Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Toch wel bijzonder dat sommigen de situatie haast minimaliseren tot louter een JC vs. MVR...
Spijtig inderdaad. België is een broeihaard van radicalen. De kloof is een uitgehold ravijn aan het worden.

In plaats van in dialoog te gaan met mensen die dit vergoelijken zijn er die denken dat het marginaliseren van hele groepen de oplossing is. Ook dat is net zo fout als de politieke recuperatie van extreem-rechts.

Uiteindelijk is dit iets heel complex en veel succes aan de mensen die dit moeten rechttrekken voor het helemaal fout gaat.

Akkoord, maar we hebben dit in het verleden ook al gehad met andere (semi-terroristische) organisaties (Shariah4Belgium) of moskeëen waar werd opgeroepen tot geweld. Daar is nooit met zulke mankracht tegen gereageerd, o.b.v. een brief.
Maar het is natuurlijk wel goed dat men heeft geleerd uit het verleden hé.

Ik vind de actie die ze hebben ondernomen goed en correct. Al is het spijtig dat vuurke stook in brussel al die jaren al herhaaldelijk kan terugkomen zonder dat men een gelijkaardige troepenmacht kan ontplooien. Maar ik begrijp perfect dat dat allemaal niet zo eenvoudig is.

Daarnaast moet je echt niet onderschatten hoeveel politieagenten er ondertussen op dat maffiagedoe in Antwerpen met zijn kuifje ripoff van bommen en granaten zit.

Het gebrek aan nuance is spijtig. Net zoals dat de polarisering die MVR of het VB continue ten toon spreidt spijtig is. Maar je krijgt die polarisering van extreem rechts enkel weg als je hen mee aan de knoppen laat draaien of in het bad trekt zodanig dat ze goed moeten maken op hun polarisatie.

Kijk gewoon naar NVA, hoe hun polarisatie van kies voor ons voor de "verandering" na 4ish j federaal beleid vlak op zijn neus is gegaan...

Oh en hoe groen momenteel op zijn neus aan het gaan is bij een gedeelte van zijn achterban met de goedkeuring van extra gasturbines tgv het dogma van de afschaf van kerncentrales.

Jij noemt de man een terrorist, ik vraag je gewoon waarop je die benoeming baseert. Ik zie tot nu toe echt nog geen daden/acties die hij gesteld heeft die van hem een terrorist maken. Dat kan nog komen, maar als je dit soort mankracht moet gaan boven halen bij elke potentiële kandidaat gaan de middelen al snel uitgeput geraken
Hij heeft zich op criminele wijze van wapens voorzien, heeft een welomschreven plan en doel neergeschreven en heeft zich voorbereid op een aanslag op burgers. Dat is een terrorist, niets meer niets minder. Dat hij er vooralsnog niet in geslaagd is een aanslag uit te voeren verandert daar niets aan. Zolang de dreiging bestaat dient hij als terrorist benaderd te worden.

In een ding is JC geslaagd, het land nog verder verdelen dan dat het al was.
Sommige commentaren op bepaalde sociale media "verafgoden" zijn figuur bijna.
JC zou volgens hen "de waarheid" weten.

In een ding is JC geslaagd, het land nog verder verdelen dan dat het al was.
Sommige commentaren op bepaalde sociale media "verafgoden" zijn figuur bijna.
JC zou volgens hen "de waarheid" weten.
Wel positief voor onze staatsveiligheid, weer extra personen die ze in het oog kunnen houden.

Wel 1 nadeel... we gaan ons ambtenarenkorps weer moeten versterken... want 25k extra personen op de ocad lijst zetten gaat niet zo eenvoudig zijn :p.

Van de hand van Timmie Van Diepen (HbvL):

Een urgente bedenking na de gebeurtenissen van afgelopen week:

[...]

Velen vergissen zich in deze crisis trouwens van vijand. Ik heb de indruk dat de gebeurtenissen voor sommigen te groot zijn om te bevatten en ze daardoor op zoek gaan naar zondebokken die wel binnen handbereik liggen.
Het zijn echter niet de experten of politici die dit virus hebben veroorzaakt. Naar mijn bescheiden mening heeft iedereen die de afgelopen maanden mee aan het stuur zat, of het nu op Europees, Belgisch of Vlaams vlak is, nog altijd het beste voor met onze maatschappij.

Groot gelijk. De echte vijand is... China! Wuhan China virus!

“Naar mijn bescheiden mening heeft iedereen die de afgelopen maanden mee aan het stuur zat, of het nu op Europees, Belgisch of Vlaams vlak is, nog altijd het beste voor met onze maatschappij.”
Sihame heeft het beste met haar portemonnee ons voor. Spijtig dat ze al zo lang afwezig is. Ik had haar bescheiden mening ook wel willen horen.

Let’s go Jürgen.
WannaCamp.

Laatst bewerkt:
Post 1: Deze morgen om 6 uur op onze boerderij in Peer. Pantserwagen rijdt door de ingangspoort , 30 tot 40 gemaskerde agenten van Belgische, Ñederlandse, Duitse en Franse eenheden breken binnen in de belendende woning van de eigenaars en houden hun onder schot. 3 helikopters cirkelen onafgebroken boven de boerderij. Elke afgesloten deur wordt met geweld opengebroken. Afgesloten zadelkamers worden hardhandig opengebroken. Alle boerderij voertuigen, wagens en trailers worden opengebroken. De aangerichte schade is enorm. De bewoners zijn behoorlijk getraumatiseerd. Jurgen is niet gevonden en was niet aanwezig.

Post 2: Mijn fb post van deze morgen over de zoek actie naar jc op de boerderij waar onze vereniging actief is met paarden en runderen heeft schijnbaar heel wat ophef veroorzaakt. Ik ben al door pers benaderd en ik word bestookt met vriendschapsverzoeken. Ik las in bepaalde pers dat mijn post van "een getuige" was. Dit is pertinent onwaar, ik ben pas op de boerderij gearriveerd na 9 uur en de feiten speelden zich af om 6 uur. Dit was zeker niet mijn intentie.

Ik wil hierover toch nog een paar dingen kwijt :
In het TV nieuws werd vanmiddag gesteld dat er huiszoekingen geweest waren in extreem rechtse middens. Voor zover ik weet is niemand van onze leden geradicaliseerd rechts, zelfs onze koeien en paarden niet.

Er is bij de beëindiging van deze actie gezegd dat de geleden schade zou vergoed worden (vraag is nog hoe en vooral wanneer) en aan de eigenaars die onder schot werden gehouden is gezegd dat zij indien nodig beroep konden doen op psychologische hulp .

ik persoonlijk koester ook geen kwade gevoelens tegenover de betrokken politiemensen en legerpersoneel., maar ik was ook niet lijfelijk aanwezig. Die deden hun job (misschien iets te enthousiast) en voerden bevelen uit. Hun oversten en de verantwoordelijke politici daarentegen vind ik van een bedenkelijk allooi na dit gebeuren. Toch heb ik mijn geloof in politie en ordediensten niet verloren.

Politici en de politieke recuperatie die bij elk incident in België uitloopt in partij-politieke spelletjes en vinger wijzen ben ik wel hartsgrondig beu. Misschien moeten we in de toekomst toch maar de lijststem afschaffen en enkel kopstemmen mogelijk maken. Op die manier heeft elke mandataris verantwoording af te leggen aan zijn kiezers, en niet zozeer aan de (niet eens verlichte) despoten die veel partijvoorzitters geworden lijken te zijn.

Facebook: Jan Boogaerts

Ik vind de definitie van terrorisme wel ruim interpreteerbaar. Als ik u morgen anoniem bedreig op facebook in naam van god de vader, jij dient klacht in, en ze pakken mij op, dan kan ik -in theorie alvast- aangeklacht worden voor terrorisme en de maximum straf daarvoor? = blijkbaar Levenslange opsluiting.
dus elke andersgeaarde die ineengeslagen/geïntimideerd/bedreigd is door een moslimgelovige is per definitie slachtoffer van terrorisme?
lijkt me wel een politiek en/of religieus doel te zijn.
Allemaal goed en wel, maar dit is de definitie ervan (niet eentje die ik zelf verzonnen heb) en spreekt Straddle tegen dat hij zogezegd nog geen terrorist is omdat hij nog "niks" gedaan heeft. Ik ga ervanuit dat er genoeg bewijs is, die wij misschien niet eens weten, om hem een terrorist te noemen. Mij interesseert het niet hoe ze hem noemen. Het belangrijkste lijkt me dat ze hem eerst vinden en dan wordt hopelijk snel alles duidelijk.

Thuiskomen van een nacht werk om enkele dienders bij een ingetrapte (vernielde) voordeur aan te treffen; er zijn minder aangename dingen.

Ze zochten J.... alsof die in mijn kast zit. Niet dus.
Geen huiszoekingsbevel gekregen, geen lijst van inbeslaggenomen goederen gekregen. Geen illegale voorwerpen aangetroffen.

Wat hebben ze wél mee?
- Mijn laptops en USB stick
- Mijn Smartphone
- Een niet-werkende (nooit werkend geweest) replica van mijn -
dienstwapen
- nog een rits andere PERFECT LEGALE spullen. Geen 'nazipropaganda' of illegale items. (die waren er ook niet, hoe graag ze dat ook gewild hadden voor propagandaredenen).

Waarom ze niet gewoon gewacht hadden tot ik thuis was en per sé mijn deur moesten vernielen terwijl zowel de wijkagent als de VSSE perfect weten wanneer ik thuiskom van mijn werk? Geen uitleg.

Waarom ik geen documenten kon krijgen? "Dat komt later wel."

Of ze me nog even konden ondervragen? Ik heb geantwoord dat ze dat, gezien hun gedrag, konden vergeten.

Ze zijn dan maar vertrokken, terwijl ik achterblijf met een deur die ik niet meer kan afsluiten en nu, na een hele nacht werk, maar zelf moet zien te laten repareren op eigen kosten. En het inbeslaggenomen, nogmaals: LEGALE, materiaal? Tjah, dat krijg ik binnen een paar jaar wel terug...

Pure repressie en pure pesterijen.
En dan vraagt men zich af waarom steeds meer en meer mensen een bloedhekel aan deze staat krijgen... Ik begrijp J ineens véél meer dan enkele uren geleden.

Aan alle vrienden en kameraden: ik zal niet de enige zijn.
Eveneens is mijn telnr. nu bij de schandknapen van de overheid, als ge hen wil sturen of spreken: gebruik gerust mijn nr.
Aan de (wan)staat: in plaats van de oorzaak van wat heden gebeurt bij 'rechts' te zoeken: steek de hand eens in eigen boezem... Repressie baart verzet; tussen hamer en aambeeld worden zwaarden gesmeed.

Kortzichtige idioten.

PS: wat de media ook schrijve; stel er terechte vraagtekens bij.

Gelieve dit bericht breed te delen, dat niemand onwetend weze.

Facebook: Tomas boutens

Gelukkig waren ze even snel en doortastend bij de huiszoekingen van onze sjoemelpoedel 😅

Dit is hierboven al ontkracht. Het zou wel zo aangenaam zijn als je zou kunnen stoppen met onwaarheden te verkondigen. Zie oa. https://www.beyondgaming.be/threads/klopjacht-op-juergen-conings.4813/page-50#post-202627

Goh, en dat is dus waarom hoewel ik vind dat er veel waarheden in dat stuk van Timmie staan, ik er toch slechts 75 à 80% akkoord mee ga.
Die vergelijkt bijvoorbeeld cijfers die niet kloppen, steekt pluimen op hoeden waar die niet thuishoren: dat de zorg stand heeft gehouden tijdens deze crisis daar zou ik géén enkele politicus een pluim voor geven bijvoorbeeld.

Om het concrete voorbeeld van Straddle te nemen wat betreft de proportionaliteit van deze manhunt. Deze Timmie vergelijkt dit met Operatie Vigilant: waarbij men in Brussel militairen op straat bracht na effectieve aanslagen (180) in Parijs en later in Brussel (1800 op het hoogtepunt). Op z'n zacht eens intellectueel oneerlijke vergelijking. Men heeft toen potentiële nieuwe doelwitten willen verdedigen én dat waren er nu éénmaal zeer veel... maar heeft niet heel Molenbeek uitgekamd op jacht naar één persoon (dat heeft men nadien zelfs niet gedaan in de jacht op Salah Abdeslam). Molenbeek (6 km²) is nochtans een stuk kleiner dan het Nationaal Park Hoge Kempen (127 km²), nu goed, grootstedelijk gebied uitkammen is héél wat anders dan een groot natuurgebied, rechten van inwoners (hoewel cynisch om te zeggen in tijden van corona)... Maar kan me al helemaal niet herinneren dat men toen buitenlandse soldaten heeft laten afkomen?

Er is dus nog genoeg manoeuvreerruimte om tegelijkertijd vraagtekens te plaatsen bij de schaal van deze manhunt zonder te zeggen dat JC een onschuldig sujet is dat we zomaar moeten laten doen, laat staan zijn daden goed te keuren.
Houd Marc Van Ranst maar gerust wat langer in een safe house, tot Jürgen Conings ergens opduikt bijvoorbeeld. Ik wens voor de duidelijkheid MVR noch doodsbedreigingen, laat staan de dood toe en zijn gezin al helemaal niet. Maar de verbitterde cynicus in mij apprecieert eigenlijk wel de ironie dat hij nu eindelijk ook geen niet-essentiële verplaatsingen meer zal doen

Het is niet omdat extreem-rechts, viruswappies en andere complot-theoristen het bij het verkeerde eind hebben, dat er niet véél ruimte is voor verbetering in het huidige systeem en wat mij betreft zijn die mankementen net verantwoordelijk voor de groei van extreem-rechts.

De pers is ook veel te veel zijn controlerende functie als vierde macht kwijt, men ziet de politiek falen, en best case scenario schrijft men een opiniestuk waarin men treurig vaststelt dat dit de antipolitiek voedt... Wat dacht je van een vlammende voorpagina die oproept tot het ontslag van een moreel corrupte burgemeester zoals Veerle Heerlen? Lijkt mij beter voor onze democratie op de lange termijn dan een belerend vingertje opsteken richting politiek machteloze naïevelingen in je tijdslijn op smoelboek.

Laatst bewerkt:
Facebook: Tomas boutens

Gelukkig waren ze even snel en doortastend bij de huiszoekingen van onze sjoemelpoedel 😅
Goh, als dat waar is, dan zijn ze inderdaad hun boekje zwaar te buiten gegaan... maar de eerste de beste advocaat maakt dan brandhout vanwege het onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal (een huiszoeking zonder papierwerk). Als er nu 1 ding is dat men zich niet kan veroorloven, dan zijn het procedurefouten.

Maar de verbitterde cynicus in mij apprecieert eigenlijk wel de ironie dat hij nu eindelijk ook geen niet-essentiële verplaatsingen meer zal doen

Dit, zo hard dit. Al vrees ik dat hij dit vooral ook weer zal aangrijpen om zichzelf te cultiveren.

Ondertussen hebben de politici het nog steeds niet begrepen, en maken ze van iedereen die een vorm van begrip heeft voor Conings of zijn situatie een marginaal. Want (extreem) rechts marginaliseren heeft echt zo ontzettend goed gewerkt de laatste 30 jaar, en heeft totaal niet ervoor gezorgd dat Vlaams Belang nu de grootste partij is. Ook rond gans deze saga hangt weer een behoorlijk "links belerend vingertje".

Dit kan toch niet meer :rofl:

Goh, als dat waar is, dan zijn ze inderdaad hun boekje zwaar te buiten gegaan... maar de eerste de beste advocaat maakt dan brandhout vanwege het onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal (een huiszoeking zonder papierwerk). Als er nu 1 ding is dat men zich niet kan veroorloven, dan zijn het procedurefouten.

Goh, de mensen bij staatsveiligheid zullen wel intelligent zijn en hun redenen hebben, maar ik vraag me toch echt wel af waarom men éérst 4 dagen een Nationaal Park gaat uitkammen en daarna pas bij de extreem-rechtse vrienden - en die Thomas Bouwens is een bedenkelijk individu - de deur gaat platlopen? Noem me liever lui dan moe, maar ik zou dat toch 3 dagen geleden al gedaan hebben.

Nu ja, misschien hoopten ze dat hij naar daar zou vluchten en hielden ze die plaats in de gaten... maar waarom dan nu ineens de deur intrappen?

Dit, zo hard dit. Al vrees ik dat hij dit vooral ook weer zal aangrijpen om zichzelf te cultiveren.

Tja, zonder ook maar enigszins goed te praten wat hem nu overkomt. Er is een reden waarom Jürgen Conings achter Marc Van Ranst aangaat, niet achter Steven Van Gucht of Niel Hens. Het is een compleet waanidee om te denken dat het elimineren van een viroloog/expert ook maar iets verandert aan de huidige ellende waar we inzitten, en er op geen enkele manier verdient iemand het om doodsbedreigingen te krijgen puur omdat die à la Mark Van Ranst de irritante, polariserende zak uithangt, maar zelfs bij krankzinnigen is er vaak nog een method to their madness.

Maar had je mij een week geleden gevraagd: "Volgende week gaat een dolgedraaide paracommando proberen een vooraanstaand viroloog te vermoorden: wil je geld inzetten op welk doelwit hij uitkiest?" Ik had écht niet getwijfeld. Tenzij het om een seksuele fetisj zou gaan misschien, dan zijn er knappere virologen/experts dan MVR...

Nogmaals: dat is een verklaring, géén goedpraten.

Misschien dat Mark Van Ranst toch maar eens naar Bart De Wever moet luisteren en gaan fitnessen in plaats van tweeten. Met het salaris van een universiteitsprofessor kan je zelfs in je twee huizen een thuisfitness laten installeren. Ik heb overigens ook nog nooit onder mijn eigen naam ook maar iets politiek geliket of gedeeld op Facebook, en ik heb maar een onbelangrijk jobke van niets ☹️, ik ben géén universiteitsprofessor.

Die Van Ranst heeft zijn roeping wel gevonden op twitter en FB.
Alles is de schuld van het VB. 🤣
Alsof Van Grieken daar aan kan doen dat er ene doordraait.
Da pisserke vergeet zeker dat die rechtse politici elke dag verwijten en dreigementen naar hun kop geslingerd krijgen

Die is al bezig met zijn politieke carrière. Mark my words

Park midden Limburg is terug open.

Het is toch helemaal om te janken als morgen een wandelaar een tent of schuilplek vind

Akkoord, maar we hebben dit in het verleden ook al gehad met andere (semi-terroristische) organisaties (Shariah4Belgium) of moskeëen waar werd opgeroepen tot geweld. Daar is nooit met zulke mankracht tegen gereageerd, o.b.v. een brief.
De klopjachten in Frankrijk vergeten?
Al 6 jaar lang militairen op openbare drukke plekken? (Er zijn dagelijks meer militairen op post om terroristen te zoeken zonder enige aanwijzing dan nu eentje met heel duidelijke aanwijzing).

Ben toch echt wel es benieuwd op basis waarvan ze zo gefocust hebben op die regio. Daar moet toch echt wel een concrete aanwijzing geweest zijn.

Er zijn dagelijks meer militairen op post om terroristen te zoeken
Euh, het enige wat die doen is zichtbaar patrouilleren en security spelen. Veel opzoekwerk doen die niet hoor².

(²bron: ik ken zelf een paar die die taken nu doen, naast hun "hoofdtaak" binnen defensie. Zitten dus ITers en koks bij, maar aangezien ze allemaal de basisopleiding doorlopen hebben, worden ze als regulier soldaat gebruikt voor die bewakingsopdrachten, vaak dik tegen hun zin, want ontzettend saai)

Terug
Bovenaan