Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Het zou inderdaad heel straf zijn voor de beveiliging van onze kazernes moest de meest gezochte man van België daar nu gewoon zijn binnengewandeld om ongemerkt zijn wapens terug te leggen.
Of die wapens zijn effectief gebruikt voor een oefening en volgens de regels teruggebracht. Echter door miscommunicatie denken ze nu dat hij ze nog heeft en aanschouwen ze hem als terrorist. Stel u voor….. :laugh:
 
"Ik had écht last van de duiven van mijnen buurman, die kakken mijn terras onder... ik heb maatregelen moeten nemen, en da's een beetje uit de hand gelopen".
 

Het wordt daarom belangrijk voor de beleidsvoerders om de goede toon te vinden, zegt Weyns, want de komende dagen zullen ze dansen op een slappe koord. “Je kan niet maken dat je een gewapende persoon, die gedreigd heeft met dergelijke zaken, zomaar laat doen. Maar langs de andere kant moet je opletten dat je een deel van het publiek niet helemaal van je vervreemdt als zij zich te veel in hem gaan herkennen. Het zal heel wat communicatieve vaardigheden vragen van de regering en het parket om dat goed te doen.

Dat wordt inderdaad een slappe koord om op te balanceren en veel zal ook afhangen van wat Conings gaat uitspoken.

Doet hij één of andere aanslag waarbij onschuldigen vallen (incl virologen) denk ik dat zijn steun niet veel zal groeien. Wordt die morgen opgepakt, neergeschoten,... voor hij wat uitgespookt heeft (enfin, nog meer dan nu) dan krijgt die man nog het martelaarschap allure en meer aanhang, vrees ik.

Maar wie gaat die aanhang nog op het juiste pad krijgen vraag ik mij dan af?
De overheid heeft bij die mensen al lang afgedaan en die bevelhebber van het leger daar een paar dagen terug vond ik ook maar precies een slappe vod qua communicatie
 
Ik lees geruchten (van iemand die militairen kent) dat zijn wapens al terug in de kazerne zijn. Zou wel een heel ander verhaal worden moest dat waar zijn.
Of hij krijgt hulp van binnenuit om zich te verschuilen en verwarring te zaaien (auto bij bos achterlaten als afleiding, wapens duiken plots terug op in de kazerne,....).
 
zou idd wel straf zijn moest ie de wapens daar hebben kunnen terugleggen , nuja heb al verschillende theorieeën gelezen , wat je allemaal niet vind op internet , van dat hij toch zelfmoord heeft gepleegd in dat bos maar niemand mag het zeggen , dat hij nooit wapens meehad in de eerste plaats , ik heb ergens een advocate in Brussel tegengekomen die zeer geloofwaardige teksten schrijven , aleja mensen zouden dat toch kunnen geloven .

Ook die afscheidsbrief die nu massaal wordt gedeeld , vooral door vrouwen , als het ware de typische bad guy romance.
 



Dat wordt inderdaad een slappe koord om op te balanceren en veel zal ook afhangen van wat Conings gaat uitspoken.

Doet hij één of andere aanslag waarbij onschuldigen vallen (incl virologen) denk ik dat zijn steun niet veel zal groeien. Wordt die morgen opgepakt, neergeschoten,... voor hij wat uitgespookt heeft (enfin, nog meer dan nu) dan krijgt die man nog het martelaarschap allure en meer aanhang, vrees ik.

Maar wie gaat die aanhang nog op het juiste pad krijgen vraag ik mij dan af?
De overheid heeft bij die mensen al lang afgedaan en die bevelhebber van het leger daar een paar dagen terug vond ik ook maar precies een slappe vod qua communicatie
Het enige antwoord dat we hebben gekregen vanuit de politiek is dat van Dedonder over het aanpakken van geweldsverheelijking.

Interessant artikel daarover trouwens in De Tijd: Op café zijn discussies eindig, online stopt het nooit
 
In de auto worden volgens het parket alleszins de vier raketwerpers gevonden die Conings heeft meegenomen uit de kazerne

Mannekes, die zijn vorige week dinsdag al gevonden he.

Wat een conspiracy theory's gewoon omdat ze die achteraf dan terugbrengen naar de kazerne.
 

Mannekes, die zijn vorige week dinsdag al gevonden he.

Wat een conspiracy theory's gewoon omdat ze die achteraf dan terugbrengen naar de kazerne.
Het zou nog niet zo dom zijn als militaire sympathisanten de overige wapens terugbrengen. Beetje hetzelfde idee als een dief met wrok die zijn spullen gaat terugleggen om achteraf te proberen claimen dat hij niets gedaan heeft. In de ogen van de publieke opinie of halve sympathisanten zal dat het gevoel versterken van eigenlijk is het dan toch maar ne brave hé. Ik zie daar niet meteen een conspiracy in maar gewoon iets hypothetisch.
 
Laatst bewerkt:
Die huiszoeking bij Tomas Boutens vond ik toch echt het bewijs dat ze van geen hout pijlen weten te maken. Alsof Jurgen Conings zich daar zou gaan verschuilen zijn, of daar sporen zou achtergelaten hebben. Als ze bij elke rechtsextremistische actie direct Tomas Boutens in het vizier halen twijfel ik serieus aan de kennis van onze inlichtingendiensten over het extreemrechtse milieu.
 
Het kan effectief wel zijn dat militaire sympathisanten de overige wapens hebben teruggebracht. Beetje hetzelfde idee als een achtervolgde drugscrimineel die zijn waren uit de auto gooit om achteraf te proberen claimen dat hij niets gedaan heeft. In de ogen van de publieke opinie of halve-sympathisanten zal dat ook wel helpen want eigenlijk is het dan toch maar ne brave hé. Ik zie daar niet meteen een conspiracy in maar gewoon iets hypothetisch.
Euhm, hierboven zeggen sommigen dat hij het misschien zelf teruggebracht had. Ok, zullen geen serieuze reacties geweest zijn. Maar het zijn gewoon allemaal vreemde reacties als er al gepasseerd is dat deze wapens reeds een week geleden gevonden zijn.

En de theorie die je nu opwerpt, over de andere wapens dan, mag je me toch eens verder uitleggen?
 

Nu live persconferentie van defensie ivm stand van zaken.
Amai, vooral niet de reacties op het artikel lezen precies. Nuja, niets nieuws bij HLN natuurlijk. 😅
 
Euhm, hierboven zeggen sommigen dat hij het misschien zelf teruggebracht had. Ok, zullen geen serieuze reacties geweest zijn. Maar het zijn gewoon allemaal vreemde reacties als er al gepasseerd is dat deze wapens reeds een week geleden gevonden zijn.

En de theorie die je nu opwerpt, over de andere wapens dan, mag je me toch eens verder uitleggen?
Jürgen die ondergedoken zit bij een andere militair en zijn wapens laat terugbrengen = poging handen te wassen in onschuld. Ik laat in het midden of dat gaat werken, juridisch zeker niet maar in de ogen van sympathisanten / anti-systeem misschien wel. Die reacties dat hij het zelf gedaan zou hebben is gewoon om te lachen obviously. Anders mag Dedonder zeker ontslag nemen als het zo ne gatenkaas is.
 

Nu live persconferentie van defensie ivm stand van zaken.

Dit is wel een precedentje:
Ook de Facebookgroep ‘Als 1 achter Jürgen’, die gisteravond 45.200 leden telde, wordt in de gaten gehouden door de inlichtingendiensten. In eerste instantie wordt nagegaan of er in de steungroep ook personen zitten die op één van de veiligheidsdepartementen werken en hun steun betuigen aan de voortvluchtige militair.
Hoe ver ga je daar in de toekomst in gaan?
 
Dit is wel een precedentje:

Hoe ver ga je daar in de toekomst in gaan?

Oh neen wat ik online post kan eventueel bekeken worden.

Denk je dat ze niet constant bezig zijn met forums en facebookgroepen te screenen? Zijn het niet de Belgen dan zijn het zeker de Amerikanen.
 

Nu live persconferentie van defensie ivm stand van zaken.
Misschien dat ze het nog eens heel lief gaan vragen om langs te komen.
 
Het is ook niet omdat je iets 'liked' dat je meteen je volledig kan vinden achter een bepaald initiatief of thema , mensen liken iets om veel verschillende redenen , het kwam op tv , misschien zijn er grappige memes ? , ..
 
Terug
Bovenaan