Videokaart

Shaddix

Well-known member
Crowdfunder FE
Welke Nvidea kaart uit de 4000 reeks is momenteel goed prijs kwaliteit? Ik zoek een kaart die een upgrade is t.o.v. een 6700 XT.

Mijn huidige kaart is best goed, maar kan VR niet echt goed aan door AMD's slechte codecs. De reden dat ik een kaart uit de 4000 reeks wil is omdat die de AV1 codec hebben en ik mezelf zo kan futureproofen voor wanneer ik een Quest 3 of dergelijke in huis zou nemen.

Een 4070 lijkt me aan mijn eisen te voldoen?
 
tzal er een beetje vanaf hangen welke spellen je speelt, hoe ze geoptimaliseerd zijn en welke kwaliteit je wilt

ik heb hier zelf een 4070ti en bijvoorbeeld ACC kan ik zeker niet op max draaien.
iracing nipt op max aan 80fps met quest pro
flight simulator zal zeker ook al niet lukken op max settings want das al een zwaar spel op zijn eigen.

prijs/performance is 4090 het beste volgens gamersnexus zijn berekeningen, zelfs al is het de duurste... en voor VR is de algemene regel ook nog altijd dat je best zo zwaar mogelijk gaat... VR is een dure hobby...
 
Probleem met VR is ook dat je moet een deftige framerate hebben (liefst capped op 90Hz of meer) of je wordt er ziek van. En de resolutie van de Quest 3 is iets meer dan 4K maar dan verdeeld over 2 ogen (2,064 x 2,208 per oog).
 
Ik heb gisteren nog eens even volhard in mijn koppigheid en best een oke resultaat uit de Q2 + mijn AMD kaart gekregen. Zeker niet perfect, en veel eye candy staat af maar het interieur en de auto's zien er top uit en mijn framerate is vrij stabiel op 72hz. Misschien dat ik die upgrade toch nog maar wat uitstel dan.
 
Terug
Bovenaan