Vlaamse stand-up comedy

Ik vond 'm ook minder dit jaar. Inderdaad too much of the same. Wat ik ook beu ben is dat hij net zoals de vorige show zich steeds zit te verontschuldigen of op voorhand waarschuwt voor de hardheid van de grappen. Of meermaals moet duidelijk maken dat hij een rol speelt. Ook Vlaamse komieken doen dat vaak. Dat haalt het allemaal wat onderuit vind ik.
Dat is waar. Liever zoals bij The Golden Globes. Daar is het meer "i don't care".

Kamal was al stukje beter, maar wil precies toch nog te gemakkelijk scoren met voorspelbare grappen. Maar zijn publiek was precies wel enthousiast in die zaal.

Ik zag op Streamz ook een eindejaarsconference passeren van Joost Vandecasteele. Iemand die al gezien?

Oei blijkbaar speelt Stijn Meuris ook nog ieder jaar zijn 'Tirade' :unsure:

Ik zie wel uit naar Xander De Rycke vanavond. Vroeger was ik eigenlijk helemaal geen fan, maar nu in het kerstverlof wel een en ander op YouTube gezien en hij is toch echt wel geweldig (bvb over Center Parcs, Efteling, oudere HHVB's...).

Ricky Gervais: gezien commentaren hierboven ga ik die wellicht gewoon skippen. Ik vond zijn vorige shows ook al teveel dat verontschuldigen, juist om het grappig(er) te maken, maar dat werkt 1x maar niet keer op keer opnieuw. Verder vond ik hem toch serieus op randje transfoob in SuperNature, zelfs al had hij de nood om constant te zeggen dat het niet zo is en het maar voor te grappen is. Als je dat bvb vergelijkt met Jim Jefferies, die heeft ook een hele act waar hij met LGBTQ en trans lacht, maar waar toch veel meer respect van uitging, vond ik.

Ook 'Verslaafd!' gezien deze week, en vond dat niet slecht, wellicht ook omdat ik dan weer veel van de verhalen nog nooit gehoord had. Voor iemand die nog nooit stand-up gedaan heeft (en ok, het was ook niet puur comedy), vond ik het best goed gedaan.

Ik heb elke stand up van Gervais gezien en deze was by far de slechtste, en zijn vorige twee shows waren ook geen hoogvliegers meer in vergelijking met zijn eerdere shows. En zijn eerdere shows waren vooral goed door het materiaal uit zijn periode bij XFM.

Ik heb HHVB in De Werf in Aalst nog gezien in 2017. Ik heb toen toch ook platgelegen en heb hem achteraf gezien hij was toen zeker ne joviale mens. Sinds dan kijk ik ieder jaar en altijd genoten. Ik ben wel benieuwd om het op VRT Max te bekijken vanavond.

Laatst bewerkt:
Ik zag op Streamz ook een eindejaarsconference passeren van Joost Vandecasteele. Iemand die al gezien?

Oei blijkbaar speelt Stijn Meuris ook nog ieder jaar zijn 'Tirade' :unsure:
Ooh nice dat die al op Streamz staat! Qua locaties was het niet echt handig voor mij, maar als ik het goed voor heb gaat hij er nog wat mee touren de komende maanden.

Deze HHVB was qua creativiteit wel weer top met unieke cameos per show blijkbaar.

Maar qua content toch minder, bij de voorgaande toch meer echt strike gegaan.

Desalniettemin, fan van zijn stijl en (standvastige) mening!

Heb wel een andere mening over de shows eiglk

Ricky gervais: keek heel vlot weg, ben fan van zijn stijl
Kamal: eerder matig, hier en daar een uitschieter met soms gewoon heel goedkope jokes die ik niet eens funny waren,
Erik van Looy met verslaafd: heb deze live gezien, was enorm zenuwachtig toen, sommige verhalen al gehoord door WTAA en james de musical programma. Vind ik niet echt een aanrader

Leek me vooral na het Marvel stuk wat in te zakken eigenlijk. Het tempo ging er uit en het was inderdaad wat minder vaak lachen dan.
Die mening volg ik. Uiteindelijk de laatste 20 min. in slaap gevallen... Komt voornamelijk omdat ik moe was natuurlijk maar ik had zeker het gevoel dat het war minder werd.

Laatst bewerkt:
Die mening volg ik. Uiteindelijk de laatste 20 min. in slaap gevallen... Komt voornamelijk omdat ik moe was natuurlijk maar ik had zeker het gevoel dat het war minder werd.
Het stuk rond het Gouden Oog was anders wel er boenk op. :unsure:

Na het Marvel stuk is er inderdaad een dipje maar dan haalt hij Verhulst erdoor en vond ik het knallen tot het einde.

Het stuk rond het Gouden Oog was anders wel er boenk op. :unsure:

Na het Marvel stuk is er inderdaad een dipje maar dan haalt hij Verhulst erdoor en vond ik het knallen tot het einde.
This.

Waren inderdaad minder lach-momenten na de universe maar wel pijnlijke momenten vol waarheid. Knap hoe hij er telkens toch weer een diepere én nieuwe laag in weet te steken, en tegelijkertijd zichzelf kapot weet te relativeren.

Fragmenten van Kamal gezien: beter dan verwacht. Ik dacht dat hij braver zou zijn, maar dat viel goed mee. Soms wat voor de hand liggend, maar de herkenbaarheid maakt het dan weer goed.

Gisteren Xander De Rycke gezien op Canvas en vond dat eerder een tegenvaller. Hij is wel de perfecte man voor de stijl die hij hanteert: die norse cynische commentator langs de zijlijn. Mooi. Op zich zou ik daar een grote fan van kunnen zijn. Maar hij past dit jammer genoeg toe op wel zeer gemakkelijke slachtoffers en usual suspects zoals De Buurtpolitie, de Verhulstjes, de marginale Facebook-commentatoren, ... Tja, daar lacht iedereen sowieso al wat mee. Daar kun je dan nog een schepje bovenop doen, best op verdienstelijke wijze, maar echt fris en origineel vind ik dat allemaal niet. Hij blijft teveel in die Showbizz-sferen hangen.
Pas dat soort humor eens toe op de "moeilijkere" slachtoffers of op de machtsstructuren en fileer deze. Het dichtste kwam hij in de buurt met het tellen van de kijkcijfers bij Streamz en dergelijke. Meer van dat. Als Xander De Rycke in de leer zou gaan bij Michael Van Peel zou hij een heel stuk beter worden.

Fragmenten van Kamal gezien: beter dan verwacht. Ik dacht dat hij braver zou zijn, maar dat viel goed mee. Soms wat voor de hand liggend, maar de herkenbaarheid maakt het dan weer goed.

Gisteren Xander De Rycke gezien op Canvas en vond dat eerder een tegenvaller. Hij is wel de perfecte man voor de stijl die hij hanteert: die norse cynische commentator langs de zijlijn. Mooi. Op zich zou ik daar een grote fan van kunnen zijn. Maar hij past dit jammer genoeg toe op wel zeer gemakkelijke slachtoffers en usual suspects zoals De Buurtpolitie, de Verhulstjes, de marginale Facebook-commentatoren, ... Tja, daar lacht iedereen sowieso al wat mee. Daar kun je dan nog een schepje bovenop doen, best op verdienstelijke wijze, maar echt fris en origineel vind ik dat allemaal niet. Hij blijft teveel in die Showbizz-sferen hangen.
Pas dat soort humor eens toe op de "moeilijkere" slachtoffers of op de machtsstructuren en fileer deze. Het dichtste kwam hij in de buurt met het tellen van de kijkcijfers bij Streamz en dergelijke. Meer van dat. Als Xander De Rycke in de leer zou gaan bij Michael Van Peel zou hij een heel stuk beter worden.
Wat bedoel je met moeilijkere slachtoffers of machtstructuren? Hij lacht net met de machtstructuren als een dpg of play?

Terug
Bovenaan