"Vervallen" consumptiecheque

cege

Well-known member
Consumptiecheque zijn vervallen in juni ergens (staat op de cheques). Per koninklijk besluit zijn die langer geldig, maar iedereen weigert ze.

Al 3x op restaurant geweigerd en nu net in delhaize. Beginnen spel maken, baas erbij en toch nog geweigerd...

Waar raakt je er nog vanaf?
 
  • Wow
Waarderingen: 515
Nergens bij mijn weten.

Nogal wiedes, als ze vervallen zijn kan de winkel of het restaurant die ook niet meer gaan inruilen voor echt geld. Geldt voor vervallen maaltijdcheques en ecocheques ook natuurlijk.

Je kan eens proberen bij de instantie die ze uitgevaardigd heeft zelf, ik dacht ergens dat er wel een verlenging ging zijn tot 2022, maar ik gok eerder dat het gewoon de vuilbak in kan.
 
Zijn papieren edenred. 370 euro nog...

Ook nog 150 sport en cultuur cheques
Ook nog 100 cadeau cheques
Ook nog 400 ecocheques


Allemaal leuk en wel bij de madamme op het werk die extra legale voordelen, maar je moet er vanaf raken...

Ik sta daar als een debiel in elke winkel met mijn envelopes elke keer ...
 
Zijn papieren edenred. 370 euro nog...

Ook nog 150 sport en cultuur cheques
Ook nog 100 cadeau cheques
Ook nog 400 ecocheques


Allemaal leuk en wel bij de madamme op het werk die extra legale voordelen, maar je moet er vanaf raken...

Ik sta daar als een debiel in elke winkel met mijn envelopes elke keer ...
Ja klopt. Ook al 2x proberen te gebruiken.
In de Aldi aanvaarden ze wel papieren consumptiecheques. https://www.aldi.be/nl/informatie/bargeldlos-bezahlen.html
 
Aha, ik kom daar enkel voor her babywater. 1000 flessen.

Aanvaardt de renmans ze ook? Binnenkort BBQ...
 
Ook nog 150 sport en cultuur cheques
Daar kan je in De Standaard op sommige plaatsen een cadeaubon van kopen (dan heb je weer een jaar extra of een cadeau voor iemand).

Edit: Je kan best eerst eens bellen naar de winkel in je buurt.
 
Laatst bewerkt:
  • Geweldig
Waarderingen: cege
Ja lap, ik hoop dat de winkel die ik op het oog heb ze nog gaat aanvaarden.
Belachelijk gedoe met die vervaldatums eigenlijk.
 
Nogal wiedes, als ze vervallen zijn kan de winkel of het restaurant die ook niet meer gaan inruilen voor echt geld.
Hoezo? De overheid heeft de vervaldatum verlengd, dus waarom zouden ze er géén geld meer voor kunnen krijgen bij het inruilen?
 
Vroeger bij sodexo zag je alle restaurants waar ze je kon gebruiken. Nu het in andere sectoren mag ook kun je niet meer filteren op welk soort zaken dat je wil.
Iemand nog een andere site waar je wel kan filteren tussen horeca en winkels?
 
Hoezo? De overheid heeft de vervaldatum verlengd, dus waarom zouden ze er géén geld meer voor kunnen krijgen bij het inruilen?
Ja, ik was niet zeker of dat uiteindelijk al uitgevoerd was, of nog maar een idee was toen ik mijn comment plaatste.

Maar de winkel kan ze ook gewoon weigeren om aan te nemen. Een winkel is niet verplicht de cheque te aanvaarden als zij die extra administratie niet willen doen.
 
Ja, ik was niet zeker of dat uiteindelijk al uitgevoerd was, of nog maar een idee was toen ik mijn comment plaatste.

Maar de winkel kan ze ook gewoon weigeren om aan te nemen. Een winkel is niet verplicht de cheque te aanvaarden als zij die extra administratie niet willen doen.
bij mijn weten verplicht de winkel zichzelf wel alle cheques van 1 combinatie type/uitgever te aanvaarden als ze beweren die te willen aanvaarden. Volgende keer met de site van Edenred in de hand de verlenging aantonen? Want mss was het gewoon een voorzichtige winkel die niet met alles mee is.
 
Terug
Bovenaan