Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

Het is best wereldvreemd als je denkt dat er geen vrouwen zijn die dat leuk vinden en dat een dikpic kan werken hoor. Mensen lijken op BG soms weinig voeling te hebben met de lagere sociale klasse.

Tja der zijn ook mensen die kicken op seks met honden.
Dus denk je dat het dan ook maar enigszins verstandig of normaal gedrag is om foto's daarvan naar vreemden te sturen op het internet?
Omdat een klein deel van de bevolking dat wel kan pruimen? Er is nog altijd iets zoals een beschaafde omgang die, zeker qua seksueel gedrag, ook (voor op zijn minst een deel) geldt online.

Verder hebben kinks, versiertrucs od 0,0 te maken met de lagere sociale klasse hoor. Dat is een beetje een denigrerende uitspraak die nergens op slaat tbh.

Het is best wereldvreemd als je denkt dat er geen vrouwen zijn die dat leuk vinden en dat een dikpic kan werken hoor. Mensen lijken op BG soms weinig voeling te hebben met de lagere sociale klasse.
Wat een vreemde uitspraak en al zeker de redenering dat zoiets gerelateerd zou zijn aan sociale status. Uiteraard zullen er veel vrouwen en mannen zijn die expliciete beelden best wel leuk vinden in het hele flirt / versier proces. Echter, het gaat hier om ongewenste beelden sturen en dan is dat toch altijd ongepast. En ok, je kan een inschattingsfout maken maar het blijft wel fout. Als de verzender zoiets niet inziet dan is dat nooit het probleem van de ontvanger he maar fout gedrag van de verzender. Een man die die seksuologe bezig ziet op TV en dan denkt dat hij die daardoor kent en op basis van die info beslist dat ze wel blij zal zijn met een close-up van zijn leuter... Komaan, hoe kan je zoiets niet als fout bestempelen?

Dat is iets helemaal anders als een expliciete foto naar je lief sturen he.

ik denk dat het deel dat zo’n dingen leuk vindt wel wat groter is dan mensen die op dieren kicken. Tot voor enkele jaren was er over dit soort dingen geen ophef. Dierenseks heeft altijd in de verborgenheid/illegaliteit gezeten. Slechte vergelijking jongeman.

Wat een vreemde uitspraak en al zeker de redenering dat zoiets gerelateerd zou zijn aan sociale status. Uiteraard zullen er veel vrouwen en mannen zijn die expliciete beelden best wel leuk vinden in het hele flirt / versier proces. Echter, het gaat hier om ongewenste beelden sturen en dan is dat toch altijd ongepast. En ok, je kan een inschattingsfout maken maar het blijft wel fout. Als de verzender zoiets niet inziet dan is dat nooit het probleem van de ontvanger he maar fout gedrag van de verzender. Een man die die seksuologe bezig ziet op TV en dan denkt dat hij die daardoor kent en op basis van die info beslist dat ze wel blij zal zijn met een close-up van zijn leuter... Komaan, hoe kan je zoiets niet als fout bestempelen?

Dat is iets helemaal anders als een expliciete foto naar je lief sturen he.
Nochtans in mijn ervaring doen mensen die minder wel bespraakt en geeduceerd zijn dat meer out of the blue als flirt. Meestal zijn dat mensen met een lagere ses.

Nochtans in mijn ervaring doen mensen die minder wel bespraakt en geeduceerd zijn dat meer out of the blue als flirt. Meestal zijn dat mensen met een lagere ses.
Goh die recente voorbeelden van media-figuren, academici, kunstenaars, professionele sportmensen, ... nu niet bepaald lagere sociale klasse te noemen he.

Gewoon iemand die een ongepaste foto heeft gekregen ...
Een uitspraak zoals deze toont gewoon aan dat jij absoluut geen idee hebt waar je het over hebt. Hoe hoog in uw ivoren toren kan je zitten eigenlijk…

Probeer eens aan 100 vrouwen te vragen hoe leuk ze het vinden als ze 's morgens wakker worden met een inbox met een paar dickpicks en kom dan nog eens terug naar deze discussie… En voor je denkt "zet uw IG DM's uit", ik ken dames naar wiens vrienden die foto's gestuurd worden met de melding "stuur eens door naar X". Ergens is wel contact informatie van u te vinden, dus ergens komt die foto wel toe.

Discussies zoals deze tonen ook aan dat er een serieuze onderrepresentatie is van vrouwen op dit forum, het onderwerp van deze discussie en die eigenlijk het voornaamste recht van spreken hebben.
ik denk dat het deel dat zo’n dingen leuk vindt wel wat groter is dan mensen die op dieren kicken. Tot voor enkele jaren was er over dit soort dingen geen ophef. Dierenseks heeft altijd in de verborgenheid/illegaliteit gezeten. Slechte vergelijking jongeman.
Klopt, omdat men toen minder durfde om er mee naar buiten te komen. Maar het was daarom niet minder. Er zijn vandaag de dag meer en meer (bekende) personen die er mee naar buiten komen en zeggen "dit is not done", waardoor die groep groeit. Het is hetzelfde met letterlijke aanranding. Dat wordt ook vaak nog geseponeerd waardoor meer vrouwen geen moeite meer doen om het gaan aan te geven want ze worden op het politiekantoor al bestookt met vragen als "en heb je toevallig niets gedaan om een verkeerde indruk te geven?".

En het feit dat er in deze thread nog altijd zoveel victim blaming gedaan wordt door een hoop mannen in hun ivoren toren toont maar aan dat er nog heel veel werk aan de winkel is en ik alleen maar kan hopen dat de opvoeding van de volgende generatie mannen beter is dan die van jullie.

In a U.S. sample of 2,045 women of all sexual identities and 298 gay/bisexual men, we found that among those who had ever received a "dick pic", nearly all (91%) had also received an unsolicited "dick pic." Women of all sexual identities predominantly experienced negative responses to these unsolicited nude images, with only a minority selecting any positive or neutral/ambivalent reactions.

De mensen die claimen dat vrouwen ongevraagde dick pics leuk vinden, mogen ook wel eens met cijfers afkomen.

Een uitspraak zoals deze toont gewoon aan dat jij absoluut geen idee hebt waar je het over hebt. Hoe hoog in uw ivoren toren kan je zitten eigenlijk…

Probeer eens aan 100 vrouwen te vragen hoe leuk ze het vinden als ze 's morgens wakker worden met een inbox met een paar dickpicks
Kan je me eerst even aantonen waar ik claim dat vrouwen dat leuk vinden? Dan zal ik erop reageren.

Ik heb, gelukkig, nog nooit dickpics gezien. Ik ben wel zeer voorzichtig op social media en open ook geen DMs van vreemde in het geval dat er dan foto zou kunnen inzitten. Ik vind het idee alleen al walgelijk.

Nu is online niet enkel dickpics die ik erg vind. Ik speel af en toe online games (vroeger meer MMOs). Ik durf spontaan geen voicechat meer gebruiken omdat ze dan weten dat ik echt wel een vrouw ben en niet misschien een man met een vrouwelijke avatar. Ik heb al meegemaakt dat mannen mijn personage vastbinden met hun lasso en dan mijn personage teabaggen/doen alsof ze haar verkrachten en terwijl zeggen wat meer ze nog willen doen. En ja, je kunt zo'n mensen reporter. En ja, ik log dan uit/zoek een andere sessie maar mijn zin om verder te spelen is wel over.
Ik probeer mij niet te veel aan te trekken van zo'n dingen maar het heeft uiteindelijk wel een effect over hoe ik om ga met mensen in games.

Er zijn ook toffe mannen in games. Mannen die vrouwen niet kleineren en ze gewoon als een andere persoon behandelen. Ik heb erg leuke mensen leren kennen in games en ik heb het gevoel dat het over de jaren toch een beetje gebeterd is... Of ben ik gewoon beter geworden in de idioten te herkennen en te vermijden 😅.

Als je anno 2022 geschokt bent door een foto van een ongevraagde penis of vagina dan stel ik me vragen bij je psychisch functioneren hoor.
Weet je waar ik anno 2022 over geschokt ben? Dat de term psychisch functioneren pas na drie pagina’s posts over het ganse dickpic’ing gevallen is en dan nog over het slachtoffer en niet de dader.

Weet je waar ik anno 2022 over geschokt ben? Dat de term psychisch functioneren pas na drie pagina’s posts over het ganse dickpic’ing gevallen is en dan nog over het slachtoffer en niet de dader.
Goed, blijkbaar moet ik dat expliciet vermelden. Ik stel me vragen bij het psychisch functioneren van iemand die repetitief ongewenste fotos stuurt naar mensen.
Voor mij was dat duidelijk toen ik electronische belaging veroordeelde maarja in deze tijden moet je je dat in het lang en het breed uitspreken of je doet enkel aan victim blaming.

Hoeveel patiënten heb je gehad die zeggen dat ze dick pics sturen of krijgen en dat laatste leuk vinden?
Dat soort topics komt voldoende ter sprake. Ik ben echter geen statistisch bureau.
Misschien moet je eens naar een eerstejaars aula gaan en daar jongeren pollen van wie een dickpic wel kan apprecieren. Ik kan je verzekeren dat het niet 100/0 zal zijn.
De realiteit is gewoon zelden zo zwart wit en het is voor mensen echt niet altijd zo superduidelijk waar de grens ligt.

Misschien in 2022 wat minder snel geschokt zijn en minder vlug aanstoot (of een slachtofferrol) aannemen aan elk digitaal non-event. Ik denk echt dat dat gaat zorgen voor betere realiteitsbeleving voor de mensen die geschokt zijn door een digitale foto.

Dat soort topics komt voldoende ter sprake. Ik ben echter geen statistisch bureau.
Misschien moet je eens naar een eerstejaars aula gaan en daar jongeren pollen van wie een dickpic wel kan apprecieren. Ik kan je verzekeren dat het niet 100/0 zal zijn.
De realiteit is gewoon zelden zo zwart wit en het is voor mensen echt niet altijd zo superduidelijk waar de grens ligt.

Dat wil nog helemaal niet zeggen dat het daarom acceptabel is om zomaar dickpics naar vreemde vrouwen te sturen.

Terug
Bovenaan