Desktop Videokaarten schandalig duur?

ipv een nieuw topic: wie of waar kan je GPU laten repasten? Heb al wat watertjes doorzwommen vroeger maar als er iemand is die het beter in de fingers heeft ...
waarschijnlijk nergens...

tegen de tijd dat het nodig is om te repasten is een gpu al zodanig gedevalueerd dat de kosten het werk niet waard zijn
 
ipv een nieuw topic: wie of waar kan je GPU laten repasten? Heb al wat watertjes doorzwommen vroeger maar als er iemand is die het beter in de fingers heeft ...
Waarom zou je dat laten doen? Koelertje eraf, alles mooi afkuisen en daarna nieuwe pasta erop. Anders is mijn beste gok een Alternate of andere pc-winkel die dat soort zaken in elkaar knutselt en er meer voor vraagt dan het waard is.

Niet zeker wat je moet doen? Open YouTube, zoek een leuk filmpje en proberen maar.
 
Durf best wel aan dingen te prutsen. Maar in de paranoïde omgeving van Reddit wordt mijn moed soms wat ontnomen. Zo heeft iedere AIB wel een andere dikte van thermal pad op memory en VRM.

Kan je de boel demonteren zonder de thermal pads daarbij hoeven te vervangen?
 
Ik heb een samengestoken voor 1750 euro. I5 13600, 32gb ddr5, rtx4070,… midrange dus. Tel er een 500 euro bij voor een high range grafische kaart en je komt op 2,2k ongeveer.
 
Heeft het zin om op Black Friday te wachten voor een nieuwe videokaart aan te schaffen, of gaat dit het verschil niet maken?
 
Heeft het zin om op Black Friday te wachten voor een nieuwe videokaart aan te schaffen, of gaat dit het verschil niet maken?
qua pc hardware heeft het weinig zin volgens dak vorig jaar gezien had. koopjes zult ge in het algemeen vinden bij hardware van de vorige generatie
 
4090 is de beste bang/buck kaart uit de hele 4000 Reeks.

er zijn wel leaks van een 4080 super/ti voor dezelfde prijs als de 4080, dus die kan miss die kroon overnemen binnen enkele weken.
 
Toch minstens 2K voor wat ik een "goede" pc zou noemen.
Aan welke prijs zitten we vandaag voor een goede game pc?

Dat vind ik toch allemaal relatief hoor, wat wil je met je pc doen?
Als het enkel dient voor schoolwerk en casual games dan hoeft een goede pc zeker geen 2K te kosten hoor, zelfs geen 1.5K.

En wat bedoel je met pc? enkel de bak, of ook het scherm , toetsenbord en muis bv.. dan mag je al een 400€ extra rekenen.
maar weerderom, daar spendeer je ook enkel wat je zelf kan en wil betalen.
Voor 250€ heb je ook een perfect aanvaardbaar scherm, muis en toetsenbord.
Evengoed kan je 1000€ voor randapparatuur uitgeven zonder probleem. en beide zijn goed.

Het is wat zoals vragen, wat is een goede auto? alles hangt af van gebruik, verwachtingen en vooral budget.
jij rijd bv met een bmw 7serie, en dat vind je een goede wagen (terrecht, voor dat geld mag dat ook wel)
ik rijd met een hyundai i40, imo perfecte wagen, alles wat ik nodig heb aan een fractie van de prijs van een 7serie.

Probleem is, koop u een 7 serie en rijd ermee. maar wat als deze versleten is of niet meer naar u goesting. wat dan.
koop u maar terug een 7serie of iets duurder want je zal nooit meer tevreden zijn met minder.
dus mijn filosofie is, volg uw budget en niet je hart of .....

nu ga ik zwijgen :p
 
Laatst bewerkt:
Goed = voor mij goed. Je kan 1000 euro geven aan een PC om op 1080p te gamen, en als je geen te hoge eisen hebt qua graphics is dat daarvoor een goede PC. Maar als je zoals mij wilt gamen op 4K (eventueel met DLSS / FSR) , dan zit je toch al vlug aan 2000€ en meer.
 
Nieuwe PC samengesteld bij Azerty en hoewel het kriebelde om meer neer te leggen voor een 4090 was de prijs gewoon te schandalig. Ik ben voor de TUF 7900 xtx gegaan.
 
Die RTX 4070 Ti Super lijkt me nog interessant. Bijna RTX 4080 performance en 16GB VRAM.
De 4070 Super is ook al interessant maar 12GB VRAM is bleh als ge hoger gaat dan 1440p.
De 4080 super gaat hooguit een paar procenten sneller zijn dan de gewone 4080.

De 7900 XTX lijkt mij prijs/kwaliteit gezien wel de beste kaart in het high-end segment op dit moment. Maar qua features (DLSS en raytracing) is Nvidia beter.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan