Virusgekte: van online haat tot terrorisme

nu niet minimaliseren, hé. Ze zijn veroordeeld niet enkel voor wapenbezit, maar wel degelijk ook voor terrorisme (méér dan enkel die Thomas) én de meesten ook voor bendevorming. Dat is niet omdat je met 20 man elk apart enkele wapentjes hebt, hé.
Ik minimaliseer niets. Er zijn zaken gebeurd die niet koosjer waren.(zie mijn post paar paginas terug) Maar dit was maar bij 4 van de 18 beschuldigden. En daar zijn ze gelukkig maar voor gestraft. 3 jaar dacht ik effectief?

Vergeet niet dat de huiszoekingen ook in legerkazernes gebeurden, dat was dus niet enkel bij de mensen thuis, ze namen het effectief mee.
And i quote.
,,Deze wapens zijn niet bij het leger gestolen. De bom is wellicht zelf gemaakt en zat verborgen in een rugzak, maar was voldoende om een auto mee op te blazen'', benadrukt Daniël Bernard.
Die mensen leven vaak langere tijd op de kazerne. Dus locatie van wapens is niet echt van belang.
Tis nu niet dat ze hun hele hebben en houden tweewekelijks bij de ma over de vloer brachten he.
'Hier ma is mijne was. En als ge klaar zijt kunt ge mijne luger P08 eens inolieen.?'
Een bijl wordt niet zomaar illegaal, hé. Als dat in je tuinhuis ligt bij materiaal voor in de tuin, is dat geen probleem. Een bijl naast een pistool in de garage is wél een groot probleem en terecht.
Das spijkers op laag water zoeken? Van hoeveel centimeter tussen handwapen en bijl spreken we over tuingerief of illegaal wapen?

nog een kleine edit. Wist je dat de betrokkenen hun wapens teruggekregen hebben?

Desondanks oordeelde de rechtbank dat de veroordeelden hun wapens terugkregen, omdat ze - aldus het vonnis - geen gebruik hadden kunnen maken van de regularisering ten gevolge de nieuwe wapenwet uit 2007

Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat het in een thread over de klopjacht niet mocht gaan over de zinsverbijsteringen van sommige losgeslagen projectielen?
Misschien moeten we het hier enkel hebben over raketlanceerders, P90 munitie en camelbags en ons herdopen tot beyondmilitary.

Straf dat jij uit een post mijn afkeer voor een individu kunt afleiden en al helemaal over de maatregelen die ik al vanaf dag één zeer strikt volg.
Ja, in een thread die speciaal gaat over die militair die met raketlanceerders, een P90, en een Five-seveN is gaan lopen (een thread die zelfs speciaal is opgesplitst vanuit het actualiteitstopic) en nu wordt opgejaagd door dozijnen politiemensen en militairen verwacht ik toch dat het eerder daarover gaat in plaats van over 'de schuld' van een persoon die in een safehouse zit omdat hij werd vermeld als doelwit van een domestic terrorist ja.

edit: natuurlijk mag je daarover praten (hij werd immers vermeld als doelwit) maar zaken als 'achja hij heeft het zelf gezocht' zijn gewoon onnozel. Klassiek victim blaming, en da's een brug te ver vind ik.

Straf dat jij uit een post mijn afkeer voor een individu kunt afleiden en al helemaal over de maatregelen die ik al vanaf dag één zeer strikt volg.
Ik heb het dan ook niet over jou. De mensen waarover ik spreek zullen dat wel goed genoeg weten.

Hoe denk jij dat buitenlandse missies georganiseerd worden?
Hier is een geweer, daar staat de ammunitiekist, de C130 vertrekt binnen een half uurtje... Have fun boys!
Dit is een tot in te puntjes gedirigeerde missie waar soldaten nog steeds verantwoording dienen te verantwoorden aan hun overste. Die dan op zijn beurt weer moet verantwoorden aan zijn overste.
Zelfs al zet je de grootste racist in afghanistan die gaat nog steeds orders moeten volgen. En de missie van de belgen kan je niet vergelijken met een totale oorlog zoals Vietnam of WO I / II waar wel buiten de lijntjes kon gekleurd worden.
En toch zijn er meer dan voorbeelden genoeg van Europese militairen die grove wanpraktijken begaan hebben in conflictgebieden waar ze ingezet werden, vaak als vredesmacht. In de puntjes gedirigeerde missie of niet.

En toch zijn er meer dan voorbeelden genoeg van Europese militairen die grove wanpraktijken begaan hebben in conflictgebieden waar ze ingezet werden, vaak als vredesmacht. In de puntjes gedirigeerde missie of niet.
En wanneer zo een mensen uit het leger gezet worden, worden ze (zolang ze het niet te hard uitgehangen hebben) nog steeds ontvangen bij het Frans Vreemdelingenlegioen. Eigenlijk nog goed dat er een soort van 'vangnet' bestaat voor dergelijke mensen.

Ja, in een thread die speciaal gaat over die militair die met raketlanceerders, een P90, en een Five-seveN is gaan lopen (een thread die zelfs speciaal is opgesplitst vanuit het actualiteitstopic) en nu wordt opgejaagd door dozijnen politiemensen en militairen verwacht ik toch dat het eerder daarover gaat in plaats van over 'de schuld' van een persoon die in een safehouse zit omdat hij werd vermeld als doelwit van een domestic terrorist ja.
Ah, misschien moeten we van u een moderator maken die bepaalt wat al dan niet in een topic geschreven mag worden.
De motivatie van de persoon waar dit over gaat bespreken is toch echt wel on-topic, of gij dat nu graag hebt of niet.

Wel goed dat je zegt dat je wel degelijk een afkeer hebt van Marc Van Ranst, dat kadert jouw opmerkingen dan ook weer beter. 't Is offtopic dus ik laat het hierbij en ik wil, voor de duidelijkheid, ook zeggen dat ik zelf helemaal geen fan ben van MVR maar kom zeg. Je verlagen tot victim blaming is toch wel... laag.
Integendeel. Die mens laat mij koud en ik heb begrip voor de maatregelen maar begrijpend lezen en ironie herkennen is uw sterkste kant blijkbaar niet.

Ah, misschien moeten we van u een moderator maken die bepaalt wat al dan niet in een topic geschreven mag worden.

De motivatie van een persoon bespreken is toch echt wel on-topic, of gij dat nu graag hebt of niet.

Integendeel. Die mens laat mij koud maar begrijpend lezen is uw sterkste kant blijkbaar niet.
De motivatie van een persoon bespreken is toch echt wel on-topic, of gij dat nu graag hebt of niet.
Wat jij doet is niet 'de motivatie bespreken'. Jij doet aan victim blaming. Zie je het al gebeuren in een thread over Julie Van Espen? 'Ja, waarom rijdt zij daar nu alleen rond, dat is het toch een beetje zelf zoeken he.' Of: 'ja als je als homo affectie toont in die buurt ja dan kan je toch een reactie verwachten...' Dat gaat niet over de motivatie van die persoon, dat gaat over de schuld bij een/het slachtoffer leggen en dat is not done.
Integendeel. Die mens laat mij koud maar begrijpend lezen is uw sterkste kant blijkbaar niet.
Ik had het mijn post al bewerkt omdat ik het inderaad verkeerd gelezen had, waarvoor mijn excuses. Typische ad hominem aanval trouwens, mooi. Voor mij stopt dit gesprek hier, temeer omdat het off topic is (zoals jouw victim blaming nonsense) en ook omdat we het hier toch niet over gaan eens geraken.

Heb je zijn afscheidsbrieven gelezen? Want volgens de kranten zijn die duidelijk wat betreft de oorzaak van zijn grieven.
Hebt gij ze gelezen ?
Ik lees vooral dit in de kranten:
We gaan ervan uit dat hij nog leeft en zich schuilhoudt in dit natuurgebied
We vermoeden dat hij nog altijd in het bezit is van zware wapens
Er zijn inderdaad schoten geregistreerd gisteren, maar meer weten we daar niet over (good job, niemand die weet wie geschoten heeft!)
De kans bestaat dus dat Conings verantwoordelijk was en dat hij even wilde ‘testen’.
Er wordt nog altijd aangenomen dat de beroepsmilitair gewapend is
Marc Van Ranst vormt een mogelijk doelwit
Er wordt vermoed dat Conings een pistool bij zich heeft, een kogelwerend vest en een P90-machinepistool van FN
Speurders gaan er echter van uit dat de voortvluchtige man nog steeds gewapend is.

Is het een brave ? Ja nee tuurlijk niet. Moeten we hem goedpraten, absoluut niet.
Maar opeens is het geen verwarde man? een zieke lone wolf met psychische problemen. Een zelfstandige (fitnessuitbater blijkbaar) die het moeilijk heeft omdat zijn zaak gesloten al zoveel maanden gesloten is.

Heb je zijn afscheidsbrieven gelezen? Want volgens de kranten zijn die duidelijk wat betreft de oorzaak van zijn grieven.
Er zijn doodsbedreigingen aan MVR, er loopt op dit moment een onderzoek bij het parket, waarin hij al is verhoord, omdat hij ten eerste zijn haat tov de virologen herhaaldelijk uit, specifieke en letterlijke doodsbedreigingen heeft geuit aan MVR en online heeft zitten rondvragen naar het adres van MVR. Nu heeft hij ook nog eens wapens gehaald, en in zijn afscheidsbrief geschreven dat MVR de oorzaak is van veel.

Fijn dat jij denkt dat dit er niks mee te maken heeft. De kans dat hij hem uiteindelijk iets zal aandoen is niet heel groot. Maar het is wel degelijk een belangrijk deel van het nieuws en de context.

@grafzerkpisser : Het ging me ook helemaal niet om de inhoud van de tekst van Tomas Boutens. Dit is voor mij overduidelijk een falen van de staat die zijn eigen mensen niet beschermt nadat ze die heeft gebruikt. Dat is niet alleen een probleem in de films, maar in het echt gewoon ook.
Wie doet alsof onze missies niet "erg" genoeg zijn om mentaal iets aan over te houden als je op je kwetstbaarst aan je lot wordt overgelaten, doet dat vanuit zijn makkelijke zetel en zonder er iets van te weten. Ik heb er zelf geen ervaring mee natuurlijk, maar heb het wel van heel dichtbij bij anderen gezien. Op dat vlak is het niet heel veel anders dan een andere geradicaliseerde terrorist hier, die zich ook in de steek gelaten voelt door de staat, en waarschijnlijk mentaal dingen heeft meegemaakt waar hij dringend hulp voor moet krijgen. Daar zit meer dan waarschijnlijk een heel grote verantwoordelijkheid. En door hem dan te straffen door 'm kogels te laten tellen op het depot (zoals iemand het schreef op Discord), en niet meer uit te zenden, heb je hem mentaal niet geholpen.

Het enige jammer er aan is dat MVR nu weer extra munitie heeft om te schieten op alles wat rechts is. Ik denk dat die heimelijk geniet van dit circus.

Het enige jammer er aan is dat MVR nu weer extra munitie heeft om te schieten op alles wat rechts is. Ik denk dat die heimelijk geniet van dit circus.
Ja, dat is het enige jammere aan dit...

Hebt gij ze gelezen ?
Ik lees vooral dit in de kranten:
We gaan ervan uit dat hij nog leeft en zich schuilhoudt in dit natuurgebied
We vermoeden dat hij nog altijd in het bezit is van zware wapens
Er zijn inderdaad schoten geregistreerd gisteren, maar meer weten we daar niet over (good job, niemand die weet wie geschoten heeft!)
De kans bestaat dus dat Conings verantwoordelijk was en dat hij even wilde ‘testen’.
Er wordt nog altijd aangenomen dat de beroepsmilitair gewapend is
Marc Van Ranst vormt een mogelijk doelwit
Er wordt vermoed dat Conings een pistool bij zich heeft, een kogelwerend vest en een P90-machinepistool van FN
Speurders gaan er echter van uit dat de voortvluchtige man nog steeds gewapend is.

Is het een brave ? Ja nee tuurlijk niet. Moeten we hem goedpraten, absoluut niet.
Maar opeens is het geen verwarde man? een zieke lone wolf met psychische problemen. Een zelfstandige (fitnessuitbater blijkbaar) die het moeilijk heeft omdat zijn zaak gesloten al zoveel maanden gesloten is.
Ik heb ze niet gelezen, maar ik beweer dan ook niet dat het opgeklopt is en het niks met MVR te maken heeft.

Wat jij doet is niet 'de motivatie bespreken'. Jij doet aan victim blaming. Zie je het al gebeuren in een thread over Julie Van Espen? 'Ja, waarom rijdt zij daar nu alleen rond, dat is het toch een beetje zelf zoeken he.' Of: 'ja als je als homo affectie toont in die buurt ja dan kan je toch een reactie verwachten...' Dat gaat niet over de motivatie van die persoon, dat gaat over de schuld bij een/het slachtoffer leggen en dat is not done.

Ik had het mijn post al bewerkt omdat ik het inderaad verkeerd gelezen had, waarvoor mijn excuses. Typische ad hominem aanval trouwens, mooi. Voor mij stopt dit gesprek hier, temeer omdat het off topic is (zoals jouw victim blaming nonsense) en ook omdat we het hier toch niet over gaan eens geraken.
Ah, het zijn ad hominem aanvallen maar pseudo-dooddoeners zoals victim blaming zijn natuurlijk geen probleem. Om nog niet te spreken over het erbij halen van een slachtoffer in een case ver naast de kwestie. Ik hoor het graag als jij enig idee hebt hoe we dit hadden kunnen vermijden terwijl de lijnen van psychologen roodgloeiend staan, behalve dan dat een politiek figuur zijn gedrag wat zou matigen om minder provocerend te zijn.

Ja, dat is het enige jammere aan dit...

Ik heb ze niet gelezen, maar ik beweer dan ook niet dat het opgeklopt is en het niks met MVR te maken heeft.
Nee, zeker niet.
Dat ik straks 15min mag gaan omrijden naar huis is ook jammer. E314 is het snelste maar die is nog altijd afgesloten, alternatieve route is "de ouw baan" maja dat is knal langs de salamander dus iets zegt mij dat ik die ook best vermijdt...

Nee, zeker niet.
Dat ik straks 15min mag gaan omrijden naar huis is ook jammer. E314 is het snelste maar die is nog altijd afgesloten, alternatieve route is "de ouw baan" maja dat is knal langs de salamander dus iets zegt mij dat ik die ook best vermijdt...
Of misschien dat er een vader op dit moment zo ver heen is, dat hij geen andere optie ziet dan dit. Dat als staat iemand zo hard in de steek hebben gelaten dat zijn mentale problemen tot dit zijn uitgegroeid. Dat een gezin misschien een hele tijd zonder vader verder moet, dat veel mensen veel schrik hebben op dit moment, onder wie MVR en zijn familie, terwijl ze eigenlijk niks misdaan hebben. Misschien zelfs dat dit allemaal veel geld moet kosten, als al het vorige menselijke drama je niet raakt. Allemaal in de echte wereld.

Nee, dat MVR nu in een virtuele wereld meer munitie heeft, dàt is het jammere.

Of misschien dat er een vader op dit moment zo ver heen is, dat hij geen andere optie ziet dan dit. Dat als staat iemand zo hard in de steek hebben gelaten dat zijn mentale problemen tot dit zijn uitgegroeid. Dat een gezin misschien een hele tijd zonder vader verder moet, dat veel mensen veel schrik hebben op dit moment, onder wie MVR en zijn familie, terwijl ze eigenlijk niks misdaan hebben. Misschien zelfs dat dit allemaal veel geld moet kosten, als al het vorige menselijke drama je niet raakt. Allemaal in de echte wereld.

Nee, dat MVR nu in een virtuele wereld meer munitie heeft, dàt is het jammere.
Dat ik het louter over het aspect 'bedreiging aan MVR' had is je natuurlijk weer ontgaan of heb je bewust niet willen lezen?

Dat ik het louter over het aspect 'bedreiging aan MVR' had is je natuurlijk weer ontgaan of heb je bewust niet willen lezen?
Lees mijn post nog eens. Zowat de helft ervan is een gevolg van de bedreiging aan MVR.
Het lezen van de posts waarop je reageert, vind ik toch het absolute minimum, hoor.

Posts zoals deze bewijzen MVR zijn punt alleen maar wanneer hij basht op extreem-rechts hoor. Als je niet wil dat hij extra munitie krijgt, moet je misschien eens in eigen boezem kijken.

Uiteindelijk gun je het niemand, om zo door het leven te moeten met doodsbedreigingen en aan u zijde body guards of dit nu Bart De Wever, Wilders en in dit geval zelfs Van Ranst is. Toch heeft ook wel alles zijn grenzen. Als ik nu toch een naaste was van Marc, zou ik zeggen tegen hem, wel mijne vriend het is nu wel eventjes welletjes geweest met de stoere praat op twitter en elke keer dat gefulmineer tegen rechts. Sluit uw twittertje af ga een andere bezigheid zoeken en doe wat je moet doen als viroloog focus u daarop. Waarmee ik de actie van deze Rambo-amateur niet wil goed spreken, een afscheidsbrief dat heeft voor mij een soort dramaqueen gehalte. Het lijkt er wel op of deze man zit in een hypermanie en dat is gevaarlijk.

Die minister van Defensie die kan toch niet anders dan haar verantwoordelijkheid nemen en opstappen? Dit is ons land voor de tweede keer letterlijk in schaamte brengen in nog geen maand de tijd. Ergste van al is dat ik er niet meer van verschiet dat de uitleg is ' ja maar de recorder van de veiligheidscamera's was al een tijdje defect, dus zo kon hij ongezien met wapens het depot uitwandelen'. Natuurlijk ook handig om zoiets op de tv te zeggen he. Ik hoop alsnog dat het op een sisser gaat aflopen en dat hij ergens totaal anders gespot wordt. Maar denk eigenlijk en heb zo'n voorgevoel dat ze hem gewoon gaan kapot schieten dan heeft hij daarna zijn zwijgplicht vervuld.

Ik minimaliseer niets. Er zijn zaken gebeurd die niet koosjer waren.(zie mijn post paar paginas terug) Maar dit was maar bij 4 van de 18 beschuldigden. En daar zijn ze gelukkig maar voor gestraft. 3 jaar dacht ik effectief?

"Hoofdverdachte Thomas B. kreeg begin dit jaar van de correctionele rechtbank van Dendermonde een gevangenisstraf van vijf jaar opgelegd, waarvan één jaar met uitstel, en een boete van 8.250 euro. Drie andere leiders kregen straffen van vijftien maanden tot drie jaar effectief en geldboetes. Het openbaar ministerie had acht jaar effectieve cel en een boete van 27.500 euro gevorderd voor Thomas B., en vijf jaar gevangenis en een boete van 11.000 euro voor de drie andere leiders. Tien andere verdachten kregen celstraffen tussen 6 maanden en 3 jaar, geheel of gedeeltelijk met uitstel, en boetes tot 5.500 euro. Daarvan werden er acht schuldig bevonden aan lidmaatschap van een terroristische organisatie.

Vijf van de veroordeelden gingen in beroep tegen het vonnis. Drie van hen werden dinsdag vrijgesproken voor lidmaatschap van een terroristische organisatie. Volgens betrokken partijen kan het arrest, hoewel het geen precedentswaarde heeft, een invloed hebben op de afhandeling van het terrorismeproces tegen Sharia4Belgium."

Dus:
- 5 veroordeeld voor terroristische organisatie
- 11 in totaal veroordeeld, voor o.a. bendevorming, illegaal wapenbezit, racisme en negationisme.

zwarten zei:
Das spijkers op laag water zoeken? Van hoeveel centimeter tussen handwapen en bijl spreken we over tuingerief of illegaal wapen?
Geen spijkers op laag water. Als van 15 man er een bijl naast een handwapen zit, moet je niet zeveren en niet minimaliseren.

Boodschap aan MVR:
fbb5fdd8fd61f72ac1ad785741238e1c.png

Misschien heeft MVR dit alles wel georchestreerd om extra munitie te krijgen. De snoodaard.

*zet alu hoedje af*

Terug
Bovenaan