Virtuele Batibouw

stungunner

Well-known member
Crowdfunder FE
Toch even een kleine bevraging, want wij hebben lang getwijfeld om mee te doen.

Dit jaar gaat Batibouw dus virtueel door. Kort geschetst: mensen kunnen inloggen op de website, dienen ook hun gegevens gedetailleerd in te vullen, en kunnen dan aanduiden waar ze naar op zoek zijn. Op die manier krijgen ze een overzicht van de "exposanten" die voor hun interessant kunnen zijn.

Wanneer ze op die exposant klikken, kunnen ze 3 zaken doen: hun gegevens achterlaten met de vraag hen te contacteren, een chat houden met een medewerker of een videocall houden met een medewerker.

De echte beurs is voor mij en bij uitbreiding de ganse firma elk jaar zeker interessant. Bij deze virtuele versie hebben we lang getwijfeld om mee te doen maar hebben we beslist dat we het toch moeten proberen.

Probleem is wel dat het effectief dezelfde periode en uren zijn als de echte beurs, dus 9 dagen lang van 10u tot 19u beschikbaar zijn achter de PC + een nocturne tot 21u. Je kan dan wel zeggen dat je anders ook op de beurs aanwezig moet zijn die ganse periode, maar daar is dat natuurlijk samen met de collega's én ben je zeker dat je elke dag wel voldoende bezoek en gesprekken gaat hebben, zeker in het weekend. Hier is het echt een grote test, kan best zijn dat we een paar uur per dag met ons vingers zitten te draaien, en ja, dan kan je natuurlijk ander werk op de PC uitvoeren, maar mijn job houdt wel een pak meer in dan enkel bureauwerk, dus ik zou mijn uren een stuk nuttiger kunnen invullen, ook voor bepaalde gezinstaken.

Kortom, er zijn nog heel wat vragen en onzekerheden omtrent dit systeem en of het een succes gaat zijn.

Want denken jullie? Iemand al ervaring met dergelijke online "beurs"?
 
Bereid u maar voor op een rustig dagske. Ge gaat alleen de doelgerichte mensen hebben op zo'n beurs.
 
Bereid u maar voor op een rustig dagske. Ge gaat alleen de doelgerichte mensen hebben op zo'n beurs.
Maar het probleem is dat het niet gewoon een dagske is, maar 9 dagen. Als die echt rustig zijn dan is het vooral serieus tijdsverlies.

Nu, als ik op de beperkte respons hier mag afgaan wordt het gene vette. :confused:
 
Dat is imho het probleem van een concept dat live goed werkt, ineens online ook zo te doen. Dat werkt helaas niet.

Nu in de branche zie ik het veel met cursussen, meetups en conferenties, en een Batibouw zal daar niet anders in zijn.

Wat ik me wel afvraag is waarom ze ook van jou verwachten om aan die uren standaard te voldoen, kan je niet eerst experimenteren met een beurtrol? En als de druk toch hoog is kan je nog altijd inspringen
 
Dat is imho het probleem van een concept dat live goed werkt, ineens online ook zo te doen. Dat werkt helaas niet.

Nu in de branche zie ik het veel met cursussen, meetups en conferenties, en een Batibouw zal daar niet anders in zijn.

Wat ik me wel afvraag is waarom ze ook van jou verwachten om aan die uren standaard te voldoen, kan je niet eerst experimenteren met een beurtrol? En als de druk toch hoog is kan je nog altijd inspringen
Probleem is dat wij per regio werken. Dus de woonplaats bepaalt bij welke adviseur je terechtkomt. En dus moet je eigenlijk quasi altijd beschikbaar zijn, want enerzijds kan je zo contacten uit jouw regio missen, anderzijds verwacht ik niet (en wil ik ook niet) dat collega's uitleg geven aan contacten die voor mij bestemd zijn.
 
Klinkt aannemelijk. Is niet echt mijn branche dus ik denk daar WSS te simpel in 😄😄.

Nu, vorig jaar daar ook rondgelopen, en ik denk dat het hele concept toch aan een revamp nodig is. Ik heb eigenlijk weinig extra info gevonden die ik niet voorheen al vond.
 
Het klopt dat beurzen jaar na jaar achteruit gaan. Ik verkoop elk jaar uit Batibouw en BIS toch redelijk wat, dus blijft interessant, maar ik denk wel dat het oude concept binnen dit en 10 jaar niet meer leefbaar is.

Daarom ook dat we hebben besloten toch mee te doen aan deze online editie, om toch mee nieuwe systemen uit te testen.
 
Laatst bewerkt:
Uit mijn beleving was dat ook de 'belevenis' wat het spannend en interessant maakte.

Dat ga je online niet hetzelfde krijgen vrees ik.

Ik vergelijk het met winkelen in een Ikea.

Heb ik een zetel nodig, dan maak ik er een uitstap van met een tripje tot hun restaurant om tussen het volk te gaan zitten in dezelfde 'vibe' en wat people watching.

Vervolgens moet ik heel die winkel door en ga ik ook is kijken bij de keukens, slaapkamers,... om een idee te krijgen van hoe m'n leven beter zou kunnen.
En op het einde koop ik nog wat goedkope stekkerblokje waar ik dan het gevoel heb een goede deal en dus daginvulling gehad te hebben.

Als ik hetzelfde nu moet doen, ga ik naar hun website en klik op sectie 'zetel'. Verder zoek ik wat verder online en lees ik eventueel wat recensies. Op't einde copy paste ik wat URL's naar de vrouw ter bevestiging en bestel ik.

Al die 'belevenis' is er nu niet meer of althans mijn gevoel.

Waarschijnlijk zal je nog wel bezoeken hebben maar ik gok meer gericht en dus een pak minder occasionele lurkers of passanten die je kan overtuigen. Dus mij lijkt hetzelfde concept digitaal toepassen op een compleet veranderde situatie een gemiste kans.

Een driver zou wel kunnen zijn dat het geweten is 'korting/promo' te krijgen tijdens Batibouw. zou zelf volledig daar op inspelen.

Eventueel die dagen ook gebruiken om extra diensten aan te bieden door afhankelijk of het kan met het product, demo staaltjes te versturen met wat leuke gimmicks en opvolging. Bijvoorbeeld bij laminaat, stukjes vb isolatie, vloermat, buis, doorsectie raam, stuk materiaal bad,... etc.. dan heb je toch wat meer te doen en kunnen de kandidaat-klanten voeling krijgen met het product.

En bijvoorbeeld na een persoonlijke sessie een code/lotje om mee te doen een gratis product te winnen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan