Verkrachting en seksueel grensoverschrijdend gedrag

Dit is wel next-level victim blaming, hè... In wat voor kronkels moet je je wringen om het toch maar de schuld van Vanwezemael te maken? Ik probeer het even uit te schrijven, want het is te bizar voor woorden:

Dus zij heeft een publiek personage gemaakt, en die dickpics zijn niet naar Lotte Vanwezemael gestuurd, maar naar het publieke personage. En dan mag dat natuurlijk, want dat is geen bestaand persoon en die kun je niet schofferen met exhibitionisme.

En dan is Vanwezemael volgens jou zo verwaand en gelooft ze haar eigen imago, dat ze denkt dat die dickpics naar haarzelf worden verstuurd. De domme geit, het was maar naar haar publieke personage! Ze mag zich daar helemaal niet vies door voelen!

Het is moeilijk om rond de gaten in die logica te springen, hoor. Daar kun je verdorie een stoomtrein door rijden.
- Zou dat personage zich dan vies mogen voelen? Of vind je dat een seksuologe die op tv komt (dat is immers haar personage) erom vraagt om dickpics te krijgen? Of mag het naar elk "personage" op tv? Ik ben ook iemand anders op mijn werk dan op café, ben ik dan een personage naar wie je dickpics mag sturen?
- Hoe ken jij Vanwezemael? Volgens mij niet. Dus je idee dat ze "vol van zichzelf" is, gaat niet over Vanwezemael, maar over haar "personage". Oei, nu heb jij haar publiek personage verward met haar privé, want je kent haar helemaal niet privé.
- Zijn alleen dickpics in een "echte conversatie" een probleem? Ik heb geen echte conversatie met vrouwen in het stadspark, dan mag ik toch gaan flashen? Of alleen maar vrouwen die "vol zijn van zichzelf" en een imago hebben?
(Edit: eentje vergeten) - Stuur die dickpic naar een onschuldig meisje van 16, als je daar niet dezelfde reactie bij hebt, betekent het dat de daden van de vrouw bepalen of wat de man doet laakbaar is of niet. "Be a lady, they said".

Echt, dit is wel van een vrouwonvriendelijkheid om van te kotsen, hoor.
Van gaten in een redenering gesproken... Als je acht sportpaleizen volgers hebt moet je niet klikken op 'message requests' want dat zit vol met bagger, zo vermijd je dat je een victim wordt. Uw stadspark voorbeeld klopt niet, dit zijn echte personen in een real life situatie. Er zijn tal van instagram bimbo's die nooit klacht indienen; zijn ze bang, beschaamd, onwetend ? Die weten dat de anonimiteit van sociale media debielen aantrekt die je niet serieus moet nemen.

Van gaten in een redenering gesproken... Als je acht sportpaleizen volgers hebt moet je niet klikken op 'message requests' want dat zit vol met bagger, zo vermijd je dat je een victim wordt. Uw stadspark voorbeeld klopt niet, dit zijn echte personen in een real life situatie. Er zijn tal van instagram bimbo's die nooit klacht indienen; zijn ze bang, beschaamd, onwetend ? Die weten dat de anonimiteit van sociale media debielen aantrekt die je niet serieus moet nemen.
Je gaat op niks meer in van je vorige zwetspost, maar gooit het hier over een heel andere boeg. Plots niks meer over het "imago" en Vanwezemael die het hoog in haar bol heeft (want dat weet je niet, jij baseert je op haar imago) en het feit dat de dickpic wordt gestuurd naar dat virtuele imago en niet naar de persoon zelf. Iets wat onhoudbaar is, want doodsbedreigingen of andere vuiligheid mag ook niet verstuurd worden naar "imago's", en jij bent ook niet zo imagovrij als je wel denkt. Alle gaten die ik opsom, negeer je.

Nee, nu gaan we plots volledig koers zetten naar vrouwen die hun gedrag moeten aanpassen omdat er walgelijke mannen bestaan. Vrouwen moeten maar zien dat ze geen victim worden, en ze moeten debielen maar niet serieus nemen. De debielen zijn dan niet het probleem, maar de vrouwen die niet snappen hoe ze daarmee moeten omgaan zijn het probleem. Nog iets wat onhoudbaar is en wat je niet kunt doortrekken naar eender welke andere situatie. Als jouw kind gepest wordt, is hij niet het probleem omdat hij niet weet dat je dat niet serieus moet nemen. Als jij bestolen wordt, ben jij niet het probleem omdat je niet snapt hoe je daarmee moet omgaan.

0 bijdrage van mij kant maar what the fuck sommige reacties hier.. duidelijk nog heel veel werk aan de winkel

Doet mij denken aan sommige reacties op het Bart de Pauw gebeuren "ze moeten maar ander werk zoeken" omdat Bartje het vetzakske afhangt moeten de vrouwen hun leven omgooien

Je gaat op niks meer in van je vorige zwetspost, maar gooit het hier over een heel andere boeg. Plots niks meer over het "imago" en Vanwezemael die het hoog in haar bol heeft (want dat weet je niet, jij baseert je op haar imago) en het feit dat de dickpic wordt gestuurd naar dat virtuele imago en niet naar de persoon zelf. Iets wat onhoudbaar is, want doodsbedreigingen of andere vuiligheid mag ook niet verstuurd worden naar "imago's", en jij bent ook niet zo imagovrij als je wel denkt. Alle gaten die ik opsom, negeer je.

Nee, nu gaan we plots volledig koers zetten naar vrouwen die hun gedrag moeten aanpassen omdat er walgelijke mannen bestaan. Vrouwen moeten maar zien dat ze geen victim worden, en ze moeten debielen maar niet serieus nemen. De debielen zijn dan niet het probleem, maar de vrouwen die niet snappen hoe ze daarmee moeten omgaan zijn het probleem. Nog iets wat onhoudbaar is en wat je niet kunt doortrekken naar eender welke andere situatie. Als jouw kind gepest wordt, is hij niet het probleem omdat hij niet weet dat je dat niet serieus moet nemen. Als jij bestolen wordt, ben jij niet het probleem omdat je niet snapt hoe je daarmee moet omgaan.
Ik zeg net dat er instagrambimbo's met een manager en fotograaf bestaan die geen seconde wakker liggen van dickpics. Zou LVW zonder enige mediafanfare tot juridische actie overgaan om die trollen te vervolgen ? Dat heeft ze dan ook weer nodig. Als 'azerty12456' op twitter de premier bedreigt dan worden er geen tonnen overheidsgeld over de boeg gesmeten bij de dienst cybercrime, da's een ongevaarlijke debiel die zit te trollen. Ik zei ook dat je dit NIET kunt doortrekken naar gelijk welke situatie, (online) pestgedrag tussen klasgenoten moet wel direct worden aangepakt. Verhef u zelf tot de BV stand en je bent een deel van je privacy kwijt.

Ik zeg net dat er instagrambimbo's met een manager en fotograaf bestaan die geen seconde wakker liggen van dickpics. Zou LVW zonder enige mediafanfare tot juridische actie overgaan om die trollen te vervolgen ? Dat heeft ze dan ook weer nodig. Als 'azerty12456' op twitter de premier bedreigt dan worden er geen tonnen overheidsgeld over de boeg gesmeten bij de dienst cybercrime, da's een ongevaarlijke debiel die zit te trollen. Ik zei ook dat je dit NIET kunt doortrekken naar gelijk welke situatie, (online) pestgedrag tussen klasgenoten moet wel direct worden aangepakt. Verhef u zelf tot de BV stand en je bent een deel van je privacy kwijt.
Jezus wat een walgelijke reacties. Ik volg je dat je voor een deel je privacy opgeeft als je jezelf in die HLN/Dag Allemaal/... kring van BV's plaatst, maar je relaties breed uitgesmeerd zien in de roddelboekjes of onnozele artikels moeten lezen over je keuze op het vlak van kleding is nog wel iets helemaal anders dan tientallen foto's van piemels ontvangen, om dan te zien dat daar niks aan gedaan wordt.

Dat dat blijkbaar dan gewoon als realiteit aanvaard wordt, alsof het krijgen van tientallen ongevraagde dickpicks van vreemde mannen even gewoon is als het feit dat je wel eens een blessure kan oplopen als je gaat voetballen of weet ik veel wat, dat vind ik zo mogelijk nog erger. Het gaat hem net over het feit dat dat niet normaal zou moeten zijn, en dat vrouwen zich daar niet tegen zouden moeten beschermen door bijvoorbeeld hun DMs af te sluiten. Ik vind het zelfs als man redelijk ontmoedigend om te zien hoeveel van die zielige sukkels wiens mening over vrouwen zo achterlijk is dat ze er geen probleem in zien om hun penis ongevraagd door te sturen er blijkbaar nog rondlopen, dus ik kan goed begrijpen dat dat voor vrouwen helemaal hopeloos aanvoelt.

Ik ben het er nog mee eens dat het sturen van dickpicks nog iets anders is dan lijfelijke aanrandingen en al van dat, maar dat neemt niet weg dat jouw houding echt gewoon deel van het probleem is.

De hele checklist wordt hier trouwens wel aangevinkt:

1. Ze doet het voor media aandacht
  2. Ze moet maar niet provoceren (de 'draag dan geen kort rokje' verdediging)
  3. Anderen vinden het niet erg
  4. Ze staat in de publieke belangstelling dus we moeten dat soort achterlijkheden maar als normaal beschouwen

Bedreigingen aan het adres van de premier of politici worden trouwens wel degelijk regulier onderzocht. Wat een loos argument.

Laatst bewerkt:
Ik hoop oprecht dat dergelijke posts komen vanuit een idee dat men interessanter wordt door een tegendraadse mening te hebben.
Dergelijke zaken kan je toch niet uitspreken met een gladgestreken gezicht? Dan moet je toch plezier halen uit zo controversieel uit de hoek te komen? Ik weiger te geloven dat dit een echte mening is.

De huidige realiteit is dat een online leven een verlengde is van het fysieke. En al kan ik begrijpen dat de grens voor de dickpic-maker kleiner is dan irl te potloodventen, dat doet niets af aan de impact die het heeft op de ontvanger. Ik denk dat de honderden getuigenissen die gaan van ‘das irritant’, ‘das onrespectvol’ tot ‘das intimiderend’ boekdelen spreken.
Kunnen we wel proberen niet de ernst en het gevolg van iets te laten afhangen van hoe een “slachtoffer” zich erna voelt?

Mijn buurvrouw vindt het niet fijn als mijn auto voor haar deur staat. (Ge neemt mij mijn enige kans om buiten te kijken af klootzak! Riep ze onlangs). Op basis van haar gevoelens voeren we de doodstraf terug in.

Als je anno 2022 geschokt bent door een foto van een ongevraagde penis of vagina dan stel ik me vragen bij je psychisch functioneren hoor.

Er elke dag 1 krijgen van dezelfde persoon nadat je nee gezegd hebt is iets gans anders. Dat is electronische belaging en is mijn empathie voor het slachtoffer een stuk groter.

0 bijdrage van mij kant maar what the fuck sommige reacties hier.. duidelijk nog heel veel werk aan de winkel

Doet mij denken aan sommige reacties op het Bart de Pauw gebeuren "ze moeten maar ander werk zoeken" omdat Bartje het vetzakske afhangt moeten de vrouwen hun leven omgooien
@willydrama ziet Westerse vrouwen ook als een soort van legbatterijen tegen de islamisering van het Westen. Kinderen baren zullen ze doen. Mij verbazen zijn reacties dus niet meer…

Als je anno 2022 geschokt bent door een foto van een ongevraagde penis of vagina dan stel ik me vragen bij je psychisch functioneren hoor.
Ik eveneens. Ik kan erin komen dat sommigen een lagere tolerantiegrens hebben hiervoor of sneller van hun stuk door zijn gebracht dan de gemiddelde persoon, maar om daar nu voor zo'n foto nu naar de politie te stappen en te verwachten dat ze jouw aanklacht met dezelfde prioriteit gaan behandelen als iemand die echt (niet-digitaal) belaagd wordt ... Dat laatste bevestigt imo de wereldvreemdheid toch van iemand die daar nog door geschokt is.

En we zijn weer vertrokken voor een rondje goalposts verplaatsen en stropoppen opzetten. Ongelofelijk. Welkom op P&A.

Niemand zegt dat 1 dickpick 'met dezelfde prioriteit als iemand die niet-digitaal belaagd wordt' moet behandeld worden. Er wordt gewoon gevraagd om het te behandelen, want nu gebeurt dat blijkbaar niet of veel te weinig.

Niemand zegt ook dat die verzenders de doodstraf moeten krijgen (wat een van de pot gerukte vergelijking met die buurvrouw trouwens, Jezus) en het lijkt mij niet dat een random man op een internetforum de rekening moet maken over wanneer vrouwen nu al dan niet geschokt mogen zijn na een ongewenste penis in hun DMs te krijgen. Al helemaal niet als je dan nog lichtjes impliceert dat er mentaal iets mis is met vrouwen die geschokt zijn nadat ze het geslachtsdeel van een volslagen vreemde in hun inbox krijgen. Wat is dat nu weer? Een enkele dickpick is in orde, maar vanaf vijf penissen gaat het er wat over? Vanaf tien is het strafbaar? Vanaf wanneer mogen vrouwen wel geschokt zijn? Hangt dat ook af van de grootte, of...?

Of die nu bedolven worden onder de flieters of er maar eentje krijgen: het is er eentje te veel. Daar gaat het om. Er is geen enkele wereld waarin het verzenden van een naakte penis naar iemand die daar niet om gevraagd heeft als normaal moet beschouwd worden, en van die reacties als 'ochja, als je na het zien van 1 ongevraagde penis al in shock bent dan is er iets mis met je' helpen daar echt niet bij. Wat maakt het trouwens uit? Sommige vrouwen gaan dat nooit erg vinden, terwijl anderen zich al ongemakkelijk kunnen voelen na het krijgen van 1 dickpick. En dan?

Het gaat hier over het feit dat daar blijkbaar gewoonweg niets tegen gedaan wordt, en hoe moedeloos vrouwen daar van worden. En over het feit dat zulke walgelijke zaken nog door veel te veel mensen als normaal worden beschouwd (getuige de vele werkelijk compleet toondove en empathieloze reacties hier). Om dan te gaan doen alsof vrouwen die er wel tegen ingrijpen gek zijn of wereldvreemd, dat vind ik echt belachelijk. De enigen die wereldvreemd of gek zijn in zo'n verhaal zijn de sukkelaars die het maar normaal vinden dat ze hun penis versturen naar iemand die daar helemaal niet om gevraagd heeft, en mensen die vrouwen die daar iets van zeggen of verandering willen brengen als hysterisch beschouwen.

Bon, ik ga van mijn weekend genieten en me er niet meer druk in maken. Triestig om te lezen hoe lang de weg op dat vlak nog is.

Kunnen we wel proberen niet de ernst en het gevolg van iets te laten afhangen van hoe een “slachtoffer” zich erna voelt?

Mijn buurvrouw vindt het niet fijn als mijn auto voor haar deur staat. (Ge neemt mij mijn enige kans om buiten te kijken af klootzak! Riep ze onlangs). Op basis van haar gevoelens voeren we de doodstraf terug in.

Er elke dag 1 krijgen van dezelfde persoon nadat je nee gezegd hebt is iets gans anders. Dat is electronische belaging en is mijn empathie voor het slachtoffer een stuk groter.
Ik stel mij toch veel meer vragen bij het psychisch functioneren van iemand die om welke reden dan ook het normaal vindt om ongevraagd een foto van zijn penis naar iemand anders te sturen, dan bij iemand die aanstoot neemt bij het ontvangen ervan.

Ik stel mij toch veel meer vragen bij het psychisch functioneren van iemand die om welke reden dan ook het normaal vindt om ongevraagd een foto van zijn penis naar iemand anders te sturen, dan bij iemand die aanstoot neemt bij het ontvangen ervan.
Ik vermoed dat er wel wat mensen zijn die denken dat ze daarmee flirten en dat dat soms ook werkt.

En we zijn weer vertrokken voor een rondje goalposts verplaatsen en stropoppen opzetten. Ongelofelijk. Welkom op P&A.
Jij bent degene die hier de goalposts verlegd:

Of die nu bedolven worden onder de flieters of er maar eentje krijgen: het is er eentje te veel. Daar gaat het om.
Dat onkent ook niemand hier, dus ik zie niet aan wie deze uitspraak nu gericht is? Je stelt hier een soort stropop op (alsof mensen hier komen posten dat je het normaal moet vinden dat iemand een dickpick krijgt/verstuurt). Dat is een stropop, niemand claimt dat hier.
Wel wordt erop gewezen dat dit niet zo verschrikkelijk of crimineel is als die Lotte uit dat artikel deed uitschijnen of dat de politie (met heel beperkte middelen) hier niet prioritair tegen kan optreden.

Bon, ik ga van mijn weekend genieten en me er niet meer druk in maken. Triestig om te lezen hoe lang de weg op dat vlak nog is.
Wel ja, laat die stropoppen eerst weg en reageer dan op wat er effectief gezegd wordt in deze thread. Niet wat jouw stropoppen hier komen vertellen.

Normaal is het niet, maar het is ook geen drama waarbij je plotsklaps een slachtoffer wordt doordat je een foto ontvangt. Dat is van een mug een olifant maken. En neen, dat maakt die mug niet normaal of ok (ik had ook liever dat ze er niet was), maar laat ons de situatie nu niet buiten proportie blazen en olifanten gaan zien waar er geen zijn.

Normaal is het niet, maar het is ook geen drama waarbij je plotsklaps een slachtoffer wordt doordat je een foto ontvangt. Dat is van een mug een olifant maken. En neen, dat maakt die mug niet normaal of ok (ik had ook liever dat ze er niet was), maar laat ons de situatie nu niet buiten proportie blazen en olifanten gaan zien waar er geen zijn.
Als je geen slachtoffer bent, wat ben je dan wel?

Ik vermoed dat er weinig denkwerk aan te pas komt als ge denkt dat ne foto van uwe pummel een manier van flirten is die nog zou werken ook.
Het is best wereldvreemd als je denkt dat er geen vrouwen zijn die dat leuk vinden en dat een dikpic kan werken hoor. Mensen lijken op BG soms weinig voeling te hebben met de lagere sociale klasse.

Terug
Bovenaan