Fragmenten van Kamal gezien: beter dan verwacht. Ik dacht dat hij braver zou zijn, maar dat viel goed mee. Soms wat voor de hand liggend, maar de herkenbaarheid maakt het dan weer goed.
Gisteren Xander De Rycke gezien op Canvas en vond dat eerder een tegenvaller. Hij is wel de perfecte man voor de stijl die hij hanteert: die norse cynische commentator langs de zijlijn. Mooi. Op zich zou ik daar een grote fan van kunnen zijn. Maar hij past dit jammer genoeg toe op wel zeer gemakkelijke slachtoffers en usual suspects zoals De Buurtpolitie, de Verhulstjes, de marginale Facebook-commentatoren, ... Tja, daar lacht iedereen sowieso al wat mee. Daar kun je dan nog een schepje bovenop doen, best op verdienstelijke wijze, maar echt fris en origineel vind ik dat allemaal niet. Hij blijft teveel in die Showbizz-sferen hangen.
Pas dat soort humor eens toe op de "moeilijkere" slachtoffers of op de machtsstructuren en fileer deze. Het dichtste kwam hij in de buurt met het tellen van de kijkcijfers bij Streamz en dergelijke. Meer van dat. Als Xander De Rycke in de leer zou gaan bij Michael Van Peel zou hij een heel stuk beter worden.