Desktop Videokaarten schandalig duur?

Gaan de nieuwe 4000 series volledig die nieuwe 12 voeding adapter gebruiken of koop ik nu toch nog een 3060 ti met 6/8 pin voeding? Ik twijfel hier een beetje in wat het beste is.
 
Gaan de nieuwe 4000 series volledig die nieuwe 12 voeding adapter gebruiken of koop ik nu toch nog een 3060 ti met 6/8 pin voeding? Ik twijfel hier een beetje in wat het beste is.
ze gebruiken die al, er zijn er toch een paar 4090 waarvan de voeding doorbrand was juist wegens die nieuwe aansluiting....
 
Ik heb een 4090 en geen enkel probleem met die kabel,denk ook de meeste mensen problemen hebben met die kabel omdat de case niet breed genoeg is.
Ik heb een lian li lancool III,zit denk ik ongeveer een 4 a 5 cm tussen de kaart en tempered glass van de case.
Als je die al 90graden moet plooien,das al niet te best.
En denk daar nvidia beetje te weinig rekening mee heeft gehouden.
En dan zijn er ook die de kabel niet helemaal mss erin steken.
Tot nu toe werkt het hier perfekt,dus een beetje opgeblazen vind ik.
Sommige mensen steken zaken ineen die ze mss beter aan een ander laten.
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe werkt het hier perfekt,dus een beetje opgeblazen vind ik.

Het is niet omdat het bij jou perfect werkt dat je kan concluderen dat het opgeblazen is he.
De Samsung batterijen indertijd explodeerden ooj verre van allemaal, maar er was toch absoluut een probleem 🙂
 
Cablemod verkoopt een 90° adapter zodat je in behuizingen met minder ruimte de kabel niet oncomfortabel krom zit te buigen. Ik dacht ook dat die initiële kabels een slechte batch waren? De bouwkwaliteit was alleszins suboptimaal. Dat zal ondertussen wel gecorrigeerd zijn (hoop ik), heb geen recente meldingen meer gelezen over doorgebrande kabels.
 
Het is niet omdat het bij jou perfect werkt dat je kan concluderen dat het opgeblazen is he.
De Samsung batterijen indertijd explodeerden ooj verre van allemaal, maar er was toch absoluut een probleem 🙂
Hoeveel gevallen zijn het nu?,ben er zeker van dat het veel gevallen gewoon hun eigen fout was.
Als je een kabeltje nog niet helemaal in het contact kan steken,dan komen ze daarna lullen dat het nvidia hun fout is.
Dacht gamers nexus dat heeft getest,nu zo moeilijk kan dat toch niet zijn he om een kabeltje fatsoenlijk in contact te schuiven.
Vind ik dat nieuwe kabeltje goed,aan de 1ne kant wel,veel beter 1 kabel naar uw vga dan nen hele tros kabels ernaar.
Maar mss had het wel beter systeem kunnen zijn,ander soort stekker.
 
Hoeveel gevallen zijn het nu?,ben er zeker van dat het veel gevallen gewoon hun eigen fout was.
Als je een kabeltje nog niet helemaal in het contact kan steken,dan komen ze daarna lullen dat het nvidia hun fout is.
Dacht gamers nexus dat heeft getest,nu zo moeilijk kan dat toch niet zijn he om een kabeltje fatsoenlijk in contact te schuiven.
Vind ik dat nieuwe kabeltje goed,aan de 1ne kant wel,veel beter 1 kabel naar uw vga dan nen hele tros kabels ernaar.
Maar mss had het wel beter systeem kunnen zijn,ander soort stekker.
het was erg genoeg dat Intel ervan heeft afgezien om het op hun nieuwe GPU's te steken en de "oude" voeding type te behouden.
Want origineel was Intel ook van plan om de nieuwe voeding te gebruiken op hun nieuwe GPU's die nu uit zijn.
Grappig want de nieuwe connector was juist een samenwerking van nvidia en intel denk ik...

Er waren ook mensen die het correct aangesloten hadden waar de contact punten al gesmolten waren toen ze de kabels gingen bekijken nadat de problemen opdoken, reddit was er vol van.
Wat ik wel raar vind is dat je NU er weinig van hoort...? Kan zijn dat nvidia iets veranderd heeft aan de nieuwe batch.
 
Man man, die prijzen die ze op 2dehands nog durven vragen :help: .. De nieuwe realiteit moet toch nog bij serieus wat mensen inkicken precies...
Dan is het maar wachten op de release vna de 4070/4070ti zeker om een goede deal te doen...
 
6750XT staat ondertussen al aan maar 399 EUR. Misschien wel eens tijd voor een nieuwe GPU nu :).
 
Benieuwd of de prijs van 6700xt en 6750xt nog gaat stijgen gezien de 7600, 4060 en 4060 ti zo een triestige waarde voor het geld presenteren.
 
het was erg genoeg dat Intel ervan heeft afgezien om het op hun nieuwe GPU's te steken en de "oude" voeding type te behouden.
Want origineel was Intel ook van plan om de nieuwe voeding te gebruiken op hun nieuwe GPU's die nu uit zijn.
Grappig want de nieuwe connector was juist een samenwerking van nvidia en intel denk ik...

Er waren ook mensen die het correct aangesloten hadden waar de contact punten al gesmolten waren toen ze de kabels gingen bekijken nadat de problemen opdoken, reddit was er vol van.
Wat ik wel raar vind is dat je NU er weinig van hoort...? Kan zijn dat nvidia iets veranderd heeft aan de nieuwe batch.
Twas AMD die ervan afgezien heeft. Heel de boel is opgeblazen omdat iedereen graag kakt op Nvidia nu dat ze de ultieme slechterik zijn in tech land.
Heel de heisa is gestorven toen GN onderzoek ernaar gedaan heeft en zei dat het user error is, wat daarna bevestigd is door Nvidia.

 
Benieuwd of de prijs van 6700xt en 6750xt nog gaat stijgen gezien de 7600, 4060 en 4060 ti zo een triestige waarde voor het geld presenteren.
Me ook even ingelezen met de recente release

Ik wil een gtx1060 6Gb vervangen hier. Samen met cpu, mobo, ram en snelle top ssd voor OS.
Al 2 jaar uitgesteld die upgrade. Maar die Intel i5 4760 quad core van me wordt nu wel heel oud.

In mijn geval zou een rtx4060 basic niet zo'n slechte upgrade zijn voor rond de 350€, maar die128 bit geheugen bus en 8Gb ram naar de toekomst toe, ik weet het niet :unsure:
Ik speel vooral op 1080p, voorlopig nog ... want dacht wel al eens aan 27 inch 1440p en 120-144hz ipv 24 inch 75hz monitor.
De 4060ti is meer dan 100€ duurder dan de basis versie, en heeft nog steeds die 128 bit bus met 8Gb geheugen. Slechtste deal hier, alhoewel de benchmarks niet zo slecht zijn (of lijken). Maar je zit al aan +-500€ voor een '60 reeks kaart, niet mals. De kaart moet het vooral doen met hogere clocks en meer cache in vergelijk met de 3060.

Nvidia wel duidelijk niet(meer) dat je boven de 1080p te vlot kan spelen in deze reeks. Bang for the buck in het '60 segment voor ons, is eerder bang for profit for nvidia geworden al een tijdje.
Velen vinden blijkbaar dat de specs van de 4060 deze van de 4050 (ti) had(den) moeten zijn. Tjah, als je al met hoge prijzen zit en je wil nog meer besparen (of meer winst), op de hardware zelf dan maar bezuinigen. Nvidia does it again :S

De rtx3060 is nog verkrijgbaar en een stukje goedkoper vs de vanilla rtx4060. Die zal nog wel verkopen aan mensen die 2-3 generaties upgraden zoals ik; zo lang die nog beschikbaar is.
 
Laatst bewerkt:
't Is alsof ze willen upsellen richting de heel dure GPU's. Vroeger was 300-400 euro al een high end kaart, en alles daarboven was enthousiast level, en had ge bijvoorbeeld 20% betere performance om er dan 40% meer voor te betalen, en tegenwoordig lijkt het wel omgekeerd, de meest interessante kaart is de RTX 4090. Beetje zoals wanneer Apple afkomt met een entry-level Macbook met 8GB RAM. Bijna iedereen gaat dan een duurdere nemen met minstens 16GB RAM, en de minder gelukkigen met een 8GB model lopen dan tegen allerlei limitaties aan en moeten dan toch nog upgraden achteraf naar een duurdere.
Vroeger was het juist de bedoeling om zo veel mogelijk gpu's verkocht te krijgen, om zo dan marktaandeel weg te kapen van AMD, maar tegenwoordig kan Nvidia zich alles permitteren (en AMD is eigenlijk ook te duur).
 
Ze willen pc gaming gewoon iets niche maken. Dit is wat je krijgt als de volledige markt in handen is van 1 of 2 bedrijven: corporate greed.
Nvidia kan z'n kaarten in hun hol steken. Ik heb nu nog wel een Lenovo legion 5 pro met 3070 die nog wel eventjes moet meegaan voor casual gamen, maar no way dat ik 2000+€ ga liggen betalen voor een ietwat deftige desktop. Dan zal het snel een ps5/6 zijn met een Plus Extra abonnementje.

Tot een aantal jaren terug kon je voor 200/300€ al een (heel) goede GPU krijgen, nu heb je daar nog amper een baksteen voor.
Het is vooral te hopen dat crypto nog verder uitsterft zodat die mensen de prijzen niet meer kunnen blijven opdrijven.
 
Ik denk niet dat crypto nog veel invloed heeft nu op GPU prijzen, het is gewoon Nvidia (en AMD) die ze kunstmatig hoog blijft houden.
Als ge ziet: voor de prijs van een RTX 4080 alleen kunt ge een PS5 en al een vrij deftige TV mee kopen. En als ge een PC zou samenstellen kost die 4080 alleen al meer dan de rest van de PC bij elkaar.
 
Laatst bewerkt:
crypto heeft inderdaad weinig invloed meer, t'is nu AI...

ik heb zelf een 4070ti gekocht met als enige reden VR, anders bleef mijn 1070ti er nog even inzitten, ik kon daar nog alle spellen mee spelen op 1080p als ik wat settings tweak ingame. zelfs cyberpunk. Van vele games in het verschil zelfs nauwelijks merkbaar of die settings nu op medium of ultra staan. ik speel een game nog altijd voor de game, niet de graphics.

 
Ik ben hier ook aan het kijken voor een nieuwe GPU. Vorige week een nieuwe build gebouwd maar mijn GTX 1080 zit er voorlopig nog in omdat GPU's gewoon te duur zijn. Maar alsnog ga ik wel eens een keer die kaart moeten vervangen. Heb mijn oog laten vallen op een 3070 of 3070 Ti om wel een goeie kaart te hebben maar niet al te veel te moeten bijbetalen..
 
Ik was BG3 aan het spelen op ultra op mijn 3070 op 4K , zat aan 45FPS eerst, maar door DLSS op quality te zetten haalde ik al 70-80 fps. De opoffering op vlak van image quality is niet groot op quality. Dus met een 3070 (Ti) kan je in feite wel alles deftig draaien als je hier en daar wat tweakt. Allez BG3 is nu wel geen superzwaar spel. Als ge raytracing gaat is het een ander verhaal (maar RT is een zodanige performance hit dat ik niet aanraad om dat aan te zetten, tenzij je een 4080 hebt of beter of ge nog op 1080p speelt). Zelfs 4K lukt als ge uw settings wat verlaagt.

Neem nu in Diablo 4 , daar merk ik nauwelijks als DLSS aanstaat of niet in beeldkwaliteit maar wel in FPS. Zeker op Quality ziet ge eigenlijk niet dat het spel upscaled is vanaf een lagere resolutie.

Het enige dat mss een probleem kan zijn/worden is VRAM, ik zou dan, als ge kunt, een kaart pakken met meer dan 8GB VRAM. 12 of zelfs 16 indien mogelijk.
 
Laatst bewerkt:
ipv een nieuw topic: wie of waar kan je GPU laten repasten? Heb al wat watertjes doorzwommen vroeger maar als er iemand is die het beter in de fingers heeft ...
 
Terug
Bovenaan