Desktop Videokaarten schandalig duur?

kaarten via AIB's waren en zullen altijd duurder zijn dan nvidia's hun kaarten....is bijna altijd zo geweest.

ik denk dat nvidia hun volgende 4 reeks kaarten terug duurder gaan zijn dan de 3 reeks.

ik heb vorig jaar 1100 en een klets betaald voor mijn 3080Ti FE (nvidia kaart) hoewel de design mooi is, is de kaart vrij luid als hij warm wordt.
maar nvidia kaarten waren de enigste kaarten die altijd aan retail werden verkocht midden in de schaarste. Dus ik had niet echt een keus.
Maar als ik de keuze had, dan zou ik nu wel 999 of meer euro neertellen voor die kaart als het een AIB was.
Die 3000 reeks FE kaarten hebben een schitterend design imo. Mocht ik eentje gekocht hebben het was een FE geweest. Ze staan trouwens in schril contrast met de AIB kaarten vind ik, die op de TUF gaming van Asus spuuglelijk zijn.
 
Die 3000 reeks FE kaarten hebben een schitterend design imo. Mocht ik eentje gekocht hebben het was een FE geweest. Ze staan trouwens in schril contrast met de AIB kaarten vind ik, die op de TUF gaming van Asus spuuglelijk zijn.
true true, maar de AIB's hebben wel betere koeling en materiaal en zijn niet zo luid + het is zelfs aangeraden op de FE kaarten om die koeling pads te vervangen want nvidia gebruikt blijkbaar cheape pads.
 
Vandaag mijn RTX 3060 Ti ontvangen van LDLC.

Ik merk juist dat de RTX 3080 Ti en RTX 3090 serieus in prijs gezakt zijn. :)

RTX 3080 Ti = 1089 euro en RTX 3090 = 1199 euro. Benieuwd wat de AIB videokaarten zullen doen. Maar toch zot als je ziet vanwaar de prijzen komen. Heb ooit bij Alternate een MSI RTX 3090 gezien aan 3K euro. :)


Edit

Aha, that explains...

 
Laatst bewerkt:
Die 3000 reeks FE kaarten hebben een schitterend design imo. Mocht ik eentje gekocht hebben het was een FE geweest. Ze staan trouwens in schril contrast met de AIB kaarten vind ik, die op de TUF gaming van Asus spuuglelijk zijn.
Ik deel de mening... Wat ik zelf ook goed vind aan de FE-kaarten is dat de meesten maar 2 slots in beslag nemen: dat maakt ze, qua volume, meer geschikt voor small form factor systemen à la mini-ITX. Maar reviews/benchmarks liegen er wel niet om dat de AIB-videokaarten veel stiller en koeler draaien.
 
Vandaag mijn RTX 3060 Ti ontvangen van LDLC.

Ik merk juist dat de RTX 3080 Ti en RTX 3090 serieus in prijs gezakt zijn. :)

RTX 3080 Ti = 1089 euro en RTX 3090 = 1199 euro. Benieuwd wat de AIB videokaarten zullen doen. Maar toch zot als je ziet vanwaar de prijzen komen. Heb ooit bij Alternate een MSI RTX 3090 gezien aan 3K euro. :)


Edit

Aha, that explains...

Komt omdat ze met mega veel stock zitten die ze dringend kwijt moeten. De 4000 reeks loert om de hoek en ze hebben veel te veel productie besteld bij TSMC.
 
Komt omdat ze met mega veel stock zitten die ze dringend kwijt moeten. De 4000 reeks loert om de hoek en ze hebben veel te veel productie besteld bij TSMC.
Ze kunnen die 4000 reekds toch altijd uitstellen tot ze hun stock kwijt zijn?
Vraag mij af of er nog veel rek naar beneden op die prijzen zit...
 
Ze kunnen die 4000 reekds toch altijd uitstellen tot ze hun stock kwijt zijn?
Vraag mij af of er nog veel rek naar beneden op die prijzen zit...
Neen, ze hebben productiecapaciteit gereserveerd bij TSMC die ze sowieso moeten betalen, dus ze kunnen niet anders dan produceren wanneer het hun beurt is.
 
Neen, ze hebben productiecapaciteit gereserveerd bij TSMC die ze sowieso moeten betalen, dus ze kunnen niet anders dan produceren wanneer het hun beurt is.
Maar ze hoeven die 4000 reeks niet uit te brengen. CEO van nVidia heeft al laten weten dat die 4000 reeks dit jaar niet released gaat worden.

Ze willen eerst terug minder voorraad bij de de AIB’s laten terechtkomen om de prijzen hoog te houden.

Jayz2cents heeft daar een goeie video over gemaakt.
 
Maar ze hoeven die 4000 reeks niet uit te brengen. CEO van nVidia heeft al laten weten dat die 4000 reeks dit jaar niet released gaat worden.

Ze willen eerst terug minder voorraad bij de de AIB’s laten terechtkomen om de prijzen hoog te houden.

Jayz2cents heeft daar een goeie video over gemaakt.
4090 october 12th :p

4080 in november
 
Niet verwacht :unsure:
Geen idee waarom, was toch al lang aangekondigt en ik had het ook al paar keer aangehaald paar berichten eerder.
Alsook was te verwachten nu we "gewoon zijn" om veel te betalen dat ze ons gaan blijven uit de zakken persen.
Ik geloof al lang niet meer al die verhalen rond tekorten, dan weer overstock en alle andere zever.
En nu is het wel duidelijk.

High end Pc gaming begint meer en meer voor een elite te worden, als ik zo mijn eigen loontje bekijk :D


 
Geen idee waarom, was toch al lang aangekondigt en ik had het ook al paar keer aangehaald paar berichten eerder.
Aslook was te verwachten nu we "gewoon zijn" om veel te betalen dat ze ons gaan blijven uit de zakken persen.
Ik geloof al lang niet meer al die verhalen rond tekorten en alle andere zever.
En nu is het wel duidelijk.

High end Pc gaming begint meer en meer voor een elite te worden, als ik zo mijn eigen loontje bekijk :D
Het ging me vooral over de release tijd. Omdat ze nog met zoveel 3000 series chips zitten, de gelekte uitspraken van Jensen die zei dat de release niet voor meteen zou zijn, etc.

Dat die kaarten duur gingen worden wist iedereen :unsure:
 
Geen idee waarom, was toch al lang aangekondigt en ik had het ook al paar keer aangehaald paar berichten eerder.
Alsook was te verwachten nu we "gewoon zijn" om veel te betalen dat ze ons gaan blijven uit de zakken persen.
Ik geloof al lang niet meer al die verhalen rond tekorten, dan weer overstock en alle andere zever.
En nu is het wel duidelijk.

High end Pc gaming begint meer en meer voor een elite te worden, als ik zo mijn eigen loontje bekijk :D


Goh.
Bij de vorige release was mining nog populair wat zorgde voor geen stock, als er daar in China een mining farm een pallet gpu's bestelde dan was dat zeer makkelijk voor de fabrikant eh.
Nu met de cryptro crash ben ik benieuwd hoe de 40xx reeks gaat verkopen.
 
ook inderdaad, maar ook vooral, een hele boel mensen gaan niet van een 3000 naar een 4000 reeks gaan. vaak skipt men een generatie. (ik kom van een 1000 reeks en vorig jaar naar een 3000 reeks gegaan. een 4000 reeks zie ik mezelf niet kopen.
ook de 2000 reeks was niet zo heel populair (toch niet tov de 3000 reeks), maar dat kwam ook enerzijds door de eerste generatie RTX.
 
Ik ben waarschijnlijk wel van plan om van mijn 1080 naar 4080 te gaan, afhankelijk van de prijs. Wel belachelijk dat ze een 12gb versie maken..
 
Terug
Bovenaan