Virusgekte: van online haat tot terrorisme

In wat hebben ze geïnvesteerd? Te dure straaljagers..
Vergeet niet dat sommige beslissingen of bestellingen vaak verschillende legislaturen eerder gemaakt zijn, de aankoop van de vervanger voor de C-130 is bijvoorbeeld nog gebeurd onder Verhofstadt. Als die nu geleverd wordt en daar zijn problemen mee zal Dedonder daar onterecht de schuld voor krijgen door mensen die van niet beter weten.

Neen, omdat er alternatieven waren die goedkoper waren en die wel al operationeel getest waren + waar we minder afhankelijk van zijn van VS.

Los daarvan heb je ook de vraag moet een land als België investeren in straaljagers. We zijn blijkbaar goed in andere aspecten (ontmijning, logistiek etc).. Er was toen (bij beslissing) een goeie opinie op vrt. Ging toen onder andere over de vraag 'ga je voor aanval of voor verdediging' en waar situeer je u in in een globaler Europees verdedigingsverhaal.
Ja maar er was op dat moment als ik mij nog goed herinner toch enorm veel druk van de amerikanen om toch te gaan voor die straaljagers van hen hé.

Ik zou persoonlijk eerder voor de eurofighter gekozen hebben, maar ik kan de keuze voor de F35 begrijpen...
Ik dacht mij ook te herinneren dat de belgische piloten tot de top behoorden in hun veld en zeer geapprecieerd waren.

Daarnaast, wil ik de jongeren onder ons die het kunnen toch ook nog de mogelijkheid geven om ooit piloot te mogen worden !!!! Dat spreekt toch bij velen, denk ik, tot de verbeelding. Ipv dat dat enkel weggelegd zou zijn als je in amerika, frankrijk of duitsland geboren zou zijn.

Silence vraagt waarom de man als extreem-rechts wordt bestempeld in de media. Ik post een reeks tweets waarin hij een extreem-rechtse mening uit.

Conclusie van zwarten: StevenFM vindt dat mensen met een extreem-rechtse mening op de terreurlijst moeten!

Man man man, triestig niveau hier hoor...
Gast 3 ander posters hebben uw post ook zo geinterpreteerd.
Conclusie... als ge dogwhistles wil gebruiken zie dan dat de mensen ze begrijpen.

Daarnaast, wil ik de jongeren onder ons die het kunnen toch ook nog de mogelijkheid geven om ooit piloot te mogen worden !!!! Dat spreekt toch bij velen, denk ik, tot de verbeelding. Ipv dat dat enkel weggelegd zou zijn als je in amerika, frankrijk of duitsland geboren zou zijn.

Daar moet je nu eenmaal leren mee leven. Iemand uit Afrika zal dat ook niet kunnen worden, en als Belg astronaut of duikbootcommandant worden is ook niet mogelijk. Een Belg kan zelfs geen tankcommandant meer worden.

Beetje selectief toch? Als het van extreem-rechts afhangt mag je zeker ook niet alles zeggen hoor. MVR moet zwijgen, is Conings eigenlijk wel rechts, ...

Je moet maar naar het sterk gepolariseerde medialandschap van de VS kijken en je ziet dat beide kampen elkaar waard zijn hoor.
Volledig mee akkoord maar @Sir.Killalot verwijt mij victim blaming omdat ik MVR zijn communicatie niet verstandig vind in zijn positie. Een paar pagina's verder draait hij heel de zaak om en is het hebben van een andere mening gevaarlijk gedrag dat moet bestreden worden. De nuance dat die militair meerdere complexe problemen heeft is volledig weg. Alles op een hoop gooien en generaliseren werkt langs twee kanten.

Iedereen heeft recht op vrije meningsuiting maar uiteraard zijn doodsbedreigingen ver het acceptabele voorbij.
Echter is het óók selectief om niet te willen inzien dat een MVR óók polariserend is en vaak olie op het vuur gooit.

Het is immers in het normaliseren van dat soort ideeën dat gevaarlijke gekken zoals deze militair helemaal beginnen te radicaliseren en tot actie over gaan.
Wat een fijne wereld zou het zijn als iedereen eens zou stoppen met in hokjes te denken en wat constructiever zou zijn.

Ja maar er was op dat moment als ik mij nog goed herinner toch enorm veel druk van de amerikanen om toch te gaan voor die straaljagers van hen hé.

Ik zou persoonlijk eerder voor de eurofighter gekozen hebben, maar ik kan de keuze voor de F35 begrijpen...
Ik dacht mij ook te herinneren dat de belgische piloten tot de top behoorden in hun veld en zeer geapprecieerd waren.

Lobby en gebrek aan transparantie is langer een groot probleem natuurlijk. Net daarom haken mensen onder andere af wat betreft politiek.

Conclusie... als ge dogwhistles wil gebruiken zie dan dat de mensen ze begrijpen.
Ik hoop dat je mij daar niet bij rekent, anders heb je mijn post ook al verkeerd begrepen.

Daar moet je nu eenmaal leren mee leven. Iemand uit Afrika zal dat ook niet kunnen worden, en als Belg astronaut of duikbootcommandant worden is ook niet mogelijk. Een Belg kan zelfs geen tankcommandant meer worden.
allez nu...

Lobby en gebrek aan transparantie is langer een groot probleem natuurlijk. Net daarom haken mensen onder andere af wat betreft politiek.
Voor mij was de transparantie de volgende : dit is een keuze voor de F35 om de goede banden met amerika te bevestigen. Niet meer, niet minder.

Ipv : we zetten ons op 1 lijn binnen europa. Waardoor wij als europa 1 en hetzelfde type vliegtuig voorzien. Of x types voorzien waarbij de verdeling bij land x en y type Z is en land C en D type A is. Dus te weinig Europese integratie.
Maar dit is misschien in deze thread een beetje te off-topic ?

Volledig mee akkoord maar @Sir.Killalot verwijt mij victim blaming omdat ik MVR zijn communicatie niet verstandig vind in zijn positie.

Iedereen heeft recht op vrije meningsuiting maar uiteraard zijn doodsbedreigingen ver het acceptabele voorbij.
Echter is het óók selectief om niet te willen inzien dat een MVR óók polariserend is en vaak olie op het vuur gooit.

MVR geeft zijn mening wat betreft extreem rechts én besparingen door de vorige regeringen op oa de zorg al veel langer dan sinds de corona crisis. Het siert hem net dat hij dit blijft doen op een onderbouwde mening met ruimte voor kritische vragen (waar hij ook antwoord op geeft.

De onderlinge relletjes met Theo en dergelijke zou hij inderdaad beter achterwege laten.

Volledig mee akkoord maar @Sir.Killalot verwijt mij victim blaming omdat ik MVR zijn communicatie niet verstandig vind in zijn positie. Een paar pagina's verder draait hij heel de zaak om en is het hebben van een andere mening gevaarlijk gedrag dat moet bestreden worden. De nuance dat die militair meerdere complexe problemen heeft is volledig weg. Alles op een hoop gooien en generaliseren werkt langs twee kanten.

Wat een fijne wereld zou het zijn als iedereen eens zou stoppen met in hokjes te denken en wat constructiever zou zijn.
Leg anders nog wat meer woorden in mijn mond, en haal nog wat meer zaken uit context. Ik heb gezegd wat ik wou zeggen, ik ga niet blijven in cirkeltjes draaien. Geen zin in een discussie waar de tegenpartij enkel wil lezen wat hij wil lezen.

Ik vermeld zelfs nadien nog expliciet dat het houden van extreem-rechts gedachtegoed helemaal niet betekent dat je een actief gevaar voor de maatschappij bent. Je moet de verantwoordelijkheid voor uw povere vaardigheden begrijpend lezen niet bij mij leggen, he. Lees voortaan een post grondig door vooraleer je verontwaardigd in uw pen kruipt.

MVR geeft zijn mening wat betreft extreem rechts én besparingen door de vorige regeringen op oa de zorg al veel langer dan sinds de corona crisis. Het siert hem net dat hij dit blijft doen op een onderbouwde mening met ruimte voor kritische vragen (waar hij ook antwoord op geeft.

De onderlinge relletjes met Theo en dergelijke zou hij inderdaad beter achterwege laten.
MVR blokkeert iedereen die een onderbouwde mening heeft en focust zich op marginalen om in de media te komen. Trukken van de foor.

transparantie : dit is een keuze voor de F35 om de goede banden met amerika te bevestigen. Niet meer, niet minder.

Ipv : we zetten ons op 1 lijn binnen europa. Waardoor wij als europa 1 en hetzelfde type vliegtuig voorzien. Of x types voorzien waarbij de verdeling bij land x en y type Z is en land C en D type A is. Dus te weinig Europese integratie.
Maar dit is misschien in deze thread een beetje te off-topic ?
Idd wat offtopic, maar gans deze tread is dat ondertussen vrees ik :biglaugh:

Wat betreft de transparantie was dat inderdaad een te verdedigen standpunt geweest. Helaas hebben ze dit niet zo gebracht en hing er een ferme geur aan die beslissing en de manier waarop/waarom.

Ik vermeld zelfs nadien nog expliciet dat het houden van extreem-rechts gedachtegoed helemaal niet betekent dat je een actief gevaar voor de maatschappij bent. Je moet de verantwoordelijkheid voor uw povere vaardigheden begrijpend lezen niet bij mij leggen, he. Lees voortaan een post grondig door vooraleer je verontwaardigd in uw pen kruipt.
Had uw post van dermate hoge kwaliteit geweest moest je nadien zeker niet vermeld hebben dat extreem rechts gedachtengoed helemaal niet betekent dat je een actief gevaar bent voor de maatschappij....
Uw sneer raakt kant noch wal.
Discussie closed want je bent in mijn ogen toch gewoon geflame aant uitlokken. Daar pas ik voor.

Neen, omdat er alternatieven waren die goedkoper waren en die wel al operationeel getest waren + waar we minder afhankelijk van zijn van VS.

Los daarvan heb je ook de vraag moet een land als België investeren in straaljagers. We zijn blijkbaar goed in andere aspecten (ontmijning, logistiek etc).. Er was toen (bij beslissing) een goeie opinie op vrt. Ging toen onder andere over de vraag 'ga je voor aanval of voor verdediging' en waar situeer je u in in een globaler Europees verdedigingsverhaal.
Ja, van Europa...

Op de vierde dag van de zoektocht naar Jürgen Conings lijkt het alvast opvallend rustiger te zijn. “De vele speciale eenheden en het groot aantal voertuigen uit het buitenland zien we voorlopig niet", zo zei VTM-journalist Greet Henderix vanmorgen. “Er stromen wel weer een deel wagens met zwaarbewapende militairen toe." Al zouden dat er ook minder zijn dan de vorige dag(en).
Dus ze hebben vanacht niet zo hard zitten zoeken dan ? Als ze weg zijn gegaan en terug komen

Terug
Bovenaan