kan lezen.

Heb ‘m maar afgezet, is zo te zien ook een geknipte versie aangezien de show maar 90 min duurt.

Hier geen ondertitels op canvas.
De volledige versie staat op vrt max

Terug
Bovenaan