Vlaamse stand-up comedy

Vind deze recensie trouwens al even onnozel als die van De Standaard. ;)

Hem toch echt al betere shows zien brengen in het verleden, toch zeker als je puur naar zijn observaties kijkt.

Vind deze recensie trouwens al even onnozel als die van De Standaard. ;)

Hem toch echt al betere shows zien brengen in het verleden, toch zeker als je puur naar zijn observaties kijkt.
Toch bij de betere HHVB's voor mij. Ik heb Agnew en Urbanus ooit in het Sportpaleis gezien en die hadden zoiets van "dat is hier een grote bak en die moet ik vullen". Met deze show werd die ruimte ook gebruikt want dit concept zou gewoon niet kunnen in een CC.

Al vind ik wel dat zijn beste show nog altijd bekend en bescheiden is. Maar die is dan weer zodanig ondergesneeuwd door Covid dat dat vergeten is.

Toch bij de betere HHVB's voor mij. Ik heb Agnew en Urbanus ooit in het Sportpaleis gezien en die hadden zoiets van "dat is hier een grote bak en die moet ik vullen". Met deze show werd die ruimte ook gebruikt want dit concept zou gewoon niet kunnen in een CC.
Een sportpaleis zijn "ruimte vullen" doet ge niet door een scherm te installeren en foto's en filmkes af te spelen terwijl ge achter een desk staat. Deze show paste imo beter in een CC, daar kunnen ze ook een scherm zetten hoor, dan dan moet je als je op een plaats van 45€ zit tenminste niet continue naar een extra scherm zitten kijken om nuances in zijn mimiek te kunnen zien, want als ge zonder Golden ticket gewoon kijkt naar hem achter die lecturn is het 90% van de tijd ook alsof ge naar een powerpoint foto aan het zien bent die zijn gezicht soms eens omdraait.

Om paar dingen uit die show te pikken dat memorabel waren want de andere bagger ben ik al vergeten:

- Intro: dat was goed gemaakt, mocht ook wel voor een Lotto Arena Entree als de rest wat ge gaat laten zien van showaspecten enkel een PPT is.
- Regi: Ja de vrouw van de Regi heeft iets marginaals gezegd dat keigrappig was. Is dat zijn verdienste of zijn vindingrijkheid? Nope
- Natalia: 10 minuten zeveren over armoede, zonder 1 deftige vindingrijke grap
- K3-tje guest act: trok op niks, publiek wist niet of ze moesten lachen of wanneer applaususeren
- Influencer van zijn werk: trok ook op niks, vanaf een stoel in de Lotto Arena een video bekijken van hem met een influencer van zijn werk waar hij beetje een wafel op de grond gaat smijten in Brussel en wat pubers in een zaaltje zetten die niet met hem willen lachen. Uniek!
- Ruben Van Gucht: wat heeft die daar nu eigenlijk over gezegd dat grappig of vernieuwend, creatief is? Helemaal niks, wel een mopje "zeg dat het uw kuisvrouw was dat zich aan het bukken was" dat was grappig, maar de rest duurde toch veel te lang, uw VRT gebouw interesseert ons ook niks
- Ninove: Beetje referentie maken met de kampioenen, wat ulta-cheap logo van de Kampioenen over hun logo gephotoshopped, wat lachen met marginale personages dat in beeld komen, is dat zijn verdienste of de verdienste van die acteurs?
- James Cook: dat hij die zijn trouwfoto identiek had nagemaakt interesseerde mij eigenlijk helemaal niks, moest dat grappig zijn ofzo? En dat werd dat uitgemolken niet te geloven, hij moest zelfs een video laten zien waar hij langs gaat bij James Cooke om die foto af te geven "dit is gene fotoshop he James!!?". I don't give a shit dat is niet eens grappig en zijn echte die-hard fans die hebben daar vast al een half jaar geleden mee gelachen.
- Bart De Pauw: waarom begint die zelfs over BDP dat interesseert niemand nog wat en is al zolang uitgemolken, "maak u geen zorgen we gaan nog gigantisch hard lachen met dit einde" wanneer dan?
- Lachen met haters op internet: Wat stalkberichten gaan sturen naar 30 mensen dat op Facebook iets gezegd hebben, waarvan er 1 mens (wschlk een echte retard) reageerde die spellingsfouten maakte en de andere 2 van de 30 redelijk normaal reageerden voor dat soort volk? Een foto van uw voeten naar hem doorsturen dat is de vindingrijkheid die we verwachten? En dan hebt ge hem ook nog gevonden op 2dehands via een of ander advertentie op zijn socials dat is de ultieme cliffhanger dan?

De eerste 10-15 minuten vond ik goed, en daarna heb ik om de 5 minuten nekeer met iets gelachen maar was ik eigenlijk meer aan het wachten van wanneer komen zijn ultieme XDR momentjes nu.

Een sportpaleis zijn "ruimte vullen" doet ge niet door een scherm te installeren en foto's en filmkes af te spelen terwijl ge achter een desk staat. Deze show paste imo beter in een CC, daar kunnen ze ook een scherm zetten hoor, dan dan moet je als je op een plaats van 45€ zit tenminste niet continue naar een extra scherm zitten kijken om nuances in zijn mimiek te kunnen zien, want als ge zonder Golden ticket gewoon kijkt naar hem achter die lecturn is het 90% van de tijd ook alsof ge naar een powerpoint foto aan het zien bent die zijn gezicht soms eens omdraait.

Om paar dingen uit die show te pikken dat memorabel waren want de andere bagger ben ik al vergeten:

- Intro: dat was goed gemaakt, mocht ook wel voor een Lotto Arena Entree als de rest wat ge gaat laten zien van showaspecten enkel een PPT is.
- Regi: Ja de vrouw van de Regi heeft iets marginaals gezegd dat keigrappig was. Is dat zijn verdienste of zijn vindingrijkheid? Nope
- Natalia: 10 minuten zeveren over armoede, zonder 1 deftige vindingrijke grap
- K3-tje guest act: trok op niks, publiek wist niet of ze moesten lachen of wanneer applaususeren
- Influencer van zijn werk: trok ook op niks, vanaf een stoel in de Lotto Arena een video bekijken van hem met een influencer van zijn werk waar hij beetje een wafel op de grond gaat smijten in Brussel en wat pubers in een zaaltje zetten die niet met hem willen lachen. Uniek!
- Ruben Van Gucht: wat heeft die daar nu eigenlijk over gezegd dat grappig of vernieuwend, creatief is? Helemaal niks, wel een mopje "zeg dat het uw kuisvrouw was dat zich aan het bukken was" dat was grappig, maar de rest duurde toch veel te lang, uw VRT gebouw interesseert ons ook niks
- Ninove: Beetje referentie maken met de kampioenen, wat ulta-cheap logo van de Kampioenen over hun logo gephotoshopped, wat lachen met marginale personages dat in beeld komen, is dat zijn verdienste of de verdienste van die acteurs?
- James Cook: dat hij die zijn trouwfoto identiek had nagemaakt interesseerde mij eigenlijk helemaal niks, moest dat grappig zijn ofzo? En dat werd dat uitgemolken niet te geloven, hij moest zelfs een video laten zien waar hij langs gaat bij James Cooke om die foto af te geven "dit is gene fotoshop he James!!?". I don't give a shit dat is niet eens grappig en zijn echte die-hard fans die hebben daar vast al een half jaar geleden mee gelachen.
- Bart De Pauw: waarom begint die zelfs over BDP dat interesseert niemand nog wat en is al zolang uitgemolken, "maak u geen zorgen we gaan nog gigantisch hard lachen met dit einde" wanneer dan?
- Lachen met haters op internet: Wat stalkberichten gaan sturen naar 30 mensen dat op Facebook iets gezegd hebben, waarvan er 1 mens (wschlk een echte retard) reageerde die spellingsfouten maakte en de andere 2 van de 30 redelijk normaal reageerden voor dat soort volk? Een foto van uw voeten naar hem doorsturen dat is de vindingrijkheid die we verwachten? En dan hebt ge hem ook nog gevonden op 2dehands via een of ander advertentie op zijn socials dat is de ultieme cliffhanger dan?

De eerste 10-15 minuten vond ik goed, en daarna heb ik om de 5 minuten nekeer met iets gelachen maar was ik eigenlijk meer aan het wachten van wanneer komen zijn ultieme XDR momentjes nu.
Ok Dirk

Dat van BDP en over armoede (budget !) was net super relevant en heft het niveau op tot meer dan een comedy show
Dat laatste chat stuk is gewoon een soort traditie in dit concept. Had, zoals ik hier al schreef, van mij ook niet gehoeven maar heb er toch ook hard mee gelachen
De video's tussen door waren hit & miss, kon er idd ook van tussen maar stoorde eigenlijk niet

Laatst bewerkt:
Deze week eens Kwestie van smaak van Lukas Lelie opgezet.

Geen topper, maar wel met plezier naar gekeken.
Ik verkies dit soort humor wel boven actualiteit en uitlach comedy. Voelt vaak als cheap shots aan.

De video's tussen door waren hit & miss, kon er idd ook van tussen maar stoorde eigenlijk niet
Int begin wist ik niet wtf is dat hier nu met die video's van hem, maar na een tijd snapt ge het: die show wordt op zijne zender de VRT uitgezonden en voor mensen dat voor hun TV zitten is het wel leuk om een hoop sketchen tussen hun comedy te zien te krijgen. Kunt ge u dat nu voorstellen een Urbanus dat een zaalshow geeft en tussentijds nog 10x de zaal verlaat om telkens een sketch dat hij opgenomen heeft op groot scherm te laten zien?

Ik heb de kortere versie gisteren op VRT gezien en vond het toch zeer vermakelijk alweer :)

Maar ik hou het dit keer wel bij de kortere versie denk ik. In de zaal zou ik die lange show wel vlot overleven, maar thuis in de zetel is dat toch iets moeilijker heb ik in het verleden al gemerkt. Afgaande op deze kortere versie leek het mij ook niet zijn beste HHVB, maar desalniettemin toch zeer goed gelachen, zeker naar het einde toe.

Zijn show in het sportpaleis volgend jaar, daar sta ik toch wat sceptisch tegenover. In het verleden Urbanus daar gezien en ook de allereerste keer van Agnew en dat waren toch niet meteen mijn favoriete optredens. Een Agnew heeft wel de stijl om het daar te doen, maar zelfs dan mist het voor mij iets. Niets beter dan comedy kijken in een Arenberg of iets vergelijkbaars, voor mij.

Ook Kamal gezien. Lijkt me een toffe pee en ik zie hem best graag bezig in programma's, maar zijn comedy shows kon ik voorlopig maar matig smaken. Vorig jaar had ik de indruk dat hij de goeie richting uitging en werd het wat snediger. Dit jaar vond ik het opnieuw teleurstellend. Te voor de hand liggende grapjes, te braaf een ook zijn 'serieuze' rants kon ik eigenlijk niet smaken wegens té gemakkelijk. Spijtig.

Ik mis nog altijd de eindejaarshows van Van Peel. Al moet ik toegeven dat het op het einde ook wel goed was geweest en dat het een logische beslissing was om ermee op te houden.

Joost Vandecasteele vond ik vorig jaar best goed. Niet alles was even geslaagd, maar er zaten toch echt zéér goede stukken in. Jammer dat het bij die ene keer gebleven is. Ben altijd wel fan geweest van Joost, ook van zijn passages in programma's (bv. Mag ik u kussen) en nu ook van zijn boeken. Maar ik begrijp dat hij niet voor iedereen weggelegd is.

gewoon meezeilen op wat sensatie berichten dat allang geleden in de media gestaan hebben
Omdat het een jaaroverzicht is. Laten we anders een show vullen over de roddels van afgelopen week.... Je geeft aan dat je veel van zijn vorige shows ook hebt gezien, ik mag aannemen dat daar dan ook veel HHVB's tussen zitten? Je kent het concept van deze en zijn 6 voorgaande dan toch?

goed dat dat de laatste keer ga zijn want zoals hij zelf aangeeft het concept loopt op zijn eind. Tijd om zichzelf opnieuw uit te vinden.
Hij zei letterlijk dat het niet de laatste zou zijn. Dat hij aangaf dat het concept op zijn einde loopt, herinner ik me ook niet.

Wat je beschrijft kan op èlk optreden of wielerwedstrijd of voetbalmatch waar je live gaat kijken, toegepast worden. Túúrlijk zie je alles nog altijd het best thuis...

Maar de show is nog niet eens in het Sportpaleis geweest, en je bent die al aan het afbreken. Ok Dirk.

afgewisseld met video fragmenten sorry maar ik kom voor een comedy show, niet om naar uw voorgeblikte video's te zien
Intro: dat was goed gemaakt, mocht ook wel voor een Lotto Arena Entree als de rest wat ge gaat laten zien van showaspecten enkel een PPT is.
Ja maar, wat is het nu?

- Bart De Pauw: waarom begint die zelfs over BDP dat interesseert niemand nog wat en is al zolang uitgemolken,
Omdat het, again, een jaaroverzicht is, en zoals hij zelf zei, het sowieso terug courant was aangezien BDP zijn theatervoorstelling nog maar pas had aangekondigd. Dat die direct uitverkocht was, spreekt jou verder tegen.

Die zaal is ook veel te groot voor hem geworden 45€ om in de Lotto Arena naar een powerpoint over wat marginale TV momenten te komen zien dat concept klopt gewoon niet.
Het klopt zo slecht dat zijn team potentieel ziet in een Sportpaleis en hij inmiddels al 8 Lotto Arena's vol zure mensen als Five-seveN & Hans heeft weten te vullen.

Ik ga niet ontkennen dat er mindere stukken tussen zaten. You can't win 'em all. Wat ik niet begrijp is hoe een zaal pakweg 90% van de tijd plat kan liggen van het lachen en er dan een handvol zijn die de humor niet smaken en naar de verkeerde show zijn gaan kijken, maar wel grotesk het orakel komen spelen.

Laatst bewerkt:
Ook Kamal gezien. Lijkt me een toffe pee en ik zie hem best graag bezig in programma's, maar zijn comedy shows kon ik voorlopig maar matig smaken. Vorig jaar had ik de indruk dat hij de goeie richting uitging en werd het wat snediger. Dit jaar vond ik het opnieuw teleurstellend. Te voor de hand liggende grapjes, te braaf een ook zijn 'serieuze' rants kon ik eigenlijk niet smaken wegens té gemakkelijk. Spijtig.
Dat is omdat hij daar geen woord zelf aan schrijft. Mocht die eens zelf zijn eindejaarsshow schrijven, het was veel beter. Zijn economidy show is bv gewoon veel beter. Is ook een sympathieke pee, maar niet de makkelijkste om mee samen te werken.

Omdat het een jaaroverzicht is. Laten we anders een show vullen over de roddels van afgelopen week.... Je geeft aan dat je veel van zijn vorige shows ook hebt gezien, ik mag aannemen dat daar dan ook veel HHVB's tussen zitten. Je kent het concept dan toch?
Wel het was precies wat jij zegt: een jaaroverzicht.
Het was geen "houd het voor bekeken" waarin hij zelf subtiele dingen oppikt die niemand het laatste jaar opgemerkt had en waarvan je als toeschouwer achterover valt. Dingen die in de achtergrond te zien zijn waar niemand op gelet had, zeer scherpe opmerkingen. Het was beperkt tot een madam dat haar glas water op een TMF podium gezet had en een varken zijn hashtag in beeld dat niet bestond. En zo nog wat grappige dingetjes maar absoluut niet aan het volume wat we van hem gewend zijn.
Hij zei letterlijk dat het niet de laatste zou zijn. Dat hij aangaf dat het concept op zijn einde loopt, herinner ik me ook niet.
Hij zei letterlijk "als we zoals dit nog doorgaan dan wordt het awkward voor iedereen".
Hij zei ook dat het na 10 jaar wel genoeg was en dat die sportpaleis HHVB de laatste was.
Was jij er gisteren wel?
Wat je beschrijft kan op èlk optreden of wielerwedstrijd of voetbalmatch waar je live gaat kijken, toegepast worden. Túúrlijk zie je alles nog altijd het best thuis...
Wat is dat voor onzin, als je een comedy show gaat zien in een cultureel centrum, dan is dat beter dan op TV.
Getuige hier nog een reactie van Archaos vlak boven uw eigen reactie.
Maar de show is nog niet eens in het Sportpaleis geweest, en je bent die al aan het afbreken. Ok Dirk.
Omdat het in de Lotto Arena ook al slechter dan in een CC was tiens.
Ja maar, wat is het nu?
Die intro video was goed, dat kunt ge doen voor ge opkomt, een video en dan uit het plafond naar beneden komen, prima.
Daarna verwacht ik wel dat hij op het podium blijft staan en niet om de haverclap die coulissen in gaat om naar vooraf ingeblikte sketchen van hem te zien met "Geubels en de Belgen" vibes.
Ik ga niet ontkennen dat er mindere stukken tussen zaten. You can't win 'em all.
Ik heb er 9 opgesomd dat op niks trok.
Misschien moet gij eens 9 geniale momenten opsommen waarvan jij plat lag van het lachen.
Op een show van 2.5uur moet dat lukken toch?

Gisteren live gaan kijken en vond het zeer goed, zat wel dicht genoeg om een "kleine zaal" gevoel te hebben. Kan mij voorstellen dat het op zo'n balkon of van thuis een andere ervaring is

Hij vindt het wat hypocriet worden nu dat hij zelf een deel van dat establishment is, hij zit nu ook in die programmas
Ik denk dat dit vooral het punt is dat begint te wringen.
Je kan bashen op bepaalde personen als die Steffi, maar als je die dan daarna laat opdraven in één van jouw eigen filmpjes, dan is de geloofwaardigheid wat weg.
Opeens is er dan ergens een scripted samenwerking, is er achter de schermen lang overlegd geweest over hoe en wat en dat klopt niet meer ergens met wat hij op de bühne staat te zeggen.

Gisteren geweest, minder dan vorig jaar, maar vond het zeker nog altijd oké.

Johnny Depp in Plopsaland... met zijn Renmans-zak 🤣🤣

Wij hebben zijn try-out gezien in een cafeetje in Gent. Exact waar deze show thuis hoort. Of gewoon gratis op VRTMax.

Het deel met Dirk was inderdaad strike liggen 🤣🤣🤣

Terug
Bovenaan