Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Zoekactie naar Jürgen Conings in Nationaal Park Hoge Kempen gestopt

Timing 😂
Dit is gewoon een heel effectieve marketingstunt voor die nieuwe reeks Vlaanderen Vakantieland. Hoe vaak Hoge Kempen over de tongen is gegaan fe afgelopen dagen...

Willen we terrorisme verijdelen of willen we enkel na de feiten terroristen oppakken?

Met jouw redenering kunnen we alle cellen binnen staatsveiligheid en politie die zich bezighouden met het verijdelen van aanslagen opdoeken he. Want er is nog niets gebeurd.

Een beetje serieus blijven alsjeblieft.
Jij noemt de man een terrorist, ik vraag je gewoon waarop je die benoeming baseert. Ik zie tot nu toe echt nog geen daden/acties die hij gesteld heeft die van hem een terrorist maken. Dat kan nog komen, maar als je dit soort mankracht moet gaan boven halen bij elke potentiële kandidaat gaan de middelen al snel uitgeput geraken.

Ten tweede is er gedurende de zes jaar na de aanslagen een veelvoud aan militairen, agenten, middelen en tijd ingezet geweest voor het verijdelen en opsporen van moslimterrorisme. Met op het hoogtepunt 1800 soldaten op straat, dag in, dag uit en dat tegen een dreiging die de meeste dagen veel minder concreet was dan nu met J.C. Da's een veelvoud van de manschappen die nu bezig zijn hoor. Pas sinds dit jaar is men dat echt beginnen terugschroeven. Federale gerechtelijke politie die al die tijd 70% van haar capaciteit besteedde en besteedt aan onderzoek naar moslimterrorisme.
Die militairen waren op de been omdat er een veelvuldige dreiging uitging van islamitisch terrorisme, die waren echt niet bezig met 1 persoon te tracken. Zie je de disproportionaliteit hier?

Dit is gewoon een heel effectieve marketingstunt voor die nieuwe reeks Vlaanderen Vakantieland. Hoe vaak Hoge Kempen over de tongen is gegaan fe afgelopen dagen...

Dat is ook gewoon een prachtig gebied, toch zeker binnen Vlaanderen zal je weinig mooiere gebieden vinden om te gaan wandelen.
Vorige zomer daar een lange wandeling van bijna 25 km gedaan, écht de moeite.

Ik ga op vrijdag ook vaak in een klein stukje van dat park lopen (nu ja, een uithoek ervan), een route van 8 à 10 km, maar nu was het afgesloten op straffe van stevige geldboetes en celstraf, bizar eigenlijk.

Blaffende honden bijten duidelijk niet. Gisteren nog met veel Bombarie komen zeggen we gaan door tot het einde. Om dan vandaag de staart in te trekken en de zoektocht stop te zetten. De geloofwaardigheid zakt weeral af. Vooral veel kosten gemaakt voor niets, want hij zat er waarschijnlijk niet, qua tunnelvisie kan dit wel tellen.

Inderdaad, ja. Al die relativeringen en dat calimerogedrag vind ik persoonlijk enorm ongepast maar het past wel in de eeuwige slachtofferrol die extreem-rechts zichzelf aanmeet. Alleen zij slagen erin om zulke gebeurtenissen politiek te recupereren en te spinnen in een verhaal over links-activistische media en het minimaliseren van een terrorist die met een half wapenarsenaal op de loop is. Chapeau voor hun politieke gewiekstheid maar ik vind het wel jammer om mensen op dit forum zo gemakkelijk mee in dat verhaal te zien stappen.
Heb je er al een bij stil gestaan dat veel mensen zich gewoon aansluiten bij de standpunten van de rechtsere partijen en daarom op hen stemmen? Ongeacht of dit voorval met Jurgen C zich nu had afgespeeld of niet.

Eigenlijk weten ze dus gewoon totaal niet waar hij zit...

En de minister van defensie, die blijft gewoon op haar stoeltje zitten. Politieke verantwoordelijkheid nemen, dat gebeurt gewoon nooit meer.

Of ze hebben bewijs dat hij daar niet meer zit?

met Schauvliege als uitzondering heeft de afgelopen jaren geen enkele minister ‘verantwoordelijkheid’ genomen.
Jij noemt de man een terrorist, ik vraag je gewoon waarop je die benoeming baseert. Ik zie tot nu toe echt nog geen daden/acties die hij gesteld heeft die van hem een terrorist maken. Dat kan nog komen, maar als je dit soort mankracht moet gaan boven halen bij elke potentiële kandidaat gaan de middelen al snel uitgeput geraken.
Wat is hij volgens jou dan? Een verwarde man die dringend medische hulp nodig heeft? Flyertjes ophangen en de Cel Vermiste personen moet het maar oplossen?

Uw ego kent toch ook werkelijk geen grenzen eh.

En hiermee toon je mooi mijn punt aan.
Enkel de conspiracy-theorieën zijn waar. Alle experts en alle media zitten samen in een complot tegen het plebs. En wie het aandurft om daar iets tegenin te brengen, die behoort automatisch ook tot de elite. Als je durft zeggen dat een hoogopgeleide professor het wel beter zal weten dan Kenny Van Der Platse aan den toog van café de sportduif, dan heb je "een ego". Als je iemand wijst op zijn fouten omdat hij de aanhalingstekens niet kan interpreteren, dan heb je "een ego". Enzovoort. Wat is nu eigenlijk uw punt? Leve de onwetendheid? Leve de verkeerde interpretaties?

Het Trumpisme is gearriveerd. Laat ons weerwerk bieden tegen dit soort trots op de subjectieve onderbuik en dédain tegen de expertise en de wetenschap.

Wat is hij volgens jou dan? Een verwarde man die dringend medische hulp nodig heeft? Flyertjes ophangen en de Cel Vermiste personen moet het maar oplossen?
Een potentiële dreiging. Geen terrorist, daarvoor moet je je eerst schuldig maken aan terrorisme.
Je moet ook iemand vermoord hebben vooraleer men je een moordenaar kan noemen.

Ik begrijp het punt van 'zoveel kosten maken' niet goed. Die militairen worden toch ook betaald als ze oefeningen doen.

Een potentiële dreiging. Geen terrorist, daarvoor moet je je eerst schuldig maken aan terrorisme.

Het begrip "terrorisme" wordt in voormeld artikel 8, 1° b) gedefinieerd als:

“het gebruik van geweld tegen personen of materiële belangen om ideologische of politieke redenen met het doel zijn doelstellingen door middel van terreur, intimidatie of bedreigingen te bereiken”.

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers

Wij, als burger, kunnen toch onvoldoende weten welke effectieve voorbereidingen hij gedaan heb met welk doel?

Ik ga even Wikipedia al quoten dan hebben we de semantiek al gehad.

Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel.

Maar we zijn wel zo ver dat je hem toch als gevaarlijk beschouwd, wat is dan je probleem met de zoektocht?

Deze man is duidelijk instabiel, als hij een dorpskern binnen wandelt en het vuur opent op wat onschuldige burgers en dan blijkt dat er niet voldoende moeite gedaan is om de man te vinden, wat zal de publieke opinie dan zijn?

In het beste geval geeft de man zich over en kan iedereen nog genieten van zijne zondag. Dat beetje belasting geld zal dan wel meevallen.

Hij heeft zelf een Duitse herder, hebben ze die ook gebruikt om hem op te sporen?

Ik vraag me wel af, stel dat één van onze agenten of militairen hem vind en een extra gaatje maakt in zijn hoofd, wat is dan de kans dat ze wijzen naar 'zelfmoord'

Met een politiek of religieus doet staat er.

Oké hij is gelinkt aan extreem rechts en hij bedreigde MVR, maar die laatste is bij mijn weten geen politicus. Dat verklaart hij toch zelf vaak genoeg.. en heeft ook geen andere godsdienst hè.

Die militairen waren op de been omdat er een veelvuldige dreiging uitging van islamitisch terrorisme, die waren echt niet bezig met 1 persoon te tracken. Zie je de disproportionaliteit hier?
Proportionaliteit wilt zeggen de juiste middelen, in de juiste hoeveelheid, voor de juiste situatie.

Dit is een andere situatie. Behalve als je oppert dat men in een bewoond gebied men evenzeer 20km² even een paar dagen kan afsluiten van de buitenstaande wereld en dat alle mensen die hierin wonen dan hier niet buiten mogen komen of in deze periode even allemaal het gebied moeten verlaten?

In een bewoond gebied kun je niet zomaar alle huizen even afgaan om een bepaald persoon te gaan zoeken. Dat zou disproportioneel zijn. Hier moet men op een andere manier te werk gaan dan in een onbewoond gebied. En ga je dus andere middelen meer en andere middelen minder moeten inzetten. De middelen die men nu inzet zijn gewoon zeer visueel voor de gewone burger.

Waarom gaat de discussie niet over hoe zo'n mensen geradicaliseerd worden, wie of wat daar verantwoordelijk voor is en hoe we dit moeten oplossen?
Een heel aantal pagina’s terug heb ik dat ballonnetje proberen oplaten. Niet veel later kreeg ik verwijten dat ik aan victim blaming deed omdat ik Van Ranst óók polariserend vind en dus deel van het probleem in onze maatschappij. Zo is het natuurlijk moeilijk om te discussiëren.

Als we het dan hebben over de media die hier zoveel aandacht aan geeft en maar al te graag alles uitvergroot worden we steevast in een wappiehokje geduwd zonder zelfs kleur te bekennen.

Helaas verdwijnt het gematigd centrum en vergeet iedereen om positief en constructief te blijven.

En hiermee toon je mooi mijn punt aan.
Enkel de conspiracy-theorieën zijn waar. Alle experts en alle media zitten samen in een complot tegen het plebs. En wie het aandurft om daar iets tegenin te brengen, die behoort automatisch ook tot de elite. Als je durft zeggen dat een hoogopgeleide professor het wel beter zal weten dan Kenny Van Der Platse aan den toog van café de sportduif, dan heb je "een ego". Als je iemand wijst op zijn fouten omdat hij de aanhalingstekens niet kan interpreteren, dan heb je "een ego". Enzovoort. Wat is nu eigenlijk uw punt? Leve de onwetendheid? Leve de verkeerde interpretaties?

Het Trumpisme is gearriveerd. Laat ons weerwerk bieden tegen dit soort trots op de subjectieve onderbuik en dédain tegen de expertise en de wetenschap.
Het punt over uw ego gaat over uw attitude.

Conings heeft natuurlijk wel het weer mee. Regenweer is echt nefast voor sporenonderzoek, want alles spoelt gewoon weg.

Met een politiek of religieus doet staat er.

Oké hij is gelinkt aan extreem rechts en hij bedreigde MVR, maar die laatste is bij mijn weten geen politicus. Dat verklaart hij toch zelf vaak genoeg.. en heeft ook geen andere godsdienst hè.

In zijn brieven zouden bedreigingen staan aan de regering, defensie en de virologen, als dar niet politiek is weet ik het ook niet meer.

Jurgen lovers die nu de militairen uitlachen omdat ze hem niet gevonden hebben en de zoektocht daar is stopgezet. Ironic

Terug
Bovenaan