Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Euh, het enige wat die doen is zichtbaar patrouilleren en security spelen. Veel opzoekwerk doen die niet hoor².

(²bron: ik ken zelf een paar die die taken nu doen, naast hun "hoofdtaak" binnen defensie. Zitten dus ITers en koks bij, maar aangezien ze allemaal de basisopleiding doorlopen hebben, worden ze als regulier soldaat gebruikt voor die bewakingsopdrachten, vaak dik tegen hun zin, want ontzettend saai)
Maar dat maakt het er niet beter op he. Natuurlijk zoeken ze niet actief, er is geen enkele aanwijzing voor een aanslag...

Tweets al deze liggen aan de absolute basis van het probleem. Volgens mij heeft deze man het nog altijd niet door dat hij mede verantwoordelijk is.

Tenenkrommend gewoon hoe deze man al sinds het begin van de pandemie er een sport van maakt om te polariseren.
Er is een verschil tussen ‘niet slim’ en ‘mee verantwoordelijk’, dat je negeert. Daardoor is dit puur victim blaming en best walgelijk voor mij.

Er is een verschil tussen ‘niet slim’ en ‘mee verantwoordelijk’, dat je negeert. Daardoor is dit puur victim blaming en best walgelijk voor mij.

Dit dus.
MVR is even verantwoordelijk voor de polarisatie als een DVL.

Ze mogen én moeten van mij allebei kunnen zeggen wat ze willen zonder dat er mensen raketlanceerders gaan pikken en voor hun deur staan.

Moordpoging, welke poging is er dan geweest?
Zijn er al bewijzen getoond dat die man maandag in de buurt van het huis van MVR geweest is?
Welke aanwijzingen waren er dat hij in dat park zat?
Er waren geweerschoten, die zijn dan plots niet meer zo belangrijk meer?

0,0 sympathie voor die gast als wat beweerd wordt klopt, maar alles gebeurt wel weer in een vrij grote mist imo. Dat voedt evengoed complotdenkers.

Euh, het enige wat die doen is zichtbaar patrouilleren en security spelen. Veel opzoekwerk doen die niet hoor².

(²bron: ik ken zelf een paar die die taken nu doen, naast hun "hoofdtaak" binnen defensie. Zitten dus ITers en koks bij, maar aangezien ze allemaal de basisopleiding doorlopen hebben, worden ze als regulier soldaat gebruikt voor die bewakingsopdrachten, vaak dik tegen hun zin, want ontzettend saai)

Dat is puur een show the force opdracht geweest, waarbij ze bijna geen enkel mandaat hadden om iets te doen. Een vooral
  • saai
  • weinig betaald (7 dagen weg, dus maandagochtend beginnen en de week of meerder weken erna maandag naar huis => 140 overuren op een week die dan 1100€ bruto opbrengen)
  • geen recuperatie van de vele uren (maandag voor 22u terugkomen was de volgende dag gewoon moeten gaan werken)
  • kutjobkes die de politie ni wilt doen
  • slecht eten
  • slechte omstandigheden
Ik heb er zelf gestaan. Zeker net na de aanslagen liepen we daar bijna 1 week op 2.

Op zich wel zot dat iemand in de functie van MVR zo vrijuit polariserende kan Tweeten zonder dat dat bij zijn werkgever vraagstekens oproept.

Marc Van Ranst is een zeer controversiële en polariserende figuur. Als de lont echt in het kruitvat zou schieten draagt hij een verpletterende verantwoordelijk, hij is (extreem)rechts serieus aan het uitdagen.

zonder dat dat bij zijn werkgever vraagstekens oproept.
Erger nog: https://www.hln.be/leuven/voor-rect...an-ranst-moet-zijn-werk-kunnen-doen~a7f5afaf/

Hij wordt expliciet gesteund door de rector van de KULeuven, maar over zijn politieke demarches wordt met geen woord gerept.

Van Ranst heeft het nog altijd niet door dat een groot deel van de tegenkanting die hij krijgt niet zozeer is vanwege dat hij een wetenschapper is, maar wel vanwege zijn marginalisering van alles wat ook nog maar een beetje naar rechts ruikt (en dan bedoel ik niet extreem rechts, gewoon: rechts).

Marc Van Ranst is een zeer controversiële en polariserende figuur. Als de lont echt in het kruitvat zou schieten draagt hij een verpletterende verantwoordelijk, hij is (extreem)rechts serieus aan het uitdagen.
Serieus, zijn die mannekes zo onvolwassen dat ze de provocaties van zo’n snulleke niet kunnen verdragen?

Neen hij draagt geen verantwoordelijkheid daaraan. De verantwoordelijkheid ligt dan nog altijd bij (extreem)rechts voor de actie. Uiteindelijk moet je dit kunnen relativeren. Kun je dit niet, dan kun je best dergelijke idiote uitspraken negeren door hem niet te volgen.

Maar, hij zou er beter wel mee stoppen want een positieve bijdrage aan de maatschappij, zoals hij stelt dat dit zijn objectief is, is het niet.

Erger nog: https://www.hln.be/leuven/voor-rect...an-ranst-moet-zijn-werk-kunnen-doen~a7f5afaf/

Hij wordt expliciet gesteund door de rector van de KULeuven, maar over zijn politieke demarches wordt met geen woord gerept.

Moet wel inderdaad eerlijk zijn.
Mocht MVR rechts zijn en (extreem) linkse partijen zo uitdagen en polariseren dan kwam hij allicht niet meer aan bod als expert en werden er vraagtekens gezet bij zijn capaciteiten.
Daar moeten we dan ook weer niet flauw over doen.

En het is die dubbele standaard die een heel deel mensen hun keel begint uit te hangen incl mezelf.

Het recht op vrije meningsuiting is dus blijkbaar niks meer waard als ik kijk hoeveel mensen hier de doodsbedreigingen relativeren en de verantwoordelijkheid op Van Ranst afschuiven. En ondertussen maar afgeven op de woke maatschappij, straffeloosheid bij justitie en cancel culture. Hypocrisie ten top.

Stel je eens voor dat Steven Van Gucht de hele tijd linkse kiezers zou schofferen, of kritiek geven op migratie.

Op gepensioneerde uitzonderingen als een Urbanus na, zijn er maar weinig experts of bekende Vlamingen die rechtse meningen zouden durven uiten. Dat is nefast voor je carrière en dat weten die mensen ook. Zoals kay-gell zegt: dubbele standaard. "Links" is geaccepteerd en "beter" dan "rechts", zeker wanneer het aankomt op thema's als migratie, Islam, ... economie iets minder.

Het recht op vrije meningsuiting is dus blijkbaar niks meer waard als ik kijk hoeveel mensen hier de doodsbedreigingen relativeren en de verantwoordelijkheid op Van Ranst afschuiven. En ondertussen maar afgeven op de woke maatschappij, straffeloosheid bij justitie en cancel culture. Hypocrisie ten top.
Als er hier ene wilt meningen cancelen is het Markske en consoorten als ik hun twittergedrag moet volgen
Blijkbaar is viroloog zijn nie een moeilijke job, als ge zoveel tijd hebt om te twitteren

Dan mag je mij eens uitleggen waarom een Vlieghe, Van Gucht of Van Damme, die eveneens lid zijn van dezelfde overlegorganen en commissies, die ook in TV-studios zitten terwijl ze beter van thuis zouden werken en die ook niet-populaire maatregelen verdedigen, alsook sociale media gebruiken, hier veel minder tot geen last van hebben. Er is maar 1 persoon die de grote boeman blijkt te zijn.

Je kunt inderdaad pedant doen, en er een punt van maken dat het victim blaming is, en walgelijk, verwerpelijk,... maar het is geen ideale wereld, en de situatie waarin Van Ranst zich nu bevind is wel degelijk voor een deel veroorzaakt door zijn eigen gedrag. En dus draagt hij als volwassen persoon ook een verantwoordelijkheid voor de gevolgen van dat gedrag, zeker als die gevolg zijn van een bewuste provocatie (en laat ons eerlijk zijn, we weten allebei dat hij daar allerminst vies van is, zoals hij vaak met het gestrekte been ergens induikt). Als je constant de actie opzoekt, mag het geen verbazing wekken dat daar een reactie² op komt. Net zoals een voetballer die constant vuil spel speelt vroeg of laat ook lelijk tegen de mat gewerkt wordt.

(² waarmee ik allerminst wil zeggen dat heel dit een gepaste reactie is).

Terug
Bovenaan