Vlaamse stand-up comedy

Je kan bashen op bepaalde personen als die Steffi, maar als je die dan daarna laat opdraven in één van jouw eigen filmpjes, dan is de geloofwaardigheid wat weg.
Welke geloofwaardigheid? Dat hij Steffi niet kan zien of ruiken? Het is niet omdat hij met die BV's lacht dat hij niet door de zelfde deur kan he. Hij kraakt media af, niet de persoon zelf. Op het podium speelt hij zelf ook het 'ik haat alles'-typetje

Welke geloofwaardigheid? Dat hij Steffi niet kan zien of ruiken? Het is niet omdat hij met die BV's lacht dat hij niet door de zelfde deur kan he. Hij kraakt media af, niet de persoon zelf. Op het podium speelt hij zelf ook het 'ik haat alles'-typetje
Als je eerst laat geloven dat er een vete is en dat hij geen influencers kan rieken of ruiken, en je laat vervolgens Steffi in jouw filmpje opdraven, dan heb je op z'n minst echt samengewerkt met haar, hé.
Maar het publiek vindt het wel fantastisch als dan zo'n type komt opdraven, zoals Karen Damen, Steffi of Cooke - want dat is dan zogezegd onverwacht.

Als je eerst laat geloven dat er een vete is en dat hij geen influencers kan rieken of ruiken, en je laat vervolgens Steffi in jouw filmpje opdraven, dan heb je op z'n minst echt samengewerkt met haar, hé.
Maar het publiek vindt het wel fantastisch als dan zo'n type komt opdraven, zoals Karen Damen, Steffi of Cooke - want dat is dan zogezegd onverwacht.
Vooral de media dat er niet zien of ruiken van kan maken. En zoals hij in de show zegt: het is bijgelegd met die Steffie. Dat met Cleymans en Damen had hij wel niks van gezegd. En Cooke is al een tijd gewoon wat met elkaar lachen, dat heeft iedereen al even door

Ondertussen wel allesbehalve nog onverwacht natuurlijk als je dat steeds blijft herhalen.

Die roast met Cleymans mss wel het zwakste stuk uit de show voor mij.

Moet dit? Dus iedereen die enige kritiek heeft is nen “zure mens”?
Is dat het enige dat je eruit pikt? En ja, jij komt bij mij over als een zure mens als ik me baseer op je laatste berichten.
I mean, gisteren was de show nog maar net bezig en je had het forum alweer geopend om te posten "De intro wel heel slecht!".

Maar deze discussie gaat los voorbij aan het punt dat ik maakte, namelijk dat er objectief moeilijk kan gezegd worden dat "het concept niet klopt"...

Ik heb er 9 opgesomd dat op niks trok.
Misschien moet gij eens 9 geniale momenten opsommen waarvan jij plat lag van het lachen.
Op een show van 2.5uur moet dat lukken toch?
Waarom zou ik dat moeten?

Wat is dat voor onzin, als je een comedy show gaat zien in een cultureel centrum, dan is dat beter dan op TV.
Red herring/Strawman. Je had het over bv. de zichtbaarheid van zijn mimiek in Sportpaleizen en Lotto Arena's. Mijn argument ging uiteraard dan ook daarover...

Hij zei letterlijk "als we zoals dit nog doorgaan dan wordt het awkward voor iedereen".
Hij zei ook dat het na 10 jaar wel genoeg was en dat die sportpaleis HHVB de laatste was.
Was jij er gisteren wel?
Ik was er zondag 29/12 en gisteren herbekeken via TV. De TV uitzending leek overigens die specifieke live-show te zijn, dus ik kan mij enkel baseren op 1 avond. => VRT Nu: https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/xande.../2024/xander-de-rycke-houdt-het-voor-bekeken/ => Op 2:42:41: "Het is niet den allerlaatsen".

Is dat het enige dat je eruit pikt? En ja, jij komt bij mij over als een zure mens als ik me baseer op je laatste berichten.
I mean, gisteren was de show nog maar net bezig en je had het forum alweer geopend om te posten "De intro wel heel slecht!".
Tjah, jij begint mij mee te betrekken bij uw discussie over iets waar ik helemaal niets mee te maken heb hè. Heb nergens gezegd dat het concept niet zou kloppen.

Verder heel bizar om mensen die het niet eens met u zijn als zuur te bestempelen.

Ik vond de HHVB show best te smaken, persoonlijk ben ik wel een grotere fan van zijn gewone shows, hoewel er voor mij een pijnlijke herinnering aan gekoppeld is: het was de laatste activiteit samen met een ex die ik keigraag zag (meer eigenlijk an elke vrouw die erna gekomen is), en dan had hij het in die show net over het loslaten van liefde (voor een ex), ik wist toen dat mijn relatie z'n einde naderde, eigenlijk al voorbij was, maar man, het was pijnlijk...

Net zoals vorig jaar , net weer iets minder dan het jaar ervoor. (Ik denk ook wel omdat het effectief een minder tv en film jaar was).

Hopelijk is het dan effectief volgend jaar zijn laatste HHVB (mooi getal om op af te ronden), want ik denk dat we het nu wel allemaal al een beetje gezien en gehoord hebben. (Wat normaal is na zoveel edities)

En komt er dan hopelijk snel een goeie gewone show.

Gisteren ook HHVB gezien en heb er wel van genoten. Die van vorig jaar vond ik ook goed, ik kan nogal moeilijk zeggen welke nu het beste was. Niet alles is even grappig uiteraard, hoe kan dat ook, maar heb meermaals luidop moeten lachen. Toen het 'Dirk' segment begon lag ik echt plat (die eerste chat ook).

Die 'mysterie' onderbrekingen waren voor mij niet nodig. Daar moest hij te hard acteren en dat haalde me er wat uit.

Dit wordt niet zomaar #HHVB 2025 in een grotere zaal met een groter scherm. Dit wordt #HHVB X. Een viering van tien jaar Houdt het voor bekeken en alles waar jullie de afgelopen shows van hielden. Eentje speciaal voor de fans. Nieuw materiaal, callbacks naar de klassiekers en te veel verrassingen om op te noemen

het gaat dus een best-off worden met 1-2 sketches uit 2024, ik ga ervoor passen.

het gaat dus een best-off worden met 1-2 sketches uit 2024, ik ga ervoor passen.
Bwa dat lijkt mij nu sterk. Met XDR15 was het tweede deel een mini HHVB met stuff over dat jaar. Ja er werd daar nog eens gealludeerd op Cooke en de laatste zin was "en Stef ge zijt nog altijd ne kluut" maar verder ging dat niet. Sketches herhalen werkt gewoon niet met eindejaarsconferences. Denk eerder iets zoals Avengers Endgame: nog altijd iets nieuw maar wel met de kwinkslagen naar eerder materiaal

Iemand al gaan kijken naar Mohsin Abbas? Nergens nog tickets te verkrijgen maar staat wel op mijn shortlist om nog te gaan bekijken.

Tjah, jij begint mij mee te betrekken bij uw discussie over iets waar ik helemaal niets mee te maken heb hè. Heb nergens gezegd dat het concept niet zou kloppen.

Verder heel bizar om mensen die het niet eens met u zijn als zuur te bestempelen.
Het gaat over de manier waarop, en de gebruikte bewoordingen soms, niet over het al dan niet eens zijn met mij. Aan de comments en reviews te zien vindt het overgrote merendeel dat de show heel goed was. Dan vind ik sommige comments die steeds weer het tegendeel willen "bewijzen", zuur overkomen. Sorry dat je daar zo hard over moest struikelen.

Terug
Bovenaan