Vervangen Sonos

Mr Syphon

New member
Ik zou graag een alternatief hebben voor onze sonos one speakers.
momenteel hebben we 2 sonos speakers in huis, 1 in de living en 1 in de keuken. over het geluid zijn we heel tevreden maar omdat we nog een beetje van de oude stempel zijn en geen gebruik maken van streaming diensten is een sonos niet echt geschikt voor ons.

ik ben dus op zoek naar een CD/bluetooth/dab/internet radio met draadloze speakers die een beetje deftig klinken en liefst niet al te duur, pakweg een 400 euro.

ik heb totaal geen idee of dit haalbaar is, lijkt ook niet meteen een veel voorkomende combinatie als ik zo even google.

Alvast bedankt.
 
ja dat doen we momenteel, maar ik heb nu niet de optie om een cd af te spelen of een setje op youtube ofzo af te spelen via bluetooth.
als ik de sonos zou willen houden is de enigste optie een sonos port van 500 euro aanschaffen met dan nog een externe cd-speler , vrij duur om een cd'tje af te spelen :D
 
Heb nu net wel iets gevonden wat in dezelfde lijn zit als de sonos, maar is wel aan de prijzige kant.

met extra speaker
 
Laatst bewerkt:
Waarom niet zoiets :

Al moet je daar dan nog wel een setje boxen bij kopen.

Maar in principe zou dit ook perfect moeten voldoen aan uw wensen lijkt het mij :

Ah woops, draadloze speakers. Dan is het al duurder ja.
 
Waarom niet gewoon de CD's rippen naar een netwerkschijf?

Via iTunes zou het ook moeten werken.
Dat is wat ik doe (ALAC), + lokale High res files (FLAC en ALAC) van speciale stores + Tidal HiFi en dan allemaal via Roon in 1 mooie interface streamen... Top notch is dat, dat is zowat het dichtste dat je digitaal kan komen bij de ervaring van een kast met cd's of platen en de geluidskwaliteit is potentieel fantastisch (hangt wat af van wat je downstream hangt natuurlijk). Sonos komt niet in de buurt qua kwaliteit. Je kan de Roon app op je ipad zetten en zo wat bladeren door je bibiliotheek, de cover art / booklet ervan lezen, exploren naar wat die band / label / producer nog allemaal gemaakt heeft... Echt vet.
 
Dat is wat ik doe (ALAC), + lokale High res files (FLAC en ALAC) van speciale stores + Tidal HiFi en dan allemaal via Roon in 1 mooie interface streamen... Top notch is dat, dat is zowat het dichtste dat je digitaal kan komen bij de ervaring van een kast met cd's of platen en de geluidskwaliteit is potentieel fantastisch (hangt wat af van wat je downstream hangt natuurlijk). Sonos komt niet in de buurt qua kwaliteit. Je kan de Roon app op je ipad zetten en zo wat bladeren door je bibiliotheek, de cover art / booklet ervan lezen, exploren naar wat die band / label / producer nog allemaal gemaakt heeft... Echt vet.

Fantastische post dit!
Ook hier helemaal weg van high res files via Qobuz en Tidal.
Op een goede installatie is dit gewoonweg een openbaring en het is zelfs zo ver gekomen dat ik het soms moeilijk heb om nog naar gewone CD resoluties te luisteren...
 
Fantastische post dit!
Ook hier helemaal weg van high res files via Qobuz en Tidal.
Op een goede installatie is dit gewoonweg een openbaring en het is zelfs zo ver gekomen dat ik het soms moeilijk heb om nog naar gewone CD resoluties te luisteren...
Thx, dan moet je zeker Roon eens proberen. Je moet het zien als een Hifi component, ook al is het software. Voor mij was dat de openbaring. Ik denk dat ik een referral code kan maken die je extra dagen trial geeft, als je dat wil geef je maar een sein.
 
Terug
Bovenaan