Vlaamse stand-up comedy

Valt Marie José daar onder voor u? Kreeg een goeie lach van het publiek, maar vond het echt goedkoop. Was dat dan de grote throwback naar een trotse 10 jaar HHVB? Op Messenger oudere minder begaafde mensen trollen met AI slop? Sorry hoor.
Ook de gast uit NL vond ik mediocre at best, heel dat stuk rond BE acteurs in het buitenland had geknipt moeten worden. Heb denk ik ook elke mogelijke Tom Waes grap gehoord na vanavond.

Vond dat stuk best oké (Marie), maar veel te lang en een herhaling van vorig jaar. 1 keer lachen met facebook minderbegaafden is voldoende.

Lachen met de slechte Vlaamse TV van het afgelopen jaar is inderdaad wel de laagste tier in comedy. Komt hiermee in het rijtje van Geert Hoste terecht. Wat lachen met VTM en bijhorende BV's, dat verdient geen podium en al zeker geen Sportpaleis.
Uiteraard is dat makkelijke comedy

Ik volg Chill Panda eigenlijk volledig. Het was te weinig HHVB.
Yep.

Goeie show maar geen goeie HHVB.

Al snap ik waarom, hij haalde het ook zelf aan: over elk programma wordt er nu zo danig veel geschreven: van social media tot de traditionele pers. Alles wordt gefileerd vlak na het uitgezonden wordt, Xander zijn meerwaarde/fresh take 6 maand later is dan gewoon nihil.

Dan moet je gewoon uit een ander vaatje tappen en dat heeft hij gedaan. Bv een lijntje van Pommelien en het falen news naar het hele non news item. Starten bij klassieke media om dan verder te gaan.

Ik vind het wel een brug te ver om dat lage humor te noemen. Zeker omdat het vroeger zeker niet alleen uit lachen was maar daar zat terechte en gefundeerde kritiek in.

Anyway, ik gun het hem wel. De underdog die zich opgewerkt heeft en nog altijd tegen de schoenen durft schoppen (De Warmste Week bv).

Ja, zie niet in waarom dat de “laagste” vorm van humor zou zijn.
Gehoord van iemand die ging dat het vooral weer veel te lang was. Nu, persoonlijk geen tegenstander van lange shows. Maar dan moeten ze wel een deftig constant niveau halen. Dat was vorig jaar bv niet het geval. Verloor zichzelf veel teveel in de gimmicks.

Die gunfactor deel ik dan weer minder. Toont toch vaak kleine kantjes. Maar los daarvan vind ik Xander zeker geen slechte comedian. Kan goeie shows schrijven. Vind hem wel niet geestig in podcasts.

Heel benieuwd naar zijn show van dit jaar.

Ja, zie niet in waarom dat de “laagste” vorm van humor zou zijn.
Gehoord van iemand die ging dat het vooral weer veel te lang was. Nu, persoonlijk geen tegenstander van lange shows. Maar dan moeten ze wel een deftig constant niveau halen. Dat was vorig jaar bv niet het geval. Verloor zichzelf veel teveel in de gimmicks.

Die gunfactor deel ik dan weer minder. Toont toch vaak kleine kantjes. Maar los daarvan vind ik Xander zeker geen slechte comedian. Kan goeie shows schrijven. Vind hem wel niet geestig in podcasts.

Heel benieuwd naar zijn show van dit jaar.
Zelfs het gevoel dat hij het dit jaar net kleiner wou houden en niet teveel cameo’s of gasten wou laten opdraven tijdens de show.

Zelfde gevoel als de meeste hier. Zeker niet slecht, maar zoals Xander ook zelf zegt is het tijd om even te stoppen met HHVB.
Zaten wel verder zeker goeie stukken tussen en dat stuk over Newscomm vond ik wel enorm boeiend eigenlijk, was mij totaal onbekend.

Wel blij dat hij terug gewone shows gaat doen, want dat zijn nog steeds wel de beste.

Zelfde gevoel als de meeste hier. Zeker niet slecht, maar zoals Xander ook zelf zegt is het tijd om even te stoppen met HHVB.
Zaten wel verder zeker goeie stukken tussen en dat stuk over Newscomm vond ik wel enorm boeiend eigenlijk, was mij totaal onbekend.

Wel blij dat hij terug gewone shows gaat doen, want dat zijn nog steeds wel de beste.
Comedy in grote venues is ook maar onnozel imo. Dat is daar niet voor gemaakt.

Ik ga het toch een 9 geven. We hebben goed gelachen, paar mensen rond mij zaten merkbaar met tranen in hun ogen, dus dan kan niet ontkend worden dat een comedyshow wel in zijn opzet geslaagd is... Aangezien de show 3u15min duurde, komt de overige 1/10 ook netjes overeen met 20min die hij er wat mij betreft nog van tussen had kunnen knippen :) Net als vorig jaar was bv de special guest imho zwak en onnodig.

Ook jammer van de schermproblemen die me soms wat uit het moment haalden, maar shit happens en hij ging er goed mee om.
Zwakste stuk was voor mij +- het begin van z'n deel 2, en de videogame.
Also: Dat is al een luide mens, moest dat soundsystem dan zó hard staan? :/

Maar zo'n minpunten maken de show voor mij niet minder het bekijken waard, ook niet live, dus vandaar nog steeds de 9. Mss niet dè beste editie, but still... Doe het ook maar hé... 3u volpraten zonder notities of prompter en na meerdere Lotto-Arena's 2 Sportpaleizen vullen. Dat mag ook iets betekenen en ik kan me gerust voorstellen dat hij dan eens goed lacht met bv die Standaard-review van vorig jaar...

Het chat-gedeelde. Tjah. Net als vorig jaar komen er weer een handvol opmerkingen dat dat goedkoop en niet grappig is, en net als vorig jaar oordeelde het publiek daar eigenlijk wel anders over. De kloof tussen dat stuk en de krekels bij de gast zijn anorexia-mop, kon bv niet groter zijn...

Sommigen klagen dat het geen throwback-gevoel gaf, maar ik had ook helemaal niet gewild dat hij heel de tijd oude moppen zou hervertellen ofzo... Of dat het 'te weinig' HHVB is, maar hij legt zelf uit waarom dat moeilijker wordt, en hij stopt er nu niet voor niets mee. Ik ga ook primair naar Xander gaan kijken, meer of minder "HHVB" boeit weinig.

Is er hier nu echt niemand naar Jade gaan kijken in de Lotto Arena? 😩
Ik ben gisteren geweest. Topshow. Voorprogramma van 20 minuten en dan daarna Jade 1u20 geknald. Perfecte duur dus - show kende geen enkele dip. Leuk materiaal en ook de energie/presence om dat soort zaal te vullen.

Xander skip ik dit jaar. Vorig jaar live gaan kijken (toen nog Lotto Arena uiteraard) en duurde toen al godsgruwelijk lang. Ik begrijp die trend echt niet van van alsmaar langer en langer te spelen. En inhoudelijk vond ik dat ook maar 'meh'. Iemand sprak hier van 'Durft nog steeds tegen de schenen te schoppen' maar ik vond het eerder 'Tegen schenen schoppen om er vervolgens tien minuten later tegenaan te gaan schurken'. Ik werd daar niet warm van.

Comedy shows - en zéker standup shows - van langer dan anderhalf uur zouden trouwens per wet verboden moeten worden.

En toch even nu iedereen de show heeft kunnen zien: hoe slecht was Lubach? Het leek me niet door Xander geschreven content, maar het was gewoon genant.

En toch even nu iedereen de show heeft kunnen zien: hoe slecht was Lubach? Het leek me niet door Xander geschreven content, maar het was gewoon genant.
Kan je bepaalde zaken al is wat verklappen? Best in spoilers misschien. Heb er al eentje gezien op Instagram.

Niels Destadsbader

Wat kwam Lubach dan juist doen?

Terug
Bovenaan