Vlaamse stand-up comedy

Ik weet niet, ik ben redelijk recent begonnen met af en toe naar comedy te gaan zien en ik heb zo Michael Van Peel gezien. Vergeleken met Alex Agnew en Xander De Rycke vond ik 't op 't laatste wat langdradig worden en heb ik weinig echt spontaan moeten lachen. Misschien pakte deze mayonaise niet? Was wel een goedkope vergeleken met de 2 heren hierboven.
 
Michael Van Peel was goed gisteren. 50% was zijn zalige ‘rant modus ON’ maar ik vond dat de andere 50% iets te braaf was. Ik heb hem liever 100min grof.

Ps: hopelijk zaten er geen anti vaxxers in de zaal 😂
 
Xander de Rycke zijn show van tussen kerst en nieuwjaar staat online:

Zoals altijd ferm moeten lachen, maar op het einde was toch ook wel tranen in de ogen.
 
Lukas Lelie, de moeite? Ik ken hem vd ideale wereld en qua droogheid is het net Jonas Geirnaert en de mannen van Neveneffecten. Klopt dat ook?
 
Xander de Rycke zijn show van tussen kerst en nieuwjaar staat online:

Zoals altijd ferm moeten lachen, maar op het einde was toch ook wel tranen in de ogen.
Keek inderdaad vlot weg. Het einde viel wel mee toch, enfin ik heb daar wel eens mee moeten lachen. De grap dan he, ook al was ze gitzwart.
 
Keek inderdaad vlot weg. Het einde viel wel mee toch, enfin ik heb daar wel eens mee moeten lachen. De grap dan he, ook al was ze gitzwart.
Jaja ook nog goed moeten lachen op het einde, maar het stukje met dat blaadje papier van zijn moeder raakte mij wel echt.

Lukas Lelie, de moeite? Ik ken hem vd ideale wereld en qua droogheid is het net Jonas Geirnaert en de mannen van Neveneffecten. Klopt dat ook?
Op Youtube staat ook wel het een en ander van hem. In ieder geval stukjes van een live show en natuurlijk zijn Standaard Koekhandel. Op Streamz ook een reeks van hem waar hij een leraar speelt die rapportbesprekingen houdt, ook wel goed. Live wel nog nooit aan het werk gezien.
 
Jaja ook nog goed moeten lachen op het einde, maar het stukje met dat blaadje papier van zijn moeder raakte mij wel echt.
Aha. Ja dat stukje had ik al een keer gehoord in Welcome to the AA. Dus dat kende ik al. Het blijft natuurlijk wel tristesse alom. Verder vond ik dat stuk van Eneco wel goed gebracht. Het zal wel niet zo ver van de werkelijkheid liggen.
 
Ik was live op de show die werd opgenomen.
Was weer zeer sterk, eind 2023 terug een show. Geniet ervan zolang het kan want het is wel duidelijk dat veel van de Vlaamse comedians grappig zijn op de planken maar thuis een zware mentale last dragen (Dendoncker, De Rycke, Agnew, ...)

Allen hebben al aangegeven dat ze mentale problemen hebben/hadden en al op punt gestaan hebben te stoppen.

Kan dus zomaar gedaan zijn.

Dendoncker was niet super maar wel blij dat die terug is. Met al zijn aanbiedingen bij VTM zie ik hem wel niet meteen lang in een zaal staan.
 
Ik was live op de show die werd opgenomen.
Was weer zeer sterk, eind 2023 terug een show. Geniet ervan zolang het kan want het is wel duidelijk dat veel van de Vlaamse comedians grappig zijn op de planken maar thuis een zware mentale last dragen (Dendoncker, De Rycke, Agnew, ...)

Allen hebben al aangegeven dat ze mentale problemen hebben/hadden en al op punt gestaan hebben te stoppen.

Kan dus zomaar gedaan zijn.

Dendoncker was niet super maar wel blij dat die terug is. Met al zijn aanbiedingen bij VTM zie ik hem wel niet meteen lang in een zaal staan.
Was Dendoncker niet bezig met een nieuwe zaalshow. Deed toch het voorprogramma van Xander niet?
 
Lukas Lelie, de moeite? Ik ken hem vd ideale wereld en qua droogheid is het net Jonas Geirnaert en de mannen van Neveneffecten. Klopt dat ook?

De show gaan kijken zonder enige verwachtingen en eigenlijk enorm aangenaam verrast! Inderdaad vrij droge humor, dus als je fan bent van bovenstaand zal het vermoedelijk wel je meug zijn..
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Jep, het voorprogramma heeft hij 4 avonden gedaan, dat is ook wat ik zei hé :)

Die shows zijn nu gedaan en dat was een tiental minuten materiaal.
Ik van er dan ook vanuit dat er nog wel een avondvullende show zou komen. Meende dat toch verstaan te hebben tijdens de podcast van Alex Agnew
 
Gisteren ergens een stukje gezien vna Studio Guga "ongehoord"

Kijkt wel fijn weg ook, is niet grappig. Maar toch telkens onder de indruk van zijn impersonaties of hoe heet je dat.
 
Ik van er dan ook vanuit dat er nog wel een avondvullende show zou komen. Meende dat toch verstaan te hebben tijdens de podcast van Alex Agnew
Ga het zeker in de gaten houden maar uit zijn eigen verhaal verstond ik dat hij depressief werd door teveel te willen doen en al zeker door niets te willen afslaan.

Op dit moment zit hij in de top 3 qua VTM presentators dus zou verwachten dat hij een zaalshow naast zich zou laten.

Ik gun het hem wel want die heeft duidelijk diep gezeten.

Binnenkort trouwens Philippe Geubels zijn nieuwe show gaan bekijken : 'Geubels gaat in bad'
verwacht ook een comedyshow met enkele gevoeligere punten.
 
Adriaan van den Hoof ontdekt (als stand-up): Achterklap en Ja, maar eerst een diploma zijn ongelooflijk goed. Tranen in ogen van lachen. Ik wist niet dat die dat kon!
 
Binnenkort trouwens Philippe Geubels zijn nieuwe show gaan bekijken : 'Geubels gaat in bad'
verwacht ook een comedyshow met enkele gevoeligere punten.
Die try-out heb ik gezien, was van een heel ander niveau dan zijn andere shows. Nu was hij écht depressief uit corona gekomen volgens mij. De zaal heeft volgens mij zelfs geen één keer geklapt van het lachen, wat toch al vaak een indicator van een (humoristishe) show is of niet.
 
Terug
Bovenaan