Jürgen lijkt mij de verwarde man waar men over spreekt op nieuwssites bij andere type aanslagen.Dat mensen nu allerlei zaken aanhalen om Jurgen zijn daden toch te minimaliseren (trauma’s die niet opgevolgd zijn geweest, zaak door corona moeten sluiten…) is eigenlijk niet anders dan de mensen die hier in de bres springen voor allochtonen die hier de boel komen verzieken (tis de schuld van de blanke man in al zijn vormen).
Iemand die uit een oorlogszone komt en die heeft afgezien zonder psychologische hulp. En met die bagage afgegleden in extremisme dat lustig gebruikt maakt van deze positie.
IS anyone?

De steun die hij krijgt op verschillende media begint naar mijn gevoel beangstigend te worden. Het begint een soort cultstatus te krijgen. Een enemy of the State die strijdt tegen al wat slecht is. Ik krijg er kop nog staart aan, ook aan zijn parcours.
Wat was nu eigenlijk de bedoeling? Mensen laten schrikken? Effectief iets uitvoeren?
En op alle kritiek op de politiediensten enzo… Dit is een persoon die getrained is om niet gevonden te worden. Als je weet dat de terroristen in Molenbeek gewoon konden verblijven zonder dat daar ergens alarmsignalen afgingen, en die waren niet zo voorbereid of getrained..
. Die man moet opgepakt worden, maar het kan best wat discreter zeker?