Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Dat mensen nu allerlei zaken aanhalen om Jurgen zijn daden toch te minimaliseren (trauma’s die niet opgevolgd zijn geweest, zaak door corona moeten sluiten…) is eigenlijk niet anders dan de mensen die hier in de bres springen voor allochtonen die hier de boel komen verzieken (tis de schuld van de blanke man in al zijn vormen).
Jürgen lijkt mij de verwarde man waar men over spreekt op nieuwssites bij andere type aanslagen.
Iemand die uit een oorlogszone komt en die heeft afgezien zonder psychologische hulp. En met die bagage afgegleden in extremisme dat lustig gebruikt maakt van deze positie.
IS anyone? :unsure:

De steun die hij krijgt op verschillende media begint naar mijn gevoel beangstigend te worden. Het begint een soort cultstatus te krijgen. Een enemy of the State die strijdt tegen al wat slecht is. Ik krijg er kop nog staart aan, ook aan zijn parcours.
Wat was nu eigenlijk de bedoeling? Mensen laten schrikken? Effectief iets uitvoeren?

En op alle kritiek op de politiediensten enzo… Dit is een persoon die getrained is om niet gevonden te worden. Als je weet dat de terroristen in Molenbeek gewoon konden verblijven zonder dat daar ergens alarmsignalen afgingen, en die waren niet zo voorbereid of getrained..

Maar wat wil je dan? Je kan van "weldenkenden" toch niet verwachten dat ze tegen hun principes in met VB gaan regeren? Je mag je mening niet meer geven over het VB want dat schoffeert. Zoals 808 reeds aanhaalt; dat het profiel van hun stemmers eerder laaggeschoold is mag ook niet meer gezegd worden want da's elitair. Voor zo anti PC te zijn willen ze wel behoorlijk PC behandelt worden.

Ik denk dat de mensen (incl ik en ik heb nog nooit VB gestemd) de hypocrisie al jaren beu zijn.
Alles en iedereen moet zich aanpassen voor anderen die zich op hun tenen getrapt voelen.
De indruk dat alles tegenwoordig racistisch of beledigend aan het worden is en dat in toenemende mate.
Alles en iedereen moet "inclusief" zijn.

Maar aan de andere kant is het dan wel ok om 1/3de van de bevolking in een verdomhoekje te duwen.
Tot daar dan die "inclusiviteit"

Dat zoveel mensen die jurgen steunen toont nog maar eens aan dat onze bevolking serieus aant radicaliseren is.

Daar verschiet ik eigenlijk nog wel van dat die steun toch best groot is.
Het gaat nog altijd over een gewapende man die onschuldige mensen wil vermoorden.

Ik vraag mij eerlijk gezegd af wat ze gaan doen als we bij de volgende verkiezingen een Ninove scenario krijgen op Vlaams niveau.
NVA zal Theo wel weer wat "ongelukkige" tweets de wereld in laten sturen. Ze zullen zo op social media en in de geest van de kiezer verder opschuiven naar rechts terwijl ze publiekelijk en in praktijk gematigder blijven. Maar het kan idd best dat extreem rechtse kiezers dat stilaan ook beginnen inzien dat het eerder show is en dat ze in praktijk wel compromissen opzoeken. Ze zullen niet snel meer stemmen van het VB afsnoepen en eerder stemmen aan hen verliezen.

Daar verschiet ik eigenlijk nog wel van dat die steun toch best groot is.
Het gaat nog altijd over een gewapende man die onschuldige mensen wil vermoorden.
Ik niet, is te vergelijken met de impliciete steun die djihadisten ook wel zullen krijgen vanuit hun gemeenschap.

“Door de lockdown hebben veel mensen te lang in afzondering gezeten met alleen een computer voor zich en alles wat daarop verschijnt”, zegt Lasoen. “Bovendien was de corona-aanpak van onze politiek verre van geslaagd, waardoor de bevolking het al wankele vertrouwen dat ze had in politici helemaal kwijt is. En dan is er nog de radicaliserende tendens naar rechts en links die al bestond voor de pandemie.”

Toch geen positief beeld dat die man schetst.

Maar wat wil je dan? Je kan van "weldenkenden" toch niet verwachten dat ze tegen hun principes in met VB gaan regeren? Je mag je mening niet meer geven over het VB want dat schoffeert. Zoals 808 reeds aanhaalt; dat het profiel van hun stemmers eerder laaggeschoold is mag ook niet meer gezegd worden want da's elitair. Voor zo anti PC te zijn willen ze wel behoorlijk PC behandelt worden.

Ik werk in een fabrieksomgeving en dat zijn bijna allemaal VB stemmers die letterlijk "alle bruin mannen buiten" naar voor schuiven als argument om op het VB te stemmen. Andere partijen kunnen daar gewoon niet in meegaan dus het hoeft ook niet te verbazen dat ze die woede en frustratie niet kunnen oppikken. Als we zulke woede en frustratie tegemoet komen is dat imo een stukje beschaving dat we verliezen.

Dat zoveel mensen die jurgen steunen toont nog maar eens aan dat onze bevolking serieus aant radicaliseren is.

Ik vraag me soms af of een radicale (haha) verlaging van de belastingen de wind uit de zeilen zou halen bij VB.

Volgens mij komt het bij de meerderheid van VB stemmers niet neer op zuiver racistisch gedachtengoed maar eerder een gevoel van (vermeend) onrecht dat hen wordt aangedaan door de maatschappij. Elke maand veel geld afgeven en zelf moeten krabbelen om rond te komen. En dan lezen ze verhalen van Marokkaanse gezinnen met 10 kinderen die van kindergeld leven, en voila, daar is de vijand dan.

Als mensen niet langer het gevoel hebben dat ze onrechtmatig hard uitgeperst worden door de overheid gaan ze misschien ook niet meer op zoek naar een boeman om hun (niet geheel onterechte) frustratie jegens de overheid op bot te vieren.

Ik vraag me soms af of een radicale (haha) verlaging van de belastingen de wind uit de zeilen zou halen bij VB.

Volgens mij komt het bij de meerderheid van VB stemmers niet neer op zuiver racistisch gedachtengoed maar eerder een gevoel van (vermeend) onrecht dat hen wordt aangedaan door de maatschappij. Elke maand veel geld afgeven en zelf moeten krabbelen om rond te komen. En dan lezen ze verhalen van Marokkaanse gezinnen met 10 kinderen die van kindergeld leven, en voila, daar is de vijand dan.

Als mensen niet langer het gevoel hebben dat ze onrechtmatig hard uitgeperst worden door de overheid gaan ze misschien ook niet meer op zoek naar een boeman om hun (niet geheel onterechte) frustratie jegens de overheid op bot te vieren.
Nagel op de kop.
Doendaar ook nog het gevoel van straffeloosheid bij Gevangenen die opgenomen worden in hotels, vluchtelingen die hier blijkbaar bijna alles in de schoot geworpen krijgen. Terwijl ouderen, die zich 40 jaar hebben krom gewerkt, €2000/ maand mogen afdokken in een rusthuis
….

Ik niet, is te vergelijken met de impliciete steun die djihadisten ook wel zullen krijgen vanuit hun gemeenschap.
Ik maak nu een redelijk snelle aanname maar die mensen die hem steunen zouden toch een totaal tegenovergestelde mening innemen als zijn naam Bilal was?
Ik zie nog alle tweets en Posts over zogezegde ‘dansende moslims’ na aanslagen, maar nu is het allemaal wel en tevree. Met dat impliciete verschil dat hij tot nu toe, godzijdank, nog geen slachtoffers heeft gemaakt.
Maar dan nog zitten we in de kern van de zaak met een persoon die gedreigd heeft met aanslagen en wapens heeft gestolen. Een partij zoals VB zou eervol hiermee moeten omgaan in plaats van door de apathische houding de boel meer opstoken.

Nagel op de kop.
Doendaar ook nog het gevoel van straffeloosheid bij Gevangenen die opgenomen worden in hotels, vluchtelingen die hier blijkbaar bijna alles in de schoot geworpen krijgen. Terwijl ouderen, die zich 40 jaar hebben krom gewerkt, €2000/ maand mogen afdokken in een rusthuis
….
Ik vrees het het te ver off-topic gaat, maar dat is toch een discussie waardig buiten dit topic hoor.

Ik maak nu een redelijk snelle aanname maar die mensen die hem steunen zouden toch een totaal tegenovergestelde mening innemen als zijn naam Bilal was?
Ik zie nog alle tweets en Posts over zogezegde ‘dansende moslims’ na aanslagen, maar nu is het allemaal wel en tevree. Met dat impliciete verschil dat hij tot nu toe, godzijdank, nog geen slachtoffers heeft gemaakt.
Maar dan nog zitten we in de kern van de zaak met een persoon die gedreigd heeft met aanslagen en wapens heeft gestolen. Een partij zoals VB zou eervol hiermee moeten omgaan in plaats van door de apathische houding de boel meer opstoken.
Ik denk niet dat het VB gezegd heeft zijn acties goed te keuren?

Twee uur nabij het huis van MVR geweest, wss drukke verkeersaders gepasseerd met z'n Audi om zich waarschijnlijk schuil te houden (denkt het parket) in het Nationaal Park Hoge Kempen .. bij defensie weten ze heel goed over wie het gaat, de man staat op de lijst van het OCAD en Van Ranst blijft maar Tweeten in z'n safe house. Komaan ...😅 . Die man moet opgepakt worden, maar het kan best wat discreter zeker?

jKomaan ...😅 . Die man moet opgepakt worden, maar het kan best wat discreter zeker?

je zou bijna geloven dat ze zo een circus hiervan maken in zowel de media als politiek, om de mensen te laten inzien hoe gevaarlijk extreem rechts wel niet is en daarbii dus ook het VB

Ik denk dat de mensen (incl ik en ik heb nog nooit VB gestemd) de hypocrisie al jaren beu zijn.
Alles en iedereen moet zich aanpassen voor anderen die zich op hun tenen getrapt voelen.
De indruk dat alles tegenwoordig racistisch of beledigend aan het worden is en dat in toenemende mate.
Alles en iedereen moet "inclusief" zijn.

Maar aan de andere kant is het dan wel ok om 1/3de van de bevolking in een verdomhoekje te duwen.
Tot daar dan die "inclusiviteit"

Da's die woede en frustratie bij de massa natuurlijk. NVA en VB moeten die boeman in stand houden en zo groot mogelijk houden want dat is hun voedingsbodem. De vraag is of die woede en frustratie gegrond is en niet juist gecreëerd wordt door HLN clickbait, whatsapp en platvloerse conversaties over de vreemdeling en het onrecht dat ons aangedaan wordt. NVA en VB hebben dat gevoel, alsof wij "de echte blanke vlaamse rechtmatige eigenaars" van dit land onderdrukt worden en alsof wij ons constant moeten aanpassen helpen creëren en doen er alles aan om dit zo dik mogelijk op te kloppen. We zijn zogezegd onder aanval van het "establishment", vreemdelingen en niet blanke belgen, wetenschap, zelfs kunst is links.

Meegaan en tegemoet komen aan die woede en frustratie gaat in tegen de normen en waarden van de verlichting en onze cultuur. Nogal ironisch dat we onze cultuur moeten ontmantelen om aan die zogezegde aanval erop een antwoord te bieden.

Ik denk niet dat het VB gezegd heeft zijn acties goed te keuren?
Neen, dat doen ze zeker niet.
Maar als je overal roept de grootste te zijn, jezelf beschouwt als een betrouwbare regeringspartner die zijn zitje verdient aan een tafel dan dien je nu met al jouw invloed en macht een sterk signaal te geven. Het gaat nu niet verder dan ‘ela mannekes niet oproepen tot geweld eeee’.
En uiteraard zijn ze niet rechtstreeks met elkaar verbonden, maar van een partij die drie dagen lang Twitter-materiaal put uit elk gewelddadig nieuwsfeit met allochtonen én die zich zo inzet voor de veiligheid van de burgers verwacht ik nu dezelfde houding.

Da's die woede en frustratie bij de massa natuurlijk. NVA en VB moeten die boeman in stand houden en zo groot mogelijk houden want dat is hun voedingsbodem. De vraag is of die woede en frustratie gegrond is en niet juist gecreëerd wordt door HLN clickbait, whatsapp en platvloerse conversaties over de vreemdeling en het onrecht dat ons aangedaan wordt. NVA en VB hebben dat gevoel, alsof wij "de echte blanke vlaamse rechtmatige eigenaars" van dit land onderdrukt worden en alsof wij ons constant moeten aanpassen helpen creëren en doen er alles aan om dit zo dik mogelijk op te kloppen. We zijn zogezegd onder aanval van het "establishment", vreemdelingen en niet blanke belgen, wetenschap, zelfs kunst is links.

Meegaan en tegemoet komen aan die woede en frustratie gaat in tegen de normen en waarden van de verlichting en onze cultuur. Nogal ironisch dat we onze cultuur moeten ontmantelen om aan die zogezegde aanval erop een antwoord te bieden.

Waarmee je dus perfect aantoont wat ik bedoel.

Rechts zijn blanke boze mensen die niets kunnen verdragen van vreemdelingen.
Aangevuurd door platvloerse HLN-praat.
Ok dan.

Hou die houding tov mensen die anders denken maar aan.
Dat soort polariserende praat heeft goed gewerkt in de VS zou ik zeggen.

PS: rechts heeft geen boeman in stand te houden, hoor.
Je moet gewoon maar eens naar onze justitie kijken of in grootsteden rondlopen.

Laatst bewerkt:
En ze blijven maar zomaar inbreken bij mensen thuis. Dat mag wel indien men last minute een gerechterlijk bevel krijgt/heeft (wat perfect mogelijk is), maar ik kan me niet voorstellen dat ze de schade NIET moeten vergoeden?

Ze controleren met drones of iedereen zich aan de coronamaatregelen kan houden en allerhande stoere praat om de mensen bang te maken, maar 1 man van wie ze weten dat hij geradicaliseerd is die zeer drukke verkeersaders is gepasseerd en eens in een centrum is gesignaleerd waar hoogstwss ook camera's hangen kan door een troepenmacht van 400 man niet worden gevonden???

Ipv hem in alle discretie op te sporen hebben ze er een soort cultfiguur van gemaakt en die cultfiguur wekt bij heel wat mensen sympathie op. Tja ...

je zou bijna geloven dat ze zo een circus hiervan maken in zowel de media als politiek, om de mensen te laten inzien hoe gevaarlijk extreem rechts wel niet is en daarbii dus ook het VB
Als je zoiets nog maar durft suggereren ben je al snel iemand die in complottheorieën gelooft.

Die 'niet weldenkenden' bestaan ook he? Aangezien die ook stemmen en de maatschappij vertegenwoordigen wordt er gewoon best naar hun grieven geluisterd. Die grieven zijn ook wel een pak genuanceerder dan 'alle bruin mannen buiten'. En blijkbaar zijn het er veel gezien de laatste polls die VB naar de grootste partij katapulteren. Jaar na jaar moeten andere partijen met lede ogen zien hoe de rechtse kant steeds maar groeit.
De huzarenstukjes die de klassieke partijen moeten uithalen om toch nog maar die laatste strohalm van de macht te kunnen vasthouden is toch tekenend om te zien. Ik herinner me boude uitspraken zoals de grootste partij moet de premier leveren en “Open Vld heeft het niet goed gedaan bij de verkiezingen. Wij zijn de zevende partij in het parlement. Je moet de democratie respecteren. Als eerste minister zonder slagkracht ben je de dweil van je regering.”
Maar ziet... de dweil is er.
Ik werk in een fabrieksomgeving en dat zijn bijna allemaal VB stemmers die letterlijk "alle bruin mannen buiten" naar voor schuiven als argument om op het VB te stemmen. Andere partijen kunnen daar gewoon niet in meegaan dus het hoeft ook niet te verbazen dat ze die woede en frustratie niet kunnen oppikken. Als we zulke woede en frustratie tegemoet komen is dat imo een stukje beschaving dat we verliezen.

Juist niet. We hadden nooit dat cordon sanitair in leven moeten roepen. VB laten meeregeren en daaruit zou snel gebleken hebben dat buiten holle slogans ze toch ook niet de oplossing kunnen bieden.
Dan stonden we nu als beschaving een pakje verder. Het is nu al een paar keer dat de grootste partij of een van de grotere gewoon uit de democratie geweerd wordt. Dat trekt mensen aan die rooten voor de underdog en zal niet vergeten worden als het VB + NVA "incontournable" gaat worden.

ik durf er geld op te zetten dat 30% van VB stemmers rechts (tot flaggrant racist is) en 70% gewoon een foert stem is.
hoeveel andersgeaarden stemmen VB? Ik meen me te herinneren dat le pen het ook goed doet bij homos in frankrijk.

Laatst bewerkt:
En wat heeft die farce eigenlijk met extreem-rechts te maken??? Iemand die is geradicaliseerd en gevaarlijk is moet zo snel mogelijk opgepakt of geëlimineerd worden bij verzet. Wat hebben de veiligheidsdiensten bereikt met hun machtsvertoon? Het wantrouwen van de bevolking de overheid is nog hoger geworden.

Laatst bewerkt:
Neen, dat doen ze zeker niet.
Maar als je overal roept de grootste te zijn, jezelf beschouwt als een betrouwbare regeringspartner die zijn zitje verdient aan een tafel dan dien je nu met al jouw invloed en macht een sterk signaal te geven. Het gaat nu niet verder dan ‘ela mannekes niet oproepen tot geweld eeee’.
En uiteraard zijn ze niet rechtstreeks met elkaar verbonden, maar van een partij die drie dagen lang Twitter-materiaal put uit elk gewelddadig nieuwsfeit met allochtonen én die zich zo inzet voor de veiligheid van de burgers verwacht ik nu dezelfde houding.
Heeft vld zich al geëxcuseerd voor hun recente debacle?
Nee, die vrouw mag zelfs haar wedde nog houden en haar onschendbaarheid.
SPA heeft zich zover ik nog weet zich nooit geëxcuseerd voor Vandenbroucke.
ze geven ‘m x aantal jaren later nog een ministerpost cadeau zonder verkozen te zijn.
zo betrouwbaar is uw regering

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan