Virusgekte: van online haat tot terrorisme

Jij kan dat wel weten, maar wij weten niet waar jij je informatie van haalt. Dus voor mijn part kan die ook gewoon op de hoop 'onbetrouwbare bronnen'.
Tenzij je met iets meer komt dan 'van horen zeggen'. Want geef toe, dat is toch geen enkele indicatie dat het waar zou zijn? :p
Ik houd het bewust vaag, maar ik denk niet dat je mij hier op BG of op 9L al op waanideeën hebt kunnen betrappen, de mensen die me kennen.
Nuja, ik begrijp de argwaan, maar 't is de manier waarop natuurlijk ;-)
 
Ik houd het bewust vaag, maar ik denk niet dat je mij hier op BG of op 9L al op waanideeën hebt kunnen betrappen, de mensen die me kennen.
Nuja, ik begrijp de argwaan, maar 't is de manier waarop natuurlijk ;-)
You're only as good as your last post he.
 

Blijf toch met spanning afwachten hoe dit allemaal gaat uitdraaien.
Zou die man nu echt 2 weken al onderduiken om ne aanslag te plegen? Dat lijkt mij zo onrealistisch en onlogisch. Gezien em eerst ne brief maakt, dan zijn auto gaat booby trappen (al bleek dat dus een tripflare)

Enfin, ja het kan dat hij zich dan last minute bedacht heeft. Maar waarom dan die trip flare en die auto in dat bos?

Logisch wel dat ze die mensen beschermen want ge kunt nu eenmaal geen risico nemen.
Maar hoe lang gaan ze dat volhouden als ze die niet vinden? Weken, dat is te doen. Maar maanden?
Je kan die mensen toch niet blijven opsluiten?
 
Als hij 3000€ van zijn rekening gehaakt heeft dan zal hij sowieso geen zelfmoord gepleegd hebben.

Na een tijd gaat die wel boven water komen, maar niet omdat ze hem gevonden hebben. Zou me ook maar onnozel lijken dat hij definitief naar het buitenland zou zijn. Die geweren zijn ook nog nergens gevonden.
 
Als hij 3000€ van zijn rekening gehaakt heeft dan zal hij sowieso geen zelfmoord gepleegd hebben.

Na een tijd gaat die wel boven water komen, maar niet omdat ze hem gevonden hebben. Zou me ook maar onnozel lijken dat hij definitief naar het buitenland zou zijn. Die geweren zijn ook nog nergens gevonden.
toont toch ook wel dat het niet zo extreem goed gepland is hé.
 
Ahja, maar nee, dan snap ik je helemaal. Dat is wel absoluut een reden om iemand, ondanks dat hij daar gewoon zijn job deed, opsluiting toe te wensen en leedvermaak te hebben wanneer een terrorist hem dreigt te vermoorden natuurlijk. Sorry dat ik iets heb gezegd.
De doodsbedreiging is uiteraard niet goed te spreken. Maar je kan moeilijk zeggen dat MVR het niet zelf gezocht heeft. Hij draait er zijn hand niet voor om om mensen te schofferen en zelf de confrontatie aan te gaan. Denk maar aan zijn stoot in die Telegram groep terwijl hij al in bescherming zit.

Uiteraard heeft MVR recht om zijn mening te uiten, net zoals iedereen. Maar dan moet je ook stilstaan bij het feit dat dat ook zijn gevolgen kan hebben. Jij hebt ook het recht om op straat elke persoon te schofferen, maar dan moet je natuurlijk ook niet verbaasd zijn als je op een gegeven moment een boks op uw neus krijgt wanneer je de verkeerde schoffeert.
 
De doodsbedreiging is uiteraard niet goed te spreken. Maar je kan moeilijk zeggen dat MVR het niet zelf gezocht heeft.

Ik kan dat absoluut wel zeggen, heb dat ook al meermaals gezegd, en verbaas mij er telkens weer over dat zo veel mensen dat niet doen.

Ja, hij provoceert en schopt tegen schenen. Boo friggidy hoo. Dan zoeken er velen het hoor. Schaf Vlaams Belang dan maar af als dat niet meer mag. Voor hun eigen veiligheid wel te verstaan, want als we jouw redenering volgen zijn die dan ook vogelvrij voor de zotten van deze wereld. En hebben ze het zelf gezocht.

Het terecht vinden wat MvR toelaat, vinden dat hij het zelf gezocht heeft? Je hebt recht op je mening, maar zie dat ik je hier dan nooit zie lamenteren over de teloorgang van de vrije meningsuiting, want dan ben je zelf een van de dooddragers ervan.

De gevolgen van een straffe mening hebben, is dat je een straffe mening kan terugkrijgen. Niet dat je een boks op je neus krijgt, dat je met je familie moet onderduiken, dat je met de dood wordt bedreigd. Dat is niet de samenleving waar ik in wil wonen, ik hoop jij ook niet.
 
.het hebben van een straffe mening, of die nu links, rechts,centraal of... is kan u meeval, tegenreactie, onverschilligheid tit zelfs geweld ten dele zijn.

Is dat aanvaardbaar?Neen.Is dat mogelijk? Ja.

Het is dan ook aan u om te bepalen hoever je gaat.

Maar Zotten bestaan in elke strekking.Echter het grootste bij de groep die vind dat ze niets meer te verliezen hebben.
 
Zotten bestaan in elke strekking, alleen is er maar één strekking die op dit moment actief een zot zit aan te moedigen en/of leedvermaak heeft met het slachtoffer.
 
Zotten bestaan in elke strekking, alleen is er maar één strekking die op dit moment actief een zot zit aan te moedigen en/of leedvermaak heeft met het slachtoffer.
Bwoah, aanmoedigen niet. Kvind het inderdaad wel verregaand dat er een terrorist nodig is om MVR in zijn kot te houden.
 
De doodsbedreiging is uiteraard niet goed te spreken. Maar je kan moeilijk zeggen dat MVR het niet zelf gezocht heeft. Hij draait er zijn hand niet voor om om mensen te schofferen en zelf de confrontatie aan te gaan. Denk maar aan zijn stoot in die Telegram groep terwijl hij al in bescherming zit.

Uiteraard heeft MVR recht om zijn mening te uiten, net zoals iedereen. Maar dan moet je ook stilstaan bij het feit dat dat ook zijn gevolgen kan hebben. Jij hebt ook het recht om op straat elke persoon te schofferen, maar dan moet je natuurlijk ook niet verbaasd zijn als je op een gegeven moment een boks op uw neus krijgt wanneer je de verkeerde schoffeert.
Nja, sociale media is voor sommigen een uitlaatklep om hun mening te gaan uiten hoe dom en beledigend ze ook is met weinig of geen gevolgen. Voor sociale media moest men echt mensen gaan opzoeken om dergelijke leningen te verkondigen maar je kon dan af en toe ook eens slaag krijgen als je te ver ging. Sociale media heeft veel mensen dan ook doen vergeten dat uw mening uiten niet hetzelfde is als u idioot gedragen. MVR oogst bij deze dan ook wat hij al jarenlang gezaaid heeft (=haat), niet enkel tijdens Corona.
 
Nja, sociale media is voor sommigen een uitlaatklep om hun mening te gaan uiten hoe dom en beledigend ze ook is met weinig of geen gevolgen. Voor sociale media moest men echt mensen gaan opzoeken om dergelijke leningen te verkondigen maar je kon dan af en toe ook eens slaag krijgen als je te ver ging. Sociale media heeft veel mensen dan ook doen vergeten dat uw mening uiten niet hetzelfde is als u idioot gedragen. MVR oogst bij deze dan ook wat hij al jarenlang gezaaid heeft (=haat), niet enkel tijdens Corona.
Aan de toog van menig café kon je die mensen vinden. En nog altijd. Al komt toogpraat soms zinniger over dan wat politici op tv zeggen. Ik heb al heel boeiende discussies gehad op café. Maar je moet er wat geluk mee hebben, je komt ook soms verstarde keikoppen tegen die niet meer van hun pilaar te verjagen zijn. Dan bots je tegen een muur van rancune en wrok en is dialoog onzinnig.

Sociale media is een heel grote democratisering geweest en die klok kan je niet meer terugdraaien. Het heeft zijn zegeningen, maar het is ook een groot vergif omdat iedereen zijn kak (excusez le mot) zomaar kan rondstrooien op internet. De opmars van sociale media is ook héél snel gegaan en de regelgeving daarrond kan niet meer volgen, tenzij je in China woont.
 
Zotten bestaan in elke strekking, alleen is er maar één strekking die op dit moment actief een zot zit aan te moedigen en/of leedvermaak heeft met het slachtoffer.
Daar ben ik eigenlijk niet zo zeker van. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat al die viruswappies enkel en alleen van 1 strekking komen. Dit lijkt mij gewoon een bredere strekking te zijn. Noch lijkt het mij dat je kunt stellen dat het iedereen van die 1 strekking zou zijn. Maar zoals altijd is het weer 1 stuk van die strekking en een stuk van een andere strekking en een stuk van nog een andere strekking en... je begrijpt het wel.

Nu bon, gewoon een andere vorm van creatie van een vijandsbeeld waaraan elke partij en mens zich wel een beetje aan bezondigd of zal bezondigen.
 
Daar ben ik eigenlijk niet zo zeker van. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat al die viruswappies enkel en alleen van 1 strekking komen. Dit lijkt mij gewoon een bredere strekking te zijn. Noch lijkt het mij dat je kunt stellen dat het iedereen van die 1 strekking zou zijn. Maar zoals altijd is het weer 1 stuk van die strekking en een stuk van een andere strekking en een stuk van nog een andere strekking en... je begrijpt het wel.

Nu bon, gewoon een andere vorm van creatie van een vijandsbeeld waaraan elke partij en mens zich wel een beetje aan bezondigd of zal bezondigen.
Viruswaanzin is inderdaad een amalgaam. Bij dat protest heb ik types zien rondlopen die perfect in een kraakpand passen en ik heb ook enkele radicaalrechtse vrienden die viruswaanzinnig zijn.
 
Is het hier al de revue gepasseerd dat er in Frankrijk eergisteren ook een gevaarlijke ex-militair zich verscholen heeft in de bossen en ze hem daar binnen de 24u hebben opgespoord en uitgeschakeld? Het is maar eens zeggen hé. :unsure:
 
Is het hier al de revue gepasseerd dat er in Frankrijk eergisteren ook een gevaarlijke ex-militair zich verscholen heeft in de bossen en ze hem daar binnen de 24u hebben opgespoord en uitgeschakeld? Het is maar eens zeggen hé. :unsure:
Yep, maar dat was 4 km² bos, waarbij de veiligheidsdiensten wisten dat hij daar zat, en geen 120 km² natuurreservaat, waarbij de veiligheidsdiensten vermoeden dat hij daar zit.
 
Terug
Bovenaan