Vlaamse stand-up comedy

Ik geniet er enorm van, vroeger makkelijk 9 maand uitkijken met de tickets op het prikbord naar een show van Alex Agnew.

Geert hoste helaas nooit live kunnen zien, 1x tickets kunnen bemachtigen en er door heel slecht weer niet geraakt 😓

Michael Van Peel vind ik ook geweldig en Kamal nog live gezien in zijn eerst jaar dat hij met comedy begon, vond ik ook wel leuk.

Uit Nederland vind ik Roue Verveer en Najib Amhali geweldig! 😍
 
Ik geniet er enorm van, vroeger makkelijk 9 maand uitkijken met de tickets op het prikbord naar een show van Alex Agnew.

Geert hoste helaas nooit live kunnen zien, 1x tickets kunnen bemachtigen en er door heel slecht weer niet geraakt 😓

Michael Van Peel vind ik ook geweldig en Kamal nog live gezien in zijn eerst jaar dat hij met comedy begon, vond ik ook wel leuk.

Uit Nederland vind ik Roue Verveer en Najib Amhali geweldig!
Najib vond ik vroeger geweldig, nu volg ik hem niet meer zo. Hans Teeuwen en Theo Maassen zijn ook goed.
 
George Carlin blijft in elk geval mijn favo allertijden

Ah ja, de bekende Vlaamse stand-up comedian George Carlin!


200.gif
 
Ik dacht dat hij had gezegd dat het de laatste ging zijn, maar ondrtusen heb ik hem in de Kerstspecial van WTTAA al horen zeggen dat hij er idd mee verder gaat. Eigenlijk hoop ik dat hij die van dit jaar niet zomaar in de vuilbak kletst. Hij kan die natuurlijk moeilijk volgend jaar in december brengen, maar ik met plezier iet geven om hem dat bv in maart te zien doen.
Sowieso zou er live publiek moeten zijn vind ik.
HHVB gaat over film en tv. Vorig jaar zijn er quasi geen films uitgekomen en op tv was het (tenzij ik veel gemist heb) ook heel matig qua nieuwe dingen dus ik denk dat hij dit jaar gewoon geen materiaal had. Vandaar dus geen laatste HHVB.
Hij had wel een andere show maar die is natuurlijk ook grotendeels gecancelt. Ik heb er nog tickets voor (van maart vorig jaar) dus ik ben benieuwd of ik die show ga zien of het tegen dan al een andere gaat zijn.
 
Voor de pandemie ging ik regelmatig naar culturele centra waar een aantal komieken optraden. Alex Agnew is de eerste keer leuk om te bekijken, maar bij de tweede keer was het echt een herhalingsoefening. William Boeva kon me niet echt bekoren. Bert Gabriels kon ik wel waarderen, is qua niveau ook iets hoger dan de rest. Michaël Van Peel is me misschien nog het best bijgebleven met zijn eindejaarsconferences.

Dingen die ik zeker wil aanraden zijn Studio Guga van Guga Baul, een mooie mix van covermuziek en humor. Baul zingt trouwens verrassend goed. Ook met (personage) Han Solo kon ik wel goed lachen. Soms is het echt platvoers - en dat weet hij zelf ook - maar hij brengt het dan weer op zo'n manier dat het nog geloofwaardig overkomt.
 
HHVB gaat over film en tv. Vorig jaar zijn er quasi geen films uitgekomen en op tv was het (tenzij ik veel gemist heb) ook heel matig qua nieuwe dingen dus ik denk dat hij dit jaar gewoon geen materiaal had. Vandaar dus geen laatste HHVB.
Hij had wel een andere show maar die is natuurlijk ook grotendeels gecancelt. Ik heb er nog tickets voor (van maart vorig jaar) dus ik ben benieuwd of ik die show ga zien of het tegen dan al een andere gaat zijn.
Ik heb zelf ook nog tickets voor zijn show. Tussen de 2 lockdowns in was er een periode waarin we met 4 aan 1 tafel gingen mogen zitten, maar tegen dat het zo ver was mocht het niet meer.


Arnoud van den Bossche vind ik ook machtig
Mijn vrouw en ik hebben zijn 2e DVD gekocht. Spijtig dat de 1e uitverkocht is. Hoe veel we de stukjes al op YouTube hadden gezien, elke keer opnieuw lagen we in een breuk.
 
Ik heb zelf ook nog tickets voor zijn show. Tussen de 2 lockdowns in was er een periode waarin we met 4 aan 1 tafel gingen mogen zitten, maar tegen dat het zo ver was mocht het niet meer.



Mijn vrouw en ik hebben zijn 2e DVD gekocht. Spijtig dat de 1e uitverkocht is. Hoe veel we de stukjes al op YouTube hadden gezien, elke keer opnieuw lagen we in een breuk.
Had via YouTube recommendation zijn optreden gezien tijdens de finale van de Comedy Cup(?). Lang geleden dat ik nog zo strijk gelegen had. Fenomenaal. :ROFLMAO:
 
Grote fan van comedy, Wim Helsen vind ik absoluut één van de beste van ons land maar is wat meer absurde humor en minder to the point. Maar wat hij doet met taal is een zaligheid.

Verder ook fan van: Jeroen Leenders (hier nog niet gelezen denk ik), Bart Cannaerts, Steven Mahieu, Arnout Van den Bossche
 
Mijn vrouw en ik hebben zijn 2e DVD gekocht. Spijtig dat de 1e uitverkocht is. Hoe veel we de stukjes al op YouTube hadden gezien, elke keer opnieuw lagen we in een breuk.

Anderhalf jaar geleden zijn DVD's gekocht, Burn-out voor Beginners en De Relatiefluisteraar. Ik vond ze ook geweldig goed, echte aanraders.

Wim Helsen vind ik de beste. Zoals hierboven vermeldt, is hetgeen hij doet met taal een waar genot om te aanhoren. En zijn soms absurde humor is ook heerlijk. Jammer dat er quasi geen stukjes van zijn laatste shows op YouTube te vinden zijn, en DVDs die naar hier gestuurd worden, vind ik ook amper.
 
Luk Wyns staat hier ook nog niet tussen.
Die mens is vooral bekend als acteur, maar had eind jaren 90, begin 2000 een theatertour 'Sterke Verhalen'.
Ik ga nog altijd strijk als ik 'Bobby Choco' hoor :biglaugh:
 
In het Engels kijk ik daarom graag naar Fluffy (Gabriel Iglesias)
Ja die mens vind ik ook wel goed. Ik had vorig jaar trouwens tickets gekocht voor zijn Fluffy Tour. Ik ben benieuwd of zijn show op 8 juni nu door gaat gaan in de Lotto Arena :)
 
Terug
Bovenaan