Desktop Videokaarten schandalig duur?

Hoeveel krachtiger dan een 2070 SUPER zou de 4070 worden?

Ik heb mijn 2070 Super al inmiddels 3 jaar en draait nog altijd prima. Ik had verwacht games tegen te komen waar het minder goed op zou draaien maar nog niet gebeurd. Misschien met Company of Heroes 3 in november.
 
Hoeveel krachtiger dan een 2070 SUPER zou de 4070 worden?

Ik heb mijn 2070 Super al inmiddels 3 jaar en draait nog altijd prima. Ik had verwacht games tegen te komen waar het minder goed op zou draaien maar nog niet gebeurd. Misschien met Company of Heroes 3 in november.
Zullen reviews moeten afwachten daarvoor. :) Maar ik denk dat, als je zonder ray tracing kan leven, je nog wel enkele jaren kunt doen met die kaart.
 
Zullen reviews moeten afwachten daarvoor. :) Maar ik denk dat, als je zonder ray tracing kan leven, je nog wel enkele jaren kunt doen met die kaart.

Goh, de 2070 Super ondersteunt Ray Tracing (wel niet zo goed als de 3x reeks natuurlijk) maar ik geef er niet al te veel om. Zolang de fps goed blijft en het spel schoon uit ziet ben ik content.

Peins dat enkel mijn 16GB RAM begint te sukkelen.
 
Goh, de 2070 Super ondersteunt Ray Tracing (wel niet zo goed als de 3x reeks natuurlijk) maar ik geef er niet al te veel om. Zolang de fps goed blijft en het spel schoon uit ziet ben ik content.

Peins dat enkel mijn 16GB RAM begint te sukkelen.
Bij welke games merk je dan dat 16 GB te weinig is ?
 
Ik kan de vraag misschien hier stellen: hoe zit het met videokaarten van Zotac? Ik zie dat die precies iets budgetvriendelijker zijn maar vroeg me af hoe het zit met de bouwkwaliteit, geluidsproductie enz. Iemand ervaringen mee?
 
Nooit Zotac gehad maar ik zie het me persoonlijk ook nooit kopen.
Ik ga er vanuit dat Asus en MSI betere koeling hebben en minder decibels. Het prijsverschil imo wel waard.
 
Goed artikel


Bij mij zal het wel een 4060 ofzo worden, of een iets goedkopere 3060. Tzal een ferm pak schelen met mijn 1060. Met de 2de gpu crisis heb ik de aankoop uitgesteld. Zo veel game ik niet meer, en ver van de meest veeleisende games.

Ik ga meestal voor de msi gaming, goeie stille koeling.
 
Bij welke games merk je dan dat 16 GB te weinig is ?
Anno 1800 als mijn cities flink groot worden, al ligt dit meer aan het spel zelf want andere spelers die al 32 GB hebben, zeggen dat Anno al bijna al die 32GB in beslag neemt. Maar ik peins dat hun steden wel veel groter kunnen worden vooraleer het spel begint te vertragen.
 
Iemand de video van Jayz2Cents gezien waar hij het formaat van verschillende generaties vergelijkt? Die 4090 Strix is bijna half zo groot als een PS5 :wtf:
 
Ja,heb ik gezien,kaarten enorm groot geworden ten opzichte van de 1080ti,maar ook veel krachtiger en dat betekent veel meer stroom verbruik en dus hitte,ik heb een gigabyte 3090ti,moest effe gaan zitten als ik dat ding zag,zo groot en dik,zijn zo'n kaarten de moeite,ja,als je nu 1x 4k met alle toeters en bellen wil,heb ze 1300 betaald,maanden geleden via 2dehands,was nieuw met factuur,maar het blijft wel veel geld om wat spellekes te spelen.
Maar 4000 serie ga ik overslagen en de 5000 afwachten.
 
Laatst bewerkt:
Ja,heb ik gezien,kaarten enorm groot geworden ten opzichte van de 1080ti,maar ook veel krachtiger en dat betekent veel meer stroom verbruik en dus hitte,ik heb een gigabyte 3090ti,moest effe gaan zitten als ik dat ding zag,zo groot en dik,zijn zo'n kaarten de moeite,ja,als je nu 1x 4k met alle toeters en bellen wil,heb ze 1300 betaald,maanden geleden via 2dehands,was nieuw met factuur,maar het blijft wel veel geld om wat te spellekes te spelen.
Maar 4000 serie ga ik overslagen en de 5000 afwachten.
Vergeet uw stroomfactuur niet hé. Met de prijsstijgingen is dat ook niet meer onaardig...
 
Speel wel,maar minder vaak en vooral minder lang,meeste speel ik op retroconsoles op MISTer,men retro consoles speel ik ook al minder omdat ik een sony pvm gebruik,da verstookt ook wel wat.
Maw,speel wel,maar met mate,want bezuinigen,precies of je daarmee honderden euro's kan besparen zoals de regering doet vermoeden,of je moest terug in de tijd gaan,werken slapen eten,ik met men vrouw zonder kinderen,als ik bv 800 euro moet gaan voorschot betalen zal rap gas afgesloten zijn,in geen 100j ik die belachelijke prijs zal ophoesten,straks kan je nog weekend werk en een lening afsluiten voor gas en electriciteit,gaan we niet doen he.
En ik heb een steamdeck,speel veel daar pc games op.
 
Laatst bewerkt:
ja, tis indrukwekkend, maar ze hadden het indrukwekkender kunnen maken, zie maar dit:

conclusie: power target op 50 of 60% zetten, 30% minder verbruik met 2 a 5% minder fps. (maar wel nog een winst van >50% tov de 3080 Ti)
 
Terug
Bovenaan